Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk hondenkussen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Welk hondenkussen

Ongelezen bericht door _Do_ »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw hondenkussen in een standaard maat.
Ik wil een mand laten maken en ben ook alvast op zoek naar een kussen omdat zij deze niet er bij kunnen leveren.

Nu wil ik graag jullie ervaringen horen met verschillende stoffen en kwaliteit.
Ik heb geen slopers, maar ze zijn wel regelmatig smerig...

Dank jullie wel
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Welk hondenkussen

Ongelezen bericht door Liesbeth »

_Do_ schreef:Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw hondenkussen in een standaard maat.
Ik wil een mand laten maken en ben ook alvast op zoek naar een kussen omdat zij deze niet er bij kunnen leveren.

Nu wil ik graag jullie ervaringen horen met verschillende stoffen en kwaliteit.
Ik heb geen slopers, maar ze zijn wel regelmatig smerig...

Dank jullie wel
Ik hoop niet dat jij zo'n kieskauwer hebt als mijn vorige hond. Die wilde geen kussens oid, hij nam alleen genoegen met een oude deken die in een hoekje van zijn mand werd gedrapeerd. Ik heb van alles aangedragen, maar meneer wenste alleen een oude wollen deken.
Als die deken niet goed lag, dan werkte hij die eruit en stond je dan zolang aan te kijken totdat jij die deken "goed" in zijn mand liet vallen. Gewoon die deken bij een punt pakken en links in de hoek laten vallen :pffff: . Dan lag hij met de voorhand op de deken en de achterkant op de kale mand :19: .
De trutten die ik nu heb zijn heel anders, die liggen graag wat hoger, lees bank en/of stoel.

Voor hun standaard manden heb ik simpele hoofdkussens gekocht en daar zelf een hoes om gemaakt die ik makkelijk uit kan wassen. Ik heb een mal gemaakt van de bodem van de mand, de maten iets ruimer genomen en dat over gebracht op een makkelijk uitwasbaar stofje. Even achter de naaimachine en je hebt een prima hondenkussen voor een mand.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hier ook zo'n zeurpiet die geen nieuwe kussens blieft :pffff:
Een nieuwe sprei daar heeft hij een gat in gebeten maar dat oude vod dat ik in de garage vond is nog heel. Hij adoreert dat ding werkelijk :piew: En dat moet ook altijd netjes gevouwen worden voor hij erop wil liggen. Anders sleurt hij het op de grond en gaat er naast zitten kijken tot ik het mooi opvouw en dan kan hij pas gaan slapen...

En even ontopic, ik denk dat een kussen met een hoes het makkelijkste is. Dat kan je dan in de wasmachine stoppen, dan maakt het niet uit hoe vuil ze zijn.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

hier is een dekbed favoriet. Kussens heb ik niet meer wel een babymatras van de Ikea die goed in de smaak valt en vooral lekker goedkoop is. Daan ligt het liefst op de bank en Dieber gewoon op de kale grond.
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Die van mij zijn niet heel kieskeurig.

Ik heb ook zitten denken om een stuk schuimrubber te kopen en mijn moeder te vragen om een mooie hoes/zen er om heen te maken.
Maar als hij een beetje vuilafstotend is, is het al heel fijn.

Ik zal eens naar dat babybedje gaan kijken.

En iemand nog goed advies met het verschil tussen ene cnavas hoes of een nylon hoes?
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

_Do_ schreef:Die van mij zijn niet heel kieskeurig.

Ik heb ook zitten denken om een stuk schuimrubber te kopen en mijn moeder te vragen om een mooie hoes/zen er om heen te maken.

En iemand nog goed advies met het verschil tussen ene cnavas hoes of een nylon hoes?
Ik heb een babymatras gekocht bij Ikea en meteen zo'n matras beschermer. 2 hoeslakentjes erbij en klaar. Door de matrasbeschermer wordt de matras niet nat als er een natte hond op gaat liggen.
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

kiki78 schreef:
_Do_ schreef:Die van mij zijn niet heel kieskeurig.

Ik heb een babymatras gekocht bij Ikea en meteen zo'n matras beschermer. 2 hoeslakentjes erbij en klaar. Door de matrasbeschermer wordt de matras niet nat als er een natte hond op gaat liggen.
Was ook mijn idee, enige is dat 120 bij 60 cm een beetje een rare maat is.
Moet nog even nadenken en bezinken...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”