Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de tweede keer voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Voor de tweede keer voorstellen
Vandaag gaan mijn vriend en ik een hond ophalen, een herplaatser. Het is onze tweede hond, onze vorige hond is vorig jaar overleden aan kennelhoest toen ze 7 maanden oud was. Dat was heel traumatisch en verdrietig en daarom gaan we nu pas, 8-9 maanden later, weer aan een hond beginnen.
Het is een middelgrote kruising, onbekend waarvan, maar ze heeft herdersoortjes
en in mijn ogen de ogen en het lijf van een cocker spaniel. Ze is helemaal wit met grijze oren, ze dachten zelf dat er iets van husky in moest zitten, maar ik denk zelf van niet. Ze is ook 7 maanden oud en we hebben voor haar gekozen omdat ze goed met alle soorten dieren om kan gaan. We hebben flink heen en weer gemaild en hebben nu hopelijk een goed beeld van haar. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker tot je haar ziet! Ze heet nu Sherry, vréselijk naam, dus we zitten te denken om haar Sherrif te noemen, veel leuker. Of iets anders wat hetzelfde klinkt als Sherry, iemand ideeën behalve Kelly en Shelly, die vind ik ook niks.
Vanmiddag even naar de dierenwinkel geweest voor alle benodigheden, we gaan deze keer gewoon brokken geven. En dan af en toe kvv en blik, alles door elkaar. Maar niet meer alleen kvv want dat combineert niet met mijn lege maag in de ochtend. En dan deze week of volgende laten we haar steriliseren.
De eigenaar heeft haar helaas gekocht in een dierenwinkel waar ze vier (!) maanden heeft gezeten. Daarom kan ze ook met alle soorten dieren overweg. Ze ontsnapte wel eens uit haar bench namelijk. Het zou kunnen dat het een wat angstige hond is, maar eerlijk gezegd kan ik daar beter mee omgaan dan hyperactiviteit of agressie. We zullen zien. Onze vorige hond was hyperactief en had bovendien een angstaanjagende jachtdrift, die onze katten en konijnen niet erg konden waarderen. We hadden dan ook het huis in tweeën gedeeld.
O en verder ben ik de ene helft van een stel uit Zaanstad, vrouw, aanstaande zondag word ik 37, jawel. Ik werk niet en mijn vriend niet buitenshuis dus hebben we alle tijd voor Sherry. We hebben verder nog 5 katten, 7 konijnen en 2 cavia's. Bijna genoeg voor een dierenwinkel dus hopelijk zal Sherry zich bij ons thuis voelen. We wonen in een oud bouwbedrijf, antikraak dus en zoeken een huis met tuin! Dus als iemand nog een vrije sector huurwoning weet in Zaanstad, 700-900 euro huur per maand, héél graag! Niet iemands koophuis graag waar je weer uitmoet.
Maar goed, ik ben vorig jaar vaak op dit forum geweest omdat er wat probleempjes waren met onze vorige hond, zeg maar gerust Problemen! Toch zal Ronja voor altijd die ene hond blijven die je nooit meer loslaat, ik mis haar nog steeds heel erg.
Maar het leven gaat verder, dus we hopen het beste voor ons en Sherry!
Het is een middelgrote kruising, onbekend waarvan, maar ze heeft herdersoortjes
en in mijn ogen de ogen en het lijf van een cocker spaniel. Ze is helemaal wit met grijze oren, ze dachten zelf dat er iets van husky in moest zitten, maar ik denk zelf van niet. Ze is ook 7 maanden oud en we hebben voor haar gekozen omdat ze goed met alle soorten dieren om kan gaan. We hebben flink heen en weer gemaild en hebben nu hopelijk een goed beeld van haar. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker tot je haar ziet! Ze heet nu Sherry, vréselijk naam, dus we zitten te denken om haar Sherrif te noemen, veel leuker. Of iets anders wat hetzelfde klinkt als Sherry, iemand ideeën behalve Kelly en Shelly, die vind ik ook niks.
