Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen: Bianca
Moderator: moderatorteam
- Biaaanca
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Voorstellen: Bianca
Hallo,
Mijn naam is Bianca en ik ontdekte vandaag dit forum omdat mijn hond een bakje boter had gegeten. Nadat ik gegoogeld had of dit kwaad kon kwam ik uit op forum gesprekken. Gelukkig zal het aan de hond niet veel schaden behalve diaree. Pluspunt is dat ik wel dit forum heb ontdekt.
De hond in kwestie heet Xanne. Ze is een mechelse herder van 11 maand. We hebben haar sinds juli 2011 bij ons wonen. Xanne woonde bij een hondentrainer, die mechelse en duitse herder de vooropleiding voor politiehond geeft. Xanne bleek ongeschikt te zijn, omdat ze liever knuffelde als speurde en geen behoefte had om te bijten.
Superslechte eigenschappen voor een politie hond, maar perfecte kwaliteiten voor een huishond.
Toen we Xanne in huis namen was ze een bange hond, Week uit als we met de riem zwaaide, liet van angst haar urine lopen op een hele milde berisping.
In de 2 maanden is ze echter helemaal opgebloeit en is het een hele vrolijke hond geworden.
Verder wonen we samen met mijn verloofde en ons konijn van 3 jaar, die overigens een wasbeurt van Xanne graag ondergaat.
Als er vragen of reacties zijn, dan graag!
Groetjes Bianca
Mijn naam is Bianca en ik ontdekte vandaag dit forum omdat mijn hond een bakje boter had gegeten. Nadat ik gegoogeld had of dit kwaad kon kwam ik uit op forum gesprekken. Gelukkig zal het aan de hond niet veel schaden behalve diaree. Pluspunt is dat ik wel dit forum heb ontdekt.
De hond in kwestie heet Xanne. Ze is een mechelse herder van 11 maand. We hebben haar sinds juli 2011 bij ons wonen. Xanne woonde bij een hondentrainer, die mechelse en duitse herder de vooropleiding voor politiehond geeft. Xanne bleek ongeschikt te zijn, omdat ze liever knuffelde als speurde en geen behoefte had om te bijten.
Superslechte eigenschappen voor een politie hond, maar perfecte kwaliteiten voor een huishond.
Toen we Xanne in huis namen was ze een bange hond, Week uit als we met de riem zwaaide, liet van angst haar urine lopen op een hele milde berisping.
In de 2 maanden is ze echter helemaal opgebloeit en is het een hele vrolijke hond geworden.
Verder wonen we samen met mijn verloofde en ons konijn van 3 jaar, die overigens een wasbeurt van Xanne graag ondergaat.
Als er vragen of reacties zijn, dan graag!
Groetjes Bianca
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Biaaanca
- geregistreerd lid
Re: Voorstellen: Bianca
Ik ben nu de foto's van de camera op de computer aan het laden en ga daarna uitzoeken hoe ik deze kan plaatsen 
We zijn net terug van 2 weken Frankrijk en hebben daan mooie foto's kunnen maken.
We zijn net terug van 2 weken Frankrijk en hebben daan mooie foto's kunnen maken.
- Biaaanca
- geregistreerd lid
- Biaaanca
- geregistreerd lid

Xanne en ik:

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi zwart masker!
Ik zeg dit eigenlijk nooit (vind honden al gauw te dik......) maar is ze wat mager
of komt dat door de foto's?
Ik zeg dit eigenlijk nooit (vind honden al gauw te dik......) maar is ze wat mager
of komt dat door de foto's?
- Biaaanca
- geregistreerd lid
Dat vonden wij ook toen we haar kregen. De DA gaf aan dat ze niet te mager is en dat ze gezien haar leeftijd nog iets in de breedte moet groeien. We hebben haar we qua voeding iets opgehoogt en ze is al iets breder geworden, maar deze specifieke bouw was schijnbaar de bedoeling omdat ze gefokt is geworden op snelheid. Ze heeft ook een stamboom, maar degene waar we haar van kochten was alle papieren kwijtgeraakt. We weten het dus niet 100% zeker en het maakt ons ook verder niet uit. We willen niet met haar fokken en hebben de steralisatie al gepland in november.
Jij hebt ook mechelse herder zie ik? Nog tips ten aanzien van opvoeding?
Ze is bij de vorige 2 bazen erg ruw behandeld. Bij de eerste is ze schijnbaar geslagen en de tweede deed politie training en dat is ook echt niet zachtaardig. Wij hebben daarom als pijlers consequent (wat vandaag niet mag, mag morgen ook niet en je mag iets als we het zeggen) bijvoorbeeld, tegen ons opspringen mag als ze daar commando voor krijgt, maar niet uit zichzelf. en verder leren we haar truukjes aan door te belonen en niet dwingen. Ze kon niet eens op commando zitten toen we haar kregen en dat gaat nu perfect.
Ik merk wel dat ze aan de riem nog erg trekt. als we naar losloopgebied gaan dan trekt ze uit enthousiasme heel erg. Ik corrigeerd dat door haar naast me te laten staan en zelf eerste pas te zetten en bij trekken een rukje aan de riem te geven met commando 'voet'. Op de terugweg luisterd ze dan weer heel goed, maar dan is natuurlijk ook veel energie verbruikt haha.
In het bos en veld mag ze loslopen en luistert dat heel goed en komt direct terug, tenzij ze op muizenjacht is
Ze is bij de vorige 2 bazen erg ruw behandeld. Bij de eerste is ze schijnbaar geslagen en de tweede deed politie training en dat is ook echt niet zachtaardig. Wij hebben daarom als pijlers consequent (wat vandaag niet mag, mag morgen ook niet en je mag iets als we het zeggen) bijvoorbeeld, tegen ons opspringen mag als ze daar commando voor krijgt, maar niet uit zichzelf. en verder leren we haar truukjes aan door te belonen en niet dwingen. Ze kon niet eens op commando zitten toen we haar kregen en dat gaat nu perfect.
Ik merk wel dat ze aan de riem nog erg trekt. als we naar losloopgebied gaan dan trekt ze uit enthousiasme heel erg. Ik corrigeerd dat door haar naast me te laten staan en zelf eerste pas te zetten en bij trekken een rukje aan de riem te geven met commando 'voet'. Op de terugweg luisterd ze dan weer heel goed, maar dan is natuurlijk ook veel energie verbruikt haha.
In het bos en veld mag ze loslopen en luistert dat heel goed en komt direct terug, tenzij ze op muizenjacht is
- Xalandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dashond Standaard Gladhaar
- Contacteer:
Welkom! Wat zielig eigenlijk dat ze bang was geworden van haar vorige eigenaren, met name politiehondentraining kan behoorlijk zwaar zijn voor niet-geschikte honden.. Gelukkig is ze zo te horen bij jullie op de goede plek. 

Wat kunnen ze toch zielig kijken.. Deze foto heb ik gemaakt toen Frodo in de bench zat.
- Biaaanca
- geregistreerd lid
Ja dat denken wij ook 
Ik heb zelf vroeger nooit een hond gehad, mijn opa en ome wel en mijn vriend had vroegen een labrador retriever. We wilde al een tijdje een hond en wilden eigenlijk voor een lab gaan. Maar als je nieuws krijgt over een hond die met 10 maanden al bij 2 baasjes wegmoest en de laatste baasjes haar op marktplaats wilde zetten dan moet je zo'n hond heel snel ophalen niet
overigens denk ze zelf wel vaker dat ze een maltezer ofzo is en probeert ze op schoot te kruipen haha
Ik heb zelf vroeger nooit een hond gehad, mijn opa en ome wel en mijn vriend had vroegen een labrador retriever. We wilde al een tijdje een hond en wilden eigenlijk voor een lab gaan. Maar als je nieuws krijgt over een hond die met 10 maanden al bij 2 baasjes wegmoest en de laatste baasjes haar op marktplaats wilde zetten dan moet je zo'n hond heel snel ophalen niet
overigens denk ze zelf wel vaker dat ze een maltezer ofzo is en probeert ze op schoot te kruipen haha
-
lets have fun
welkom!
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Welkom op het forum!
Wat een mooie hond is Xanne, en zo'n sprekende kop, gaaf
Als ze een stamboom heeft, kan je dat via haar chipnummer bij de Raad van Beheer navragen. Volgens mij kan je dan ook een kopie van haar stamboom opvragen.
Heb ik verder nog twee vragen:
- doen jullie iets van training met haar, of ben je dat van plan? en
- wat is de website/het adres van dat vakantiehuisje in Frankrijk? Het ziet er super gaaf uit daar (en kennelijk mag de hond mee)
!
Wat een mooie hond is Xanne, en zo'n sprekende kop, gaaf
Als ze een stamboom heeft, kan je dat via haar chipnummer bij de Raad van Beheer navragen. Volgens mij kan je dan ook een kopie van haar stamboom opvragen.
Heb ik verder nog twee vragen:
- doen jullie iets van training met haar, of ben je dat van plan? en
- wat is de website/het adres van dat vakantiehuisje in Frankrijk? Het ziet er super gaaf uit daar (en kennelijk mag de hond mee)

