Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe hondenliefhebber!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
ThaBrain
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSDraadhaar(?)
Aantal honden: 1

nieuwe hondenliefhebber!

Ongelezen bericht door ThaBrain »

Hallo iedereen!

Ik ben Brian en ik ben 26 jaar. Ik lees wel al een tijdje mee op het forum zonder dat ik lid was.
Ik ben net lid geworden van dit forum. Ik wil al een tijd een hond (sinds ik klein was), maar het is er nooit van gekomen. Toen ik nog thuis woonde hebben we wel meerdere oppashonden gehad voor een paar weken (af en toe een am. bulldog en af en toe een boxer samen met een bordeauxdog).

Mijn vriendin en ik zijn pas verhuisd van een appartement naar een eengzinswoning met tuin. De ruimte voor een hond is er dus inmiddels. De ruimte moet dan wel worden gedeeld met 3 katten ;)

Wat ons vooral tegen houd is ons werk en de reistijd daar naartoe/vanaf. Zelf werk ik 32 uur per week, maar heb wel een behoorlijke reisafstand van 1.45 uur één kant op. Mijn vriendin werkt 36 uur, maar die heeft een kortere reisafstand (15-20 min). Haar contract loopt echter af in januari, dus ze is aan het solliciteren en is het afwachten waar ze dan terecht komt :) Dit alles houdt ons tegen om nu aan een hond te beginnen.

Rashonden die we leuk zouden vinden en naar ons idee samen kunnen gaan met de katten zijn: berner sennen/grote zwitser, rottweiler, airdale, boston terrier, franse bulldog. Maar een leuke "vullesbak" die goed met katten om kan gaan is ook goed :) Omdat we beiden weinig ervaring hebben met het echte grootbrengen/opvoeden van honden (al kijken we wel Cesar Milan :tongue: ) lijkt het ons het beste om te beginnen met een (volwassen) herplaatser/asielhond.

We zitten dus in een orienterende fase, maar kijken zeker naar de belangen van de hond :)
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: nieuwe hondenliefhebber!

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hallo en welkom op dit forum!

Wat leuk dat jullie aan het kijken zijn voor een hond.
Ik zou vooral goed kijken naar een hond die het niet erg vindt om alleen te zijn want ik vind dat jullie nog best veel van huis zijn en meer dan een dagdeel achter elkaar alleen zijn vind ik persoonlijk wat veel. Maar het kan wel, mits je daar de juiste hond voor hebt.
Er zijn genoeg honden die, zeker als je voor en na een werkdag veel met ze onderneemt, die uren dat je werkt rustig gaan liggen pitten. Dat hangt heel erg van de hond af. Er zijn ook honden die absoluut niet tegen zulke eenzame dagen kunnen.

Behalve de rust en kalmte zou ik niet al te veel over nemen van dhr. Milan.. Hij heeft een goede houding, straalt de juiste energie uit en dat is al een hele kunst. Maar de manier waarop hij honden aanpakt is inmiddels wel wat achterhaalt.. Dat kan veel leuker en aardiger naar de hond toe. Hij werkt met honden die snel moeten veranderen, hij is die hond zijn laatste redmiddel en dan moet je soms wel wat maar de gemiddelde hond heeft al die poeha, geshht en slipbandjes enzo niet nodig hoor.
Clickertraining is veel leuker, combineer dat met de rust en kalmte, consequent zijn en probeer een goede manager voor je hond te zijn en dan kom je een heel eind.

Veel plezier hier op het forum!

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
ThaBrain
Vaste gebruiker

Bedankt voor het welkom!

Doordat we van die lange dagen maken, nemen we nu nog geen hond. We vinden het zelf ook zielig. Mijn vriendin wil minder gaan werken (max 32 uur), maar kan dat nu nog niet. verder ben ik zelf op zoek naar een baan dichterbij, maar in deze economie is dat nogal lastig :) Voordat ik deze baan vond, ben ik een half jaar werkloos geweest. Op een gegeven moment moet je wel verder kijken dan in de directe omgeving. De vaste lasten gaan gewoon door ;)

Zoals ik in mijn eerste bericht schreef, zullen we bij de keuze voor een hond rekening houden met hoe lang deze alleen kan zijn. Buiten ons werk om zullen we veel met het beest doen natuurlijk :) Er is vlakbij een natuurgebied en bos. Ook zijn we van plan om te beginnen met hardlopen en ben ik van plan om met de hond naast de fiets stukken de fietsen :)

Wat we van Cesar opsteken is inderdaad dat hele energie verhaal. Ik snap dat het honden zijn waarbij heropvoeding nodig is.
14daysinaweek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu

Ongelezen bericht door 14daysinaweek »

Welkom hier! Heel veel succes ook in de keuze van een hond op ten duur en natuurlijk veel plezier op het forum!
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Welkom!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Van harte welkom op dit forum.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
sen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mountain dogs

Ongelezen bericht door sen »

ThaBrain schreef:Hallo iedereen!

Rashonden die we leuk zouden vinden en naar ons idee samen kunnen gaan met de katten zijn: berner sennen/grote zwitser, rottweiler, airdale, boston terrier, franse bulldog. Maar een leuke "vullesbak" die goed met katten om kan gaan is ook goed :) Omdat we beiden weinig ervaring hebben met het echte grootbrengen/opvoeden van honden (al kijken we wel Cesar Milan :tongue: ) lijkt het ons het beste om te beginnen met een (volwassen) herplaatser/asielhond.
We zitten dus in een orienterende fase, maar kijken zeker naar de belangen van de hond :)
Welkom :cheer:

Of dat nou zo relevant is, dat weet ik niet zo. Wij zijn ook gewoon begonnen met een puppycursus voor een berner sennen. Je leert tig hondeneigenaren kennen. Met wat literatuur erbij en alles gaat vanzelf. Ik denk alleen dat je een ras moet 'nemen' die bij je past en die je kan handlen ofzo. En op 1 lijn zitten met je vriendin bij de opvoeding van de woef. Bij ons was t wat makkelijker, een vriendin heeft een puppy school, dat t ging easy
Don’t argue with idiots because they will drag you down to their level and then beat you with experience. —Greg King
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Welkom hier
ThaBrain
Vaste gebruiker

sen schreef:
ThaBrain schreef:Hallo iedereen!

Welkom :cheer:

Of dat nou zo relevant is, dat weet ik niet zo. Wij zijn ook gewoon begonnen met een puppycursus voor een berner sennen. Je leert tig hondeneigenaren kennen. Met wat literatuur erbij en alles gaat vanzelf. Ik denk alleen dat je een ras moet 'nemen' die bij je past en die je kan handlen ofzo. En op 1 lijn zitten met je vriendin bij de opvoeding van de woef. Bij ons was t wat makkelijker, een vriendin heeft een puppy school, dat t ging easy
Het is niet alleen de ervaring, maar ook de tijd die we ervoor nodig hebben om een pup op te voeden, hebben we op het moment niet :)
Verder zijn mijn vriendin en ik het al niet eens over welk ras eventueel bij ons zou passen :wink: ...al zijn we er inmiddels wel uit dat we best een leuke "vullesbak" zouden willen hebben.

Ik ben zelf meer van de grote honden(berners, grote zwitsers). Mijn vriendin van de wat kleinere.
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Vergeet niet dat herplaatsers vaak al een verleden hebben, waar heel wat minder aangename ervaringen kunnen ingezeten hebben,
en dat het soms een hele tijd kan duren eer die problemen opgelost geraken, wat ook zeker niet eenvoudig zal zijn voor mensen met weinig ervaring...
Het echte karakter van de hond kan soms ook pas na een aantal maanden bij jullie thuis tevoorschijn komen...

Dus, ik zou zeggen, prima dat jullie voor een herplaatser willen gaan, maar wees ook daar heel kritisch in ;-)

succes met de zoektocht!
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

Welkom
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”