Vanmiddag even naar de dierenwinkel geweest voor alle benodigheden, we gaan deze keer gewoon brokken geven. En dan af en toe kvv en blik, alles door elkaar. Maar niet meer alleen kvv want dat combineert niet met mijn lege maag in de ochtend. En dan deze week of volgende laten we haar steriliseren.
De eigenaar heeft haar helaas gekocht in een dierenwinkel waar ze vier (!) maanden heeft gezeten. Daarom kan ze ook met alle soorten dieren overweg. Ze ontsnapte wel eens uit haar bench namelijk. Het zou kunnen dat het een wat angstige hond is, maar eerlijk gezegd kan ik daar beter mee omgaan dan hyperactiviteit of agressie. We zullen zien. Onze vorige hond was hyperactief en had bovendien een angstaanjagende jachtdrift, die onze katten en konijnen niet erg konden waarderen. We hadden dan ook het huis in tweeën gedeeld.
O en verder ben ik de ene helft van een stel uit Zaanstad, vrouw, aanstaande zondag word ik 37, jawel. Ik werk niet en mijn vriend niet buitenshuis dus hebben we alle tijd voor Sherry. We hebben verder nog 5 katten, 7 konijnen en 2 cavia's. Bijna genoeg voor een dierenwinkel dus hopelijk zal Sherry zich bij ons thuis voelen. We wonen in een oud bouwbedrijf, antikraak dus en zoeken een huis met tuin! Dus als iemand nog een vrije sector huurwoning weet in Zaanstad, 700-900 euro huur per maand, héél graag! Niet iemands koophuis graag waar je weer uitmoet.
Maar goed, ik ben vorig jaar vaak op dit forum geweest omdat er wat probleempjes waren met onze vorige hond, zeg maar gerust Problemen! Toch zal Ronja voor altijd die ene hond blijven die je nooit meer loslaat, ik mis haar nog steeds heel erg.
Maar het leven gaat verder, dus we hopen het beste voor ons en Sherry!
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Voor de tweede keer voorstellen
Welkom ! En veel plezier met Sherry

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat fijn dat je haar een kans wilt geven, heel veel plezier samen
Ik heb alleen één kritische noot, met het onderstaande zou ik persoonlijk wachten tot jullie echt aan elkaar gewend zijn. Alles is nieuw voor haar, ze weet niets van jullie en om haar daarom al zo snel een sterilisatie, is toch een behoorlijke operatie, aan te doen vind ik wat snel. Geef haar wat tijd en vertrouwen in jullie.
Ik heb alleen één kritische noot, met het onderstaande zou ik persoonlijk wachten tot jullie echt aan elkaar gewend zijn. Alles is nieuw voor haar, ze weet niets van jullie en om haar daarom al zo snel een sterilisatie, is toch een behoorlijke operatie, aan te doen vind ik wat snel. Geef haar wat tijd en vertrouwen in jullie.
Fizgig schreef: En dan deze week of volgende laten we haar steriliseren.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
lets have fun
- Fizgig
- Zeer actief
Okee inderdaad, daar had ik nog niet bij stilgestaan, over die sterilisatie! Daar wachten we dan nog even mee. Nou we hebben haar opgehaald en ze is echt he-lemaal geweldig!! Ze kan prima overweg met de katten en zelfs de konijnen hebben met haar neusje-neusje gedaan. Ze is wel erg nerveus, merken we, het is ook niet niks om midden in je puberteit van ouders te verwisselen. Maar ze doet het fantastisch, onder de omstandigheden. Ze heeft moeite met gaan slapen, van de zenuwen waarschijnlijk. Dan vallen haar ogen dicht, één geluidje en ze zijn weer open. Ze is wel een schrokker, maar we hebben nog geen andere problemen kunnen ontdekken. Sociaal, lief, slim, luistert nu al goed. Echt een droomhondje. Ik ga nog foto's maken maar ze is echt een mooi hondje, lijkt op zoveel soorten honden. Elke keer dat ik naar haar kijk, herken ik een ander ras. Husky, herder, corgi, cocker spaniel, boerenfox en beagle zie ik erin. Ze blijkt enorm verkrampte rugspieren te hebben, het masseren doet haar erg veel pijn. Het was een druk gezin met veel kinderen, ook pubers, en een beetje angstige hond heeft daar veel last van, denken we. Bovendien wilde niemand met haar lopen, zo sneu! Dus ik ben héél blij dat wij haar hebben opgenomen want het lijkt een perfect match. Mag ook wel na maandenlang lezen, nadenken, twijfelen en proberen de beste keuze te maken voor jouw gezin. En voor de mensen die ervan houden: Ronja' s sterfdag (onze vorige pup) was 11-11-10. Sherry' s geboortedag is 11-01-11. Twee keer vijf enen en een nul. Morgen gaan we naar de dierenarts. Ze heeft trouwens een heel mooi rudimentair teentje, mét nagel, weet iemand wat dit zegt, was dit niet iets wat poolhonden alleen hebben? Dat zou de wandelbehoefte namelijk verhogen, lijkt me. Nou misschien vragen in een ander topic. Ik heb er weer zin in!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Welkom terug!
Wat fijn dat jullie haar een kans geven!!
Sheriff vind ik een leuke naam
Is dit haar: http://link.marktplaats.nl/470492935 ??
Wat fijn dat jullie haar een kans geven!!
Sheriff vind ik een leuke naam
Is dit haar: http://link.marktplaats.nl/470492935 ??
RIP Cena
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Onze buurhond heet Cherie.. Betekent lief in het Frans geloof ik..
Veel plezier met je hond!
Veel plezier met je hond!
-
bullebetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse buldog .
Hallo welkom op het forum .
Ik wil jullie veel geluk wensen met jullie nieuwe lieve schat.
Wat sneu dat ze niet eens fatsoenlijk werd uit gelaten ,
waarom beginnen mensen toch aan een hond
Ik wil jullie veel geluk wensen met jullie nieuwe lieve schat.
Wat sneu dat ze niet eens fatsoenlijk werd uit gelaten ,
waarom beginnen mensen toch aan een hond
Groetjes Bettina .
- Fizgig
- Zeer actief
@SannePP, ja dat is haar! Hoe weet jij dat nou? Ben je helderziend ofzo! Ze is echt helemaal leuk, ik vraag me af hoe vaak ik hier nog ga komen op het forum, want ze heeft bijna geen problemen. Alleen voor de leuke dingen dan maar, jeetje raar hoor. Ze wast onze konijnen, ze denkt dat het puppies zijn. Vind ik één van mijn konijnen vanmorgen met helemaal natgelikt koppie. Het blijft natuurlijk uitkijken, gelukkig heb ik héle assertieve konijnen die voor zichzelf opkomen als het ze niet bevalt. Het voelt gewoon helemaal goed, ze heeft respect voor iedereen. Ze werd wel uitgelaten hoor maar niet genoeg, ze heeft namelijk heel veel energie. Vandaag zes wandelingen gemaakt en ze is nog wakker nu om half elf. Ik ben zo verliefd op haar! Kan er maar niet over uit want we hebben zoveel verdriet gehad over onze vorige pup. Nu lijkt alles wel precies andersom te gaan, en dus wel goed. Onze vorige pup was een stalhondje, een kruising tussen een hele drukke border collie en een politiehond. Ze had vreselijke verlatingsangst, was niet zindelijk te krijgen, beet echt gemeen hard, sloopte alles, had énorme prooidrift en wilde al onze andere dieren opeten. En toen ze 7 en een halve maand oud was, kreeg ze kennelhoest. Ze viel letterlijk dood neer op de behandeltafel van de dierenarts. Ze had voor ons verborgen hoe ziek ze was, ze was een hondje met erg doorgefokte eigenschappen want doorgaan tot je dood neervalt is gewoon teveel natuurlijk.
Deze hond is helemaal het tegenovergestelde, ze bijt niet eens hard in haar speeltjes.
Bij de vorige pup wist ik gewoon echt veel te weinig over honden. Ik had wel veel gelezen over soorten honden, rassen enzo, maar nu weet ik zo veel meer. Nou ja, nu maar zien welke problemen ik zelf weet te creeëren dan, want ze is echt bijna probleemvrij. Ze neigt een beetje naar angstig maar is ook zo weer hersteld. Nou, als iemand wil zien hoe ze eruit ziet, SannePP heeft een link in haar antwoord staan! Het knapste hondje van de wereld!
Deze hond is helemaal het tegenovergestelde, ze bijt niet eens hard in haar speeltjes.
Bij de vorige pup wist ik gewoon echt veel te weinig over honden. Ik had wel veel gelezen over soorten honden, rassen enzo, maar nu weet ik zo veel meer. Nou ja, nu maar zien welke problemen ik zelf weet te creeëren dan, want ze is echt bijna probleemvrij. Ze neigt een beetje naar angstig maar is ook zo weer hersteld. Nou, als iemand wil zien hoe ze eruit ziet, SannePP heeft een link in haar antwoord staan! Het knapste hondje van de wereld!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
haha ik heb gewoon op MP gezocht op haar naam
Ze stond er wel nauwelijks pas een dag op. Hebben jullie zo snel de beslissing genomen of is er langer over heen gegaan?
Tis wel een plaatje hoor!! Beetje een fox-koppie met heel nieuwsgierige ogen!!
Ze stond er wel nauwelijks pas een dag op. Hebben jullie zo snel de beslissing genomen of is er langer over heen gegaan?
Tis wel een plaatje hoor!! Beetje een fox-koppie met heel nieuwsgierige ogen!!
RIP Cena
- Fizgig
- Zeer actief
Lief koppie he! Nee hoor, ze staat er al een week of zes op, we kwamen haar steeds tegen en ze deed ons gewoon iets. Bovendien werd erbij, gelukkig naar waarheid, verteld dat ze goed omging met de katten. We wilden ook geen kleine pup meer, dat is meer voor liefhebbers. We hebben veel gemaild, alles gevraagd. En we hebben ons er eigenlijk al 8-9 maanden op voorbereid natuurlijk, alle Cesar Milan afleveringen kijken, boeken lezen, veel erover praten samen. Dat is toch erg belangrijk, dat hebben we vorige keer niet gedaan. En de vorige pup was zo'n trauma dat je wel aan de slag moet, ook voor je eigen verwerking. Dan blijkt dus dat we niet alles verkeerd deden, dat is echt fijn.
Ja wij dachten ook iets van boerenfox. Misschien ook wel husky hoor want mevrouw heeft een energie. Of bull terriër want ze is zo lekker bonkig, vooral die dijen. Ik gun iedereen zo'n hondje, ze heeft gewoon alles!
Ja wij dachten ook iets van boerenfox. Misschien ook wel husky hoor want mevrouw heeft een energie. Of bull terriër want ze is zo lekker bonkig, vooral die dijen. Ik gun iedereen zo'n hondje, ze heeft gewoon alles!
- Fizgig
- Zeer actief
O en bedankt voor de tips over haar naam, maar we hebben besloten haar Shelly te noemen. Zo heet de dochter van Randy uit South Park ook, die zo leuk slist over "turds". Die vinden we wel leuk, en het roept makkelijker dan Sherry. Ik voel me wel een beetje schuldig want het was een erg lief gezin waar ze vandaan komt, ze hadden alleen geen tijd voor haar. Maar die zullen haar wel erg missen, ik hou ze op de hoogte via de mail. En nu ligt ze te slapen, o daar kan ik uren naar kijken..