Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is een opzetkam? Wat is het resultaat?
Moderator: moderatorteam
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Re: Wat is een opzetkam? Wat is het resultaat?
Een opzetkam zet je op de scheerkop en daarmee blijft er meer haar staan. Althans zo werkt het bij mijn (mensen)tondeuse. Hoe hoger het getal, hoe langer het haar blijft. Meestal geeft het getal millimeters aan. Dus 32 wil dan zeggen dat er 3,2 cm haar blijft staan.

-
hercujess
Moet wel op een klitvrij vacht, anders kom je er niet of niet goed doorheen. Ze zijn namelijk niet zo sterk als scheerkoppen. Ik gebruik voor mijn Andis tondeuse de Wahl opzetkammen met een 1,5 mm scheerkop.Canis Sapiens schreef:Okeey, dankje! Dus je zou eigenlijk net zo goed 1 (dure!) scheerkop kunnen hebben van bijv. 1 mm, en dan verder van die goedkope opzetkammen zodat je daarmee de grootte kan bepalen?
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Kan je ook opzetkammen voor een poedelvacht gebruiken?

-
Lizzie.
- Zeer actief
-
hercujess
Het kan hartstikke goed op een Poedelvacht, mits klitvrij en uitgeblazen. Voor een Jeugdmodel scheer ik de rug en dergelijke voor met 10 mm en de poten met 16mm.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dus als ik de lengte van de vacht ongeveer 2 a 3 cm wil houden, dan heb ik een opzet kam nodig van +/- 20 a 30 mm nodig?

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ja alleen heb ik die nog nooit gezien. Mijn grootste opzet kam is volgens mij 22mm.->Chanty<- schreef:Dus als ik de lengte van de vacht ongeveer 2 a 3 cm wil houden, dan heb ik een opzet kam nodig van +/- 20 a 30 mm nodig?
Werkt goed als je eerst de hond goed uitkamt, wast droogt waarbij je de resterende klitten ook verwijderd en dan pas scheert.
-
Lizzie.
- Zeer actief
En..... hoe is het gegaanCanis Sapiens schreef:Ik ga het morgen uitproberen op een krulvacht (zelfde catagorie kroes/krulvacht als poedel). Alleen dit is een hond met erg fijn haar, het is ook supersnel droog. Ik denk dat een poedelvacht wat dikker is, maar je kan het een keer proberen chanty.
Ik zal morgen wel even neerzetten hoe het resultaat is.
Als ik een opzetkam van 22 mm neem en ik hou de tondeuse iets van de huid af, dan word de vacht toch niet zo kort?blacky schreef:Ja alleen heb ik die nog nooit gezien. Mijn grootste opzet kam is volgens mij 22mm.->Chanty<- schreef:Dus als ik de lengte van de vacht ongeveer 2 a 3 cm wil houden, dan heb ik een opzet kam nodig van +/- 20 a 30 mm nodig?

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Daar heb je wel gelijk in hoor. Alleen lukt mij dat niet. (ik ben geen trimmer) Een hond beweegd altijd wat en je wilt het wel mooi hebben dus ga ik over de huid. Het wordt niet echt kort dan hoor. Ik vond het goed zo.
Misschien dat bij de echte trim winkels je wel grotere opzet kammen kunt kopen. Ik heb gewoon en goedkope maar wel voor honden bij de Petsplace gekocht. Ik had nog een Babyliss voor mensen liggen en die opzetkammen pasten precies en daar zat die grote bij.
Misschien dat bij de echte trim winkels je wel grotere opzet kammen kunt kopen. Ik heb gewoon en goedkope maar wel voor honden bij de Petsplace gekocht. Ik had nog een Babyliss voor mensen liggen en die opzetkammen pasten precies en daar zat die grote bij.
-
hercujess
Je kan de opzetkam wel iets van de huid houden, maar kan je dat ook over de hele linie op dezelfde afstand van de huid?
Wahl heeft een opzetkammenset en de langste opzetkam is 24 mm (+1,5 mm van de scheerkop)
Wahl heeft een opzetkammenset en de langste opzetkam is 24 mm (+1,5 mm van de scheerkop)
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dank je voor de info, ik ga opzoek naar een wahl tondeuse met opzet kammen.

-
hercujess
De Wahl ijzeren opzetkammen kan je ook op de Andis gebruiken hoor!->Chanty<- schreef:Dank je voor de info, ik ga opzoek naar een wahl tondeuse met opzet kammen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
ppfftt.. om het makkelijker te makenhercujess schreef:De Wahl ijzeren opzetkammen kan je ook op de Andis gebruiken hoor!->Chanty<- schreef:Dank je voor de info, ik ga opzoek naar een wahl tondeuse met opzet kammen.
weet toch al niet welke tondeuse moet kopen

-
Supernova
- Zeer actief
Ik heb deze tondeuse gekocht op aanraden van een HF lid
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... ster/62994" onclick="window.open(this.href);return false; en die bevalt heel goed
Ik heb wel die met 2 snelheden genomen en dat vind ik ook wel erg prettig. Ik heb er 3 scheerkoppen bij gekocht, ik heb ook opzetkammen maar dat vind ik niet handig
Scheren is nog best moeilijk, zeker met een hondje die niet helemaal stil zit, om het dan keurig recht te krijgen is veel werk 
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... ster/62994" onclick="window.open(this.href);return false; en die bevalt heel goed
Ik heb wel die met 2 snelheden genomen en dat vind ik ook wel erg prettig. Ik heb er 3 scheerkoppen bij gekocht, ik heb ook opzetkammen maar dat vind ik niet handig
-
Lizzie.
- Zeer actief
Scheren is ook een vak appart
Daarom dacht ik zet er een opzetkam op en dat gaat het scheren wat makkelijker.
Ik heb je link bekeken en ook de beoordelingen gelezen, 1 persoon zei dat de tondeuse warm werd, heb jij daar ook last van.
Ik heb je link bekeken en ook de beoordelingen gelezen, 1 persoon zei dat de tondeuse warm werd, heb jij daar ook last van.

-
Supernova
- Zeer actief
De tondeuse word inderdaad warm, maar niet heet. Is prima mee te werken->Chanty<- schreef:Scheren is ook een vak appart![]()
-
Lizzie.
- Zeer actief
Oke, warm is niet erg, als het maar niet heet word.
Ik kan de opzet kammen niet vinden

-
Supernova
- Zeer actief
Nee hij word niet heet, is nog gewoon vast te houden->Chanty<- schreef:Oke, warm is niet erg, als het maar niet heet word.
-
Lizzie.
- Zeer actief
-
hercujess
Kijk eens bij trim.nl
Ik vind zelf Andis een erg fijn merk en de Andis two-speed is betaalbaar en van goede kwaliteit. Mijn stagiaires beginnen er ook allemaal mee. Ik heb zelf een Andis Powergroom en snoerloze Andis. Wil er ooit nog een two-speed bij aanschaffen om er nog één extra te hebben. Trim.nl heeft ook de Wahl opzetkammen
Ik vind zelf Andis een erg fijn merk en de Andis two-speed is betaalbaar en van goede kwaliteit. Mijn stagiaires beginnen er ook allemaal mee. Ik heb zelf een Andis Powergroom en snoerloze Andis. Wil er ooit nog een two-speed bij aanschaffen om er nog één extra te hebben. Trim.nl heeft ook de Wahl opzetkammen
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dank je wel, ik ga zo ff op mn gemakkie die site bekijken