Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en het leek me wel handig om me toch maar even aan te melden zodat ik af en toe ook zelf iets kan vragen.
Ik ben jarno en 26 jaar jong.
Heb echt teveel hobby;s om allemaal op te noemen maar ik zal met mijn grootste bezigheden beginnen.
Natuurlijk is mijn grootste hobby op dit moment onze honden hier gaat erg veel tijd inzitten met opvoeding en training dus hou ik minder tijd over om mijn andere hobby's te doen.
Naast de honden werk ik bij de waterski baan in heerhugowaard als operator en ben ik voorman van de technische dienst.
Een hobby van mij is wakeboarden dus heb ik eigenlijk van mijn hobby mijn werk kunnen maken.
Voor de mensen die niet weten wat wakeboarden is het is eigenlijk snowboarden maar dan op het water om het kort te zeggen.
naast dit heb ik nog meer hobby's zoals karten, voetbal kijken, en zo kan ik nog een hele lijst opnoemen.
Maar het geen waarom ik mij heb aangemeld zijn de honden.
Wij hebben 2 honden en ik zal beginnen bij de eerste:
Dit is nookie (ik weet de betekenis in bepaalde landen maar dat terzijde).

Nookie is een reu en een kruising tussen een chihuahua en een chinese naakthond.
Persoonlijk vind ik naakthonden niet echt mooi om te zien maar dit is een leuke combi geworden.
Wij kregen nookie toen hij 8 weken oud was en is inmiddels een kleine 8 maanden oud.
Omdat dit eigenlijk het hondje van mijn vriendin ging worden omdat ik zelf liever een wat grotere hond had hebben we er nog 1 bij genomen.
Mijn vriendin is opgegroeid met honden (vader is een fokker van labradors) maar voor mij was dit de eerste.
Ik vond het zo leuk om hem te zien opgroeien en met hem te trainen dat ik al snel de kriebeld kreeg voor mijn eigen hond.
Nookie doet het erg leuk alleen zit hij nu in de fase dat hij even alles aan het uittesten is (de 1 zegt pupertijd) ik noem het maar even de uitprobeer fase.
hij luistert dus erg slecht en wil het liefst een loops teefje hebben om zich even lekker op uit te leven.
Op dit moment is mijn vriendin dus extra druk bezig om hem te laten zien wie er de baas is.
Voor de rest zijn we erg blij dat we nookie toen hebben gekozen want hij is de leukste van het nest gebleken.
Dit is Bindi:

Bindi is nu bijna 14 weken en we hebben er niet zo lang op hoeven te wachten.
Ze is een Witte herder maar dat hoef ik denk niet te vermelden.
Ik wilde vroeger altijd een husky maar omdat wij de ruimte niet hebben voor een husky heb ik lang gezocht naar een ander passend ras.
Kennissen van mij trainen met mechelaars en daardoor wist ik al dat ik een herder wilde hebben.
Na lang zoeken en lezen zijn we bij een fokker gaan kijken van witte herders.
Eigenlijk vanaf dat ik hun honden zag was ik al verkocht en wist ik dat dit de hond was die ik wilde.
Uiteraard eerst afgesproken om op de wachtlijst gezet te worden zodat we er nog even over konden nadenken maar eigenlijk was de keuze al gemaakt.
De hele tijd contact gehad vanaf de dekking tot de geboorte en toen was daar het moment dat we naar de pups konden kijken.
pups zijn natuurlijk altijd lief en leuk om te zien maar ik was niet meer weg te krijgen.
Veel informatie ingewonnen boeken gelezen en na 8 weken was het eindelijk tijd om onze pup op te halen.
Uit de karaktertest van de pups kwam Bindi dus als meest geschikt voor ons naar boven.
Ik heb gekozen voor de naam Bindi omdat ik een grote bewondering heb/had voor Steve Irwin en zijn dochtertje heet Bindi en ik vond dat een hele mooie naam.
Bindi doet alles op haar manier en ik kan daar goed mee overweg.
In het begin was ze angstig maar na een paar dagen wennen was dat al snel verdwenen en kwam haar eigen karaktertje naar boven.
Ze is eigenwijs maar heel erg leergierig en als snel ging ze op comando zitten.
De puppycursus is nu 2 lessen aan de gang en we leren er erg veel van.
na de puppycursus wil ik verder met gehoorzaamheid tot ik die allemaal heb gehad.
Als ze geschikt is wil ik mischien ook nog IPO training gaan doen maar daar ben ik nog niet over uit.
Het lijkt me leuk om te doen maar ik wil niet voor de wedstrijden gaan maar echt als iets extra's.
Maar goed ik weet nog niet of ze geschikt is en ik heb nog een poosje voor ik daar aan begin dus kan er nog goed over nadenken.
Zo ik denk dat ik mijn verhaaltje maar beeindig en mochten jullie vragen hebben ik beantwoord ze met plezier.
Ik hoop nog veel te leren en tips te krijgen waar ik het nodig heb.
groetjes,
jarno