Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw op dit forum....
Moderator: moderatorteam
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Nieuw op dit forum....
Hi hondenliefhebbers !
Ik heb me gisteren aangemeld op dit forum. So here I am.....
Ik woon in Amsterdam en heb een LAT-relatie met mijn lieve vriendin. Voorheen heb ik bijna 20 jaar katten gehad en nooit eerder een hond. Een halfjaar geleden borrelde het verlangen om een hond te nemen op, vandaar dus mijn aanmelding hier !
Ik kijk regelmatig op http://www.dierenasiels.com/ naar asielhonden, maar tot op heden nog geen keuze gemaakt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch wel uit naar de volgende rassen :
Mechelse herder
Beauceron
Afijn, jullie horen het nog wel !
Groet.
Ik heb me gisteren aangemeld op dit forum. So here I am.....
Ik woon in Amsterdam en heb een LAT-relatie met mijn lieve vriendin. Voorheen heb ik bijna 20 jaar katten gehad en nooit eerder een hond. Een halfjaar geleden borrelde het verlangen om een hond te nemen op, vandaar dus mijn aanmelding hier !
Ik kijk regelmatig op http://www.dierenasiels.com/ naar asielhonden, maar tot op heden nog geen keuze gemaakt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch wel uit naar de volgende rassen :
Mechelse herder
Beauceron
Afijn, jullie horen het nog wel !
Groet.
- *Ineke*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): IJslandse Hond
- Aantal honden: 2
- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Re: Nieuw op dit forum....
Welkom hier

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
- Xalandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dashond Standaard Gladhaar
- Contacteer:
Welkom!
Uhm even ter extra informatie: als je een Mechelse Herder neemt móet je wat met de hond gaan doen.. Het zijn echte werkhonden, net als Border Collies. Als je dat van plan bent is er natuurlijk niks aan de hand, er zitten echt héél veel Mechelse herders in alle dierenasiels.
Uhm even ter extra informatie: als je een Mechelse Herder neemt móet je wat met de hond gaan doen.. Het zijn echte werkhonden, net als Border Collies. Als je dat van plan bent is er natuurlijk niks aan de hand, er zitten echt héél veel Mechelse herders in alle dierenasiels.

Wat kunnen ze toch zielig kijken.. Deze foto heb ik gemaakt toen Frodo in de bench zat.
-
Canidae
- Zeer actief
Goedemorgen. Ben ik van op de hoogte....Bedankt voor je zorg.Xalandra schreef:Welkom!
Uhm even ter extra informatie: als je een Mechelse Herder neemt móet je wat met de hond gaan doen..
-
lets have fun
welkom!
-
Canidae
- Zeer actief
Het lijkt me dat Beaucerons net zo veel aan het werk gezet moeten worden als Mechelse herders, of zit er nog verschil in ?
Niet dat het me veel zou uitmaken, aan het werk gaan met een hond lijkt me heel leuk en ik heb tijd zat....
Niet dat het me veel zou uitmaken, aan het werk gaan met een hond lijkt me heel leuk en ik heb tijd zat....
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Nee hoor, met Beaucerons moet ook aan het werk gegaan worden. Als je nog nooit eerder een hond hebt gehad, kunnen zowel Beaucerons als Mechelaars behoorlijke honden zijn. Met de juiste informatie en begeleiding kan het uiteraard allemaal van een leien dakje gaan, maar het zijn beide absoluut geen makkelijke rassen. Er zitten hier genoeg mensen met Beaucerons en Mechelaars, dus wat dat betreft zit je goed hier!
Welkom!
Welkom!

-
Canidae
- Zeer actief
Ik kom Beaucerons eigenlijk niet tegen in asiels, Mechelse herders wel. Het lijkt me dat Beaucerons wat zeldzamer zijn in Nederland.
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
-
Canidae
- Zeer actief
- jeannette
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Hallo ik ben nieuw op dit forum, althans lang geleden al aan gemeld maar nooit iets mee gedaan. mijn naam is jeannette en ik heb een duitse staande korthaar teef van drie jaar Deena genaamd.
waarom ik nu wel gebruik maak van dit forum is omdat ik met een groot dilemma zit. Ik heb drie jaar lang gezegt voor deena vier is wil ik een maatje voor haar erbij, een dsk pup en dan ook een teef. nu dus mijn dilemma, er zit een dsk reu van vier jaar in het asiel en die heeft mijn hart gestolen, en ik dacht veel makkelijker dan een pup. geen toestanden met zindelijk maken, puppytijd, pubertijd enz. en nu denk ik steeds moet ik er voor gaan? hij hoort niet in het asiel, van de stres is hij sterk vermagerd, en de laatste periode dat hij bij zijn voormalige eigenaren was kon hi niet meer goed alleen zijn, blaffen en binnen plassen, hij was al zeer gestresd toen hij bij het asiel kwam zijn eigenaren gingen scheiden en daar had hij stres van. maar nu ben ik een beetje angstig dat ik een probleem in huis haal en dalijk twee honden heb die niet alleen kunnen zijn. HELP heeft iemand advies? raad? ik snap dat de keus bij mij ligt maar ik kan dus wel raad gebruiken. groetjes jeannette en deena
waarom ik nu wel gebruik maak van dit forum is omdat ik met een groot dilemma zit. Ik heb drie jaar lang gezegt voor deena vier is wil ik een maatje voor haar erbij, een dsk pup en dan ook een teef. nu dus mijn dilemma, er zit een dsk reu van vier jaar in het asiel en die heeft mijn hart gestolen, en ik dacht veel makkelijker dan een pup. geen toestanden met zindelijk maken, puppytijd, pubertijd enz. en nu denk ik steeds moet ik er voor gaan? hij hoort niet in het asiel, van de stres is hij sterk vermagerd, en de laatste periode dat hij bij zijn voormalige eigenaren was kon hi niet meer goed alleen zijn, blaffen en binnen plassen, hij was al zeer gestresd toen hij bij het asiel kwam zijn eigenaren gingen scheiden en daar had hij stres van. maar nu ben ik een beetje angstig dat ik een probleem in huis haal en dalijk twee honden heb die niet alleen kunnen zijn. HELP heeft iemand advies? raad? ik snap dat de keus bij mij ligt maar ik kan dus wel raad gebruiken. groetjes jeannette en deena
-
Canidae
- Zeer actief
Is het niet beter om gewoon een nieuwe topic te beginnen, ipv hier aan te haken ?jeannette schreef:Hallo ik ben nieuw op dit forum, althans lang geleden al aan gemeld maar nooit iets mee gedaan. ...... groetjes jeannette en deena
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Dat is normaal wel de bedoeling jaCanidae schreef:Is het niet beter om gewoon een nieuwe topic te beginnen, ipv hier aan te haken ?jeannette schreef:Hallo ik ben nieuw op dit forum, althans lang geleden al aan gemeld maar nooit iets mee gedaan. ...... groetjes jeannette en deena
Welkom hier!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
-
Canidae
- Zeer actief
Re: hallo allemaal
Volgens mij is het de bedoeling dat je een nieuwe topic ( knop Nieuw onderwerp ) begint ipv hier aan te haken....nickvanr schreef:Wij zijn Nick en sabrina en wonen in almere, hebben samen een huis gekocht en we wouden graag een hond hebben
Dat is dan ook een amerikaanse stafford geworden gekruisd met een bull terrier genaamd DIESEL
we hadden hem toen hij 11 weekjes oud was, en diesel is nu bijna 11 maandjes oud.
Welkom trouwens
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Haha Canidae, welkom hier hoor!
En ik zie af en toe wel Beauceron kruisingen langs komen.
Let wel dat (zeker voor je eerste hond) je niet alleen op uiterlijk af gaat maar ook welk karakter er bij je past.
Een hond die moet werken is 1 ding, maar daar heb je ook weer verschillende van.
Ik zeg niet dat jij geen Mechelse of Beauceron aan zou kunnen, maar is wel pittig hoor zeker als eerste hond.
En ik zie af en toe wel Beauceron kruisingen langs komen.
Let wel dat (zeker voor je eerste hond) je niet alleen op uiterlijk af gaat maar ook welk karakter er bij je past.
Een hond die moet werken is 1 ding, maar daar heb je ook weer verschillende van.
Ik zeg niet dat jij geen Mechelse of Beauceron aan zou kunnen, maar is wel pittig hoor zeker als eerste hond.
-
Canidae
- Zeer actief
Re: Nieuw op dit forum...Nick en Sabrina.
Begin een nieuw onderwerp of zoek op deze site : http://tinyurl.com/3ra48lmnickvanr schreef:Hoe kan ik hier een foto plaatsen van onze hond?
- foxalert
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi
- Aantal honden: 2
Wat een gezelig topic. 
Welkom!
Welkom!
-
Canidae
- Zeer actief
Gebruik zelf altijd http://www.dumpyourphoto.com/ voor foto's upload tbv forums.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
haha welkom!! Wat een gezellig topic wordt dit zo! 
Wat leuk dat je op zoek bent naar een hond. Vanwaar de keuze voor een Beauceron of Mechelaar? Ben ik wel heel benieuwd naar!
Mijn eerste (eigen) hond is een kruising Mechelaar - Border Collie. Pittige keuze was dat, maar is helemaal goed gekomen! (tot nu toe dan
) dus laat je niet uit het veld slaan door alle waarschuwingen.
Wel is het van belang dat je consequent kunt zijn, verstand hebt van hondengedrag, alert bent op mogelijke rangorde-problemen en lekker aan het werk wilt met je hond. Leuke hondencursus gehoorzaamheid en later wellicht iets sport-achtigs is hartstikke leuk om te doen samen met je hond!!
Succes met je zoektocht! Schroom niet om hier rond te vragen, zowat iedereen hier is dol op meespeuren naar een leuke hond!
Wat leuk dat je op zoek bent naar een hond. Vanwaar de keuze voor een Beauceron of Mechelaar? Ben ik wel heel benieuwd naar!
Mijn eerste (eigen) hond is een kruising Mechelaar - Border Collie. Pittige keuze was dat, maar is helemaal goed gekomen! (tot nu toe dan
Wel is het van belang dat je consequent kunt zijn, verstand hebt van hondengedrag, alert bent op mogelijke rangorde-problemen en lekker aan het werk wilt met je hond. Leuke hondencursus gehoorzaamheid en later wellicht iets sport-achtigs is hartstikke leuk om te doen samen met je hond!!
Succes met je zoektocht! Schroom niet om hier rond te vragen, zowat iedereen hier is dol op meespeuren naar een leuke hond!
RIP Cena
-
Canidae
- Zeer actief
Al druk bezig, zie topic : http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=229091SannePP schreef:.................Succes met je zoektocht! Schroom niet om hier rond te vragen, zowat iedereen hier is dol op meespeuren naar een leuke hond!
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder