Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
winkelier die smuldier verkoopt stelt zich voor
Moderator: moderatorteam
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
yvonne dl
- Zeer actief
Re: winkelier die smuldier verkoopt stelt zich voor
Fijn... Kom maar op met die uitleg. 
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn ras: Supermarktverkoper van Smuldier aan honden.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
-
amber81
zijn er discussies over smuldier?! waarom?!welkom, overigens 
- dagmar88
- Zeer actief
over de verkrijgbaarheid en prijsstijging ja
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Welkom hier,ik wil het verhaal ook graag van verkoperszijde horen.
Werk je bij AH trouwens?
Werk je bij AH trouwens?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nou, kom maar op!
Ik mocht vandaag bij de c1000 ook 66 cnt per pakje afrekenen... 20 cnt prijsstijging vind ik erg erg veel...
Volgende maand bestel ik lotgering. Die is ondertussen net zo goedkoop
Ik mocht vandaag bij de c1000 ook 66 cnt per pakje afrekenen... 20 cnt prijsstijging vind ik erg erg veel...
Volgende maand bestel ik lotgering. Die is ondertussen net zo goedkoop
-
Zinndy
heb er helemaal niet op gelet toen ik het haalde vorige week dat het in prijs is gestegen
ga ik maar eens even doen dus....
maar welkom
ga ik maar eens even doen dus....
maar welkom
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Dit forumgedeelte is toch om jezelf voor te stellen als je dat nog even doet 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- zhuyang
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De sharpei
Jij gaat vrienden makenSmuldierverkoper schreef:Hallo allemaal,
Ik zie jullie berichtgeving op de site over Smuldier en de verkrijgbaarheid bij AH. Ik werd door een klant attent gemaakt op deze site en op het feit dat er discussie was over de prijzen in de supermarkt. Ik ben supermarktondernemer en verkoop ook Smuldier. Ik ben er even ingedoken. Jullie hondenbezitters hebben blijkbaar een korter geheugen dan jullie honden... Ik zag namelijk dat wij Smuldier Compleet 2 jaar geleden al verkochten voor 65 cent. Inderdaad ben ik ook daarna naar beneden gegaan naar 45 cent, denk omdat de AH bij mij om de hoek op 46 cent stond. Alleen schrik ik nu helemaal. Op ieder pakje dat we verkochten hadden we een groot verlies. Wij hielden ook vaak dozen op voorraad voor klanten maar daar was ik helemaal niet blij mee, want van producten waar ik aan verlies verkoop ik het liefst zo min mogelijk. Ik zie ook wel waar een verschil zit. Wij verkopen ook Smuldier hart, vlees, kip en pens, die hebben 6% BTW. Op de compleet zit echter 19% BTW. Waarom dat is, is me niet helemaal duidelijk maar ik denk dat de enkelvoudige soorten niet onder de BTW van diervoeding vallen en de compleetvarianten wel. Dus mijn netto verkoopprijs was 45 cent - 19% = 0,38 voor 400 gram = 95 cent per kilo! Nou hoop ik dat jullie begrijpen dat dat toch wel erg goedkoop is. Als je alleen al denk aan grondstofkosten, productie, verpakkingsmateriaal. Neem aan dat de producent ook nog wat wil verdienen, dan transport van producent naar distributiecetrum en naar de winkel.Toen ik zag dat AH er mee was gestopt ben ik ook direct omhoog gegaan in prijs naar de oorspronkelijke 65 cent. Echter het is nu nog steeds geen vetpot. Ik heb inderdaad recent een prijsverhoging gehad van de leverancier maar die is < 10%. Bij ons is Smuldier een hardloper, maar we verkopen dan ook geen Rodi en ik hoop dat jullie mij toestaan dat ik daar een klein beetje aan mag verdienen!
Dank voor uw begrip!
