Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En jawel hoor: Weer eentje erbij.

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

En jawel hoor: Weer eentje erbij.

Ongelezen bericht door Kat1 »

Hallo allemaal,

Ik ben dus Kat1, 30 jaar en woon in het mooie Noord-Brabant.
Ik woon samen met mijn vriend en mijn 13-jarige stiefdochter, die gelukkig ieder weekeind bij ons is.

Zo lang als ik me kan herinneren, heb ik altijd honden om me heen gehad. Eerst was het Tanja, het kortharige teckeltje van mijn oma. Tanja was een schat van een hond voor haar gezinnetje, maar een regelrechte feeks voor de buitenwereld. Zo sprong ze eens (heb ik van horen vertellen) vanaf de bank in mijn wandelwagen om haar tanden te laten zien aan een oom van me, die op dat moment over me heen wilde buigen om me een aai over mijn bol te geven.
Dappere Tanja was het daar dus niet helemaal mee eens. :wink:
Brenda, een Mechelse herder woonde bij mijn moeder en mij. Ik ben met haar opgegroeid vanaf mijn geboorte, tot aan mijn negende jaar.Ook al zo'n legendarisch beest. Ik durf te wedden dat de band tussen ons is gesmeed vanaf het moment dat ze ontdekte dat ik niet graag vlees op mijn broodjes had.
Helaas is ze maar 9 jaar mogen worden. Ze is ingeslapen toen bleek dat ze zo veel pijn had ter gevolge van HD.
Na brenda is niet heel lang daarna Noushka gekomen. Noushka was een kruisinkje tussen een bastaard en chowchow. Noushka kon als jonge hond niet met Brenda overweg en heeft tot aan Brenda's overlijden bij mijn oma gewoond. Na Brenda's dood kwam ze weer terug bij mij en mijn moeder.
Ook Noushka was een schat van een hond. de geheimen die ze van mij, een beginnende puber, heeft gehoord zijn ontelbaar. Zoals alle honden veroordeelde ze me niet, maar gaf me troost in de vorm van een wegemeende lik, kwispelende staart of een dikke kop op mijn schoot wanneer ik verdrietig werd.
Ik was 12 toen Noushka overleed.

Na een tijdje bleef het toch wel erg stil in huis, dus kwam Wodan, een blonde labrador, die zo bleek later, een gebruiksaanwijzing te hebben zo dik als een telefoonboek.
Inmiddels was ik veertien en werkte ik al. Ik wilde zo graag zelf een hond kopen, eentje die ik voor 100% de mijne kon noemen.
Hootch kwam, zag en overwon, voornamelijk mijn hart. Deze chocoladebruine Shar-pei heeft een pootafdruk in mijn hart achtergelaten die nooit meer weg zou gaan.
Turner, een andere shar-pei waarvan mijn moeder hoorde dat ie heel zielig was, kon op dat adres waar hij zat niet meer blijven. Het arme beest kwam doodziek bij ons en na lang bidden, talloze dierenartsbezoeken en operaties knapte hij op.
Haleluja! Zo hadden we ineens drie honden.

Op mijn 20e ging ik samenwonen, helaas kon ik Hootch niet meenemen want we voorzagen al dat ie helemaal zou wegkwijnen als ie ineens uit de groep zou zijn, zo zonder zijn kameraadjes. Pijnlijk, maar wijs.
Helaas werd mijn moeder, na enkele jaren ziek. Ze werd zo ziek dat ze niet meer voor drie honden kon zorgen. We besloten dat de twee Shar-peitjes dan bij ons moesten komen. Ergens anders was geen optie. :pffff:
Gelukkig hebben we nog enkele jaren van ze mogen genieten en hebben ze een welverdiende, prinsheerlijke tijd met ons gehad.
Alle honden zijn nu gestorven. Wodan is de oudste geworden. Hij stierf op 13-jarige leeftijd, een week voordat mijn moeder overleed. gelukkig heeft ze nog afscheid van hem kunnen nemen.

