Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw lid dat op zoek is naar schotse collie
Moderator: moderatorteam
-
Nathalie VH
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Schotse collie, langhaar
- Aantal honden: 1
Nieuw lid dat op zoek is naar schotse collie
Ik ben Nathalie, 19 jaar en woon in het Antwerpse. Een maand geleden ben ik begonnen aan een opleiding voor hondentrimmer en uitbater van een hondenpension. Nadien zal ik ook nog voor hondeninstructeur en gedragstherapeut gaan.
vanaf mijn 6jaar rijdt ik paard, heb er nu ook zelf eentje waar ik ook dressuurwedstrijden met mee doe.
Vanaf dat ik kon stappen, brabbelen en spelen was het altijd dieren dieren dieren. Jaren heb ik gezaagd, maar echt hard gezaagd voor een hond, Aller aller allerliefst een Schotse Collie. Ons mama was wel aan het twijfelen, tot op een dag, het dierenwinkeltje waar we wekelijks passeerden, een nest van 7 collies had zitten. Heel lang voor de bak blijven staan, blijven aaien, nadien toch naar huis gereden maar een paar uur later stonden we er terug en werd het "die met die lange neus" Omdat ik toen maar 8jaar was, en mijn moeder zelfstandige en veel moest werken zijn we maar voor een korte periode naar de hondenschool geweest ( je mocht pas deelnemen aan de lessen vanaf 12j)
Nu ligt ze hier naast mij, Yana, ondertussen 11 jaar. Ik kan alleen maar denken, tblijft den perfecte hond. Een beetje een broekschijter, maar toch zou ze alles voor u doen, zeer mooi, de beste kinder- en dierenvriend die je kan hebben, ongelofelijk snel en atletisch, aleja da laatste is wa geminderd met de jaren.
Ze is altijd mee op vakantie geweest, niet blaffen omdat ze uren in de auto moest zitten of alleen moest blijven in de hotelkamer, ...
Nu ja, een beter vindt je er ni.
Maar, het is al een hele tijd zeer hard aan het kriebelen om aan agility te gaan doen. Hoewel we Yana gekocht hebben zonder dat we eigenlijk er iets van wisten (wel van het ras, maar niet uit welke lijnen ze gefokt was enz) hebben we zeer veel chance met haar gehad, ook nooit ziek geweest.
Daarom wil ik nu wél veel tijd nemen om op zoek te gaan naar de geschikte pup. Eentje die in een warm huis wordt geboren, en niet in de kennel. liefst een tricoleur teefje met een atletische bouw ( om toch intensief agility te gaan beoefenen) en niet te langharig (onze is ook wat tussenin) en uiteraard het zalige karakter van dit ras.
Is er iemand die hier wel wat vanaf weet, en graag eerlijk kan oordelen over de foklijnen? zou mij veel helpen.
vanaf mijn 6jaar rijdt ik paard, heb er nu ook zelf eentje waar ik ook dressuurwedstrijden met mee doe.
Vanaf dat ik kon stappen, brabbelen en spelen was het altijd dieren dieren dieren. Jaren heb ik gezaagd, maar echt hard gezaagd voor een hond, Aller aller allerliefst een Schotse Collie. Ons mama was wel aan het twijfelen, tot op een dag, het dierenwinkeltje waar we wekelijks passeerden, een nest van 7 collies had zitten. Heel lang voor de bak blijven staan, blijven aaien, nadien toch naar huis gereden maar een paar uur later stonden we er terug en werd het "die met die lange neus" Omdat ik toen maar 8jaar was, en mijn moeder zelfstandige en veel moest werken zijn we maar voor een korte periode naar de hondenschool geweest ( je mocht pas deelnemen aan de lessen vanaf 12j)
Nu ligt ze hier naast mij, Yana, ondertussen 11 jaar. Ik kan alleen maar denken, tblijft den perfecte hond. Een beetje een broekschijter, maar toch zou ze alles voor u doen, zeer mooi, de beste kinder- en dierenvriend die je kan hebben, ongelofelijk snel en atletisch, aleja da laatste is wa geminderd met de jaren.
Ze is altijd mee op vakantie geweest, niet blaffen omdat ze uren in de auto moest zitten of alleen moest blijven in de hotelkamer, ...
Nu ja, een beter vindt je er ni.
Maar, het is al een hele tijd zeer hard aan het kriebelen om aan agility te gaan doen. Hoewel we Yana gekocht hebben zonder dat we eigenlijk er iets van wisten (wel van het ras, maar niet uit welke lijnen ze gefokt was enz) hebben we zeer veel chance met haar gehad, ook nooit ziek geweest.
Daarom wil ik nu wél veel tijd nemen om op zoek te gaan naar de geschikte pup. Eentje die in een warm huis wordt geboren, en niet in de kennel. liefst een tricoleur teefje met een atletische bouw ( om toch intensief agility te gaan beoefenen) en niet te langharig (onze is ook wat tussenin) en uiteraard het zalige karakter van dit ras.
Is er iemand die hier wel wat vanaf weet, en graag eerlijk kan oordelen over de foklijnen? zou mij veel helpen.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Nieuw lid dat op zoek is naar schotse collie
Ik kan je niet helpen wat betreft fokkers of lijnen maar als je agility wilt gaan doen kun je het beste kiezen voor een korthaar collie. De huidige langharen zijn daar wat minder geschikt voor.