Iedere dag feest!
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Biaaanca schreef:Dat vonden wij ook toen we haar kregen. De DA gaf aan dat ze niet te mager is en dat ze gezien haar leeftijd nog iets in de breedte moet groeien. We hebben haar we qua voeding iets opgehoogt en ze is al iets breder geworden, maar deze specifieke bouw was schijnbaar de bedoeling omdat ze gefokt is geworden op snelheid. Ze heeft ook een stamboom, maar degene waar we haar van kochten was alle papieren kwijtgeraakt. We weten het dus niet 100% zeker en het maakt ons ook verder niet uit. We willen niet met haar fokken en hebben de steralisatie al gepland in november.
We hebben alleen nog Suske van 9 maanden.
Als je geen problemen hebt heb ik ook geen tips voor je
Belangrijkste is altijd rustig te blijven (en nee, dat valt niet altijd mee....)
Veel beweging en uitdaging geven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Leuk hondje, nog echt een slungel 
Ik zou wel achter die papieren aan hoor, want daarmee kun je haar op jouw naam zetten.
Even de chip laten uitlezen en de Raad bellen en het uitleggen.
Het lijkt me prettiger om haar op je eigen naam te hebben, ook als je niet fokt
Ik zou wel achter die papieren aan hoor, want daarmee kun je haar op jouw naam zetten.
Even de chip laten uitlezen en de Raad bellen en het uitleggen.
Het lijkt me prettiger om haar op je eigen naam te hebben, ook als je niet fokt
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mooi meisje is het 
wel apart dat ze politiehondentraining heeft gehad maar het commando zit niet kende
wel apart dat ze politiehondentraining heeft gehad maar het commando zit niet kende

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Biaaanca
- geregistreerd lid
Ja van die commando's vonden wij ook vreemd, vooral omdat ze ontzettend leergierig is. We houden het er maar op dat ze gewoon niet gemotiveerd was bij die lesmethode.
huisje frankrijk: het heet les selves. Via de site www.gittes.nl Ligt in de cote azur. was echt helemaal super voor de hond. het is een 8 persoonshuisje met 4 slaapkamers (het bed op de foto was in hotelkamer in dijon op de heenreis) , 3 badkamers en alles erin was je nodig hebt. (vaatwasser, wasmachine e.d) om de tuin loopt een stroomhek. Xane is er 1 keer tegenaangelopen en daarna ook nooit meer natuurlijk. stroom is ook tegen de wilde zwijnen die er voor komen.
De tuin is heel groot en wij waren met een koppel met een jack russel dus de honden hebben zich heel goed geamuseerd.
En... eigen zwembad met lounge heeeerlijk
Xanne in de auto ging helemaal super. haar niet gehoord en toen we na 1100 km aankwamen en iets uit de kofferbak wilde pakken zat ze er alweer in.
qua training. Ik wil heel graag iets met haar gaan doen, maar ben nog aan het zoeken naar iets leuks en uitdagends. Bij ons in de buurt wordt agility gegeven, maar weet niet of dit geschikt is voor haar. eigenaren van mechelaren tips hierin?
huisje frankrijk: het heet les selves. Via de site www.gittes.nl Ligt in de cote azur. was echt helemaal super voor de hond. het is een 8 persoonshuisje met 4 slaapkamers (het bed op de foto was in hotelkamer in dijon op de heenreis) , 3 badkamers en alles erin was je nodig hebt. (vaatwasser, wasmachine e.d) om de tuin loopt een stroomhek. Xane is er 1 keer tegenaangelopen en daarna ook nooit meer natuurlijk. stroom is ook tegen de wilde zwijnen die er voor komen.
De tuin is heel groot en wij waren met een koppel met een jack russel dus de honden hebben zich heel goed geamuseerd.
En... eigen zwembad met lounge heeeerlijk
Xanne in de auto ging helemaal super. haar niet gehoord en toen we na 1100 km aankwamen en iets uit de kofferbak wilde pakken zat ze er alweer in.
qua training. Ik wil heel graag iets met haar gaan doen, maar ben nog aan het zoeken naar iets leuks en uitdagends. Bij ons in de buurt wordt agility gegeven, maar weet niet of dit geschikt is voor haar. eigenaren van mechelaren tips hierin?