Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een Box?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Een Box?

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wij hebben hier van die momenten dat we dachten 'waar zetten we Barca even veilig vast' zodat we iets kunnen ondernemen, zonder last van hem te hebben of hij van ons.

De huisarts komt heus wel binnen, maar dan moet Barca toch even ergens anders naartoe.

We zijn spullen naar binnen/buiten aan het dragen en hij loopt gevaarlijk voor onze voeten.

Of visite die bang zijn voor honden, o.a. dat soort momenten bedoel ik!

Het is hier onmogelijk om hem even ergens anders te plaatsen. De huiskamer en keuken is één geheel en dus niet afsluitbaar. De gang kan wel maar die is veel te smal, maar buiten dat, ik wil Barca gezellig in de huiskamer houden.

Weken gepuzzeld en daar kwam de oplossing! Een inklapbare en verwijderbare box.

Het is aan twee zijden bevestigd en een element heeft een deurtje. Alle elementen, dus ook die met dat deurtje, kan ik nu als een harmonica ineen klappen en netjes naast de boekenkast plaatsen of in de gangkast. :ok:

Ik heb contact opgenomen met Karlijn, en vandaag kwam ze langs. Nog eens goed al mijn wensen doorgenomen en daarna de boel opgemeten en jawel, mijn idee kon worden verwezelijkt... :cheer: Een inklapbaar hekje met deurtje wat ik simpel kan plaatsen en verwijderen. En Barca zijn drinkbak past netjes in zijn 'box' wat geen bench is. Wel een apart deel voor hem, maar toch open. Ja, als hij wil zou hij hier eventueel overheen kunnen springen, maar daar is Barca beslist de hond niet voor. Ook sloopt hij niet.

Karlijn nam ruim de tijd om uit te leggen hoe je alles in en uitklapt. Waar ze bij is doet ze het voor en dan mag je het zelf proberen. Daar waar je de mist ingaat verteld ze je netjes hoe het wel moet.

Hier zie je hoe ze vakkundig Barca zijn nieuwe onderkomen bevestigd.

De eerste muurbevestiging. Deze muur is van gips en vraagt een andere bevestiging.
Afbeelding

En schroeven maar.
Afbeelding

Toen de andere kant, daar had ze een zwaardere boor voor nodig.
Afbeelding

Het staat perfect.
Afbeelding

Barca zijn nieuwe veilige onderkomen, gezellig in de huiskamer!
Afbeelding

Niet altijd een kolossale bench in je huis maar een simpele, doch stevig, 'traphekje'. En het leuke is, je kunt het later eventueel ook nog uitbreiden. :lol1:
29996D

Re: Een Box?

Ongelezen bericht door 29996D »

Leuk!
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Ik heb het idee dat deze constructie kolossaler is dan een bench. Op een bench kun je een leuk kleedje doen en er iets bovenop zetten waardoor het gewoon bij je interieur past. Kan bij deze constructie niet ook al is hij inklapbaar, hij valt aan de muur naar mijn idee veel meer op. Maar jij bent er blij mee, en zo te zien je hond ook en daar gaat het om.
Wilm@

Teuntje56 schreef:Ik heb het idee dat deze constructie kolossaler is dan een bench. Op een bench kun je een leuk kleedje doen en er iets bovenop zetten waardoor het gewoon bij je interieur past. Kan bij deze constructie niet ook al is hij inklapbaar, hij valt aan de muur naar mijn idee veel meer op. Maar jij bent er blij mee, en zo te zien je hond ook en daar gaat het om.
Ja, wij hebben ook de eerste maanden een bench gehad. Wat mij opviel is dat je heel snel geneigd bent om bovenop dat kleedje, nog meer rommel op te leggen.

Deze constructie is beslist niet kolossaler dan een bench. De bovenrand is 1,2cm. Daarnaast klap ik het zo in en kan het wegzetten. Ik heb een bench van 1.20cm lang bij 0,80cm breed wat ik echt niet zo snel inklap. Dit hek is langer en breder.

Wij zijn er inderdaad erg blij mee. Een passende oplossing op het moment dat je het nodig hebt.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik heb de site even opgeslagen in mijn favorieten...
Niet voor de honden (of misschien in een nieuw huis wel) maar voor mijn schoonzusje/schoonouders en onszelf, voor als we aan de kids gaan
Afbeelding
Wilm@

Het is professioneel, anders schaf ik het niet aan. :)

De hoogte is 75cm. Ja, zoals ik al schreef zou Barca hier uit kunnen springen.

Stel ik heb slapers die blijven overnachten op mijn riante slaapbank. Dan pak ik dit harmonica hek en Barca overnacht op zijn eigen plek.

Stel dat iemand, terwijl hij daar ligt, wenst te gaan inbreken. Dan denk ik dat hij echt over dat hek heen springt, wat niet hoeft te betekenen dat hij dat vanaf dat moment ook zal blijven doen.

Ik ben gewoon blij dat ik niet de hele dag tegen een bench hoef te kijken als dit niet nodig is. Barca is rond zijn 9 maanden nooit meer in een bench geweest.

Toch zijn er best wel momenten waarop ik zeg 'Bas, nu niet, ga even een uurtje ergens anders liggen zwammen'. En dan zul je net zien, dan vertoont hij juist kliergedrag.

Dat uurtje zwammen is nu voorzien van een zeer handig hekje wat ik simpel kan plaatsen en verwijderen. :ok:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ziet er mooi handig uit! Ik heb helaas ook een bench in de kamer staan en ik vind het een lelijk onding. Maar helaas heb ik ook niet de ruimte om zo'n constructie als de jouwe te gebruiken. :ugh:
Teuntje56 schreef:Ik heb het idee dat deze constructie kolossaler is dan een bench. Op een bench kun je een leuk kleedje doen en er iets bovenop zetten waardoor het gewoon bij je interieur past. Kan bij deze constructie niet ook al is hij inklapbaar, hij valt aan de muur naar mijn idee veel meer op. Maar jij bent er blij mee, en zo te zien je hond ook en daar gaat het om.
Maar een bench is altijd, lelijk, aanwezig in de kamer. Deze constructie gebruik je alleen als het nodig is en in de tussentijd kan je het opbergen.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Lijkt me een prima oplossing! :ok: Ben wel benieuwd hoe het in opgeklapte situatie uitziet.

Foto?
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Het lijkt me een ideale oplossing.
Weet je ook of ze er hoger zijn?
Groetjes, Marjan
Wilm@

Sas schreef:Lijkt me een prima oplossing! :ok: Ben wel benieuwd hoe het in opgeklapte situatie uitziet.

Foto?
Zal later wat foto's maken. De uitgeklapte versie staat hierboven al. De ingeklapte versie, het deurtje enz. zal ik later plaatsen. Even de batterij van mijn camera opladen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje zeg,...dat had ik willen hebben toen Bowie klein was.. toen stond er de hele dag zo een oerlelijke bench in huis... dit is veel beter, ook omdat je hem in kan klappen...vind het een super oplossing!
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik vind het er ook echt super uit zien hoor!
Een lekker hoekje voor de hond toch.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

mooie oplossing zeg!
Wilm@

Zo werkt het.

Maak de zijkanten los door op het bovenste knopje te drukken en de onderkant naar boven te schuiven.
Afbeelding

Een kant is los.
Afbeelding

Beide kanten zijn los.
Afbeelding

Inklappen doe je door met je tenen op de onderkant te gaan staan en het andere hekje op te tillen. Het tussendeel komt los en dan draai je het naar binnen.
Afbeelding

Bijna klaar met inklappen.
Afbeelding

Nu kun je het hekje ingeklapt naast de ligplaats plaatsen.
Afbeelding

Of je bergt het op!
Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Mooi hoor!
Kun je een indicatie geven wat zoiets kost ongeveer?
Afbeelding
Wilm@

christina schreef:Mooi hoor!
Kun je een indicatie geven wat zoiets kost ongeveer?
Alles staat op haar website. Dan kun je het zo uitrekenen. :ok:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Staat veel opener dan een bench. Ga de site ook even opslaan.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”