Ik kom me even voorstellen op dit forum.
Mijn profielnaam verhult al hoe ik heet. Ik woon in een klein dorpje in de Achterhoek en ben 20 jaar. Sinds ruim een jaar woon ik op mezelf. Bij mijn ouders hebben we altijd honden gehad. De eerste paar jaar van m'n leven ben ik opgegroeid met een Yorkshire Terriër. Het enige wat ik me nog van haar kan herinneren is dat ze veel aan het blaffen was, maar toch erg lief was!
Zo'n 13 jaar geleden hebben we een Golden Retriever aangeschaft, Kyra. Een super lief beestje! Ik zie haar nu steeds minder omdat ik mijn leven buiten het ouderlijk huis heb gekregen, maar elke keer als ik er weer ben is ze erg enthousiast om me te zien. En ik natuurlijk ook om haar te zien! Ze is inmiddels 13 jaar en ik merk dat ze soms echt ouderdomstrekjes begint te vertonen. Maar 2 minuten later dolt ze als een jonge puppy rond, dus aan afscheid nemen wil ik nog niet denken!
Omdat ik nu ruim een jaar op mezelf woon en het toch wel erg mis dat iemand erg blij is om mij te zien, zit ik er over te denken een hondje aan te schaffen. Ik wil me hier goed op voorbereiden en er 200% zeker van zijn voordat ik hem/haar aanschaf. Ik wil hem/haar natuurlijk een goed leven geven, en daarom wil ik er helemaal achterstaan.
Ik zit zelf te denken aan de volgende rassen: Mopshondje, Franse Bulldog, Chihuahua, Jack Russel of Maltezer. Het zijn allemaal kleine hondjes, want ik woon 1 hoog & die kleintjes til je wat makkelijker op als je de trap op/af loopt.
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik graag meer te weten wil komen over bovenstaande rassen (en natuurlijk andere rassen ook!), verhalen horen/uitwisselen, etc etc. Ik denk zelf dat een mopshondje het best bij me zou passen. Een Chihuahua is vrij eenkennig volgens mij, en ik wil mijn toekomstige hondje wel graag meenemen naar vrienden etc. Een Jack Russel is te druk denk ik, ik woon niet super groot & volgens mij zijn ze ook vrij waaks (het is vrij gehorig hier, dus niet echt leuk voor mijn buren). En zo zijn er nog een aantal argumenten waarom ik denk dat een Mops het best bij mij zou passen.
Maar ik heb wel gelezen op internet en in boeken dat Mopshondjes veel problemen hebben met hun neus/luchtwegen. Mocht je mij hier meer over willen vertellen; graag!
En als je nog andere rassen in gedachten hebt, waarvan je denkt ''Laat d'r daar eens over nadenken'', stuur gerust een berichtje!
Groetjes!