Peter
Tamara

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
:lol: :lol:zhuyang schreef:Jij gaat vrienden maken
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
yvonne dl
- Zeer actief
ja en heel veel klanten krijgen

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ja, dat vermoedde ik al, dat er een negatieve marge op zat. Vond het al gek dat het via internet zo veel duurder was (o.a Lupa) terwijl juist vaak spullen via internet goedkoper zijn.
Maar goed, op bier in de actie zit ook een negatieve marge. Het is niet ongewoon bepaalde producten met niet/nauwelijks marge te verkopen om klanten te trekken. Zo ook het bestellen van deze producten en ruimte in je vriezer hiervoor moeten maken.
Ben wel benieuwd of AH het nu uit assortiment haalt of nog met prijsonderhandelingen bezig is. Vak staat nog steeds leeg en is niet opgevuld. Medewerkers hebben geen antwoord op de vraag waarom het niet binnenkomt.
Maar goed, op bier in de actie zit ook een negatieve marge. Het is niet ongewoon bepaalde producten met niet/nauwelijks marge te verkopen om klanten te trekken. Zo ook het bestellen van deze producten en ruimte in je vriezer hiervoor moeten maken.
Ben wel benieuwd of AH het nu uit assortiment haalt of nog met prijsonderhandelingen bezig is. Vak staat nog steeds leeg en is niet opgevuld. Medewerkers hebben geen antwoord op de vraag waarom het niet binnenkomt.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
yvonne dl schreef:ja en heel veel klanten krijgen![]()
Kristina schreef::lol: :lol:zhuyang schreef:Jij gaat vrienden maken
zhuyang schreef:Jij gaat vrienden maken
Meneer van de supermarkt moet vooral zijn mond dcht houden en genoegen nemen met eeen negatieve marge? Maar zelf wel heel hard schreeuwen omdat er iets met 15 cent omhoog gaat
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
welkom Peter..
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Rebble
- Zeer actief
Overigens kan ik heus wel begrip hebben voor een prijsstijging.

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nou ja, ik geloof best dat het nauwelijks te doen is hoor, smuldier is spotgoedkoop in vergelijking met andere kvv-merken. Natuurlijk is zo'n prijsstijging ruk, ik baal er zelf ook van. Maar om nou zo flauw te doen tegen iemand die uitlegt waarom het duurder is geworden snap ik niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
En suiker?Smuldierverkoper schreef:Hallo allemaal,
Ik zie jullie berichtgeving op de site over Smuldier en de verkrijgbaarheid bij AH. Ik werd door een klant attent gemaakt op deze site en op het feit dat er discussie was over de prijzen in de supermarkt. Ik ben supermarktondernemer en verkoop ook Smuldier. Ik ben er even ingedoken. Jullie hondenbezitters hebben blijkbaar een korter geheugen dan jullie honden... Ik zag namelijk dat wij Smuldier Compleet 2 jaar geleden al verkochten voor 65 cent. Inderdaad ben ik ook daarna naar beneden gegaan naar 45 cent, denk omdat de AH bij mij om de hoek op 46 cent stond. Alleen schrik ik nu helemaal. Op ieder pakje dat we verkochten hadden we een groot verlies. Wij hielden ook vaak dozen op voorraad voor klanten maar daar was ik helemaal niet blij mee, want van producten waar ik aan verlies verkoop ik het liefst zo min mogelijk. Ik zie ook wel waar een verschil zit. Wij verkopen ook Smuldier hart, vlees, kip en pens, die hebben 6% BTW. Op de compleet zit echter 19% BTW. Waarom dat is, is me niet helemaal duidelijk maar ik denk dat de enkelvoudige soorten niet onder de BTW van diervoeding vallen en de compleetvarianten wel. Dus mijn netto verkoopprijs was 45 cent - 19% = 0,38 voor 400 gram = 95 cent per kilo! Nou hoop ik dat jullie begrijpen dat dat toch wel erg goedkoop is. Als je alleen al denk aan grondstofkosten, productie, verpakkingsmateriaal. Neem aan dat de producent ook nog wat wil verdienen, dan transport van producent naar distributiecetrum en naar de winkel.Toen ik zag dat AH er mee was gestopt ben ik ook direct omhoog gegaan in prijs naar de oorspronkelijke 65 cent. Echter het is nu nog steeds geen vetpot. Ik heb inderdaad recent een prijsverhoging gehad van de leverancier maar die is < 10%. Bij ons is Smuldier een hardloper, maar we verkopen dan ook geen Rodi en ik hoop dat jullie mij toestaan dat ik daar een klein beetje aan mag verdienen!
