Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hallo allemaal (ki bij engelse buldog)
Moderator: moderatorteam
-
bullie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): ik heb een engelse bulldog ballou dat is een teef en een old english bulldog max en dat is een reu
- Aantal honden: 2
hallo allemaal (ki bij engelse buldog)
hallo leuk om hier mee te schrijven en lezen en ik heb 2 bulldogs
ballou is een teefje (engelse bulldog)
max is een reu (old english bulldog)
en we verwachten als het goed is rond 21 november een nestje
we hebben afgelopen maandag ki gedaan
hebben mensen hier ervaring mee hoor graag zoveel mogelijk informatie
en ik hou jullie op de hoogte
Laatst gewijzigd door bullie op 22 sep 2011 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
*Ellen*
Re: hallo allemaal (ki bij engelse buldog)
Nou inderdaad, reken maar niet op veel positieve reacties...bouvierpoedel schreef:![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
in theorie kan het wel iets zijn.. de old english heeft vaak meer neus als ik het goed heb dus het zou verbetering kunnen zijn.
bullie,
waarop heb je je honden na laten kijken voordat je de KI deed? en waarom KI? ging de normale weg niet?
bullie,
waarop heb je je honden na laten kijken voordat je de KI deed? en waarom KI? ging de normale weg niet?

-
*Ellen*
Wat wil je precies weten ?
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen. Met het risico op een hoop gezeik, maar goed.
Ik heb twee nestjes Engelse bullen gefokt, 6 en 7 jaar geleden.
Ook met KI, bij de dierenarts.
Toen was ik nog een volslagen leek op het gebied van fokken. ( nog steeds hoor)
De reden die mij gegeven werd om voor KI te kiezen : de bouw van de borstkas van een Engelse bulldog. Door de ronde borstkas zou het risico dat de reu van het teefje afglijdt groot zijn, met mogelijke blessures als gevolg.
Het belangrijkste voor straks, als de pups er zijn, lijkt me dat je moet weten dat pups van dit ras meestal enorm intensieve verzorging nodig hebben.
Omdat moederhond vaak geen idee heeft hoe ze met pups om moet gaan.
Misschien dat het bij jou anders gaat hoor, omdat het een kruising met een OEB is, dat weet ik niet.
Wil je meer weten van mij, stuur me dan gerust een pb.
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen. Met het risico op een hoop gezeik, maar goed.
Ik heb twee nestjes Engelse bullen gefokt, 6 en 7 jaar geleden.
Ook met KI, bij de dierenarts.
Toen was ik nog een volslagen leek op het gebied van fokken. ( nog steeds hoor)
De reden die mij gegeven werd om voor KI te kiezen : de bouw van de borstkas van een Engelse bulldog. Door de ronde borstkas zou het risico dat de reu van het teefje afglijdt groot zijn, met mogelijke blessures als gevolg.
Het belangrijkste voor straks, als de pups er zijn, lijkt me dat je moet weten dat pups van dit ras meestal enorm intensieve verzorging nodig hebben.
Omdat moederhond vaak geen idee heeft hoe ze met pups om moet gaan.
Misschien dat het bij jou anders gaat hoor, omdat het een kruising met een OEB is, dat weet ik niet.
Wil je meer weten van mij, stuur me dan gerust een pb.
-
S@ndr@
- Zeer actief
wordt dan gewoon een "eerste generatie" OEB nest.
wat dus per definitie een kruising is, omdat het een retro ras is.
kun je gewoon een arfe certificaat op aanvragen- volgens mij
Dit om het grootste gezeik te voorkomen
waar heb je ze op laten onderzoeken
wat dus per definitie een kruising is, omdat het een retro ras is.
kun je gewoon een arfe certificaat op aanvragen- volgens mij
Dit om het grootste gezeik te voorkomen
waar heb je ze op laten onderzoeken
- dagmar88
- Zeer actief
Maar alsnog liever een oeb x eb nestje dan 2 x eb
Ben benieuwd naar de pupjes.