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Welkom hier. Er zitten hier genoeg collie kenners, die zullen vast nog wel reageren 

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
- Aantal honden: 2
Welkom Nathalie!
Leuk dat je ook interesse hebt in een collie, ik wacht met spanning af op onze (korthaar)colliepup die rond eind november bij ons komt wonen.
Wat hierboven al is gezegd: waarom kijk je 's niet bij de kortharige collies?
Er worden binnenkort (in NL) nog een paar nestjes geboren met o.a. tricolors!!
Leuk dat je ook interesse hebt in een collie, ik wacht met spanning af op onze (korthaar)colliepup die rond eind november bij ons komt wonen.
Wat hierboven al is gezegd: waarom kijk je 's niet bij de kortharige collies?
Er worden binnenkort (in NL) nog een paar nestjes geboren met o.a. tricolors!!
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Welkom hier!
Allereerst wat een prachtig taaltje!
Ik kan je ook niet helpen met een collie ed, maar er zijn er genoeg op het forum die dat wel kunnen.
Allereerst wat een prachtig taaltje!
Ik kan je ook niet helpen met een collie ed, maar er zijn er genoeg op het forum die dat wel kunnen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Leuk dat je op zoek bent naar een collie. Ik weet niet of je per se een langhaar wilt, maar er zijn op dit moment via de (Nederlandse) collieclub twee nesten met tri's beschikbaar. Een langhaar nest (Frisian Roses) en een korthaar nest (From Hobbits Home). Over het algemeen zijn langharen minder sportief en atletisch dan de kortharen.
Van Belgische fokkers weet ik minder, behalve Scottlyme, die dit jaar nog een nest verwacht van tri/sable ouders.
Hun website is http://www.scottlyme.be/.
Er was nog een Belgische kennel (http://www.hondenonline.be/nl/kenneldet ... ennelID=41), Scheepers, maar daar hoor ik de laatste jaren niks meer van, dus ik weet niet of ze nog fokken.
Op deze startpagina kun je meer info vinden over de schotse herdershond: http://schotseherdershond.startpagina.nl/
Van Belgische fokkers weet ik minder, behalve Scottlyme, die dit jaar nog een nest verwacht van tri/sable ouders.
Hun website is http://www.scottlyme.be/.
Er was nog een Belgische kennel (http://www.hondenonline.be/nl/kenneldet ... ennelID=41), Scheepers, maar daar hoor ik de laatste jaren niks meer van, dus ik weet niet of ze nog fokken.
Op deze startpagina kun je meer info vinden over de schotse herdershond: http://schotseherdershond.startpagina.nl/