En nu? Nu kriebelt het weer. We missen een kwispelende staart.
Een verwachtingsvolle blik waneer we thuiskomen.
Een lik over je hand, gewoon, omdat jij het liefste baasje ter wereld bent.
het gesnurk wat ineens vanuit een hoek van de kamer komt.
De urenlange wandelingen met een opgegroeide vriend naast je zijde.
Natte sokken, waneer je nietsvermoedend beneden komt.
Spullen, die ineens verdwenen zijn.
Gepiep, gespook en gedraak midden in de nacht.
We krijgen weer een pup!
En het wordt een Amerikaanse Akita. Aiko zal hij heten.
Hij is nu twee weken oud en ligt heerlijk bij zijn moeder, vader en 7 broertjes en zusjes.
over vijf weken horen wij het getrippel van kleine pootjes in ons huis en begint het gedonder weer van voor af aan.

Zal ik jullie eens iets vertellen? We kunnen niet wachten. :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: En jawel hoor: Weer eentje erbij.

Ongelezen bericht door tekkel »

ja, wel een echt hondenmens zo te lezen :wink:

veel plezier met de voorpret :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Kat1
Zeer actief

Hoi tekkel,

Oh wauw, wat een snelle reactie. haha.
Dank je wel en ja, ben een echt hondenmens. Gelukkig zijn we dat in ons huishouden allemaal. :D
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou welkom dan op dit forum (leuke nickname haha)
Zo te lezen ben je ook een echte doorgewinterde hondenliefhebster.
Lang duurt dat dan hé als je moet wachten maar het aftellen is begonnen dus houd je camera gereed want hier zijn we dól op foto's.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Kat1
Zeer actief

Dank je. :mrgreen:

En dat komt goed uit, ik ben dol op foto's maken. Helaas ook een onzettende kluns als het op computers aankomt. (Sta eigenlijk al versteld van mezelf dat ik me aan heb weten te melden zonder ongelukken. :mrgreen: )

Dus ik ga maar eens eventjes heel goed bekijken en speuren naar hoe ik precies foto's erop moet zetten. Ik wil natuurlijk Aiko's 1 week oude boevenkop wel delen hier he. :I:
Kan wel eventjes duren, deze oude p.c moet eerst eventjes leeg gehaald worden, de andere aangesloten en niet ontploffend graag en dan kijk ik eventjes verder.
Morgenavond ga ik weer puppyspotten, overigens.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Welkom op dit forum. Zo te lezen ben jij een echt hondenmens. Nog even en je komt niet meer thuis in een leeg huis!
Kat1
Zeer actief

Hoi Renske, dank je wel.

Wat fijn om te lezen dat zo veel mensen me een echt hondenmens/liefhebster vinden. dank jullie wel voor het compliment.

Ach, het duurt inderdaad allemaal veel te lang, het liefst heb ik hem nu al in mijn armen, maar de moeder van Aiko kan het toch echt allemaal veel beter regelen dan wij, denk ik. Maar als er een manier word verzonnen om de weken vooruit te spoelen, ben ik daar geen tegenstander van. :mann:

Ben trouwens helemaal vergeten te vertellen dat het huis op mijn gezinnetje na niet helemaal leeg is. We hebben nog twee schitterende rattendames! Indi en Molly. Ach, hoe heb ik die meiden toch kunnen vergeten voor te stellen. Ik ga ze maar eens een lekker stukje vlees geven om het goed te maken.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Van Marcel ? :F:

Welkom hier :ok:
Kat1
Zeer actief

Thanks!
Nee, Aiko is niet van Marcel. (tenminste, ik denk dat het een fokker is, klopt dat? heb nog nooit van hem gehoord.) Maar wat heb jij prachtige honden zeg, kwamen die van hem?

Onze Aiko komt bij een tante van me vandaan, ze heeft een prachtstel Akita's en ik kan zo lekker vaak naar hem, en zijn vader en moeder en broertjes en zusjes toe om lekker te gaan pupknuffelen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Welkom :mrgreen:
Nog even en je komt sokken te kort :LOL:
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Welkom!
Kat1
Zeer actief

Dank jullie wel.

