Ik heb begrepen dat de furminator de onderharen weg haalt terwijl bij het plukken juist de bovenharen moeten verdwijnen.
Wie heeft er ervaring met de combi furminator en Border Terrier
Alvast bedankt!
Moderator: moderatorteam

Inderdaad. Misschien wel minder werk per keer. Maar wel een verknalde vacht.empyree schreef:Vreemd dat de fokker van je lakeland je heeft aangeraden om te gaan scheren........zal zeker luiheid zijn want anders doe je dat vooral NIET lijkt mij....
javosse schreef: Sorry maar is mag een lakeland ook helemaal zwart zijn
Had al even snel gekeken, maar kon het zo snel niet vinden. Nog nooit geweten en gezienyamie schreef:javosse schreef: Sorry maar is mag een lakeland ook helemaal zwart zijn
http://www.thesoundingburrows.nl/Dutch/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;vosse schreef:Had al even snel gekeken, maar kon het zo snel niet vinden. Nog nooit geweten en gezienyamie schreef:javosse schreef: Sorry maar is mag een lakeland ook helemaal zwart zijn
Wat denk je van tijdgebrek door veranderende werksituatie?empyree schreef:Vreemd dat de fokker van je lakeland je heeft aangeraden om te gaan scheren........zal zeker luiheid zijn want anders doe je dat vooral NIET lijkt mij....

kloesje schreef:Er zal vast wel iemand in de buurt zijn die je wil leren plukken, is prima te doen, even doorzetten, maar dan heb je ook een mooi resultaat
Ik weet niet waar je woont, maar wil je wel eens helpen om het je te leren
Dank voor het aanbod, maar ik kan het dus al. En ik heb er nu (Bailey is al wat ouder, en met hem showen ga ik toch niet doen, bovendien kost het me veel minder tijd én - het allerbelangrijkste - hij voelt zich er duidelijk prettiger bij) bewust voor gekozen om hem te scheren en de onderwol er uit te kammen met een nep-Furminator.*joy* schreef:Ik heb het bij de club geleerd, en heb het jarenlang zelf gedaan.

Ik heb slechte ervaringen opgedaan met trimsalons. In ieder geval heb ik bij mij in de buurt geen goede gevonden. En dan bedoel ik dus een trimsalon die weet hoe dat moet met een plukvacht met onder- en bovenvacht. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Die overigens niet hebben meegespeeld bij mijn beslissing om niet meer te plukken. Dit om misverstanden te voorkomen.vosse schreef:Gewoon 2 tot 4x per jaar laten plukken. 1x in de week een kammetje er door en je hebt de minste problemen met deze vacht.
Vooral niet gaan scheren.

@ TS, sorry voor het vervuilen van je topic. Maar ik voelde me erg geroepen.*joy* schreef:
Ik heb slechte ervaringen opgedaan met trimsalons. In ieder geval heb ik bij mij in de buurt geen goede gevonden. En dan bedoel ik dus een trimsalon die weet hoe dat moet met een plukvacht met onder- en bovenvacht. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Die overigens niet hebben meegespeeld bij mijn beslissing om niet meer te plukken. Dit om misverstanden te voorkomen.
Dus is elke trimsalon maar slecht in het plukken van een hond/lakeland. Tja die mensen verdienen ook gewoon geld met een zeer ambachtelijke dienst die ze leveren.
Ik heb trouwens ook de indruk dat iedereen elkaar napraat wat dat 'vooral niet gaan scheren' betreft. Je leest het inderdaad in alle boeken over plukvachten dat je vooral niet moet gaan scheren. Nou, in Amerika doen heel veel mensen dat bij hun Lakeland. En het is echt niet waar dat alle Amerikanen gek zijn.![]()
Het is gewoon een feit dat scheren not done is voor een plukvacht. De orginele vachtstructuur gaat verloren. Die is er niet voor niets opgekomen. Je krijgt er alleen maar negatieve effecten voor terug. De enige positieve die ik kan bedenken is een paar dagen en korte niet verharende vacht.
Tja in Japan lopen honden in alle kleuren van de regenboog rond, Amerika is en blijft een vak apart.
Overigens, het is mijn keuze om na jaren van wel netjes volgens 'de regels' plukken dat nu niet meer te doen. Wat een ander beslist, daar blijf ik buiten. Dit is mijn beslissing voor mijn hondje, die zich er duidelijk veel prettiger bij voelt.
Dat is idd je eigen keuze. Bij een juiste plukmethode en kijkend naar de periode moet er niks ergs zijn aan plukken hoor. Je helpt de hond immers de dode vacht te verwijderen. Blijkt maar weer dat trimmen een vak apart is en blijft!
vosse schreef:@ TS, sorry voor het vervuilen van je topic. Maar ik voelde me erg geroepen.*joy* schreef:
Ik heb slechte ervaringen opgedaan met trimsalons. In ieder geval heb ik bij mij in de buurt geen goede gevonden. En dan bedoel ik dus een trimsalon die weet hoe dat moet met een plukvacht met onder- en bovenvacht. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Die overigens niet hebben meegespeeld bij mijn beslissing om niet meer te plukken. Dit om misverstanden te voorkomen.
Dus is elke trimsalon maar slecht in het plukken van een hond/lakeland. Tja die mensen verdienen ook gewoon geld met een zeer ambachtelijke dienst die ze leveren.
Waar schrijf ik dat? Ik vertel alleen mijn ervaring. En generaliseer daarbij niet.
Ik heb trouwens ook de indruk dat iedereen elkaar napraat wat dat 'vooral niet gaan scheren' betreft. Je leest het inderdaad in alle boeken over plukvachten dat je vooral niet moet gaan scheren. Nou, in Amerika doen heel veel mensen dat bij hun Lakeland. En het is echt niet waar dat alle Amerikanen gek zijn.![]()
Het is gewoon een feit dat scheren not done is voor een plukvacht. De orginele vachtstructuur gaat verloren. Die is er niet voor niets opgekomen. Je krijgt er alleen maar negatieve effecten voor terug. De enige positieve die ik kan bedenken is een paar dagen en korte niet verharende vacht.
Tja in Japan lopen honden in alle kleuren van de regenboog rond, Amerika is en blijft een vak apart.
De Lakeland werd oorspronkelijk gehouden door arbeiders, om klein wild te kunnen vangen. Je maakt mij niet wijs dat die arbeiders allemaal tijd hadden om met een trimmesje 4 keer per jaar aan de gang te gaan. En ik plaats een vraagteken bij het 'feit'.
Overigens, het is mijn keuze om na jaren van wel netjes volgens 'de regels' plukken dat nu niet meer te doen. Wat een ander beslist, daar blijf ik buiten. Dit is mijn beslissing voor mijn hondje, die zich er duidelijk veel prettiger bij voelt.
Dat is idd je eigen keuze. Bij een juiste plukmethode en kijkend naar de periode moet er niks ergs zijn aan plukken hoor. Je helpt de hond immers de dode vacht te verwijderen. Blijkt maar weer dat trimmen een vak apart is en blijft! Natuurlijk is trimmen een vak. Dat zal ik niet ontkennen. En ik ben zo vrij om van mening te zijn dat ik het plukken van een Lakleland goed en gedegen heb geleerd bij de rasvereniging. En toch maak ik nu deze keuze.

