Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
.... zo een waar je achter kunt lopen. Die bedoel ik.
Zag er vandaag best wel wat mee op show lopen. Ik maar slepen met mijn hebben en houden en ondertussen Shira maar springen over alle plasjes in de hal (want o wee als je Shiba pootjes vies worden). Wat lijkt mij het nu handig, huppa meisje daar in, stoeltjes op het dakje (geen bench meer mee tillen).... ja, Sandra was echt jaloers vandaag op de showgangers die wel zo'n karretje hadden
Dusss.... wie o wie heeft er 1, welke variant en hoe bevalt het. Is het echt zo prettig als dat het er vandaag leek uit te zien?
Of hebben jullie een ander merk... (bijv 1 van zooplus site).
En tot slot... past die opgevouwen in een auto? En nee, ik heb geen erg ruime auto
Ik heb een doggyride met wandelkit (zo heet dat).
Het bevalt mij perfect.
Ze gaan erin liggen als ze moe zijn en ik kwak alle boodschappen er ook in.
Je kunt de wielen er simpel afhalen, dan is het dus een grote bench zeg maar.
Er zijn ook inklapmodellen, die zijn kleiner.
Maar die heb ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.
Ik heb een Partner, daar past ie zo in.
Ik heb er hier ook 1, toen Sam niet meer mocht lopen en langzaam moest revalideren. Idd een wandelkit erbij....... Ik heb er zelf ook een bagagerek bovenop, maar dan is ie moeilijker in en uit te klappen. Zonder gaat het echt in 2 minuten. Past in mijn kleine renault 5 makkelijk op de achterbank. Echt een aanwinst.
Ik heb hem ook, de traditional, en die is ook inklapbaar hoor. Het formaat wordt dan zoiets als je er van de zijkant op kijkt (zonder wielen dus).
Je kunt de doggy ride kopen en apart een wandelkit erbij (marktplaats en een losse set erbij) of gewoon een complete set nieuw.
Als je voor een 2e hands doggyride gaat, kijk dan wel even goed naar het bouwjaar (voor de oudere exemplaren is geen wandlekit meer te krijgen)
Reny schreef:
Als je voor een 2e hands doggyride gaat, kijk dan wel even goed naar het bouwjaar (voor de oudere exemplaren is geen wandlekit meer te krijgen)
ah.. supergoede tip!! Thx
Waar hebben jullie hem allemaal gekocht? Via internet scheelt het denk ik nogal (online winkel versus dierenzaak)
shibashira schreef:Dus de doggyride met wandelkit is gewoon vouwbaar en past in een auto?
Want Marjoleine schrijft dat die van haar dat niet is. Heb wel een vouwmodel nodig, want een nieuwe auto is nog duurder
Ja hoor, inklapbaar.......... wandelkit haal je er dan af met van die ijzeren staafjes, die erbij geleverd zijn, wielen haal je er van af, door in een zwart dopje even te drukken, dan trek je ze zo er af en de rest vouw je dan in elkaar.......
shibashira schreef:Dus de doggyride met wandelkit is gewoon vouwbaar en past in een auto?
Want Marjoleine schrijft dat die van haar dat niet is. Heb wel een vouwmodel nodig, want een nieuwe auto is nog duurder
Ja hoor, inklapbaar.......... wandelkit haal je er dan af met van die ijzeren staafjes, die erbij geleverd zijn, wielen haal je er van af, door in een zwart dopje even te drukken, dan trek je ze zo er af en de rest vouw je dan in elkaar.......
Ik hem hier via het forum
en de wandlekit via internet, ik heb een ouder model en kon nog een wandelkit (strollerkit) vinden, enige nadeel is dat de rem er niet oppast (nou ja, of ik moet een gaatje boren maar daar ben ik te lui voor )
Ik weet niet wat voor één Marjolein heeft maar ik denk dat die ook in elkaar kan
Wat voor auto heb je?? Want het is een plat pakket (ik denk een cm of 15 hoog) maar wel een groot pakket (meter bij een meter denk ik).
Reny schreef:Ik hem hier via het forum
en de wandlekit via internet, ik heb een ouder model en kon nog een wandelkit (strollerkit) vinden, enige nadeel is dat de rem er niet oppast (nou ja, of ik moet een gaatje boren maar daar ben ik te lui voor )
Ik weet niet wat voor één Marjolein heeft maar ik denk dat die ook in elkaar kan
Wat voor auto heb je?? Want het is een plat pakket (ik denk een cm of 15 hoog) maar wel een groot pakket (meter bij een meter denk ik).
