Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Setter met kromme voorpoot
Moderator: moderatorteam
-
Sasja2011
- nieuw lid
Setter met kromme voorpoot
Lieve hondenkenners,
Wij overwegen een hond aan te schaffen. Omdat ik echter problemen met mijn gezondheid heb waardoor ik niet in staat ben per dag uren met de hond te wandelen, hebben wij ons oog laten vallen op een adoptie-hond uit Spanje met een medisch probleem.
Haar ellepijp is niet goed gegroeid, waardoor haar voorpoot krom is en zij niet veel mag lopen.
Ideaal voor mij, toch?
Alleen, ik vroeg mij af: zij is een Engelse setter, heeft dus veel energie, gaat zij geen problemen krijgen met haar energie die ze niet kwijt kan, ik denk aan sloopgedrag en zo.
Ik had al bedacht om heer dan geestelijk te prikkelen met spelletjes, speuren en zo.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Sasja
Wij overwegen een hond aan te schaffen. Omdat ik echter problemen met mijn gezondheid heb waardoor ik niet in staat ben per dag uren met de hond te wandelen, hebben wij ons oog laten vallen op een adoptie-hond uit Spanje met een medisch probleem.
Haar ellepijp is niet goed gegroeid, waardoor haar voorpoot krom is en zij niet veel mag lopen.
Ideaal voor mij, toch?
Alleen, ik vroeg mij af: zij is een Engelse setter, heeft dus veel energie, gaat zij geen problemen krijgen met haar energie die ze niet kwijt kan, ik denk aan sloopgedrag en zo.
Ik had al bedacht om heer dan geestelijk te prikkelen met spelletjes, speuren en zo.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Sasja
-
tineke
Re: Setter met kromme voorpoot
Ik zou gewoon eens vragen aan het opvangezin hoe zij het daar doet..
Ik denk dat honden zich aan hun omstandigheden kunnen aanpassen en dat je met speur en denkspelletjes best een eind kunt komen.
Hoe oud is zij?
Ik denk dat honden zich aan hun omstandigheden kunnen aanpassen en dat je met speur en denkspelletjes best een eind kunt komen.
Hoe oud is zij?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vergis je niet in een energieke jonge hond met kromme poten. Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar een wat kleinere, oudere hond die tevreden is met kleinere wandelingen. Een jonge hond die wel wil bewegen maar niet mag/kan, breekt je tent af.
Overigens heb ik een hond met flink kromme poten, en hij heeft jarenlang 'normale' wandelingen van 1-2 uur los gelopen.
Overigens heb ik een hond met flink kromme poten, en hij heeft jarenlang 'normale' wandelingen van 1-2 uur los gelopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Sasja2011
- nieuw lid
De kromme voorpoot brengt met zich mee dat zij niet veel mag lopen, ik begrijp dat te veel lopen haar pijn zal bezorgen.
Ze verblijft op dit moment in een asiel in Spanje, het is misschien toch goed om via de organisatie meer inlichtingen te vragen hoe dat in het asiel gaat.
Maar ik wilde eerst eens de vraag aan de kenners van het forum stellen.
Ze verblijft op dit moment in een asiel in Spanje, het is misschien toch goed om via de organisatie meer inlichtingen te vragen hoe dat in het asiel gaat.
-
Sasja2011
- nieuw lid
Overigens, zij is een jaar!
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik weet niet hoe krom de poot staat, maar Jack voor z'n operatie:Sasja2011 schreef:De kromme voorpoot brengt met zich mee dat zij niet veel mag lopen, ik begrijp dat te veel lopen haar pijn zal bezorgen.

En hij rende als een gek.
Hij is geopereerd (kostte een vermogen maar dat was destijds helemaal geen probleem en we wisten waar we aan begonnen), ik heb hem vijf maanden 'bezig' moeten houden omdat hij niet los mocht en daarna had hij nog steeds kromme poten maar kon hij gelukkig zijn ei weer kwijt met rennen. Hij is nu 10 en ik zou hem nog niet laten logeren bij iemand die niet onbeperkt kan bewegen.
Ik zou het dus echt niet doen als ik jou was. Een jonge jachthond MOT bewegen, en als dat lijf haar tegenhoudt moet ze in mijn ogen of dik op de pijnstillers zodat ze wel kan rennen, of een (prijzige) operatie.
edit: hij kijkt ontzaglijk zielig op die foto, maar dat was omdat het toen een beetje sneeuwde en hij even moest blijven staan voor de foto. Jack vindt sneeuw fantastisch en geweldig, als er een dik pak ligt en de zon schijnt. Sneeuw die uit de lucht valt is nog erger dan regen volgens Jack.
-
Sasja2011
- nieuw lid
Jee Edith,
Zn poot stond wel erg krom zeg!
Bij "mijn" hond is dat lang niet zo erg hoor. Had jouw hond ook wat ze noemen Ulna Curvus?
Jouw antwoord is niet dat waar ik op hoopte, het zou fijn zijn als jullie allemaal zouden roepen: doen!
Maar wel erg duidelijk, ik ga jouw advies dan ook opvolgen, en uitkijken naar een ouder hondje.
Ziet de poot van jouw hond er nu weer recht uit?
Bij "mijn" hond is dat lang niet zo erg hoor. Had jouw hond ook wat ze noemen Ulna Curvus?
Jouw antwoord is niet dat waar ik op hoopte, het zou fijn zijn als jullie allemaal zouden roepen: doen!
Maar wel erg duidelijk, ik ga jouw advies dan ook opvolgen, en uitkijken naar een ouder hondje.
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb er geen verstand van.....maar ik heb zelf een ouder herplaatshondje, zijn er zoveel die op een goed huisje wachten. Sommige hondjes hebben niet veel beweging nodig en dat lijkt me perfect bij jouw situatie passen. Een jonge hond die niet goed kán bewegen maar wél wil bewegen lijkt me niet echt verstandig. Er zitten echt geweldige leuke honden in het asiel en daarnaast zijn er ook veel leuke hondjes bij buitenlandse stichtingen. Succes met het vinden van een hond die bij jou en jouw situatie past.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Alfred is een leuk hondje misschien dat Nanna even kan vertellen op welke site hij staat...of iemand anders.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5

dit is cojo van kennissen van mij, die rent en speelt als een bezettene,
omdat ze nog zo jong is, en toch last had van dat pootje, hebben ze bij haar een prothese aangemeten.
waardoor ze nog beter haar ei kwijt kan

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
He, wat grappig, volgens mij ken ik deze hondbellabeest schreef:
omdat ze nog zo jong is, en toch last had van dat pootje, hebben ze bij haar een prothese aangemeten.
Wonen jouw kennissen in Rotterdam?

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ja die wonen idd in rotterdamKaiou schreef:He, wat grappig, volgens mij ken ik deze hondbellabeest schreef:
![]()
Wonen jouw kennissen in Rotterdam?
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat je het tegen mij hebt, ik ben Hanneke.Sasja2011 schreef:Jee Edith,
Jacks poot is ook na de operatie niet mooi recht geworden, de afwijking was een beetje te extreem om het helemaal goed te krijgen. Radius curvus was overigens de diagnose.
Maar hij rent er nog steeds mee, vanochtend ging hij nog helemaal in de uitsloof-modus met een leuke teef en dan maakt hij op z'n ouwe dag nog flink wat vaart.
Een bedaard wat ouder kleiner hondje lijkt me voor jou ideaal, daar zitten er duizenden van in Spaanse asiels te wachten op een lieve baas, in alle maten en soorten. Ik duim dat je er eentje vindt waar je stikverliefd op wordt en waar je gewoon lekker op je gemakje kleine wandelingetjes mee kan doen en ook allebei zielstevreden met elkaar op de bank kan hangen. Juist die wat oudere honden zijn vaak niet makkelijk plaatsbaar, maar als je bijvoorbeeld bij Dierenhulp Cadiz kijkt denk ik dat er een heel stel zit te smachten om een baas zoals jij te krijgen.