Ik zal ervoor zorgen dat ik een hele hoop extra sokken insla. En ach, heeft de dweil ook weer iets te doen. :engel:
Wodan had er een handje van aan om op truien te sabbelen, helemaal als ze groen waren. :denken:
Angelique.

Kat1 schreef:Thanks!
Nee, Aiko is niet van Marcel. (tenminste, ik denk dat het een fokker is, klopt dat? heb nog nooit van hem gehoord.) Maar wat heb jij prachtige honden zeg, kwamen die van hem?

Onze Aiko komt bij een tante van me vandaan, ze heeft een prachtstel Akita's en ik kan zo lekker vaak naar hem, en zijn vader en moeder en broertjes en zusjes toe om lekker te gaan pupknuffelen.

Marcel is een fokker ja, die heeft nu pups van ongeveer 2 weken dus dacht ah die komt vast daar vandaan :F:
Nee mijn honden komen niet bij hem vandaan :wink:

Wij zijn hier gek op foto'sssss :E:
Kat1
Zeer actief

wat toevallig, ook al een nestje van 2 weken oude Akita's.

En zeker weten dat er nog heel wat foto's komen. :mrgreen:
Kat1
Zeer actief

Update: gelukkig heb ik een heeeel geduldige partner die niet gauw opgeeft. Hij weet tenminste wel hoe je een foto moet uploaden. Dit zijn ik, mijn partner en mijn stiefdochter met onze 2 weken oude pup Aiko! :I:
De foto is alleen wel behoorlijk groot uitgevallen, alvast mijn excuus. (Iemand tips hoe je hem kleiner kunt maken?)

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Owwww Smeltttttt mennn wat een snoetje, dat wordt nagels bijten tot je hem kunt halen.
Ben bijna jaloers hihi.
Ik weet niet presies hoe je partner je foto's heeft geupload maar meestal doe ik het via tinypic maar ook de anderen hebben wel manieren om te verkleinen.
Bij tinypic klik ik op het balkje resize en dan op message board (640x480 pics) en dat gaat altijd goed.
Tinypic is zelfs voor een computernitwit als mij te doen en als je wil dat ik het je uitleg dan stuur je maar een pb (dat weet je alvast wel hoe dat moet hahaha)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Wat leuk! er zit nog een Aiko op het forum ook een akita.

Waar ergens woon je in NB? Ik woon zelf in de omgeving van Den Bosch
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Angelique.

wat een leuke collage :E: :E:
Kat1
Zeer actief

Wat is het toch een heerlijk ventje he. Iedereen stond gisteren al met zijn jas aan, maar mooi dat Steps (stiefdochter) en ik nog niet klaar waren met knuffelen.
Geduld is een schone zaak. :engel:

En nagels bijten? Hou op, ik heb ze zowat tot aan het bot weggevreten. Nog 5 weekjes...
En thanks Ptje, voor de tip. Hij heeft ze in photobucket gezet en van daaruit zijn we verder gegaan. Ik zal je tip de aankomende foto eens gaan proberen. PB'tje sturen lukte nog net zonder ongelukken. :mrgreen:

Sanne!!, en wat grappig dat er nog een Aiko rondhuppelt hier op het forum. De naam betekend zoiets als geliefde vriend, vond ik wel toepasselijk. We wonen nog dicht bij elkaar in de buurt ook nog, ik woon zelf omgeving Eindhoven.

Angelique, ik heb mijn partner je complimentje laten lezen. Ik moest je bedanken. (Met een grote grijns op zijn gezicht, dit was ook zowat de eerste keer dat ie zoiets deed.) :E: BTW, jouw Aschak, met die bliksemschicht op zijn kop. :I:

Wat was het puppykroelen leuk vrijdagavond. Ik zal binnenkort de andere foto's eens hier neerknallen.
Oh enneh....Aiko lijkt op deze foto waarin hij in mijn armen ligt net 'Heeeeeeelp' te roepen, maar meneer lag gewoon te gapen hoor. :engel:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Welkom! Nog een Akita er bij :cheer: Geniet er van, Akita puppies zijn het allerallerallerschattigst :I:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”