Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prostaat onsteking & castratie(?)
Moderator: moderatorteam
-
sassy333
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog en een kruising York-Shire Terrier/Chihuahua
- Aantal honden: 2
prostaat onsteking & castratie(?)
Hallo,ik ben dus nieuw hier.
En ik zoek eigenlijk mensen die ervaring(en) hebben met hun reu die een prostaat ontsteking hebben gehad of nog hebben.
Mijn Da adviseert een castratie of een implantaat.
Nu vind ik dat wel heel wat.
Mijn reu word trouwens in augustus alweer 6 jaar.
Ik hoop op veel reacties,want nogmaals : Het is een grote beslissing.
Groetjes Saskia
En ik zoek eigenlijk mensen die ervaring(en) hebben met hun reu die een prostaat ontsteking hebben gehad of nog hebben.
Mijn Da adviseert een castratie of een implantaat.
Nu vind ik dat wel heel wat.
Mijn reu word trouwens in augustus alweer 6 jaar.
Ik hoop op veel reacties,want nogmaals : Het is een grote beslissing.
Groetjes Saskia
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: prostaat onsteking & castratie(?)
Ik denk dat je meer kans hebt op meer reacties als je je verhaal even bij medisch neerzet.
Lang niet iedereen leest hier bij de voorsteltopics.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen ervaring mee maar castratie lijkt me nogal drastisch 
-
sassy333
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog en een kruising York-Shire Terrier/Chihuahua
Ik weet het,maar op de 1 of ander manier kan ik daar nog niet een nieuwe onderwerp aanmaken!
-
sassy333
- geregistreerd lid
Precies,dat vind ik dus ook,MAAR het schijnt dat zo'n prostaat onsteking nu vaker kan terug komen en dat er dan ook andere dingen bij kunnen komen.Badu schreef:Geen ervaring mee maar castratie lijkt me nogal drastisch
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe wordt een prostaatontsteking bij mensenmannen behandeldsassy333 schreef:Precies,dat vind ik dus ook,MAAR het schijnt dat zo'n prostaat onsteking nu vaker kan terug komen en dat er dan ook andere dingen bij kunnen komen.Badu schreef:Geen ervaring mee maar castratie lijkt me nogal drastisch
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees ab in combinatie met prostaatmassage (via de anus) bij mensenmannen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo dan... heel ander scenariosirene schreef:Ik lees ab in combinatie met prostaatmassage (via de anus) bij mensenmannen.
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
Mijn oudere reuen hadden beiden een ernstig vergrootte prostaat.
Ik ben toen een combi van pompoenpitolie en zaagbladpalm gaan geven (bv Prostavit van Bional).
Tot grote verbazing van de DA was na 6 maand de prostaat van één reu weer helemaal normaal en die van de andere bijna normaal.
Ik geef nu een onderhoudsdosis en het is nog niet weer terug gekomen.
Ik ben toen een combi van pompoenpitolie en zaagbladpalm gaan geven (bv Prostavit van Bional).
Tot grote verbazing van de DA was na 6 maand de prostaat van één reu weer helemaal normaal en die van de andere bijna normaal.
Groetjes, Sylvia

-
sassy333
- geregistreerd lid
Vandaag lukt het me nog steeds niet om mijn verhaal bij medisch te plaatsen.samantha! schreef:Ik denk dat je meer kans hebt op meer reacties als je je verhaal even bij medisch neerzet.
Er staat nog steeds onderin dat ik nog niets kan plaatsen.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Mijn reu had voor zijn tweede verjaardag al een kuur ypozane te pakken in combinatie met een ab kuur.
Daarna (klop klop klop) geen last meer gehad. Castratie vond ik voorbarig en wilde ik dan ook niet.
Daarna (klop klop klop) geen last meer gehad. Castratie vond ik voorbarig en wilde ik dan ook niet.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
sassy333
- geregistreerd lid
Hallo Wenda,Wenda schreef:Mijn reu had voor zijn tweede verjaardag al een kuur ypozane te pakken in combinatie met een ab kuur.
En je reu had dus ook een prostaat ontsteking?
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Hij had een ontsteking en goedaardige vergroting.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn reutje heeft 1x een prostaatontsteking gehad, was toen 3 jaar denk ik, weet niet precies meer. Hij is nu 5,5 en heeft het niet meer teruggehad.Ik had zoiets van als het terug blijft komen laat ik hem wel castreren, maar dat is nog niet gebeurd.
-
sassy333
- geregistreerd lid
Hallo Sylvia,Robian schreef:Mijn oudere reuen hadden beiden een ernstig vergrootte prostaat.
Ik ben al een beetje rondwezen neuzen op het internet over pompoenpitolie en zaagbladpalm.
Maar de Da voelde bij mijn hond geen vergroting.
Maar volgens mij is deze combi van olie en zaagblad ook goed voor hem.
Ook ter preventie toch?
Van welke merk(en waar koop je dat) geef jij de pompoenpitolie,want ik vind alleen maar dingen waarbij de pompoenpitolie maar een onderdeel van is,en dus niet puur.
En met de zaagbladpalm van Bional heb jij daar zelf goede ervaringen mee?
En je had het over een onderhoudsdosis.....En dat houd in?
Alvast bedankt.
Groetjes Saskia
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou pas castratie overwegen als de prostaatontstekingen terug komen. Mij reu had er elk half jaar een te pakken als de buurhond loops was. Hij plaste dan puur bloed. Na de 4e keer hebben we hem helaas op z'n 7e moeten laten castreren 

-
sassy333
- geregistreerd lid
Ja,ik heb dat al gelezen,maar nog geen mail gehad van de bevestiging.metaveenendaal schreef:heb je dit al gelezensassy333 schreef:Ik weet het,maar op de 1 of ander manier kan ik daar nog niet een nieuwe onderwerp aanmaken!
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =5&t=30911
Maar in ieder geval bedankt.
-
sassy333
- geregistreerd lid
Fijn dat het niet meer is terug gekomen.Wenda schreef:Hij had een ontsteking en goedaardige vergroting.
-
sassy333
- geregistreerd lid
Ik ben nu ook op een punt dat ik pas aan castratie ga denken,wanneer het weer terug komt.alm@ schreef:Ik zou pas castratie overwegen als de prostaatontstekingen terug komen. Mij reu had er elk half jaar een te pakken als de buurhond loops was. Hij plaste dan puur bloed. Na de 4e keer hebben we hem helaas op z'n 7e moeten laten castreren
Maar wat ik niet snap bij mijn hond is het volgende :
Mijn reu van bijna 6 jaar heeft nu al 5 X de loopsheid van mijn andere hond meegemaakt.
En nooit heeft hij er op gereageerd,ja een beetje snuffelen en dan werd hij afgesnauwd door mijn andere hond en daarmee was het klaar,helemaal niks aan de hand.
En op het moment dat mijn andere hond (het teefje dus) zichzelf wilt aanbieden,dan gaat ze meteen uit logeren bij mijn ouders.
Zo heb ik het al die andere keren gedaan,maar nu op de 1 of ander manier is zijn geslachtsdrift op zijn TOP(hij probeerde zelfs mij te bespringen
-
sassy333
- geregistreerd lid
Dat is ook fijn om te horen....dat je reu het niet meer heeft gehad.Ragyo schreef:Mijn reutje heeft 1x een prostaatontsteking gehad, was toen 3 jaar denk ik, weet niet precies meer. Hij is nu 5,5 en heeft het niet meer teruggehad.Ik had zoiets van als het terug blijft komen laat ik hem wel castreren, maar dat is nog niet gebeurd.
Maar je schrijft dat als het wel was terug gekomen,dat je hem dan wel had laten castreren.
Had je dan verder geen andere opties in gedachten?
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja implantaat evt, of toch nog een keer afwachten, maar eerlijk gezegd heb ik het niet heel ver doorgedacht omdat ik zoiets had van "eerst maar eens zien OF het nog terugkomt". Als het nu nog eens komt, denk ik ook niet dat ik hem per direct zou laten castreren, omdat de vorige keer alweer zo lang geleden is.sassy333 schreef:Dat is ook fijn om te horen....dat je reu het niet meer heeft gehad.Ragyo schreef:Mijn reutje heeft 1x een prostaatontsteking gehad, was toen 3 jaar denk ik, weet niet precies meer. Hij is nu 5,5 en heeft het niet meer teruggehad.Ik had zoiets van als het terug blijft komen laat ik hem wel castreren, maar dat is nog niet gebeurd.
Maar je schrijft dat als het wel was terug gekomen,dat je hem dan wel had laten castreren.
Had je dan verder geen andere opties in gedachten?
-
Robian
- Actief
Net zoals bij mensen reuensassy333 schreef: Hallo Sylvia,
Ik ben al een beetje rondwezen neuzen op het internet over pompoenpitolie en zaagbladpalm.
Ook ter preventie toch?
Ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat bij een oudere reu de prostaat problemen kan geven en ik zou een oudere reu het gewoon gaan geven.
Ik had 2 oudere reuen. De oudste kreeg erge problemen met zijn prostaat (bloed plassen enz).sassy333 schreef: Van welke merk(en waar koop je dat) geef jij de pompoenpitolie,want ik vind alleen maar dingen waarbij de pompoenpitolie maar een onderdeel van is,en dus niet puur.
Alvast bedankt.
Groetjes Saskia
Ik kreeg het advies om te castreren, chemisch te castreren of om Ypozane te gaan geven.
Op een ander forum las ik toen over zaagbladpalm en pompoenpit olie.
Omdat Prostavit van Bional hier om de hoek bij de drogist te koop was heb ik de oudste daar opgezet.
In heb begin gaf ik 3 tabletten en die heb ik uiteindelijk terug gebracht naar 1 tablet per dag.
(de dosering heb ik toen doorgesproken met een holistisch dierenarts)
Die ene tablet per dag was de onderhoudsdosis om te voorkomen dat het probleem weer terug kwam.
Het duurde wel 6 maand voordat de prostaat weer normaal was maar hij heeft tot zijn dood geen problemen meer gehad met zijn prostaat.
Tijdens het hele gebeuren met mijn oudste reu heb ik de andere reu ook laten controleren en tot mijn (en de DA's) grote verrassing had hij ook een erg vergrootte prostaat. Ik heb bij hem nooit symptomen oid gezien. Plaste mooi uit, geen bloed in de urine, geen platte keutels enz enz.
Ook hem heb ik op de Prostavit gezet en de prostaat problemen waren na een half jaar weg en die zijn niet meer terug gekomen.
Bij Ian is het nu 2,5 jaar geleden dat hij een probleem had.
Ik heb deze tip ook al aan 2 andere eigenaren van reuen gegeven en ook die hadden dezelfde resultaten.
Het is niet zo dat als je het vandaag geeft dat het morgen over is. Hoe erger het probleem, des te langer heeft het nodig.
Bij mijn honden kon de DA na een maand al merken dat het minder werd.
Groetjes, Sylvia

-
sassy333
- geregistreerd lid
En die pompoenpitolie,die geef je gewoon puur en die kan je waarschijnlijk gewoon in een natuurzaak halen?Robian schreef:Net zoals bij mensen reuensassy333 schreef: Hallo Sylvia,
Ook ter preventie toch?is het bij een oudere reu niet de vraag of ze prostaat problemen krijgen maar wanneer en in welke mate.
Ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat bij een oudere reu de prostaat problemen kan geven en ik zou een oudere reu het gewoon gaan geven.
Ik had 2 oudere reuen. De oudste kreeg erge problemen met zijn prostaat (bloed plassen enz).sassy333 schreef: Van welke merk(en waar koop je dat) geef jij de pompoenpitolie,want ik vind alleen maar dingen waarbij de pompoenpitolie maar een onderdeel van is,en dus niet puur.
Alvast bedankt.
Groetjes Saskia
Ik kreeg het advies om te castreren, chemisch te castreren of om Ypozane te gaan geven.
Op een ander forum las ik toen over zaagbladpalm en pompoenpit olie.
Omdat Prostavit van Bional hier om de hoek bij de drogist te koop was heb ik de oudste daar opgezet.
In heb begin gaf ik 3 tabletten en die heb ik uiteindelijk terug gebracht naar 1 tablet per dag.
(de dosering heb ik toen doorgesproken met een holistisch dierenarts)
Die ene tablet per dag was de onderhoudsdosis om te voorkomen dat het probleem weer terug kwam.
Het duurde wel 6 maand voordat de prostaat weer normaal was maar hij heeft tot zijn dood geen problemen meer gehad met zijn prostaat.
Tijdens het hele gebeuren met mijn oudste reu heb ik de andere reu ook laten controleren en tot mijn (en de DA's) grote verrassing had hij ook een erg vergrootte prostaat. Ik heb bij hem nooit symptomen oid gezien. Plaste mooi uit, geen bloed in de urine, geen platte keutels enz enz.
Ook hem heb ik op de Prostavit gezet en de prostaat problemen waren na een half jaar weg en die zijn niet meer terug gekomen.
Bij Ian is het nu 2,5 jaar geleden dat hij een probleem had.
Ik heb deze tip ook al aan 2 andere eigenaren van reuen gegeven en ook die hadden dezelfde resultaten.
Het is niet zo dat als je het vandaag geeft dat het morgen over is. Hoe erger het probleem, des te langer heeft het nodig.
Bij mijn honden kon de DA na een maand al merken dat het minder werd.
Sylvia,bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat mijn volgende stap een gesprek gaat zijn met een holistische dierenarts.
Fijne avond...
-
Robian
- Actief
Bij de prostavit zitten alle ingredienten in een capsule.sassy333 schreef:En die pompoenpitolie,die geef je gewoon puur en die kan je waarschijnlijk gewoon in een natuurzaak halen?
Sylvia,bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat mijn volgende stap een gesprek gaat zijn met een holistische dierenarts.
Fijne avond...
Deze capsule vraten de heren op als een snoepje
Volgens mij zit het normaal gesproken standaard in een capsule, waar je het ook haalt. Ik heb het nooit los gegeven.
Ik heb het idd ook doorgesproken met een holistisch DA maar deze was toen niet bekend met de werking van pompoenpit olie en zaagbladpalm.
Aangezien Robbie niet reageerde op de chinese kruiden die we voor zijn prostaat hadden gegeven vond ze het een goed idee om pompoenpitolie en zaagbladpalm te gaan proberen.
Groetjes, Sylvia