-
bullie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): ik heb een engelse bulldog ballou dat is een teef en een old english bulldog max en dat is een reu
ik had een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor vruchtbaarheid laten checken alles was in orde ook inwendig onderzoek alles was goed bij de reu het sperma onderzocht alles was perfect en een goede match voor ki zei de da
afgelopen vrijdag was progesteron 3.4 we moesten maandag terugkomen voor ki maar da had voor zekerheid nog een keer progesteron getest en waarde was 20.1 was een goede waarde volgens da maar nu is het spannend is het gelukt of niet !
we hadden voor ki gekozen omdat ze wel op mekaar gingen maar er gebeurde niets volgens da kan dat komen doordat ze samen zijn opgegroeid en dat het dus te eigen is vandaar dat we kozen voor ki
maar nu weten we nog niet als ze drachtig is wat we doen moeten natuurlijke bevalling of keizersnede waar de meeste het over hebben
en hoeveel kans op slagen is er met ki ?
en wat zijn de eerste tekenen van dracht?
ik hoop informatie te krijgen en ik hoop jullie zo een beetje meer geinformeerd te hebben
afgelopen vrijdag was progesteron 3.4 we moesten maandag terugkomen voor ki maar da had voor zekerheid nog een keer progesteron getest en waarde was 20.1 was een goede waarde volgens da maar nu is het spannend is het gelukt of niet !
we hadden voor ki gekozen omdat ze wel op mekaar gingen maar er gebeurde niets volgens da kan dat komen doordat ze samen zijn opgegroeid en dat het dus te eigen is vandaar dat we kozen voor ki
maar nu weten we nog niet als ze drachtig is wat we doen moeten natuurlijke bevalling of keizersnede waar de meeste het over hebben
ik hoop informatie te krijgen en ik hoop jullie zo een beetje meer geinformeerd te hebben
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Roodrose tepelhoven en tepels en tepels die groterr worden..
Licht opgevulde flanken.
Ander gedrag.
Licht opgevulde flanken.
Ander gedrag.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Muk
ff quoten...bullie schreef:hallo leuk om hier mee te schrijven en lezen en ik heb 2 bulldogs
Waarom zou je in godesnaam met zúlke ongezonde rassen willen fokken (of beter gezegd fukken)? En waarom bereid je je niet voor voordat je je teef laat dekken? Je teef kan al niet eens natuurlijk bevallen (dat is het gevolg van het kapotfokken van deze rassen), wat dat betreft is er meer kans dat moeder overlijdt bij de dracht / bevalling (narcose!) dan bij bijna alle andere hondenrassen. Maar goed, als geld en voor de leuk fukken belangrijk is, zal de gezondheid van je teef én de pups je minder boeien.
Heb je je honden getest op de bekende ziektes binnen de rassen?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vind het nog erger dat er met honden gefokt wordt die zelf niet kunnen dekken.
denk als de voortplanting zo in het geding komt dat de mens moet ingrijpen bij iets dat puur op instinct zou moeten gebeuren de natuur je iets wil vertellen.
denk als de voortplanting zo in het geding komt dat de mens moet ingrijpen bij iets dat puur op instinct zou moeten gebeuren de natuur je iets wil vertellen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Extra quote....bullie schreef:ik had een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor vruchtbaarheid laten checken alles was in orde ook inwendig onderzoek alles was goed bij de reu het sperma onderzocht alles was perfect en een goede match voor ki zei de da
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Heb je ook gezondheidsonderzoeken laten doen dan?
Behalve de DA er even naar laten kijken?
Behalve de DA er even naar laten kijken?
-
bullie
- geregistreerd lid
ze zijn op alles gecontroleerd waar bulldogs mee bekend staan van bekken tot longen noem maar op maar daar hoef ik geen informatie over daar heb ik me da voor en heb van da ook info gekregen over dracht , ki . vruchtbaarheid maar zou leuk zijn om de bevindingen van mensen te lezen die het ook eens gedaan hebben met de hond
en ik fuk niet met me honden en fokken ook niet 1 nestje krijgen van eigen bullen lijkt me gewoon leuk heeft niets met geld of wat dan ook te maken en waarom noem je ze kapotgefokte rassen (muk) je kent mij en me bulls niet dus geef niet zulke domme antwoorden mensen met ervaring ermee vertelt mij meer dan boeken en da.