Dank voor uw begrip!
Peter
En Coca Cola?
Kan nog wel even doorgaan hoor..........
Bij ondernemen hoort ook dat je soms omzet moet kopen....
Hier win je wat en daar laat je wat!
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Welkom, hoor.Wat mij betreft zijn vleesproducten toch al bizar goedkoop. De enige die daar echt onder lijden zijn de voedseldieren. Mij hoor je niet over die 15 dent iig.
- Riemsesy
- Zeer actief
hoeveel koop je dan per week van dat spul?Frederiek schreef:Nou ja, ik geloof best dat het nauwelijks te doen is hoor, smuldier is spotgoedkoop in vergelijking met andere kvv-merken. Natuurlijk is zo'n prijsstijging ruk, ik baal er zelf ook van. Maar om nou zo flauw te doen tegen iemand die uitlegt waarom het duurder is geworden snap ik niet.
ik gebruik 't voor Kasper alleen ter afwisseling. 2 dagen in de week, eet ie het.
als ik 't een beetje omreken is 't 2 euro in de maand meer. daar lig ik niet wakker van
maar als je 't meer geeft dan zal 't zeker wel oplopen
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik schreeuw helemaal niet.Tamara. schreef:yvonne dl schreef:ja en heel veel klanten krijgen
Kristina schreef::lol: :lol:zhuyang schreef:Jij gaat vrienden makenzhuyang schreef:Jij gaat vrienden maken![]()
![]()
Meneer van de supermarkt moet vooral zijn mond dcht houden en genoegen nemen met eeen negatieve marge? Maar zelf wel heel hard schreeuwen omdat er iets met 15 cent omhoog gaat
Maar ga het toch eens doen geloof ik.
Ik heb 10 honden he?
Dus met dozen tegelijk vind ik het ook jammer dat het duurder is geworden.
En die mijnheer van de supermarkt is goed bezig,daar zeg ik helemaal niks van.
- pioenroos
- Zeer actief
Nee, ik wilde alleen maar schrijven dat een negatieve marge wel vaker voorkomt. Actie bier leek me een redelijk voorbeeld omdat er zeer regelmatig bier in de actie is. En meestal dus voor een negatieve marge. Omdat het klanten trekt dusInge O schreef:lees jij dan iets over een aktiepioenroos schreef:Maar goed, op bier in de actie zit ook een negatieve marge. Het is niet ongewoon bepaalde producten met niet/nauwelijks marge te verkopen om klanten te trekken. Zo ook het bestellen van deze producten en ruimte in je vriezer hiervoor moeten maken.?
In de supermarkt waar ik werk is het volgens mij al een tijdje 66 cent voor de compleet versie geloof ik. Met die prijs zit er nog een beetje marge op meen ik. De enkelvoudige versies zijn wel goedkoper.
Maar wij hebben de glutenvrij niet, daarom ging ik altijd naar de AH. Vind het helemaal niet verkeerd hoor, te betalen voor een product wat het werkelijk kost. Vind ik namelijk ook bij bier en blikjes tomatenpuree. Maar een prijsverhoging van ruim 40% in 1 keer is wel veel vind ik.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Bij ons zou het bijna een tientje schelen per maandRiemsesy schreef:hoeveel koop je dan per week van dat spul?Frederiek schreef:Nou ja, ik geloof best dat het nauwelijks te doen is hoor, smuldier is spotgoedkoop in vergelijking met andere kvv-merken. Natuurlijk is zo'n prijsstijging ruk, ik baal er zelf ook van. Maar om nou zo flauw te doen tegen iemand die uitlegt waarom het duurder is geworden snap ik niet.
ik gebruik 't voor Kasper alleen ter afwisseling. 2 dagen in de week, eet ie het.
als ik 't een beetje omreken is 't 2 euro in de maand meer. daar lig ik niet wakker van
maar als je 't meer geeft dan zal 't zeker wel oplopen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Riemsesy
- Zeer actief
als je 10 honden hebt kan je 't dan niet beter zelf bij de groothandel inkopen?
