Sinds kort woon ik alleen met mijn hond, Vetti. Vetti is een reu van 5 maanden en komt van de straat. Hij lijkt erg op een mechelse herder, maar heeft een veel steviger bouw en ik weet dat zijn moeder een asbakkenras is (heeft ook wel veel herdertrekken). In april ben ik met een vriendin naar Roemenië geweest om daar een week vrijwilligerswerk in een asiel te doen. Vlakbij het pension leefden Vetti, zijn moeder en twee zusjes op straat. Hij was toen tussen de 5 en 8 weken (lastig in te schatten toen). Met 12 tot 15 weken heb ik hem naar Nederland laten halen, de stichting die dat voor me heeft gedaan heeft ook zijn twee zusjes meegenomen (die ik later naar een kennis in Duitsland heb gebracht voor een forever home) en ze hebben de moeder gesterriliseerd.
Je kunt je wel voorstellen dat ik met een straathond met hoog energie level de nodige vragen heb omtrent opvoeding, vandaar mijn aanmelding op dit forum
Ook vond ik het erg leuk om te lezen waar losloopgebieden in de omgeving zijn. Ik ben namelijk ook net verhuisd en woon nu in de gemeente Marum (GR).