Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezien bij Cesar, weet iemand wat dit is?
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Gezien bij Cesar, weet iemand wat dit is?
Ik heb op tv een uitzending gezien van Cesar,
het ging om een boxer en een bulldag die elkaar niet bepaald lief vonden,
en naar elkaar uitvielen tijdens het lopen.
nu had hij een halsband voor de honden en daarmee vielen ze dus een stuk minder uit,
het was een halsband die om de hele nek zat maar met een ruimte er tussen,
er werd niet helemaal uitgelegd wat het was voor halsband, en ik kon er ook niet uitopmaken hoe de halsband dan werkte?
iemand enig idee wat ik bedoel.
het ging om een boxer en een bulldag die elkaar niet bepaald lief vonden,
en naar elkaar uitvielen tijdens het lopen.
nu had hij een halsband voor de honden en daarmee vielen ze dus een stuk minder uit,
het was een halsband die om de hele nek zat maar met een ruimte er tussen,
er werd niet helemaal uitgelegd wat het was voor halsband, en ik kon er ook niet uitopmaken hoe de halsband dan werkte?
iemand enig idee wat ik bedoel.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Gezien bij Cesar, weet iemand wat dit is?
Dat is de illusion collar (ontwikkelt door zijn vrouw Illusion). Aldus google.
Edit: na het lijntje van 10 cent heeft hij nu dus een halsband van 45 dollar
maar hier staat uitleg.
Edit: na het lijntje van 10 cent heeft hij nu dus een halsband van 45 dollar
Laatst gewijzigd door Rebble op 22 aug 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Gajes
Ja dat is de Illusion Collar, en werkt goed, heb hem zelf en ken nog meer mensen die hem hebben.
Met een gewone halsband of slip, zit het trek vermogen van een hond op hun sterkste deel van hun nek, met deze band zit hij hoog dus op het minst sterke deel, en het is geen fijn gevoel voor ze, je doet ze geen zeer ,maar het is gewoon niet lekker/fijn.
Daardoor trekken ze niet meer, op zijn site kan je ze bestellen
Met een gewone halsband of slip, zit het trek vermogen van een hond op hun sterkste deel van hun nek, met deze band zit hij hoog dus op het minst sterke deel, en het is geen fijn gevoel voor ze, je doet ze geen zeer ,maar het is gewoon niet lekker/fijn.
Daardoor trekken ze niet meer, op zijn site kan je ze bestellen
- StormenRoxy
- Zeer actief
Bedankt!
ik ga op de site kijken
ik ga op de site kijken

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Gajes
Ja dat kan ook, maar dan blijf je hem de hele wandeling om de haverklap goed doen, en dat hoeft met de illusion niet, die blijft netjes op zijn plek zitten.Jaap* schreef:Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.
-
spike&kyra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 2
Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Ach als je het gebruikt als tijdelijk hulpmiddel is er toch niets mis mee, beter dan mensen die permanent een prikband om hun hond hangen 
-
Gajes
Ik verrot het niet om mijn honden het trekken af te leren, maar het helpt wel bij het trainen zodat mijn verotte schouder niet nog verrotte raakt, en ik heb hem al geneens is meer nodigspike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
- Jaap*
- Zeer actief
Dat bedoel ikDutchCelts schreef:Ja dat kan ook, maar dan blijf je hem de hele wandeling om de haverklap goed doen, en dat hoeft met de illusion niet, die blijft netjes op zijn plek zitten.Jaap* schreef:Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.
Het is gewoon een band die achter de oren wordt vastgemaakt en niet meer naar beneden schuift, niks meer en niks minder
Het effect van een band achter de oren verdwijnt meestal ook weer snel, omdat een hond er aan went.
Het is net zoiets als een halster-achtig ding. De band doet zelf niks, je moet evenzogoed gewoon trainen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hoe zou jij het benoemen dan? Geen zin in trainen, even snel een hulpmiddel er om en hoppakee. Zoals ook al eerder genoemd, je hond went er aan en dan is het probleem gewoon terug. En dan komt het betere ruk- en trekwerk wat ik ook met halti's zie gebeuren.StormenRoxy schreef:spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.
