Ik heb mijn pup soms in de mand achterop de fiets, dat kan straks niet meer en wil ik hem naast de fiets hebben lopen. In de mand is hij v olledig rustig. Gek, want ik ben al een keer gevallen met hem waarbij hij niet bezeerd, wel geschrokken was.
In de auto heb ik hem nu een paar los gehad, zelf vasthouden op schoot. Omdat het veiliger is wil ik hem toch achter de veiligheidsriem hebben. Dus heb ik nu de veiligheids riem achter zijn tuigje doorgehaald en hem op de stoel naast me gezet. Op de heen weg met zoon, zodat hij bij zoon op schoot zat, samen achter dezelfde riem. Op de terugweg, alleen achter de riem met het tuigje was hij erg onrustig.
Wij overwegen de bench in de auto te gaan zetten omdat dat veiliger lijkt als hij zo onrustig is. Maar het liefst wil ik dat hij gewoon rustig op de bank gaat zitten liggen met zijn tuigje aan en de riem erachter. De bench neemt ook weer zo veel ruimte in.
Hoe doen jullie dat en hebben jullie adviezen? Of ideeen waarom hij onrustig is in de auto? Opvallend is dat hij op de terugweg van de fokster, de eerste keer in de auto eigenlijk vrij rustig was. Geen geluid, wel wat bewegingsonrust.
groetjes Koentje