en we kozen voor ki omdat ze samen zijn opgegroeid dus het is te eigen geworden en ik wil dat me reu de vader van de pups wordt en niet een andere hond
ik hoop nu op leuke antwoorden en verhalen en ervaringen en geen verwijten
en ik fuk niet met me honden en fokken ook niet 1 nestje krijgen van eigen bullen lijkt me gewoon leuk heeft niets met geld of wat dan ook te maken en waarom noem je ze kapotgefokte rassen (muk) je kent mij en me bulls niet dus geef niet zulke domme antwoorden mensen met ervaring ermee vertelt mij meer dan boeken en da.
en we kozen voor ki omdat ze samen zijn opgegroeid dus het is te eigen geworden en ik wil dat me reu de vader van de pups wordt en niet een andere hond
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
Waarom ga je dan een kruising aan en zet je ze niet in ter verbetering van het ras?
Waarom ga je dan een kruising aan en zet je ze niet in ter verbetering van het ras?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als het samen opgroeien de reden van niet dekken is dan hadden mijn eerste 4 nesten binnen de kennel ook niet geboren kunnen worden...bullie schreef:ze zijn op alles gecontroleerd waar bulldogs mee bekend staan van bekken tot longen noem maar op maar daar hoef ik geen informatie over daar heb ik me da voor en heb van da ook info gekregen over dracht , ki . vruchtbaarheid maar zou leuk zijn om de bevindingen van mensen te lezen die het ook eens gedaan hebben met de hond
ofwel, nog nooit zo'n onzin gehoord...
-
Muk
Dat bedoel ik! Gewoon zonder enig fokverstand twee ongezonde rassen (want dat zijn deze rassen) lekker op elkaar zetten. Een hond die niet eens natuurlijk kan dekken, laat staan bevallen, dat noem ik niet gezond. En dan heb ik het nog niet eens over de kortademigheid in verband met de platsnuiten. Ik weet niet waar ts haar honden op heeft laten testen, maar bovenstaande items vind ik al meer dan genoeg redenen om NIET met zulke honden te fokken. Rassen die zich niet meer natuurlijk kunnen voortplanten zijn per definitie niet gezond.Machie schreef:Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
- dagmar88
- Zeer actief
He wat jammer nu weer, ze zijn 'gecontroleerd' en dus niet getest, noch uitgezocht voor elkaar.bullie schreef:ze zijn op alles gecontroleerd waar bulldogs mee bekend staan van bekken tot longen noem maar op maar daar hoef ik geen informatie over daar heb ik me da voor en heb van da ook info gekregen over dracht , ki . vruchtbaarheid maar zou leuk zijn om de bevindingen van mensen te lezen die het ook eens gedaan hebben met de hond
Gewoon toeval dat ze allebei onder 1 dag rond lopen... Jottem!
Bij 'je kent mij en me bulls niet dus geef niet zulke domme antwoorden' heb ik al weer gegeten en gedronken
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
bullie schreef:ik hoop nu op leuke antwoorden en verhalen en ervaringen en geen verwijten
Hartelijk welkom hier
Ik denk dat je die leuke antwoorden en verhalen niet op dit forum zult krijgen;hier zitten o.a. heel veel mensen met veel kennis van en over honden en is het een algemeen bekend feit dat beide rassen die je nu gekruist hebt nu niet bepaald blaken van gezondheid.
Laatst gewijzigd door marian* op 22 sep 2011 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De Old English is geen FCI-erkend ras. Dat kan dus niet legaal op een EB worden gezet, althans niet om de EB's te verbeteren.Machie schreef:Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
Maar nu eens een andere vraag: als je een ras hebt dat niet zelf meer kan koppelen en zo, wat hier dus aan de orde is, waar begin je dan als je dat ras serieus wilt verbeteren?
De eerste "betere" nesten zullen dan toch ook met KI moeten?
Gewoon iets waar ik over zit te filosoferen, hoor.
TS, ik heb geen ervaring met deze rassen maar dracht merk je vaak op z'n vroegst na 3 weken.
- dagmar88
- Zeer actief
Als het omgekeerd was geweest, dus EB reu en OEB teef, was er toch alleen KI geweest en vervolgens een normale bevalling?Marjoleine schreef:De Old English is geen FCI-erkend ras. Dat kan dus niet legaal op een EB worden gezet, althans niet om de EB's te verbeteren.Machie schreef:Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
Maar nu eens een andere vraag: als je een ras hebt dat niet zelf meer kan koppelen en zo, wat hier dus aan de orde is, waar begin je dan als je dat ras serieus wilt verbeteren?
De eerste "betere" nesten zullen dan toch ook met KI moeten?
Gewoon iets waar ik over zit te filosoferen, hoor.
TS, ik heb geen ervaring met deze rassen maar dracht merk je vaak op z'n vroegst na 3 weken.
-
bullie
- geregistreerd lid
daar ga ik niet eens meer op in ik hoop dat andere mensen me verhalen kunne vertellen uit ervaring met bulldogs
en alles wat ik hier neerzet heb ik van me da gelre dierenartsen lichtenvoorde
en ze worden gekruisd om mooie bulldogs te krijgen
maar volgens mij denken de meeste hier van iedere hond verstand te hebben maar als het zo doorgaat met verwijten maken dan zoek ik wel een ander forum want daarvoor kom ik hier niet
mijn vraag was reacties van mensen die ervaring hebben met bulldogs en ki en wat voro antwoorden krijg je !!!!
Dat bedoel ik! Gewoon zonder enig fokverstand twee ongezonde rassen (want dat zijn deze rassen) lekker op elkaar zetten. Een hond die niet eens natuurlijk kan dekken, laat staan bevallen, dat noem ik niet gezond. En dan heb ik het nog niet eens over de kortademigheid in verband met de platsnuiten. Ik weet niet waar ts haar honden op heeft laten testen, maar bovenstaande items vind ik al meer dan genoeg redenen om NIET met zulke honden te fokken. Rassen die zich niet meer natuurlijk kunnen voortplanten zijn per definitie niet gezond.
Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
ik vind het nog erger dat er met honden gefokt wordt die zelf niet kunnen dekken.
GAAT HELEMAAL NERGENS MEER OVER BAH WAT EEN FORUM
maar volgens mij denken de meeste hier van iedere hond verstand te hebben maar als het zo doorgaat met verwijten maken dan zoek ik wel een ander forum want daarvoor kom ik hier niet
mijn vraag was reacties van mensen die ervaring hebben met bulldogs en ki en wat voro antwoorden krijg je !!!!
Dat bedoel ik! Gewoon zonder enig fokverstand twee ongezonde rassen (want dat zijn deze rassen) lekker op elkaar zetten. Een hond die niet eens natuurlijk kan dekken, laat staan bevallen, dat noem ik niet gezond. En dan heb ik het nog niet eens over de kortademigheid in verband met de platsnuiten. Ik weet niet waar ts haar honden op heeft laten testen, maar bovenstaande items vind ik al meer dan genoeg redenen om NIET met zulke honden te fokken. Rassen die zich niet meer natuurlijk kunnen voortplanten zijn per definitie niet gezond.
- Machie
- Zeer actief
Ik bedoelde dus je gezonde EB binnen het ras kruisen met een andere gezonde EBMarjoleine schreef:De Old English is geen FCI-erkend ras. Dat kan dus niet legaal op een EB worden gezet, althans niet om de EB's te verbeteren.Machie schreef:Dus jij hebt 2 100% gezonde bullen die van alle erfelijke afwijkingen en andere rasgebonden ellende zijn verlost?
Want volgensmij mag inkruisen van andere rassen nog helemaal nergens (ok, ja, de wetter is er mee bezig
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het punt is dat het wél ergens over gaat maar dat jij daar niet voor openstaat.bullie schreef:daar ga ik niet eens meer op in ik hoop dat andere mensen me verhalen kunne vertellen uit ervaring met bulldogs
Misschien moet je je roze bril even afzetten en dan nog een keer de reacties lezen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat iemand eens een nestje voor de leuk wil kan ik nog wel snappen, maar wat ik gewoon nooit kan snappen, en al helemaal niet met een ras als dit (zo ongezond als de pest) dat als een teef niet gedekt kan worden er dan ook nog eens voor KI gekozen wordt
Tis een nagenoeg verneukt ras tot en met en tis een ras waarbij de teef 9 van de 10x geholpen moet worden dmv keizersnede en als je dan bewust er voor kiest om EN je teef middels KI te laten bevruchten omdat ze het zelf niet kunnen en dan ook nog eens de wetenschap hebt dat ze straks nog eens onder het mes moet nah, geef mijn portie dan maar aan fikkie
En dat allemaal onder het mom van "da's leuk"
Oh en dat de reu niet dekt of de teef niet gedekt wil worden omdat het "te eigen" is geworden is de grootste bullshit (leuke woordkeuze he
) die ik ooit heb gehoord
Maarre succes er mee. Jammer dat je niet een ander ras hebt uitgekozen om voor de leuk eens een nestje mee te hebben.
Oh en dat de reu niet dekt of de teef niet gedekt wil worden omdat het "te eigen" is geworden is de grootste bullshit (leuke woordkeuze he
Maarre succes er mee. Jammer dat je niet een ander ras hebt uitgekozen om voor de leuk eens een nestje mee te hebben.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Inderdaad.renee-uk schreef: het punt is dat het wél ergens over gaat maar dat jij daar niet voor openstaat.
Misschien moet je je roze bril even afzetten en dan nog een keer de reacties lezen?
Welkom hier trouwens...

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
oh, dus jij vind het niet meer dan normaal dat je honden niet zelf tot een dekking hebben kunnen komen (wat dus geen donder te maken heeft met of ze samen wonen of niet, maar wel met hoe ze gebouwd zijn) en dat je straks ook al uit kan gaan van een keizersnede omdat je teef fysiek ook niet in staat is om te bevallen...dat is ook niet normaal hoor....bullie schreef:daar ga ik niet eens meer op in ik hoop dat andere mensen me verhalen kunne vertellen uit ervaring met bulldogs
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je hebt al een reactie gehad van iemand die ervaring heeft met EB's en K.I., dus waar doe je nu zo moeilijk over? Ook heb je van andere mensen die echt wel weten waarover ze praten, zoals Marjoleine en Bouvierpoedel, te horen gekregen hoe je kunt zien dat een teefje drachtig is.
Verder staat het op een forum aan eenieder vrij om te reageren waar en hoe men wil, mits de fatsoensregels in acht worden genomen. Dat gebeurt hier dus ook gewoon.
Om maar gelijk boos te worden als je niet datgene te horen krijgt waar je blijkbaar op gehoopt had is natuurlijk niet erg volwassen te noemen.
Verder staat het op een forum aan eenieder vrij om te reageren waar en hoe men wil, mits de fatsoensregels in acht worden genomen. Dat gebeurt hier dus ook gewoon.
Om maar gelijk boos te worden als je niet datgene te horen krijgt waar je blijkbaar op gehoopt had is natuurlijk niet erg volwassen te noemen.
-
bullie
- geregistreerd lid
nee want dit zijn geen reacties waar ik naar gevraagd had ik vraag jullie niet wat jullie ervan vinden als ik een old english bulldog met een engelse bulldog kruis maar verhalen uit ervaring met ki
maar ff op terugkomen van ( te eigen ) zijn woorden van me da en neem aan dat die er verstand van heeft en als het zo slecht zou zijn om ze te kruisen had die het me wel afgeraden en had die vast geen ki uitgevoerd maarja er zijn altijd beterweters in het spel maar bedankt voor de geringe informatie
mvg lonneke
maar ff op terugkomen van ( te eigen ) zijn woorden van me da en neem aan dat die er verstand van heeft en als het zo slecht zou zijn om ze te kruisen had die het me wel afgeraden en had die vast geen ki uitgevoerd maarja er zijn altijd beterweters in het spel maar bedankt voor de geringe informatie
mvg lonneke