-
Nathalie VH
- geregistreerd lid
Ja, het uiterlijk van de kortharige collie spreekt mij niet echt aan.
nu besef ik dat onze collie perfect was geweest agility, maar toendertijd was ik daar te jong voor.
omdat ze van kleins af aan een atletische, slanke bouw heeft gehad, en heel wendbaar en snel was( nu hangen er wat meer kilootjes aan)
Dus kan zij toch niet de enige collie zijn met dit exterieur, denk ik dan. ( het is echt wel een collie hoor, geen kruising van weet ik veel wat) gewoon wat slanker dan anderen. Ook heeft ze niet superlang haar, ik denk zo'n 5 -10cm onder haar buik, maar staat toch ingeschreven als langharige. Nu vindt ik het wel spijtig dat ze haar niet heeft kunnen bewijzen tegenover de border collies
ze had het zeker gekunnen!
Maar spijtig genoeg heeft ze geen stamboom, had ik daar wat van kunnen opzoeken.
Ga proberen er morgen eens werk van te maken om oude foto's in te scannen. Alvast bedankt.
nu besef ik dat onze collie perfect was geweest agility, maar toendertijd was ik daar te jong voor.
omdat ze van kleins af aan een atletische, slanke bouw heeft gehad, en heel wendbaar en snel was( nu hangen er wat meer kilootjes aan)
Dus kan zij toch niet de enige collie zijn met dit exterieur, denk ik dan. ( het is echt wel een collie hoor, geen kruising van weet ik veel wat) gewoon wat slanker dan anderen. Ook heeft ze niet superlang haar, ik denk zo'n 5 -10cm onder haar buik, maar staat toch ingeschreven als langharige. Nu vindt ik het wel spijtig dat ze haar niet heeft kunnen bewijzen tegenover de border collies
Maar spijtig genoeg heeft ze geen stamboom, had ik daar wat van kunnen opzoeken.
Ga proberen er morgen eens werk van te maken om oude foto's in te scannen. Alvast bedankt.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Misschien is een amerikaanse collie dan wel iets.....die zijn volgens mij wel een stuk actiever.
En inderdaad niet zo overdadig behaard.

In Duitsland zitten nogal wat fokkers van de amerikaanse lijnen.
En inderdaad niet zo overdadig behaard.

In Duitsland zitten nogal wat fokkers van de amerikaanse lijnen.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
Nathalie VH
- geregistreerd lid
Inderdaad, de Engelse lijnen zijn meer bollekes wol, en de Amerikaanse zijn ook al iets langer in de rug, heb al opzoekwerk gedaan, maar blijft toch moeilijk om te oordelen.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
De huidige langhaar collie heeft veel meer vacht en is niet bijster atletisch of werklustig. Daar moet ik je echt in teleurstellen. Ze zijn natuurlijk wél erg lief
, maar sporten op hoog niveau kun je vergeten. En in de behendigheid zie je zelden langharen.
Ik denk dat jouw collie meer een Amerikaanse collie is. Die hebben beduidend minder vacht, zijn sportiever en veel werklustiger. De langhaar collies die in Europa worden gefokt zijn meestal van het Engelse type, kleiner, sierlijker, meer vacht en qua karakter docieler.
Amerikaanse collie (zoals Lassie):

Engelse collie (mijn Kyra):

Ook qua hoofd is er een duidelijk verschil. Dit was mijn Gina (een Amerikaan):

En dit is het hoofd van mijn Kyra:

In Duitsland zitten overigens een aantal zeer goede fokkers van Amerikaanse lijnen.
Ik denk dat jouw collie meer een Amerikaanse collie is. Die hebben beduidend minder vacht, zijn sportiever en veel werklustiger. De langhaar collies die in Europa worden gefokt zijn meestal van het Engelse type, kleiner, sierlijker, meer vacht en qua karakter docieler.

In Duitsland zitten overigens een aantal zeer goede fokkers van Amerikaanse lijnen.

- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Welkom hier

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je trouwens geen bezwaar hebt tegen een goed opgevoede herplaatser, op de site van collie-in-nood staat een hele leuke tri-teef van vier jaar die wegens veranderde werkomstandigheden van haar bazin weg moet. Haar naam is Merel. De stichting is overigens een goede stichting met goede nazorg.
Merel staat op de eerste pagina: http://www.collie-in-nood.com
Merel staat op de eerste pagina: http://www.collie-in-nood.com

