Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parvo bij onze pup gediagnostizeerd.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
ErEr
geregistreerd lid

Parvo bij onze pup gediagnostizeerd.

Ongelezen bericht door ErEr »

Wij hebben sinds Zaterdag een erg kleine pup in huis gehaald. (onze eerste) We wisten dat de pup te klein was voor zijn leeftijd en dat hij er niet te opgewekt uit zag. Dus dat het beestje een misschien vervelende voorgeschiedenis had was ons wel bekend.

We waren alleen niet voorbereid op Parvo.

Dat is dus gisteren bij de dierenarts gebleken. Nu is hij aan de antibiotica en voeren we hem ieder uur water en energie voer voor pups van de dierenarts.

Gisteren was zijn poep nog water dun, knal geel en bij de laatste sessie zelfs slijmerig met 2 druppels bloed.
Wij zijn toen meteen naar de dierenarts gegaan.

Vanaf dat moment tot een uurtje geleden heeft hij niet meer gepoept.
Nu was de poep wel dikker dan gisteren, zelfs met kleine beetjes normale poep.

Maar mijn vraag is hoe je weet of je pup de Parvo voorbij is. Nou heb ik niet de verwachting dat hij nu al beter aan het worden is, maar hoe zou je het uberhaupt kunnen weten?

Ik hoop hier bij jullie iets meer er over te weten te komen..
Bedankt!

Reinier
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Parvo bij onze pup gediagnostizeerd.

Ongelezen bericht door Supernova »

ErEr schreef:Wij hebben sinds Zaterdag een erg kleine pup in huis gehaald. (onze eerste) We wisten dat de pup te klein was voor zijn leeftijd en dat hij er niet te opgewekt uit zag. Dus dat het beestje een misschien vervelende voorgeschiedenis had was ons wel bekend.

We waren alleen niet voorbereid op Parvo.

Dat is dus gisteren bij de dierenarts gebleken. Nu is hij aan de antibiotica en voeren we hem ieder uur water en energie voer voor pups van de dierenarts.

Gisteren was zijn poep nog water dun, knal geel en bij de laatste sessie zelfs slijmerig met 2 druppels bloed.
Wij zijn toen meteen naar de dierenarts gegaan.

Vanaf dat moment tot een uurtje geleden heeft hij niet meer gepoept.
Nu was de poep wel dikker dan gisteren, zelfs met kleine beetjes normale poep.

Maar mijn vraag is hoe je weet of je pup de Parvo voorbij is. Nou heb ik niet de verwachting dat hij nu al beter aan het worden is, maar hoe zou je het uberhaupt kunnen weten?

Ik hoop hier bij jullie iets meer er over te weten te komen..
Bedankt!

Reinier
Waar heb je het pupje vandaan? Parvo is erg besmettelijk, dus houd je pup weg van andere honden en laat hem niet poepen op plaatsen waar andere honden komen. Zover ik weet is Parvo niet na 1 dag medicijnen genezen, dus ga er maar van uit dat je pup nog ziek is. Maar dit soort vragen kun je beter aan je DA stellen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

1x een pupje gehad die bij de nieuwe eigenaren parvo heeft opgelopen (of het daar of bij mij was is adhv de incubatietijd bepaald & andere puppen hier waren ook niet ziek), maar dit teefje heeft uiteindelijk een bloedtransfusie gehad om het te redden....dus idd, met een simpele AB kuur red je het denk ik niet....zou ook de vragen aan je DA stellen...sterkte
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik heb ook in 1983 een pup met parvo gehad maar die heeft een aantal dagen in de dierenkliniek doorgebracht aan een infuus om niet uit te drogen.
ga er in elk geval vanuit dat het héél erg besmettelijk is en laat dus niet je hondje uit op plekken waar andere honden komen en hou er rekening mee dat het niet snel over is !
Sandra
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

is de pup niet opgenomen bij de DA??

en AB helpt niet/nauwelijks,hondje moet gaan vechten tegen een dodelijke ziekte...beste is dat deze aan het infuus gaat bij een DA daar ze heel snel uitdrogen.

en zeker je hondje niet uitlaten waar ook andere honden komen,parvo is zo besmettelijk...

