Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wij stellen ons eventjes voor
Moderator: moderatorteam
-
ErEr
- geregistreerd lid
wij stellen ons eventjes voor
Hallo allemaal,
Wij hebben sinds gisteren een pup in huis. Hij is nog erg jong (8 weken) en zou een Shiba Inu zijn.
Er volgt snel een foto!
Groeten,
Reinier
Wij hebben sinds gisteren een pup in huis. Hij is nog erg jong (8 weken) en zou een Shiba Inu zijn.
Er volgt snel een foto!
Groeten,
Reinier
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Re: wij stellen ons eventjes voor
en zou een Shiba inu zijn?
Weet je niet wat je in huis haalt? ik denk (en ik spreek uit ervaring) dat je met een shiba toch wel moet weten wat je in huis haalt
Weet je niet wat je in huis haalt? ik denk (en ik spreek uit ervaring) dat je met een shiba toch wel moet weten wat je in huis haalt
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Welkom samen met je vermoedelijke Shiba-Inu.. 

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
?? je weet niet eens wat je in huis hebt?
Ik hoop niet dat je een broodfok hondje binnen hebt gehaald want dat zou enorm sneu zijn..
Welkom in ieder geval
Ik hoop niet dat je een broodfok hondje binnen hebt gehaald want dat zou enorm sneu zijn..
Welkom in ieder geval

-
ErEr
- geregistreerd lid
Nou het is zelfs zieliger geworden.
Onze kleine Puk heeft Parvo en is er compleet ziek van.
We zijn bij de dierenarts geweest en die heeft de test uitgevoerd. Hij is nu aan de antibiotica en geef hem ieder uur met spuitjes voeding en water (of thee).
Dit doe ik nu vanaf gisteren 5 uur al. Was een lange zware nacht.
Vandaag poept hij al dikker dan gisteren maar ik weet niet of dat nu iets betekend.
Later op de dag mag ik de dierenarts weer bellen en dan hoor ik er meer over.
We hebben ook de dierenbescherming ingeschakeld omdat er meer pups uit het nest kwamen. De kans op broodfok is dus erg groot.
Ondanks dat het diertje gebroodfokt zou zijn ga ik er mijn best voor doen om hem er doorheen te trekken.
Ik heb nog goede hoop. Het is dan een erg klein, jong hondje maar met genoeg liefde en verzorging hoop ik het beste te behalen voor hem.
Weet iemand hoe je weet wanneer je pup van Parvo genezen is?
Onze kleine Puk heeft Parvo en is er compleet ziek van.
We zijn bij de dierenarts geweest en die heeft de test uitgevoerd. Hij is nu aan de antibiotica en geef hem ieder uur met spuitjes voeding en water (of thee).
Dit doe ik nu vanaf gisteren 5 uur al. Was een lange zware nacht.
Vandaag poept hij al dikker dan gisteren maar ik weet niet of dat nu iets betekend.
Later op de dag mag ik de dierenarts weer bellen en dan hoor ik er meer over.
We hebben ook de dierenbescherming ingeschakeld omdat er meer pups uit het nest kwamen. De kans op broodfok is dus erg groot.
Ondanks dat het diertje gebroodfokt zou zijn ga ik er mijn best voor doen om hem er doorheen te trekken.
Ik heb nog goede hoop. Het is dan een erg klein, jong hondje maar met genoeg liefde en verzorging hoop ik het beste te behalen voor hem.
Weet iemand hoe je weet wanneer je pup van Parvo genezen is?
-
snuffel11
- Zeer actief
Is toch normaal dat er meerdere pups uit 1 nest komen
Maar sorrie, ik heb geen medelij.... de dierenbescherming inschakkelen.... Jij bent fout, jij koopt toch een hond bij een broodfokker.. juist jullie soort mensen houden de broodfok in stand!!!! Je weet geeneens wat je gekocht hebt, ook zo vaag...
Geen goed woord voor over!
Maar sorrie, ik heb geen medelij.... de dierenbescherming inschakkelen.... Jij bent fout, jij koopt toch een hond bij een broodfokker.. juist jullie soort mensen houden de broodfok in stand!!!! Je weet geeneens wat je gekocht hebt, ook zo vaag...