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jouw Engelse lijn collie heeft een hoofd wat zo vanaf de foto ook een Sheltie zou kunnen zijn. Wat een verschil met het Amerikaanse hoofd zeg!
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Kunnen jullie wat kennels noemen in Duitsland die amerikaanse lijnen fokken?
Ik volg dit topic namelijk met veel interesse.
Ik volg dit topic namelijk met veel interesse.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heeft Kyra een keer met een electra snoertje gespeeld.lieke schreef:De huidige langhaar collie heeft veel meer vacht en is niet bijster atletisch of werklustig. Daar moet ik je echt in teleurstellen. Ze zijn natuurlijk wél erg lief, maar sporten op hoog niveau kun je vergeten. En in de behendigheid zie je zelden langharen.
Wat een plofvacht zeg en een onderhoud.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, met electriciteit mogen mijn honden niet spelen.bouvierpoedel schreef:Heeft Kyra een keer met een electra snoertje gespeeld.![]()
Wat een plofvacht zeg en een onderhoud..
Suzanne: Kyra is een forse teef (59cm schofthoogte) naar huidige begrippen met een echt fors hoofd. Veel collies van de nieuwe lijnen hebben een veel kleiner, tengerder lichaam met een veel fijner hoofd. Ter vergelijking het hoofd van Lyndie die naar mijn smaak eigenlijk veel te klein is:

Chaos: deze kennel in Duitsland heeft naar mijn mening prachtige collies die overigens allemaal werkhonden zijn (varierend van sledehonden, tot pakwerk en sporten op hoog niveau):
[url]http://www.collies-vombopparderhamm.deeke_2007/IMG_3226.jpg/index.html[/url]
En deze fokker heeft ook prachtige honden:
http://www.clavonen-collies.de/%C3%BCber-uns/

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Persoonlijk denk ik dat de mooiste en beste collies nu uit het Oostblok komen. Vreselijk om te zeggen maar ik ben wel bang dat dat zo is. Juist daar zitten de honden die nooit op type doorgefokt zijn, waar evt een keer een bordercollie door de lijnen zit en waar je dus de echte Lassie-types zal vinden. De fokkers van de huidige collies fokken volgens de standaard die hier geldt en de show-look die ze hier willen zien. Dat is met heel veel rassen zo. Helaas komen ook de mooiste bullmastiffs ed uit die lijnen. Niet te zwaar en te rond. Gewoon gematigd.
Elke prachtige collie die ik tegenkom blijkt geen stamboom te hebben.
Dus de kans op de beste en mooiste collie zal je hebben als je voor een hondje gaat zonder stamboom. Iets wat niet aan te raden is. Dan dus maar voor de Amerikaanse lijnen gaan. Je wil immers niet meewerken aan broodfokkerij en puppenhandel. Je eerste hond komt daar ook vandaan waarschijnlijk.
Voorbeelden op internet die ik vond van honden die bijna zeker van broodfokkers afkomen en geen stamboom hebben:

Elke prachtige collie die ik tegenkom blijkt geen stamboom te hebben.
Dus de kans op de beste en mooiste collie zal je hebben als je voor een hondje gaat zonder stamboom. Iets wat niet aan te raden is. Dan dus maar voor de Amerikaanse lijnen gaan. Je wil immers niet meewerken aan broodfokkerij en puppenhandel. Je eerste hond komt daar ook vandaan waarschijnlijk.
Voorbeelden op internet die ik vond van honden die bijna zeker van broodfokkers afkomen en geen stamboom hebben:

