Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Sasjav
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russel en Boerenfox
Aantal honden: 2

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Sasjav »

Hoi allemaal,

Ik ben Sasja en ik heb een boerenfox en een Jack Russel, inmiddels al 10 en 12 jaar oud. Ik ben de vriendin van Michel dus Devil is ook een beetje mijn hond. Verder ben ik gek op bijna alle dieren, ik heb ook nog twee konijnen, een kat en vissen.

Misschien dat er nog mensen op dit forum die mij wat advies kunnen geven wat betreft mijn Jack russel. Zij is een kleine twee weken geleden aangevallen door de hond van de buurman en is nu van dapper veranderd in een hondje dat bang is voor vreemde honden.

Ik heb sinds die tijd meerdere rondjes met haar gelopen maar ben nog niet naar het park geweest. Ik wil dat haar wond eerst goed geheeld is. Wel ben ik honden tegen gekomen en heb haar er langs laten lopen, ben het niet uit de weg gegaan. Ik vraag me af of ik haar nu gewoon in het diepe moet gooien (misschien geeft dat te veel stress) of het rustig weer moet opbouwen.

Als iemand ervaring heeft met een dergelijke situatie dan hoor ik het graag. Verder vind ik dit een leuk forum met handige informatie en leuke weetjes dus hoop er met veel plezier gebruik van te maken.

Groetjes Sasja
Je kan pas beter doen als je beter weet.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door mijke »

Wat naar voor jou en je hondje! Als je hondje nu bang is voor andere honden zou ik haar vooral zo snel mogelijk weer met andere honden in aanraking brengen. De enige manier voor haar om van de angst af te komen is ontdekken dat er heus niks gebeurt met andere honden en dat het gevecht een incident is geweest. En daarvoor zal ze toch echt eerst door de angst heen moeten. Dus moet je haar in de situatie plaatsen waarvoor ze bang is, en als je dat dan vaak genoeg doet merkt ze vanzelf dat er niks gebeurt, en zal de angst verdwijnen. Ik zou niet te hard van stapel lopen door haar direct in dr eentje in een hondenpark te pleuren :P Als het kan natuurlijk in een gecontroleerde omgeving zodat je zeker weet dat er niet weer iets gebeurt.

En het is natuurlijk ook belangrijk dat jij er relaxed onder blijft. Zodat duidelijk is dat er helemaal niks is veranderd, en ze de wereld en andere hondjes gewoon nog steeds kan vertrouwen, net als hiervoor.

Ik zou alleen wel goed kijken naar hoe bang je hondje precies is. Is het angst op een niveau dat je het nog kunt controleren, of is ze gewoon echt in paniek? In dat laatste geval zou ik er misschien toch even een professional bij halen. Want honden die echt heel erg bang zijn kunnen onbedoeld naar reageren, en dat wil je natuurlijk niet!
Sasjav
geregistreerd lid

Bedankt voor je antwoord. Ik had al een stijgende lijn in het contact met andere honden, we kwamen eerst twee tegen die los liepen maar kende ze en wist dat ze niet naar haar zouden omkijken. Ik ben er langs gelopen en ze keken niet op of om dus dat ging goed.

Daarna kwam ik een buldog tegen die wel blafte maar verder niets deed. Ook dat was min of meer een positieve ervaring. Ik heb nu aan mijn moeder gevraagd (die bij een kynologenclub zit) of zij misschien een hondje kent die niet zo dominant is en mij Jacky opnieuw kan introduceren bij haar onbekende honden om weer vertrouwen te krijgen.

Even afwachten of dat wat oplevert en daarna misschien weer naar het park, zou toch wel leuk zijn voor dr.
*~*ROCCO*~*
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door *~*ROCCO*~* »

Van harte welkom en heel veel succes met je Jack Russel, hopelijk is zij snel over haar angst heen. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je hierin helaas niet adviseren.
*~* ANGELA*~* EN *~*ROCCO*~*
Afbeelding
Sasjav
geregistreerd lid

Nou gelukkig maar, het is natuurlijk niet iets waar je graag ervaring mee hebt. Bedankt voor het welkom!
*~*ROCCO*~*
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door *~*ROCCO*~* »

Sasjav schreef:Nou gelukkig maar, het is natuurlijk niet iets waar je graag ervaring mee hebt. Bedankt voor het welkom!
Nee hoop het ook zeker niet mee te maken, maar ga hier de reacties evengoed in de gaten houden, want you never know....
*~* ANGELA*~* EN *~*ROCCO*~*
Afbeelding
Micheldl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd: Devil.
Jack russel, Boeren fox (vriendin)

Ongelezen bericht door Micheldl »

Hey jij hier, dat had ik nou nooit verwacht, :lief:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nou mensen berg je opblaas krokodil maar op als Devil in de buurt is.:devil:
mijke
Zeer actief

oh hey ik snap nu pas dat je de mevrouw van het andere topic bent :P
Sasjav
geregistreerd lid

Ja ok snap dat het niet meteen duidelijk was. Ik dacht misschien kan ik mijn voordeel er mee doen en even vragen hoe ik mijn hondje hier het beste doorheen kan
Sasjav
geregistreerd lid

doorheen kan helpen(miste een woordje)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Sasjav schreef:Ja ok snap dat het niet meteen duidelijk was. Ik dacht misschien kan ik mijn voordeel er mee doen en even vragen hoe ik mijn hondje hier het beste doorheen kan
Welkom hier.
Goed idee hoor. Hoop dat je goede adviezen krijgt.
1 tip, wees zo uitvoerig mogelijk in je vraagstelling, dat voorkomt veel onduidelijkheid :wink:
mijke
Zeer actief

Sasjav schreef:Ja ok snap dat het niet meteen duidelijk was.
lag ook meer aan mij hoor, ik let niet altijd even goed op ;)
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”