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Anne&Taar schreef:Welkom, hoor.Wat mij betreft zijn vleesproducten toch al bizar goedkoop. De enige die daar echt onder lijden zijn de voedseldieren. Mij hoor je niet over die 15 dent iig.
- pioenroos
- Zeer actief
Tja, misschien wel. Maar het wordt allebei toch gedaan om klanten te trekken? Klanten gaan vaak een winkel omdat daar iets goedkopers is: tijdelijk of altijd. Mensen die erg op de prijs letten zijn vaak helemaal niet trouw: ze weten heel precies wat ze waar vandaan halen. En dan kijken ze naar acties en vaste prijzen.Inge O schreef: maar da's toch heel wat anders dan een produkt verkopen waar continu een negatieve marge op zit?
En ik denk dat er op een bieracties misschien wel meer op jaarbasis wordt toegelegd. (soms wel tot 2 euro per krat :N: En we verkopen echt heul veel meer actie bier dan Smuldier)
Maar goed, ik bedoelde het niet negatief over Smuldierverkoper hoor. Persoonlijk vind ik negatieve marges bizar. Actiekorting zou er moeten zijn door inkoopvoordeel, niet door onder kostprijs te gaan zitten.
Ik ben het helemaal eens dat, zeker vlees maar ook een hoop andere voedingsmiddelen veel te goedkoop zijn. Dit gaat ten koste van dierenwelzijn, milieu en inwoners van ontwikkelingslanden.
En, ik denk dat Smuldierverkoper geen blije klanten zal hebben met een prijsverhoging in 1x van ruim 40%
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik ook
om de smuldier ben ik bij de ah terecht gekomen maar als dat geen noodzaak meer is dan ga ik ook weer elders shoppen
dan maar geen smuldier meer
om de smuldier ben ik bij de ah terecht gekomen maar als dat geen noodzaak meer is dan ga ik ook weer elders shoppen
Fenneke en Baloe

- krullie
- Zeer actief
fenneke schreef:ik ook
hier idem..
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Nou ik vindt de 66 ct die ik deze week betaalde bij C1000 nog heel weinig voor 400 gram vlees. Is eigenlijk belachelijk. Smuldier zelf meldde me dat ze zo goedkoop zijn omdat ze ALLES ophalen bij het slachthuis, andere aanbieders doen dat niet.
Dan betaal je dus al snel zo'n 3,50-4,00 per kg. Dat is eigenlijk nog belachelijk weinig als je bedenkt wat vlees kost als je dieren fatsoenlijk wil houden en voeren.
Smuldier bevat geen spiervlees, ik gebruik het naast ander KVV.
Bedankt mijnheer verkoper, gek van die 6%. Ik zou ook geen negatieve marge willen hebben. Vind het ook geklets dat je dan maar op andere producten meer marge moet nemen alhoewel ik wel voel voor meer marge op luxeproducten.
Dan betaal je dus al snel zo'n 3,50-4,00 per kg. Dat is eigenlijk nog belachelijk weinig als je bedenkt wat vlees kost als je dieren fatsoenlijk wil houden en voeren.
Smuldier bevat geen spiervlees, ik gebruik het naast ander KVV.
Bedankt mijnheer verkoper, gek van die 6%. Ik zou ook geen negatieve marge willen hebben. Vind het ook geklets dat je dan maar op andere producten meer marge moet nemen alhoewel ik wel voel voor meer marge op luxeproducten.