-
Gajes
Hmm vreemd dan niet goed om en of vast want ik had, daar met gajes absoluut geen last van haha, en het is een hulpmiddel meer niet je moet er ook wel mee trainen.Maartje schreef:Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.
Hij is een stuk diervriendelijker dan een halti, antitrektuig en slipketting, dus snap niet waarom mensen er over vallen als ze geneens is weten hoe en wat.....
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Het halsbandje is bedoeld voor mensen die hun hond het trekken juist wél willen afleren.spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
-
Supernova
- Zeer actief
Volgens mij zit er een slipketting bij de ilussion collar. Je ziet een heel harnas om de nek van de hond maar er zit ook een dun koordje aan de bovenkant. Daar doe je de riem aan en dan is het dus hetzelfde idee als een slipketting, maar dan op een erg gevoelig deel van de nek. Het is dus niet hetzelfde als een gewone halsbandJaap* schreef:Dat bedoel ikDutchCelts schreef:Ja dat kan ook, maar dan blijf je hem de hele wandeling om de haverklap goed doen, en dat hoeft met de illusion niet, die blijft netjes op zijn plek zitten.Jaap* schreef:Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.![]()
Het is gewoon een band die achter de oren wordt vastgemaakt en niet meer naar beneden schuift, niks meer en niks minder![]()
Het effect van een band achter de oren verdwijnt meestal ook weer snel, omdat een hond er aan went.
Het is net zoiets als een halster-achtig ding. De band doet zelf niks, je moet evenzogoed gewoon trainen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
In de afleveringen die ik gezien heb werd deze band gebruikt tegen het uitvallen. Ik geloof niet dat dit een goed hulpmiddel is tegen het trekken. Dan zou ik eerder tijdelijk een halti gebruiken.

- Jaap*
- Zeer actief
In mijn hoofd is alles een jachtlijntjeDenise. schreef:Volgens mij zit er een slipketting bij de ilussion collar. Je ziet een heel harnas om de nek van de hond maar er zit ook een dun koordje aan de bovenkant. Daar doe je de riem aan en dan is het dus hetzelfde idee als een slipketting, maar dan op een erg gevoelig deel van de nek. Het is dus niet hetzelfde als een gewone halsbandJaap* schreef:Dat bedoel ikDutchCelts schreef:Ja dat kan ook, maar dan blijf je hem de hele wandeling om de haverklap goed doen, en dat hoeft met de illusion niet, die blijft netjes op zijn plek zitten.Jaap* schreef:Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.![]()
Het is gewoon een band die achter de oren wordt vastgemaakt en niet meer naar beneden schuift, niks meer en niks minder![]()
-
Supernova
- Zeer actief
Je had het over een halsbandJaap* schreef:In mijn hoofd is alles een jachtlijntje
-
Gajes
Nou het lijkt op een slip maar hij slipt echt niet als een gewone slipketting hoor een gewone slipketting slipt veeel en veel beter en doet zeer,Gajes heb ik met die van Cesar nooit horen piepen als hij er goed inhing, dus wat i kal zei stukke dier vriendelijkerDenise. schreef:Volgens mij zit er een slipketting bij de ilussion collar. Je ziet een heel harnas om de nek van de hond maar er zit ook een dun koordje aan de bovenkant. Daar doe je de riem aan en dan is het dus hetzelfde idee als een slipketting, maar dan op een erg gevoelig deel van de nek. Het is dus niet hetzelfde als een gewone halsbandJaap* schreef:Dat bedoel ikDutchCelts schreef:Ja dat kan ook, maar dan blijf je hem de hele wandeling om de haverklap goed doen, en dat hoeft met de illusion niet, die blijft netjes op zijn plek zitten.Jaap* schreef:Je kunt ook gewoon de halsband achter de oren schuiven, dat geeft hetzelfde (tijdelijke) effect.![]()
-
Gajes
Als een hond uitvalt trekt hij toch ook, neem ik aan en hij werkt ook tegen het trekken ben niet gek heb hem verdorrie zelfalm@ schreef:In de afleveringen die ik gezien heb werd deze band gebruikt tegen het uitvallen. Ik geloof niet dat dit een goed hulpmiddel is tegen het trekken. Dan zou ik eerder tijdelijk een halti gebruiken.
