Hoi allemaal, ik ben Elise en ik ben 18 jaar. Ik studeer dierwetenschappen in Wageningen maar had eigenlijk diergeneeskunde willen doen... Mijn ouders hebben een hondje van 9 maanden oud. Ze heeft de tekening van een herder maar ze heeft hangende oortjes, het is een mixje van van alles... Ze zeiden dat de vader een labrador was maar we hebben daar onze twijfels over. Het is een teefje en ze heet Indy. Meestal is ze heel lief maar soms is het een dondersteentje... Het gaat nu gelukkig steeds beter

We zitten met haar op training en vooral mijn moeder traint veel met haar. Ik doe ook mijn best om haar te trainen maar ik ben meestal alleen in het weekend thuis. We wonen op een woonboerderijtje, maar helaas loopt Indy nog weg dus ze kan niet alleen buiten zijn (en soms ook niet als er anderen buiten zijn, als ze zich verveelt gaat ze ervandoor

). Jammer genoeg lijkt ze mijn zus en broertje nog niet (of niet meer) als ranghogere te accepteren, ze luistert totaal niet naar hen en ze kunnen haar bijvoorbeeld ook niet in haar nek aaien. Dat zal waarschijnlijk voor een deel komen doordat ze allebei niet zo vaak met haar lopen (mijn zus is ook uit huis, mijn broertje loopt wel met haar maar eigenlijk alleen op een weiland vlak bij huis en nooit aan de riem). We zijn nu hard aan het werk om dat te verbeteren en het lijkt al beter te gaan

Verder is het wel een heel lief hondje, hoewel ze heel eigenwijs kan zijn.
Mijn ouders hebben ook 6 kippen, dat gaat gelukkig heel goed met Indy (tenzij ze iets te eten krijgen dat Indy wil hebben) en zelfs als de kippen loslopen doet ze ze niks (terwijl ze een flink jachtinstinct heeft, ze is gek op het opjagen van eenden en ganzen en katten). Verder heb ik jarenlang tamme ratjes gehad, maar omdat ik ging studeren ben ik daar jammer genoeg mee gestopt.
Indy krijgt gewone brokken te eten (een mix van allerlei merken), en regelmatig een stuk hart of ander orgaanvlees. Mijn vader is biologieleraar en na het snijden van harten ed krijgt hij het vlees altijd mee, met als resultaat dat de vriezer nu halfvol hart zit... Ook krijgt ze af en toe een dode haas als er een in het weiland ligt (tot nu toe 1 keer gebeurd).
Ik ben hier vooral op het forum gekomen omdat ik meer wil leren over honden en omdat Indy een stukje eigenwijzer is dan de vorige hond (een labrador) en daar kan ik af en toe wel wat advies bij gebruiken

Ik ben vooral geinteresseerd in medische dingen en gedrag.
Tot slot nog even een paar leuke foto's van Indy (wel alweer een tijdje geleden maar mijn camera is kapot

). Zal binnenkort even een foto opzoeken waar ze staat in plaats van ligt.