Ik ben Brian en ik ben 26 jaar. Ik lees wel al een tijdje mee op het forum zonder dat ik lid was.
Ik ben net lid geworden van dit forum. Ik wil al een tijd een hond (sinds ik klein was), maar het is er nooit van gekomen. Toen ik nog thuis woonde hebben we wel meerdere oppashonden gehad voor een paar weken (af en toe een am. bulldog en af en toe een boxer samen met een bordeauxdog).
Mijn vriendin en ik zijn pas verhuisd van een appartement naar een eengzinswoning met tuin. De ruimte voor een hond is er dus inmiddels. De ruimte moet dan wel worden gedeeld met 3 katten
Wat ons vooral tegen houd is ons werk en de reistijd daar naartoe/vanaf. Zelf werk ik 32 uur per week, maar heb wel een behoorlijke reisafstand van 1.45 uur één kant op. Mijn vriendin werkt 36 uur, maar die heeft een kortere reisafstand (15-20 min). Haar contract loopt echter af in januari, dus ze is aan het solliciteren en is het afwachten waar ze dan terecht komt
Rashonden die we leuk zouden vinden en naar ons idee samen kunnen gaan met de katten zijn: berner sennen/grote zwitser, rottweiler, airdale, boston terrier, franse bulldog. Maar een leuke "vullesbak" die goed met katten om kan gaan is ook goed
We zitten dus in een orienterende fase, maar kijken zeker naar de belangen van de hond