sterkte met je pupje... :roos:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik dacht trouwens dat alleen antibiotica niet genoeg is om Parvo te genezen :denken: Wat ik vaak hoor is dat pupjes inderdaad een paar dagen opgenomen worden en ze van alles en nog wat krijgen om beter te worden. Ik zou dus nog maar een keer naar een DA gaan met het pupje, misschien naar een andere als deze het niet zo serieus neemt.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

het verbaasde mij ook enorm dat je pup niet bij de DA word opgenomen. Zou heel snel een second opinion bellen met deze diagnose.
Veel pups overleven parvo eerder niet NIET dan net wel. http://www.dierenkliniektiel.nl/ZI/ZIho ... _parvo.htm
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er zijn wel ooit pups die genezen van Parvo dus ik zou nog niet opgeven. Alleen worden ze gewoonlijk wel opgenomen in de kliniek en niet mee teruggegeven aan de mensen. Omdat de pup heel intensief behandeld moet worden en inderdaad zoals hierboven gezegd aan het infuus moeten. Wat een knullige dierenarts....
Maar ik vraag me af waar je die pup vandaan hebt. Parvo is bijna uitgeroeid omdat honden er gewoonlijk tegen gevaccineerd worden. Pups krijgen die antistoffen via de melk ook binnen.

Komt de pup wel van een serieuze fokker die echt om honden geeft?
Laatst gewijzigd door iones op 06 jun 2011 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Op basis van welk onderzoek/welke gegevens heeft de dierenarts Parvo geconstateerd? Puur op basis van het kllinische ziektebeeld, of is er een bloed- of ontlastingtest gedaan?
Net zoals de anderen vind ik het wat vreemd dat een pup met Parvo mee naar huis mag en alleen een antibiotica-kuurtje voorgeschreven krijgt. Dat is niet gebruikelijk bij een dusdanig ernstige en voor een pup levensbedreigende ziekte.

Ik hoop dat je pupje er helemaal bovenop gaat komen! Heb je de fokker van de pup ingelicht dat de pup zo ziek is, en zo ja: wat zei deze ervan?
De fokker inlichten is wel belangrijk als het inderdaad om Parvo blijkt te gaan. Dan kan de besmetting bij de fokker vandaan zijn gekomen en moet deze wellicht verdere maatregelen treffen en de andere pupkopers inlichten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:Op basis van welk onderzoek/welke gegevens heeft de dierenarts Parvo geconstateerd? Puur op basis van het kllinische ziektebeeld, of is er een bloed- of ontlastingtest gedaan?
Net zoals de anderen vind ik het wat vreemd dat een pup met Parvo mee naar huis mag en alleen een antibiotica-kuurtje voorgeschreven krijgt. Dat is niet gebruikelijk bij een dusdanig ernstige en voor een pup levensbedreigende ziekte.

Ik hoop dat je pupje er helemaal bovenop gaat komen! Heb je de fokker van de pup ingelicht dat de pup zo ziek is, en zo ja: wat zei deze ervan?
De fokker inlichten is wel belangrijk als het inderdaad om Parvo blijkt te gaan. Dan kan de besmetting bij de fokker vandaan zijn gekomen en moet deze wellicht verdere maatregelen treffen en de andere pupkopers inlichten.
Suzanne http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ead#unread
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Op basis van welk onderzoek/welke gegevens heeft de dierenarts Parvo geconstateerd? Puur op basis van het kllinische ziektebeeld, of is er een bloed- of ontlastingtest gedaan?

als ik goed van de TS heb begrepen komt deze hond bij een broodfokker vandaan dus vraag me af of dit werkt
Afbeelding
iones
Zeer actief

Tsja, als je bij een broodfokker koopt, verdien je wel zulke ellende. MAar die pups verdienen die ellende niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:

Suzanne http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ead#unread
Dat topic had ik niet gezien, bedankt voor de link.
Ook al is het een broodfokker, toch zou ik in ieder geval melding doen van dit feit. Dan heb je dat voor je eigen gemoedsrust in ieder geval maar gedaan. Wie weet wordt het wel serieus opgepakt (ik blijf positief zo lang niet met zekerheid vastgesteld is dat het hier inderdaad een broodfokker betreft).
ErEr
geregistreerd lid

De Huisarts heeft hem vocht toegediend en de AB kuur meegegeven. Die is ook niet om de Parvo tegen te gaan maar om koorts en andere infecties te onderdrukken. De Parvo moet hij overheen komen.
We konden kiezen of we zelf het hondje de medicijnen zouden toedienen of dat ze hem daar zouden houden. De huisarts vond het nog niet nodig om hem optenemen omdat hij nog zelf dronk. Wel moeten we hem ieder uur een spuitje vol water geven.
Dat doe ik dus nu.

Wij houden hem binnen en komt niet in aanmerking met andere dieren. Ik heb me inmiddels al een ongeluk gelezen aan artikelen over Parvo, broodfok en dat soort zaken. Eerst het welzijn van de Pup, dan de vervolgstappen naar de fokker.
In mijn andere voorstel topic heb ik het fok deel al uitgelegd, hier hoopte ik iets over het genezingsproces van Parvo op te steken.

bedankt voor de reacties.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

huisarts?
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

ze bedoelt vast dierenarts :wink:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
iones
Zeer actief

Huisarts zal wel vergissing zijn geweest. Ze zal wel dierenarts bedoeld hebben.
Kimmie

hoop dat je wel bij een dierenarts bent geweest en niet een huisarts..

en wees verstandig breng je pup naar de dierenarts,nu nog....,die mensen hebben meer verstand van zaken,als jullie op dit moment,hondje heeft echt hele intensieve verzorging nodig...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Kimmie schreef:hoop dat je wel bij een dierenarts bent geweest en niet een huisarts..

en wees verstandig breng je pup naar de dierenarts,nu nog....,die mensen hebben meer verstand van zaken,als jullie op dit moment,hondje heeft echt hele intensieve verzorging nodig...
Mee eens, een hond met parvo moet eigenlijk 24 uur per dag bij een da zitten, op de itensive care. Continu de vochtbalans bewaken en direct de juiste medicatie toe kunnen dienen is letterlijk van levensbelang en dat kan alleen bij een dierenarts. Als jullie dierenarts dit anders ziet, dan zou ik even rondbellen naar een dierenarts die hier serieuzer mee omgaat.
iones
Zeer actief

Ik heb ook een beetje de indruk dat deze dierenarts OF de situatie onderschat, OF minder doet dan hij kán doen. Kijk veel programma's met dierenartsen, waaronder op Animal Planet. Ook gevallen van Parvo voorbij zien komen bij jonge honden. Deze werden allemaal opgenomen en intensief behandeld. En er waren er bij die het hebben gered.

30 jaar geleden had een vriendin van mij ook een boerenfoxje met parvo. Deze werd ook opgenomen en hij heeft het ook gered.
Kimmie

heeft de DA overigens een (snel) bloedtest gedaan??

hoe is de parvo geconstateerd??

begrijp er werkelijk niets van dat een DA een pup met parvo naar huis laat gaan... :scratch:

overigens je schrijft dat je je een ongeluk hebt gelezen over de ziekte parvo en dan zegt niets in je na gelezen te hebben hoe dodelijk deze ziekte is en hoe ziek hondjes ervan zijn,dat het hondje NU beter bij de DA af kan zijn??
Laatst gewijzigd door Kimmie op 06 jun 2011 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ErEr
geregistreerd lid

Ik bedoelde dieren arts.

De test is gedaan met een watte staafje in zijn anus. Vervolgens hadden we de uitslag 3 uur later.

Ik ga eens rondbellen bij andere dierenartsen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Misschien kunnen/willen de eigenaren de opname niet betalen?
iones
Zeer actief

ErEr schreef:Ik bedoelde dieren arts.

De test is gedaan met een watte staafje in zijn anus. Vervolgens hadden we de uitslag 3 uur later.

Ik ga eens rondbellen bij andere dierenartsen.
Goed zo.
Je hebt een hele ernstige misser begaan. Maar je kunt nog een en ander goed maken.
Door proberen het beste te doen voor je pup, en door de fokker aan te brengen. Zie je andere topic.

Probeer nu te voorkomen dat andere mensen overkomt, wat jou nu is overkomen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rosita Compagner schreef:Misschien kunnen/willen de eigenaren de opname niet betalen?
Kan, maar dan moet je ook niet aan een hond beginnen. Of je veel beter inlezen als je een hond aanschaft.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Muk schreef:
Rosita Compagner schreef:Misschien kunnen/willen de eigenaren de opname niet betalen?
Kan, maar dan moet je ook niet aan een hond beginnen. Of je veel beter inlezen als je een hond aanschaft.
Allicht, dat maakt alleen niet dat ze het nu kunnen/willen betalen. Als dat zo is natuurlijk
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”