-
ErEr
- geregistreerd lid
Hoe de hell moeten wij weten dat dat zo gaat! Denk je nou werkelijk dat wij daar bewust voor kiezen??
Wij gingen er vanuit zoals je dat vaker doet wanneer je iets koopt van nette mensen dat het goed en betrouwbaar is.
We kochten het diertje bij die mensen thuis.
Het hele broodfok was ons niet bekend, de vuiligheid van dierenmishandeling ook niet. Nu hebben we een ziek zielig klein beestje en jij loopt alleen te kankeren en hebt geen medelij met die pup??? Dat je boos op mij bent, mij best. Maar dat je zo over (mishandelde) dieren praat maakt jou geen haar beter!
Wij gingen er vanuit zoals je dat vaker doet wanneer je iets koopt van nette mensen dat het goed en betrouwbaar is.
Het hele broodfok was ons niet bekend, de vuiligheid van dierenmishandeling ook niet. Nu hebben we een ziek zielig klein beestje en jij loopt alleen te kankeren en hebt geen medelij met die pup??? Dat je boos op mij bent, mij best. Maar dat je zo over (mishandelde) dieren praat maakt jou geen haar beter!
-
snuffel11
- Zeer actief
Dan had je je eerst moeten inlezen... ik denk niet dat je weet waar je over praat... ik heb nml een ex-broodfok reu in huis en een ex-broodfok teef in huis gehad die het helaas niet heeft mogen halen.. dus voordat je met vingertje begint te wijzen eerst even je huiswerk doen... een reu met 3 poten die afgedankt is geworden omdat hij niet meer voldeed en een teef die te ziek was om nog puppy's te kunnen werpen.. dus afgedankt en weg gegooid.... Kijk eens op http://www.bikersforanimals.nl meissie was mijn hondje (te vinden onder "onze honden").. is nog veel meer te lezen op die site!!!! Mss dat je het dan beter snapt dat ik zo vel reageer op mensen die maar klakkeloos een hondje aanschaffen!!ErEr schreef:Hoe de hell moeten wij weten dat dat zo gaat! Denk je nou werkelijk dat wij daar bewust voor kiezen??
Oh maar ik heb wel medelij met de pup... staat nergens dat ik het niet heb.. ik heb geen medelij met jullie!!!!
Laatst gewijzigd door snuffel11 op 06 jun 2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, je inlezen voor je een dier aanschaft dat hopelijk een jaar of 12 meegaat is wel handig 
De reacties die je krijgt zullen wel pittig zijn, mensen op dit forum zijn erg begaan en dat merk je dan soms.
Jij bent niet de eerste met een dergelijk verhaal namelijk. Broodfok is wijd verspreid.
En dat dat kan komt doordat mensen zich niet inlezen en broodfokkers vertrouwen zonder veel informatie in te winnen.
Erg, maar hopelijk zul jij deze fout nooit meer maken.
Hoe je met parvo om moet gaan kan ik je niet zeggen, wel wil ik je veel sterkte wensen.
Ik hoop dat je pupje het zal redden.
De reacties die je krijgt zullen wel pittig zijn, mensen op dit forum zijn erg begaan en dat merk je dan soms.
Jij bent niet de eerste met een dergelijk verhaal namelijk. Broodfok is wijd verspreid.
En dat dat kan komt doordat mensen zich niet inlezen en broodfokkers vertrouwen zonder veel informatie in te winnen.
Hoe je met parvo om moet gaan kan ik je niet zeggen, wel wil ik je veel sterkte wensen.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
research... hoe lang heeft er tussen gezeten dat je besloot een hond te nemen en dat er 1 in je huis rondliep?ErEr schreef:Hoe de hell moeten wij weten dat dat zo gaat! Denk je nou werkelijk dat wij daar bewust voor kiezen??
