Ik zal me even voorstellen en uitleggen waarom ik als niet-hondenbezitter hier op het forum kom.
Ik kom hier omdat ik hoop te vinden wat eigenlijk een speld in een hooiberg is: namelijk een hond waar ik niet/nauwelijks allergisch voor ben. Ik zoek het niet voor mijzelf maar voor m'n schoonmoeder. Zij is 70 jaar en heeft 68 jaar van haar leven met honden gedeeld. Helaas zijn dit jaar haar beide hondjes overleden. Beide poedeltjes zijn 16 jaar geworden. Nu is ze van plan om hondloos verder door het leven te gaan omdat ik allergisch ben!! Ze maakt zich zorgen wie dan haar hond zou kunnen opvangen als ze bijvoorbeeld naar het ziekenhuis zou moeten. Ik weet hoe erg het voor haar is om geen hond te hebben dus nu heb ik besloten om echt op zoek te gaan en uit te proberen of er misschien toch een hondenras te vinden is waar ik goed genoeg tegen kan om in geval van nood die hond hier te logeren te hebben. Ik verwacht een heel lange zoektocht want ik heb in mijn hele leven maar 1 hond ontmoet waar ik nauwelijks op reageer! Dat is toevallig een rasloze hond dus er is ook geen 2e van