Bij mij was het eerste wat ik dacht toen ik dat las gadverdamme wat een smerige broodfokster ben je dan zeg. Hoe krijg je het over je hart een teef van ruim 2,5 het alweer aan te doen een 2e nestje te laten krijgen
En tja, dan is mijn "interesse" gewekt en ga je verder kijken. Dan kom je op een andere site van diegene uit (blogsite) en lees je een heel verhaal over hoe en wat en uit alles wat je dan leest krijg je gewoon voor de volle 100% de zekerheid dat dit gewoon een volledig geplande dekking is geweest ipv een zogenaamd "ongelukje". Bij wat navraag hoor je dan ook nog op dat de reu in kwestie ook nog eens een erfelijke oogafwijking heeft waar dusbewust over gelogen wordt en waarvan de toekomstige kopers wordt verteld dat beide vrij zijn van dergelijke erfelijke afwijkingen.
Gewoon zielig vind ik dit. Ik snap dan ook werkelijk nog steeds niet hoe het kan dat de raad van beheer in dit soort gevallen nog steeds de stambomen uitgeeft. Hier zou de rvb van mij echt de fokker in kwestie een fikse boete mogen geven (en een paar 100 euro is 3x niks) de kennelnaam "afnemen" een op een of andere zwarte lijst gooien
Wat doen jullie als jullie zoiets tegenkomen? Van fokkers die fokken zonder stambomen weet je dat het gebeurd en weet je dat er broodfokkers zijn die hun teef uitbuiten en weet ik veel wat nog meer en ook dat daar weinig aan te doen is. Maar iemand met een kennelnaam, met in principe honden uit "goede/bekende" (kampioens) lijnen daarvan mag je toch verwachten dat juist zij wel weten waar mee bezig te zijn en ervoor waken goede stamboomfokkers in een kwaad daglicht te zetten.