Broodfok is zeker niet meer iets onbekends, Tros RADAR heeft er ook al meerdere programma's aan besteed en op MP staan vaak ook waarschuwingen dus als je bewust had gekozen voor een hond/ras had je research gedaan en was je bij een goede fokker terecht gekomen met stamboom of een rasvereniging. op dit forum staan ook al heel veel broodfok topics en waarschuwingen
Ja ik heb buiten meelij met de pup veeeeel meer medelijden met de moeder van de pups en nog meer medelijden met de pups die of onderweg zijn gestorven of gedumpt zijn na het sterven aan de zijkant alsof het gewoon dingen zijn
Het pupje is er al dus daar is helaas weinig over te zeggen. Ik hoop dat je pup de Parvo overleeft want dat is ook niet altijd het geval. Sterkte voor de nachten en dagen die komen gaan en alsjeblieft neem nooit meer zo'n stom besluit en wijs omstanders familie en alles op dit soort malafide zooi.
Welkom; broodfok (volgens mij anno 2011)

(edit typo)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 06 jun 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Marjoleine schreef:Nou, je inlezen voor je een dier aanschaft dat hopelijk een jaar of 12 meegaat is wel handig
Dit dus (dat was wat beter verwoord, dan wat ik aan het typen was).
En daarnaast zou ik me nog goed gaan inlezen in het ras, aangezien, shibas nogal pittig zijn. (mocht het pupje het redden).
Ben benieuwd naar de foto en veel sterkte.

-
ErEr
- geregistreerd lid
Bedankt voor de reacties, wij hebben ongeveer een jaartje gewacht en gekeken naar wat we wilde.
De Shiba Inu is een erg bewuste keuze. Mijn vrouw komt van een boerderij en heeft haar hele leven al honden omzich heen gehad, voor mij was het iets nieuws.
De Shiba Inu sprak ons het beste aan qua karakter. Mijn keuze was een Husky maar daar hebben we na het praten van eigenaren vanaf gezien. Ook hebben we met Shiba Inu eigenaren gesproken over het ras, karakter en verzorging.
We hebben gekeken naar de honden met een stamboom en zonder stamboom.
De reden dat we deze pup gekocht hebben was omdat het een Shiba Inu moeder had met stamboom maar de vader was een niet raszuivere Shiba Inu.
Dat maakte voor ons niet heel veel uit omdat mijn vrouw vaker de "vuilnisbakkenras" heeft gehad en daar altijd veel plezier van heeft gehad. (honden werden daar vaak gedumpt door mensen en hadden dan betere woonomstandigheden.
Of het broodfok is in ons geval weten we niet 100% zeker. We zijn in gesprek met de mensen van wie wij hem hebben en hopen er zo meer van te weten te komen.
Natuurlijk hebben wij hard onze les geleerd.... Maar ik ben nog steeds erg blij en gelukkig met de pup. Wij doen ons best om hem het te laten halen.
De Shiba Inu is een erg bewuste keuze. Mijn vrouw komt van een boerderij en heeft haar hele leven al honden omzich heen gehad, voor mij was het iets nieuws.
De Shiba Inu sprak ons het beste aan qua karakter. Mijn keuze was een Husky maar daar hebben we na het praten van eigenaren vanaf gezien. Ook hebben we met Shiba Inu eigenaren gesproken over het ras, karakter en verzorging.
We hebben gekeken naar de honden met een stamboom en zonder stamboom.
De reden dat we deze pup gekocht hebben was omdat het een Shiba Inu moeder had met stamboom maar de vader was een niet raszuivere Shiba Inu.
Dat maakte voor ons niet heel veel uit omdat mijn vrouw vaker de "vuilnisbakkenras" heeft gehad en daar altijd veel plezier van heeft gehad. (honden werden daar vaak gedumpt door mensen en hadden dan betere woonomstandigheden.
Of het broodfok is in ons geval weten we niet 100% zeker. We zijn in gesprek met de mensen van wie wij hem hebben en hopen er zo meer van te weten te komen.
Natuurlijk hebben wij hard onze les geleerd.... Maar ik ben nog steeds erg blij en gelukkig met de pup. Wij doen ons best om hem het te laten halen.
-
ErEr
- geregistreerd lid
Dit is hem toen we hem ophaalde.
http://www.reynhout.nl/Puk/IMAG0667.jpg
http://www.reynhout.nl/Puk/IMAG0667.jpg
- Minhie
- Zeer actief
Oei wat een grote foto..
Tot zover zie ik er eigenlijk geen shiba inu pup in. Maar de foto is ook niet erg duidelijk.
Tot zover zie ik er eigenlijk geen shiba inu pup in. Maar de foto is ook niet erg duidelijk.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoop nog steeds dat het inderdaad geen broodfok hondje is, mag ik vragen wáár je de pup vandaan hebt? Heb je moeder gezien? eventueel vader?ErEr schreef: Of het broodfok is in ons geval weten we niet 100% zeker. We zijn in gesprek met de mensen van wie wij hem hebben en hopen er zo meer van te weten te komen.
mag ook per pb als je dat wilt.
Hoe reageren de mensen erop waar je de pup vandaan hebt?

- Minhie
- Zeer actief
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.EschaenStefanie schreef:ik hoop nog steeds dat het inderdaad geen broodfok hondje is, mag ik vragen wáár je de pup vandaan hebt? Heb je moeder gezien? eventueel vader?ErEr schreef: Of het broodfok is in ons geval weten we niet 100% zeker. We zijn in gesprek met de mensen van wie wij hem hebben en hopen er zo meer van te weten te komen.
mag ook per pb als je dat wilt.
Hoe reageren de mensen erop waar je de pup vandaan hebt?
Trouwens.. als je een jaar research hebt gedaan. Dan weet je toch het verschil tussen broodfok en goede fokker?
De gezondheidstesten etc etc.

- iones
- Zeer actief
Dit zijn precies mijn gedachten!snuffel11 schreef:Is toch normaal dat er meerdere pups uit 1 nest komen![]()
En NIET beweren dat je van niets wist! De informatie slaat je overal om de oren, maar als je het niet wilt opzoeken en niet wilt weten, dan interesseert het je kennelijk ook niet. En dat maakt je mede schuldig aan het in stand houden van een hele hoop ellende.
Ik heb verder wel een tip voor je:
http://www.hondenbescherming.nl/
HIer valt heel veel informatie te halen. Ook over de manier waarop je een hond aanschaft, wat de risico's zijn en waar je aan moet denken, waar je op moet letten.
Als je dat in de eerste instantie had gedaan, had je nu niet met deze ellende gezeten.
Misschien is het ook handig om de hondenbescherming een tip te geven over waar je deze pup gehaald hebt. Misschien kunnen zij dan eens polshoogte nemen en iets ondernemen.
Want deze fokker mag onder geen beding nog pups verkopen.
Laatst gewijzigd door iones op 06 jun 2011 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het lijkt wel een Mechelaarkruisinkje, veel Shiba zie ik er ook niet in eigenlijk.
Heb je allebei de ouders wel gezien daar?
Heb je allebei de ouders wel gezien daar?
-
Muk
Mee eens, met een beetje voorbereiding op internet weet je al hoe je broodfok kunt herkennen en waar je vooral weg moet blijven. Ik heb medelijden met de pup en hoop dat die het gaat redden. Maar ik heb nog meer medelijden met de moeder van de pup, haar broodfokleven is een hel en dat hou jij in stand door een broodfokpup te kopen.iones schreef:Dit zijn precies mijn gedachten!snuffel11 schreef:Is toch normaal dat er meerdere pups uit 1 nest komen![]()
En NIET beweren dat je van niets wist! De informatie slaat je overal om de oren, maar als je het niet wilt opzoeken en niet wilt weten, dan interesseert het je kennelijk ook niet. En dat maakt je mede schuldig aan het in stand houden van een hele hoop ellende.
Als je zonidig een rashond moet hebben, koop er dan een bij een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging. Zegt ook niet alles, maar je sluit er al wel heel veel ellende mee uit.
- iones
- Zeer actief
Hierop kun je de volgende informatie vinden bij de hondenbescherming:Muk schreef: Als je zonidig een rashond moet hebben, koop er dan een bij een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging. Zegt ook niet alles, maar je sluit er al wel heel veel ellende mee uit.
Kiest u voor een rashond?
Laat u informeren over het ras en over goede fokadressen door de rasvereniging van het betreffende ras. U kunt de contactgegevens vinden via de overkoepelende rashondenorganisatie, de 'Raad van Beheer' genoemd: www.raadvanbeheer.nl.