Een halti is dan een stuk onvriendelijker en die heb ik ook
- Jaap*
- Zeer actief
Ja, maar als ik bucatini zeg, dan zie ik dat ook automatisch als carbonara variant voor meDenise. schreef:Je had het over een halsbandJaap* schreef:In mijn hoofd is alles een jachtlijntje
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Uitvallende honden met halti zijn toch ook heel gewoon? Dan ga je trekken en schreeuwen. Schijnt op te luchten. Niet dat de hond er minder van uitvalt, maar ja.Maartje schreef:Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.

Linda, Izzie en Bram
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
't ligt ook niet aan de hulpmiddelen maar an de mensen die ze (verkeerd) gebruiken 
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je hebt zo een lijntje ook gewoon bij apport hondensport
- Maartje
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Uitvallende honden met halti zijn toch ook heel gewoon? Dan ga je trekken en schreeuwen. Schijnt op te luchten. Niet dat de hond er minder van uitvalt, maar ja.Maartje schreef:Hoewle ik hoopte dat dat ding lekker in Amerika zou blijven, heb ik twee weken geleden de eerste illusion collar bij een hond gezien in Nederland. En aangezien de baas gewoon voort getrokken werd, denk ik dat er toch iets niet helemaal goed ging.
De houding van deze hond was niet leuk om te zien. Ik vond het echt zielig. Normaal ben ik niet zo tegen hulpmiddelen, maar dit was geen gezicht.
-
spike&kyra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bull terrier
En dat doe je door de hond te leren dat hij niet hoeft te trekken niet door hem met welk hulpmiddel dan ook te dwingen.Esther12 schreef:Het halsbandje is bedoeld voor mensen die hun hond het trekken juist wél willen afleren.spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Hoe leer jij het dan af?spike&kyra schreef:En dat doe je door de hond te leren dat hij niet hoeft te trekken niet door hem met welk hulpmiddel dan ook te dwingen.Esther12 schreef:Het halsbandje is bedoeld voor mensen die hun hond het trekken juist wél willen afleren.spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach ach,Zoek stok! schreef:Hoe zou jij het benoemen dan? Geen zin in trainen, even snel een hulpmiddel er om en hoppakee. Zoals ook al eerder genoemd, je hond went er aan en dan is het probleem gewoon terug. En dan komt het betere ruk- en trekwerk wat ik ook met halti's zie gebeuren.StormenRoxy schreef:spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
Wat is er mis met het gebruik van hulpmiddelen?
Net alsof koekies zaligmakend zijn.
- Hanneke2
- Zeer actief
Op een moment dat je hond moe maar voldaan netjes naast je blijft lopen alsmaar belonen en het commando (NAAST of VOLG of AANDEVOET of wat dan) ook roepen. En dat dan wat vaker gaan oefenen. Na een paar keer snapt die hond prima wat het commando betekent en dat je er een blije baas met koekies van krijgt.sTefaniA schreef:Hoe leer jij het dan af?spike&kyra schreef:En dat doe je door de hond te leren dat hij niet hoeft te trekken niet door hem met welk hulpmiddel dan ook te dwingen.Esther12 schreef:Het halsbandje is bedoeld voor mensen die hun hond het trekken juist wél willen afleren.spike&kyra schreef:Dat is een halsbandje voor luie mensen die het verrotten om hun hond het trekken gewoon af te leren.
Mijn stel loopt altijd her en der te zwieren aan de lange lijn, dat mag, maar als er echt heel vervelend getrokken wordt moeten ze 'netjes naast' en dan heb ik toch mooi twee brave honden met loshangende lijntjes naast me lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes