Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeukbeestjes!
Moderator: moderatorteam
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jeukbeestjes!
Afgelopen zondag kwamen we tot de ontdekking dat ons logeetje onder de vlooien zat. Geen punt, spul gehaald om beide honden te wassen. Katten een pipet gegeven en de honden nu ook. Alles gewassen, gestofzuigd, stofzuigzak weggegooid en alles ingesprayed met omgevingsspray.
Zondag na de wasbeurt al geen vlo meer gezien en vandaag nog grondig gecontroleerd. Niets.
Toch zie ik beide honden tussendoor krabben. Niet overmatig ofzo, maar soms.
Zouden ze toch nog wat kunnen hebben?
Hoe weet ik zeker dat alles weg is?
Zondag na de wasbeurt al geen vlo meer gezien en vandaag nog grondig gecontroleerd. Niets.
Toch zie ik beide honden tussendoor krabben. Niet overmatig ofzo, maar soms.
Zouden ze toch nog wat kunnen hebben?
Hoe weet ik zeker dat alles weg is?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Jeukbeestjes!
Het kan zijn dat ze nog wat geirriteerde plekjes hebben van de vlooienbeten.
De komende dagen wel steeds even goed de huid controleren, vooral op de plekken waar ze krabben.
De komende dagen wel steeds even goed de huid controleren, vooral op de plekken waar ze krabben.
RIP Cena
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er in ieder geval steeds een vlooienkam langs gehaald, waar ze op dat moment krabben en dan zit er helemaal niets. Gewoon alleen haar, verder niks noppes nada.SannePP schreef:Het kan zijn dat ze nog wat geirriteerde plekjes hebben van de vlooienbeten.
Het logeetje zat afgelopen zondag echt helemaal onder met vlooien inclusief vlooienpoepjes. Bij Senna zagen we er maar één, daar zaten ook nog geen poepjes o.i.d. in haar vacht. Die was dus misschien net overgesprongen.
De vlooien zijn in ieder geval weg volgens mij, maar ik vertrouw het maar niks. Stomme beesten.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm.. ze blijven tussendoor opschrikken en zich dan ergens bijten. Beide honden.
Maar als ik ze kam kan ik echt helemaal niks vinden: geen poepjes, geen eitjes, geen vlooien.
Maar als ik ze kam kan ik echt helemaal niks vinden: geen poepjes, geen eitjes, geen vlooien.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb je de auto gestofzuigd en gesprayt??

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks voor het mee denken!nathalie schreef:Heb je de auto gestofzuigd en gesprayt??
Ja, ook gedaan!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Als ik van de honden denk dat ze een vlo hebben wacht ik tot ze een tijdje op hun zij liggen en dan even een acherpoot optillen en in de liezen kijken. Als ze hier een keer een vlo hebben heb ik hem op die manier meestal snel te pakken.
Succes met de jacht
Succes met de jacht

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm.. ik vermoed ook wel dat het dat is. Ik krijg echt niks gevonden. Sinds zondag al niet en ik kijk ze nu dagenlang al na.->Chanty<- schreef:Vlooien beten zijn net muggen beten die blijven nog dagenlang jeuken.
Als ik vlooien vind, vind ik ze meestal bij de staartaanzet. Daar vond ik bij Flow ook bijna alle vlooien. Maar ik kam ze overal nu en vind helemaal niets meer. Ook geen poepjes.
Ik geloof ik word para.
Hoop echt dat ze er niet meer zijn.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn Donya heeft een vlooienallergie en als zij ook maar door één vlo wordt geprikt dan heeft ze 2 weken jeuk. Leuk logeetje trouwens..... als die mensen thuiskomen staat ze nog wat te wachten dus.
Esther en d'r beestenboel

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan me ook haast niet voorstellen dat ze er nog zijn, maarja 1 hoeft maar genoeg te zijn. We hebben alleen echt alles gewassen en ingespoten. Huis wordt dagelijks grondig gepoetst en zelfs de gordijnen heb ik ingespoten. Boven alles gedaan.
Ik weet het anders ook niet meer...
Ik weet het anders ook niet meer...
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Een rekening in ieder geval.Esther1963 schreef:Mijn Donya heeft een vlooienallergie en als zij ook maar door één vlo wordt geprikt dan heeft ze 2 weken jeuk. Leuk logeetje trouwens..... als die mensen thuiskomen staat ze nog wat te wachten dus.
Tja, het kan gebeuren, maar balen is het wel.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, een een huis vol met vlooienV. ´t Brabantse Bont schreef:Een rekening in ieder geval.Esther1963 schreef:Mijn Donya heeft een vlooienallergie en als zij ook maar door één vlo wordt geprikt dan heeft ze 2 weken jeuk. Leuk logeetje trouwens..... als die mensen thuiskomen staat ze nog wat te wachten dus.![]()
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik denk ook dat ze nog even jeuk blijven houden, ik had hier hetzelfde, Mickey had een vlo, alle honden behandeld, huis ingespoten enz, toch bleef hij nog een paar dagen krabben, terwijl ik echt geen spoor van vlooien meer tegenkwam.
Na een paar dagen hield het krabben vanzelf op.
Bij een vlooienallergie is het een ander verhaal.
Na een paar dagen hield het krabben vanzelf op.
Bij een vlooienallergie is het een ander verhaal.

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat bedoel ik.... als ze thuis niet gespoten hebben voordat ze weggingen dan kunnen ze zelf wel vluchten ondertussenMachie schreef:Ja, een een huis vol met vlooienV. ´t Brabantse Bont schreef:Een rekening in ieder geval.Esther1963 schreef:Mijn Donya heeft een vlooienallergie en als zij ook maar door één vlo wordt geprikt dan heeft ze 2 weken jeuk. Leuk logeetje trouwens..... als die mensen thuiskomen staat ze nog wat te wachten dus.![]()
Esther en d'r beestenboel

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is nog iemand bij hun en de andere hond is nog thuis. Die heeft schijnbaar niets.Machie schreef:Ja, een een huis vol met vlooien
Maar hier was het logeetje de enige die ze had en de katten en Senna hadden niets (ja bij Senna één), terwijl het logeetje al helemaal onder de vlooien én vlooienpoepjes zat.
Dus schiet mij maar lek.
Weet je, ik vind het echt niet erg, maar ik wil wel zeker weten dat ze weg zijn. Ik heb ook huisdieren zelf, die kunnen ook vlooien krijgen. Nu is het 't logeetje, nouja, dat is gewoon pech, maar niks aan te doen!
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog even de bijsluiter erbij gepakt van het spul dat ik ze nog gegeven heb eergisteren (Advantix). Daar staat ook op dat de nog aanwezige vlooien op het dieren binnen één dag gedood moeten zijn. Dus als er nog iets zat (wat ik al betwijfel na de knock-down shampoo behandeling zondag), zou dat ook dood moeten zijn en moet de honden voor de komende 4 weken minimaal ook nog beschermen.
Laten we het hopen...
Laten we het hopen...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dit idd->Chanty<- schreef:Vlooien beten zijn net muggen beten die blijven nog dagenlang jeuken.
-
miekmiek
leuk logeetje 
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouja, dan ga ik er vanuit dat alles weg is. Blijf ze wel dagelijks even controleren, maar volgens mij zit het dan verder wel goed nu.
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Als u niet zeker bent, dat alle vlooien vernietigd zijn, kan u nog altijd een "vlooienbom" bij de apotheker gaan halen = wel ontzettend straf spul, en alles wat in huis leeft, moet verwijderd worden VOOR u die "bom" opent : het heeft een werktijd van +/- 3 u . Als er dan nog vlooien in huis zaten, zijn ze allemaal vernietigd . Goed met de stofzuiger er door, zak weg gooien, en het huis is weer vlo-vrij .
Best wel eerst laten uitleggen hoe het in zijn werk gaat .
Best wel eerst laten uitleggen hoe het in zijn werk gaat .
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n bom lijkt me niet heel handig met nog een hoop huisdieren? De katten kan ik niet uit huis halen.
Heb net weer alles grondig gepoetst en banken, manden e.d. maar weer ingespoten. Honden gecontroleerd. Kan niet echt iets vinden. Senna beet zichzelf en op die plek ging ik kijken, daar zag ik wel een bultje zitten en daar zaten 2 zwarte dingetjes in de buurt. Of het poepjes waren, geen idee? Kan ook iets van buiten zijn wat in haar vacht is blijven hangen?
Geen vlo meer kunnen vinden..
Maar ze hebben nu allemaal een pipet gekregen en las dat ze dat vlooien dan dus nog wel gewoon bijten.
Heb net weer alles grondig gepoetst en banken, manden e.d. maar weer ingespoten. Honden gecontroleerd. Kan niet echt iets vinden. Senna beet zichzelf en op die plek ging ik kijken, daar zag ik wel een bultje zitten en daar zaten 2 zwarte dingetjes in de buurt. Of het poepjes waren, geen idee? Kan ook iets van buiten zijn wat in haar vacht is blijven hangen?
Geen vlo meer kunnen vinden..
Maar ze hebben nu allemaal een pipet gekregen en las dat ze dat vlooien dan dus nog wel gewoon bijten.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Die zwarte dingetjes kun je testen of het poepjes zijn. Uit de vacht halen op een witte tissue leggen en een drup water erop, blijft het gewoon een zwart puntje dan is er niks, wordt het bruinig en geeft het wat af dan is het vlooienpoep.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Handige tip! Als ik nog wat vind dan doe ik dat!HaddockandFriends schreef:Die zwarte dingetjes kun je testen of het poepjes zijn. Uit de vacht halen op een witte tissue leggen en een drup water erop, blijft het gewoon een zwart puntje dan is er niks, wordt het bruinig en geeft het wat af dan is het vlooienpoep.
Voor nu kon ik maar 2 'zwarte dingetjes' vinden en verder niets. Die heb ik al weggedaan. Dus mocht ik weer wat vinden, dan test ik het op die manier.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik vond die tip bij toeval toen ik twijfelde of Haddock vlooien had toen hij pup was, ik kon ook niks vinden maar hij had enorm jeuk.V. ´t Brabantse Bont schreef:Handige tip! Als ik nog wat vind dan doe ik dat!HaddockandFriends schreef:Die zwarte dingetjes kun je testen of het poepjes zijn. Uit de vacht halen op een witte tissue leggen en een drup water erop, blijft het gewoon een zwart puntje dan is er niks, wordt het bruinig en geeft het wat af dan is het vlooienpoep.
Voor nu kon ik maar 2 'zwarte dingetjes' vinden en verder niets. Die heb ik al weggedaan. Dus mocht ik weer wat vinden, dan test ik het op die manier.
Ja hoor het waren vlooienpoepjes.
Maar goed als je er maar 2 hebt kunnen vinden lijkt het mij stug. Ik vond bij Haddock toen het en der een 'hoopje'.
Maar als je wat vind is het het proberen waard.
Vervelend dat ze zo gevoellig reageerd momenteel.