-
chaos
- Zeer actief
Wat mooi, helemaal mijn type, daar ga ik nog eens in alle rust naar kijken.
Dank je wel voor de link.
Dank je wel voor de link.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Toch KEN ik een fokker van collies die WEL heel goed kijkt naar "beweeglijkheid"!!
Ik heb (met verbazing, ik geef het toe) die honden zien rennen en jongens, wat een feestje.
http://www.fromprincescourt.com/
Behendigheid op hoog nivo zit er niet in; daar is een collie, ook een amerikaan denk ik niet snel en wendbaar genoeg voor; dat zit je met een bordercollie of sheltie beter, maar "in de hogere regionen" meedoen lijkt me met die honden zeker mogelijk.
Het is dus wel wat je verwachting is; wil je wereldkampioen worden zit je denk ik hoe dan ook met een collie "niet goed". Wil je lekker meedraaien en "fanatiek recreatief" aan de gang: go for it!
Maar kies je pup zorgvuldig, zoek van tevoren goed uit of de pup "in aanleg" geschikt zou kunnen zijn.
Kijk vooral ook naar de "klassieke collie"... in uiterlijk en aanleg e.d. een soort "kruising" tussen het Engelse en Amerikaanse type.
Suzanne
Ik heb (met verbazing, ik geef het toe) die honden zien rennen en jongens, wat een feestje.
http://www.fromprincescourt.com/
Behendigheid op hoog nivo zit er niet in; daar is een collie, ook een amerikaan denk ik niet snel en wendbaar genoeg voor; dat zit je met een bordercollie of sheltie beter, maar "in de hogere regionen" meedoen lijkt me met die honden zeker mogelijk.
Het is dus wel wat je verwachting is; wil je wereldkampioen worden zit je denk ik hoe dan ook met een collie "niet goed". Wil je lekker meedraaien en "fanatiek recreatief" aan de gang: go for it!
Maar kies je pup zorgvuldig, zoek van tevoren goed uit of de pup "in aanleg" geschikt zou kunnen zijn.
Kijk vooral ook naar de "klassieke collie"... in uiterlijk en aanleg e.d. een soort "kruising" tussen het Engelse en Amerikaanse type.
Suzanne
-
chaos
- Zeer actief
Is er nog verschil in karakter tussen de engelsen en de amerikanen?
Zijn ze blafferig, nerveus? Ik ken wel wat amerikaanse type reuen maar dat zijn geen lieverdjes.
Wat is jullie ervaring?
Zijn ze blafferig, nerveus? Ik ken wel wat amerikaanse type reuen maar dat zijn geen lieverdjes.
Wat is jullie ervaring?
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Gina is mijn enige amerikaan geweest en zij was een verschrikkelijke blafferd. Niet stil te krijgen. Ze deed het overigens alleen buitenshuis en dan was ze zo vol enthousiasme dat ze d'r bek niet kon houden. Zo'n lekker hard en schel blafje die zeer deed aan je oren.chaos schreef:Is er nog verschil in karakter tussen de engelsen en de amerikanen?
Wat is jullie ervaring?
Maar ik weet niet of dat typisch des Gina's was of typisch amerikaans. Gina had nl. een verschrikkelijk verleden en genoot zo ontzettend van buiten vrij rondrennen, op het gras rollen en lol maken dat het aandoenlijk was. Ik heb dus ook nooit serieuze pogingen ondernomen om haar stil te krijgen.
Maar ook de engelse lijnen kunnen er wat van, en daar heb ik wel heel wat moeite in geïnvesteerd om ze stil te krijgen. Collies zijn erg vocaal.
Voor de rest kan ik zeggen dat de engelse lijnen wat zenuwachtiger zijn, makkelijk schichtig worden, bijv. bang zijn om op 'vreemde' vloeren te lopen en zich moeilijker herstellen van schrik.
De amerikanen zijn stabieler, extraverter, sportiever en werklustiger. Fysiek vind ik ze ook beter in staat om te werken. Bij de engelse lijnen zie je toch vaak dat ze wat zwakker in de achterhand zijn, minder soepel en lenig zijn en bijvoorbeeld moeilijker springen. En het zijn luie varkens. Als je ze de kans geeft zijn het geweldig goede haardkleedjes.
Dus wil je een lieve, makkelijke en zachtaardige collie die het prima vindt om drie keer per dag een half uurtje naar buiten te gaan en verder vooral alleen veel knuffels nodig heeft, neem dan vooral een collie uit de engelse lijn. Wil je een sportieve hond met wie je allemaal leuke en intensieve sporten wilt doen, neem dan een amerikaan.
En o ja: ik vind de amerikaan stukken slimmer dan de engelse.

- Xalandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dashond Standaard Gladhaar
- Contacteer:
Welkom!