En ik denk dat je daar ook met klachten terecht kunt als de fokker in bepaalde opzichten niet voldoet. Mits hij daar aangesloten is uiteraard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Muk
Of rechtstreeks bij de rasvereniging een klacht indienen, mits de fokker daarbij is aangesloten natuurlijk. Maar dat betwijfel ik in deze situatie.iones schreef:Hierop kun je de volgende informatie vinden bij de hondenbescherming:Muk schreef: Als je zonidig een rashond moet hebben, koop er dan een bij een fokker die is aangesloten bij een rasvereniging. Zegt ook niet alles, maar je sluit er al wel heel veel ellende mee uit.
Kiest u voor een rashond?
Laat u informeren over het ras en over goede fokadressen door de rasvereniging van het betreffende ras. U kunt de contactgegevens vinden via de overkoepelende rashondenorganisatie, de 'Raad van Beheer' genoemd: http://www.raadvanbeheer.nl.
En ik denk dat je daar ook met klachten terecht kunt als de fokker in bepaalde opzichten niet voldoet. Mits hij daar aangesloten is uiteraard.
Op internet is het heel makkelijk om de rasvereniging te vinden van de shiba inu, even googelen en de eerste hit is meteen de juiste: http://www.akitaclub.nl/
- iones
- Zeer actief
Deze fokker moet hoe dan ook een halt toegeroepen worden.
Er is schade en ellende aangericht. MAar er kan nog meer schade en ellende worden aangericht maar door ingrijpen voorkomen worden.
Er is schade en ellende aangericht. MAar er kan nog meer schade en ellende worden aangericht maar door ingrijpen voorkomen worden.
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
ErEr,
Ik zal je nooit verwijten dat je niet goed hebt opgelet,wel sterkte wensen.
Al 7 jaar heb ik het idee dat ook wij er toen ingetrapt zijn met teckel Lara.
We wilde graag een teckelpupje,maar hoefde geen stamboom.
Dus bij de advertenties op MP gekeken en al snel een teefje gevonden aan de andere kant van het land.
Lara was de laatste uit het nest en zat in haar 1tje in de kist.
Stom genoeg geen moeder gezien,maar het was op een boerderij en we dachten dat die mss buiten was...onzin,want het was ijskoud en pikdonker (avond).
Wel vond ik dat ze enorm veel vlooienpoeder op haar lijfje had.
We werden eigenlijk vrij snel het huis uitgewimpelt,want mevrouw was ziek,zei ze.
Haar gedrag thuis was erg afwijkend,kon totaal niet met onze Nicky opschieten en was bang voor alles,zeker voor honden,als ze er 1 zag in de verte schreeuwde ze de hele boel bij elkaar,zeker als de hond groot is,dat is nooit helemaal over gegaan,maar het gaat wel beter nu,maar het blijft een bange hond.
Ze was niet ziek,maar zat helemaal onder de mijt,vooral in haar oortjes was het heel erg en is vrij lang behandeld om het weg te krijgen.
Een paar maanden later zagen we een docu over de hondjes die uit Roemenie gehaald werden voor een prikkie en dan hier voor grif geld verkocht werden.
Vanaf dat moment heb ik altijd gedacht dat Lara ook zo'n hondje was.
Nu wordt je daar veel voor gewaarschuwd,7 jaar terug dacht ik daar niet aan.
Nooit zou ik meer een hondje aanschaffen waarvan ik niet de moeder heb gezien.
Lara is een heerlijke hond met gebruiksaanwijzing geworden,zeer liefdevol beestje die verliefd op ieder mens is dat hier binnenkomt en iets tegen haar zegt,behalve dan de AH bezorger die ze toen ze een half jaar was in zijn billen heeft gehapt,hihi,toch knap om zo hoog te springen als teckelpup,maar andere honden blijft een probleem.
Sterkte met de puppy en zoiets trap je natuurlijk maar 1x in.
Dus bij de advertenties op MP gekeken en al snel een teefje gevonden aan de andere kant van het land.
Stom genoeg geen moeder gezien,maar het was op een boerderij en we dachten dat die mss buiten was...onzin,want het was ijskoud en pikdonker (avond).
We werden eigenlijk vrij snel het huis uitgewimpelt,want mevrouw was ziek,zei ze.
Haar gedrag thuis was erg afwijkend,kon totaal niet met onze Nicky opschieten en was bang voor alles,zeker voor honden,als ze er 1 zag in de verte schreeuwde ze de hele boel bij elkaar,zeker als de hond groot is,dat is nooit helemaal over gegaan,maar het gaat wel beter nu,maar het blijft een bange hond.
