Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Jaap* schreef:Persoonlijk hou ik niet van tuigjes. Ik gebruik alleen een tuigje met fietsen, en dat is iets met alleen wat simpele nylonbandjes.
Zoiets:
Als ik een hond zou zijn zou ik gek worden van zo'n groot gevoerd tuig, en het lijkt me ook zo'n gedoe allemaal. Is die hele zooi weer nat e.d.
Ja dat snap ik alleen nu na de kennelhoest is het van belang, op de fiets ook, omdat ik hem vastzet in zijn mandje en daar wil ie nog wel eens naast hangen, en met speuren of tijdens een bergwandeling is het ook een must.
Hoe groter hoe meer nat inderdaad als het regent. Maar het zal vast wel wat water- afstotend materiaal zijn.
Deze tuigjes zijn op de Ruffwear na, allemaal heel eenvoudig en snel zonder poot erdoor, aan en uit te doen. Ook wel erg prettig. Dat is die op jouw foto niet. Heb ik nu ook maar niet zo handig dus.
dagmar88 schreef: Allebei. Zo'n tuigje blijft niet eeuwig mooi en het is ook wel handig er 1 extra te hebben als de ander in de was zit.
Dat kan ook ja ...zat ik ook al aan te denken, af en toe een ander ' jasje' aan... voor de klitvorming /vacht ook beter.
Maar ja fleece, als dat niet handig is voor de vacht kan ik dat beter niet kopen nu.
verkadej schreef:die zijn eigenlijk ook wel mooi voor die leeuw van je
Yep. Deze week maar eens een gaatje vinden om naar de winkel te gaan waar ze die tre ponti tuigen verkopen.
Fleece wordt toch ook wel weer afgeraden door 'kenners' en ervaringsdeskundigen. En die oranje is wel heel grappig, voor de winter bv. Maar wel een groot vlak.
Hij ligt nu rustig te slapen met dat blauwe tuig aan, dus het zit 'm niet in de weg!
ps verkadej volgend jaar weer megahondenweekend? Gaat in september plaatsvinden hoorde ik.. een heel jaar wachten dus...
Van die 2 tuigen zou ik voor het 2e gaan. Heb die ook, de eerste heb ik ook gehad, maar beviel niet en heeft hij vrijwel niet gedragen.
Maar die tre ponti tuigen zien er ook wel erg goed uit!
Persoonlijk zou ik die welke jij saai noemt nemen.Ik heb net als Jaap een hekel aan tuigjes maar als het dan toch moet zou ik er een nemen die het minst opvalt en dat is die zwart/witte bij jouw hond
nr.1 heb ik ook en als je hond hem veel gaat dragen zou ik die afraden.
Hier kregen ze er giga klitten van, en Laika had hele pijnlijke schuur plekken in de okseltjes.
Het is een tre ponti geworden. Mooi spul, precies op maat te maken steeds weer, meer ruimte achter voorpoten en iets lager onder de hals en niet zo opvallend.
En hij zit goed zonder belemmeringen.
dancingdaydream schreef:Ja, foto! Die tre ponti's vond ik ook erg interessant. Blijven ze ook goed zitten tijdens het wandelen?
En fietsen?
Boomer is dan meer van het naar achteren trekken dan naar voren, niet dat zo'n tuigje dan ineens af is?
Dan kun je voor Boomer beter wieltjes kopen dan een tuigje
Ja, ook een goed idee
Hij vind naast de fiets lopen op zich saai, heel erg leuk als hij los is, maar aan de riem heeft hij de neiging steeds langzamer te gaan lopen.
's Ochtends, als hij nog nix gedaan heeft, loopt hij wel netjes. Dus we fietsen voornamelijk 's morgens
Maar ik ben altijd 'op zoek' naar mooie halsbanden en tuigjes, mijn tic
Hier gewoon een simpel (nep?) leerachtig tuig. Glad materiaal en vooral niet te breed en bedekt ook vooral niet te veel massa op de rug, waardoor de instap (oke, met die lange poten is dat ook wel makkelijk)gewoon simpel is. Heb ik er een foto van?? Nee niet eens denk ik. Gewoon simpel welkoop volgens mij. Of de jumper weet het eigenlijk niet eens meer. Heb overigens ook lang gewoon het autotuig gebruik (lekker makkelijk, ook nog extra handvat eraan)