Heb een daewoo lanos... en ik heb geen inzicht Mijn bench past ook al niet in de auto zonder heel veel moeite, whahaha.... ik vond hoe groter hoe beter, dan heeft mijn meisje meer ruimte. Nu moest ik vanmorgen mijn vriend lief aankijken of die hem voor mij wilde inpakken *LOL*.
Maar Conrad heeft me beloofd dit weekend met mij de maten op te nemen en ff zo'n ding in het echt te bekijken (hij kent ze niet).
minhie schreef:Ik ken ze ook alleen maar van de doggyride + wandelkit.
Kan je ze meteen achter de fiets doen.
maar Minh... welk formaat heb jij dan??? Want Conrad zegt hier dat Kaiyou daar never nooit niet in past.. of wel?
Haha ik heb hem 2e hands gekocht voor Kaiyou; voor in het begin.
Er zijn veel verschillende maten en wij hebben de grootste maat maar niet de luxe en nieuwe versie.
Je hebt dacht ik mini, original en novel. En volgens mij zijn de original en novel even groot. Maar de novel is de luxere/handigere versie (en kan meer gewicht aan).
Wij hebben de original en dan ook nog eens de oude versie. Dus ik denk: 80x56x65 cm. Daar past kaiyou nu nog net diagonaal in (liggend/gebogen dan he). Maar hij staat/zit altijd.
maar Minh... welk formaat heb jij dan??? Want Conrad zegt hier dat Kaiyou daar never nooit niet in past.. of wel?
Er zijn veel verschillende maten en wij hebben de grootste maat maar niet de luxe en nieuwe versie.
Je hebt dacht ik mini, original en novel. En volgens mij zijn de original en novel even groot. Maar de novel is de luxere/handigere versie (en kan meer gewicht aan).
Wij hebben de original en dan ook nog eens de oude versie. Dus ik denk: 80x56x65 cm. Daar past kaiyou nu nog net diagonaal in (liggend/gebogen dan he). Maar hij staat/zit altijd.
hihi... foto???
Nooit gemaakt. Sorry. Hij heeft tegenwoordig ook een gat gemaakt in het gaas.. dan kan hij met zijn kop eruit.
Gekocht voor mijn oude teckel, zodat ze het bos nog mee in kon. Handig in te klappen en er kan veel extra troep in. Voor lange stukken lopen alleen niet zo fijn.
Hij is nauwelijks gebruikt trouwens. Formaat van een gewone bolderkar.
pioenroos schreef:Ik heb deze nog in de aanbieding.
Gekocht voor mijn oude teckel, zodat ze het bos nog mee in kon. Handig in te klappen en er kan veel extra troep in. Voor lange stukken lopen alleen niet zo fijn.
Hij is nauwelijks gebruikt trouwens. Formaat van een gewone bolderkar.
Ziet er prima uit, maar ik zoek echt een bench effect dat het overkapt is zodat ze op een showtje rustig kan zitten en ik me niet rottil. Nu weet ik dat er veel in kan in deze kar, maar heb mijn zinnen gezet op een doggy ride. Echter plaats hem in de tweedehandshoek... denk dat je hem zo kwijt bent.
shibashira schreef:Ziet er prima uit, maar ik zoek echt een bench effect dat het overkapt is zodat ze op een showtje rustig kan zitten en ik me niet rottil. Nu weet ik dat er veel in kan in deze kar, maar heb mijn zinnen gezet op een doggy ride. Echter plaats hem in de tweedehandshoek... denk dat je hem zo kwijt bent.
Zo'n doggy ride is dan ook praktischer, ja
Las ook maar half je topic en bedacht me dat ik altijd nog eens die bolderkar en kennel op internet moet zetten. Op de een of andere manier kom ik er niet toe, terwijl ze (teckel) nu toch al bijna een jaar dood is
shibashira schreef:Maar Conrad heeft me beloofd dit weekend met mij de maten op te nemen en ff zo'n ding in het echt te bekijken (hij kent ze niet).
Jij hebt de mijne gezien vandaag denk ik. Rood is ie, met zwarte "deurtjes".
Er passen twee stabijs in en dan kan die havanezer er ook nog tussen gefrommeld als ze wil.
Dat is dus best riant.
Willemijn ligt er vaak overdwars diagonaal in te pitten, op d'r rug
O ja, bij de wandelsets heb je dus 2 soorten wielen:
Klein (zoals op de foto van Hilly), dat wiel gedraagt zich zoals een wieltje van een winkelwagen, je kunt makkelijk draaien e.d.
groot (zo één heb ik dus), die zit vast en draaien betekent dat je moet draaien zoals met een kinderwagen. Voordeel is weer dat je in zand/bos e.d. makkelijker kunt lopen. (op oneffen terrein dus)