Wat kunnen ze toch zielig kijken.. Deze foto heb ik gemaakt toen Frodo in de bench zat.
-
chaos
- Zeer actief
Dank voor je antwoord. Ik heb momenteel een collie op cursus en het lijkt mij een amerikaans type toe.
Erg leuk hondje, baasgericht, stabiel, wil graag werken.
Ben eigenlijk niet collie minded maar deze is wel erg leuk hoor.
-
Nathalie VH
- geregistreerd lid
Onze collie nu is ook wat meer naar het Amerikaanse type. Altijd heel actief, maar binnenhuis rustig, ook kon ze uren braaf en stillekes in de auto zitten als we op vakantie gingen. En ze doen echt alles voor u, ze voelen zich echt een waardig familielid. Onze is ook altijd heel goed geweest met andere dieren, ze wilt erbij zijn als je het kippenhok doet, en de konijnen kropen bij haar voor de warmte.
Nu heb ik ook weer een vraagje, wat de prijzen zijn van de rashonden, hoever deze variëren enz
Nu heb ik ook weer een vraagje, wat de prijzen zijn van de rashonden, hoever deze variëren enz
-
29996D
Welkom!
Ik heb hier ook een Amerikaan, een reu van 2,5.
Een echte Amerikaan ook, beide ouders komen uit Amerika.
Komt wel uit werklijnen, maar hij is een missertje geloof ik
Nauwelijks werklust en hij is liever lui dan moe.
Ik vind de karakters en werklust van collies onderling, ook uit dezelfde lijnen, echt enórm verschillen.
Dus als ik jou was zou ik naar een leuke (korthaar) Amerikaan kijken en hopen dat je in dat nest een pittig ding aantreft
Kijk, dit is een halfbroertje van mijn Joe:

Prijs kun je rekenen tussen de 600 en 800 dacht ik zo.
Ik heb hier ook een Amerikaan, een reu van 2,5.
Een echte Amerikaan ook, beide ouders komen uit Amerika.
Komt wel uit werklijnen, maar hij is een missertje geloof ik
Nauwelijks werklust en hij is liever lui dan moe.
Ik vind de karakters en werklust van collies onderling, ook uit dezelfde lijnen, echt enórm verschillen.
Dus als ik jou was zou ik naar een leuke (korthaar) Amerikaan kijken en hopen dat je in dat nest een pittig ding aantreft
Kijk, dit is een halfbroertje van mijn Joe:

Prijs kun je rekenen tussen de 600 en 800 dacht ik zo.
-
viviann
- geregistreerd lid
-
Nathalie VH
- geregistreerd lid
Toch maar tussen de 600 en de 800 € ? Onze hebben we in 2000 gekocht, toen denk ik 650€, maar ze kwam wel uit een dierenwinkel, waarschijnlijk van een broodfokker, spijtig genoeg. Wel een fantastische hond! Maar ik kan wel geloven dat ze voor collies met een deftige stamboom en dergelijke, wel een pak meer vragen. Daarom zou ik ervan verschieten moesten ze max voor 800€ worden verkocht.
- Heike
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
Welkom! Ik zie zelf weinig van deze langharige collies bij onze vereniging. Ik doe met max agility en ik zie toch hoofdzakelijk bc, mechelse herders. Zijn wel echt mooie honden!
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nathalie VH schreef:Toch maar tussen de 600 en de 800 € ? Onze hebben we in 2000 gekocht, toen denk ik 650€, maar ze kwam wel uit een dierenwinkel, waarschijnlijk van een broodfokker, spijtig genoeg. Wel een fantastische hond! Maar ik kan wel geloven dat ze voor collies met een deftige stamboom en dergelijke, wel een pak meer vragen. Daarom zou ik ervan verschieten moesten ze max voor 800€ worden verkocht.
De rasvereniging in Nederland hanteert een adviesrichtprijs van € 750. De meeste fokkers zitten dus tussen de 700-800 euro. 650 euro voor een dierenwinkel pup is belachelijk. En een stamboom kost helemaal niet veel geld, dus daar ligt het niet aan.

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Sandy en Jayjay zij zijn ook erg baasgerichtchaos schreef:Dank voor je antwoord. Ik heb momenteel een collie op cursus en het lijkt mij een amerikaans type toe.
Sandy mag ook graag voor je werken
Ook Jayjay mag graag voor je werken maar is nog erg ongeduldig
Beide zijn engelse lijnen
En de collies uit duitsland zijn prachtig

Luna 25-11-2011 27-12-2017