Ze was niet ziek,maar zat helemaal onder de mijt,vooral in haar oortjes was het heel erg en is vrij lang behandeld om het weg te krijgen.
Een paar maanden later zagen we een docu over de hondjes die uit Roemenie gehaald werden voor een prikkie en dan hier voor grif geld verkocht werden.
Lara is een heerlijke hond met gebruiksaanwijzing geworden,zeer liefdevol beestje die verliefd op ieder mens is dat hier binnenkomt en iets tegen haar zegt,behalve dan de AH bezorger die ze toen ze een half jaar was in zijn billen heeft gehapt,hihi,toch knap om zo hoog te springen als teckelpup,maar andere honden blijft een probleem.

- iones
- Zeer actief
Nou er is hier op het forum iemand die 2x een hond heeft gekocht bij een fokker die niet deugt Henriette. Ik noem verder geen namen en durf ook geen ras te noemen. Anders weet iedereen misschien meteen over wie ik heb heb.
Dus denk niet dat iemand niet 2x dezelfde fout begaat.
Ook komen niet alle broodfokkerspups uit het buitenland: in Nederland en Belgie wemelt het van de broodfokkers. Heb er hier een paar om de hoek zitten: duitse herders en jack russels. In varkensstallen.
Ook komen niet alle broodfokkerspups uit het buitenland: in Nederland en Belgie wemelt het van de broodfokkers. Heb er hier een paar om de hoek zitten: duitse herders en jack russels. In varkensstallen.
-
ErEr
- geregistreerd lid
wat vermoeiend dit.....
We hebben de dierenbescherming al gebeld, er wordt een controle gedaan naar de fokker, we weten NU wel wat broodfok is, en nee dat zie je niet als je er niet op googled.
Ik dacht eigenlijk dat ik iets had aan een forum voor honden. Maar dit irriteert me zo hard dat ik er wel mee kap.
Ik snap jullie frustratie ( en de mijne) tenopzichte van broodfok, maar daar kom ik nu nergens meer mee.
Persoonlijk vind ik het hypocriet om de heletijd maar te roepen van: dat had je kunnen weten...
Ik ga nu dan maar vrolijk op auto, pc en andere forums newbee`s bashen omdat ze genaaid werden door malafide verkopers.
Verder gaan wij ons best doen met onze pup, wat het ook voor ras is. We zijn er blij mee, gaan hem gezond maken.
Hoop voor jullie dat de andere "slachtoffers"van broodfok zich niet per ongeluk willen informeren via dit forum. Dat bespaart iedereen ellende.
Groeten,
We hebben de dierenbescherming al gebeld, er wordt een controle gedaan naar de fokker, we weten NU wel wat broodfok is, en nee dat zie je niet als je er niet op googled.
Ik dacht eigenlijk dat ik iets had aan een forum voor honden. Maar dit irriteert me zo hard dat ik er wel mee kap.
Ik snap jullie frustratie ( en de mijne) tenopzichte van broodfok, maar daar kom ik nu nergens meer mee.
Persoonlijk vind ik het hypocriet om de heletijd maar te roepen van: dat had je kunnen weten...
Ik ga nu dan maar vrolijk op auto, pc en andere forums newbee`s bashen omdat ze genaaid werden door malafide verkopers.
Verder gaan wij ons best doen met onze pup, wat het ook voor ras is. We zijn er blij mee, gaan hem gezond maken.
Hoop voor jullie dat de andere "slachtoffers"van broodfok zich niet per ongeluk willen informeren via dit forum. Dat bespaart iedereen ellende.
Groeten,
-
Muk
Zelfs 1x die fout maken in deze tijd (ook 7 jaar geleden was hier genoeg over bekend) vind ik teveel en eerlijk gezegd ook niet goed te praten. Aangezien je met wat voorbereiding dit best makkelijk kunt voorkomen.iones schreef:Nou er is hier op het forum iemand die 2x een hond heeft gekocht bij een fokker die niet deugt Henriette. Ik noem verder geen namen en durf ook geen ras te noemen. Anders weet iedereen misschien meteen over wie ik heb heb.
Een dorp verderop zit ook een broodfokker. Die heeft van de AID zijn zaak al eens moeten sluiten, maar dat interesseert hem niet, hij gaat gewoon door met zijn walgelijke fokpraktijken. Zolang er nog mensen intrappen, blijven broodfokkers bestaan en hebben de teefjes een kloteleven.
-
ErEr
- geregistreerd lid
Inderdaad. Bedankt voor het begrip. Wij leren ook op deze manier, alleen jammer voor de pups.Henriette schreef:ErEr,
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
jammer dat je je weg laat jagen, ik heb echt wel ernstigere topics en bashing voorbij zien komen.
Ik zou het jammer vinden want ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met de malafide fokker afloopt en de revalidatie van je pup. En ik ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de vragen die ik heb gesteld? Hoe ben je er helaas achter gekomen dat het toch een broodfokker betreft?
Ik zou het jammer vinden want ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met de malafide fokker afloopt en de revalidatie van je pup. En ik ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de vragen die ik heb gesteld? Hoe ben je er helaas achter gekomen dat het toch een broodfokker betreft?

- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
- Aantal honden: 2
Tja,er zijn natuurlijk altijd mensen die niet zo slim als een ezel zijn.iones schreef:Nou er is hier op het forum iemand die 2x een hond heeft gekocht bij een fokker die niet deugt Henriette. Ik noem verder geen namen en durf ook geen ras te noemen. Anders weet iedereen misschien meteen over wie ik heb heb.
Jammer dat het bestaat.
Het zou mij ook behoorlijk aan het hart gaan als ik zo'n figuur om de hoek had zitten.

- iones
- Zeer actief
M.a.w.: je hebt geen informatie ingewonnen!!!! Je hebt zomaar wat gedaan! Er is hier heel veel verwijtbaar! Door dat mensen te werk gaan zoals jij, wordt een hoop ellende in stand gehouden! Jij bent mede schuldig hieraan.`ErEr schreef:wat vermoeiend dit.....
Ik denk dat de hondenbescherming specialistischer en deskundiger is dan de dierenbescherming, dus ik zou dat zeker ook bij hen vermelden.
Verder zou ik de voortgang in de gaten houden: wat wordt er gedaan met jouw informatie en hoe loopt het af. MAar... misschien vind je dit ook al niet de moeite om na te gaan?
Mag ik je er even op wijzen dat dit forum jou al diverse tips gegeven heeft waarvan je niet eens op de hoogte was? Je hebt er dus wel degelijk veel aan gehad. En ja, je bent geirriteerd. Maar je weet gewoon niet wat voor ellende je hebt aangericht. Ik wel. Ik ken de progamma's, de foto's, en ik zie het hier in de buurt.ErEr schreef: Ik dacht eigenlijk dat ik iets had aan een forum voor honden. Maar dit irriteert me zo hard dat ik er wel mee kap.
De politiek doet NIETS om hier iets tegen te ondernemen. Alle verantwoording berust dus bij de mensen. Mensen zoals jij en ik. En ik neem die verantwoording, en jij niet. Jij helpt louche hondenhandelaren en broodfokkers om hun markt in stand te houden door onvoldoende informatie in te winnen VOORdat je aan een pup begint.
Je HAD het kunnen weten en je gedraagt je nu laf.ErEr schreef: Persoonlijk vind ik het hypocriet om de heletijd maar te roepen van: dat had je kunnen weten...
Is iets heel anders: auto's zijn geen levende wezens en pc's ook niet. Als mensen daarin de fout begaan om bij een malafide handelaar iets te kopen, zijn ze alleen ZELF de dupe van hun domme gedrag.ErEr schreef: Ik ga nu dan maar vrolijk op auto, pc en andere forums newbee`s bashen omdat ze genaaid werden door malafide verkopers.
Nu zijn het de honden. Kennelijk zie je nog niet eens het verschil tussen een levend wezen en een levenloos produkt.
Het bespaart NOG meer ellende als ze WEL willen informeren via dit forum.ErEr schreef: Verder gaan wij ons best doen met onze pup, wat het ook voor ras is. We zijn er blij mee, gaan hem gezond maken.
Groeten,
Je hebt echt een bord voor je kop he????