Dit aanbod was bedoeld voor TS*joy* schreef:kloesje schreef:Er zal vast wel iemand in de buurt zijn die je wil leren plukken, is prima te doen, even doorzetten, maar dan heb je ook een mooi resultaat
Ik weet niet waar je woont, maar wil je wel eens helpen om het je te lerenDank voor het aanbod, maar ik kan het dus al. En ik heb er nu (Bailey is al wat ouder, en met hem showen ga ik toch niet doen, bovendien kost het me veel minder tijd én - het allerbelangrijkste - hij voelt zich er duidelijk prettiger bij) bewust voor gekozen om hem te scheren en de onderwol er uit te kammen met een nep-Furminator.*joy* schreef:Ik heb het bij de club geleerd, en heb het jarenlang zelf gedaan.
En daar mogen jullie van denken wat je wilt.
Oeps, ok.kloesje schreef:Dit aanbod was bedoeld voor TS
Aanbod staat nog steeds.!

:N: :N: Mijn fokker zou me doodmaken en mijn hond in beslag nemen als ik Toby ging scheren omdat ik er niet meer mee zou willen showenempyree schreef:Vreemd dat de fokker van je lakeland je heeft aangeraden om te gaan scheren........zal zeker luiheid zijn want anders doe je dat vooral NIET lijkt mij....
Ik vind het vooral heel erg lelijk*joy* schreef:
En daar mogen jullie van denken wat je wilt.
Thanx, ik woon in Zeist dus dat is best een eindje bij Assen vandaan. Nu gaat mijn hond zo'n 3 keer per jaar naar de plukker en ik ben daar tevreden over. Qua kosten dacht ik na over de furminator.kloesje schreef:Er zal vast wel iemand in de buurt zijn die je wil leren plukken, is prima te doen, even doorzetten, maar dan heb je ook een mooi resultaat
Ik weet niet waar je woont, maar wil je wel eens helpen om het je te leren

bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met scheren .??
Als de hond overgevoelig/pijnlijk vind/oud/kapotte en gevoelige huid door allergién of een reaktie geeft op het plukken.
Ik weet zeker dat als de eigenaar bij zijn hond zou blijven en zou zien hoe plukken best wel een inpact heeft op heel veel honden dat gelijk werd overgegaan op scheren/knippen.
Jammer dan dat de vacht veranderd in kleur en zacht worden ,maar daar heeft de hond geen last van.
Precies! Ik was ook altijd erg voor het plukken (en tegen het scheren). Maar feit is dat Bailey huidproblemen heeft (hij slikt daarvoor Atopica) en nu ik hem scheer heeft hij duidelijk minder last van zijn huid dan toen ik hem nog plukte. En omdat ik hem nu makkelijker (met minder huidirritatie, dus) goed kort kan houden, heeft hij het minder warm. En ook daar voelt hij zich prettiger bij. Dat merk ik aan zijn gedrag. En dat anderen dat dan misschien lelijk vinden: soit.suzan25 schreef:bouvierpoedel schreef:Wat is er mis met scheren .??
Als de hond overgevoelig/pijnlijk vind/oud/kapotte en gevoelige huid door allergién of een reaktie geeft op het plukken.
Ik weet zeker dat als de eigenaar bij zijn hond zou blijven en zou zien hoe plukken best wel een inpact heeft op heel veel honden dat gelijk werd overgegaan op scheren/knippen.
Jammer dan dat de vacht veranderd in kleur en zacht worden ,maar daar heeft de hond geen last van.
Idd. Ik ben best van het plukken mits de hond een goede vacht en huid heeft. Ik denk dat we in Nederland zijn doorgeslagen met dat alles maar geplukt moet worden, ook al heeft de hond niet de geschikte huid of vacht voor.

Heb je geen leeuwhondjeMinou schreef:Dank je wel, daar zal ik op letten. Onze hond heeft een ongelijkmatige vacht groei. Ze is net een leeuwtje met heel veel haar op het voorste deel van de romp en voorpoten en nauwelijks langer haar op het achterste deel van de romp en de achterpoten.