Ik heb al her en der gezocht maar wat ik weten wil kan ik niet vinden.
Aangezien Groenendaal hier nogal eens voorbij komt is er vast wel iemand die mijn vragen kan beantwoorden.
-Op doggies.nl lees ik dat het landgoed zo'n 80 Ha groot is, maar mag je in het hele gebied loslopen?
-En hoelang kun je daar dan ongeveer wandelen?
-Lopen er ook wegen of fietspaden door het gebied?
-en als laatste .. hoe hondvriendelijk zijn ze bij het pannenkoekenhuis de konijnenberg. Ben je daar welkom met een groep honden?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Info landgoed groenendaal
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Info landgoed groenendaal
Ik neem aan dat je Groenendaal in Heemstede bedoeld?
Zo ja, ik vind het opzich wel leuk. Maar het is heel gauw erg druk. Er zijn stukken waar de honden niet los mogen lopen vanwege grazers. Het is namelijk een volledig omheind gebied.
Als je er met een groep gaat wandelen (ik neem aan dat dat je achterliggende gedachte hier achter is
)
Zou ik het niet zo gauw in Groenendaal doen.
De keren dat ik er ben geweest waren er veel eigenaren die hun hond maar hun gang lieten gaan en veel staff en aanverwanten waar van die typische bazen bij liepen die geen controle hadden over hun hond(en).
Zo ja, ik vind het opzich wel leuk. Maar het is heel gauw erg druk. Er zijn stukken waar de honden niet los mogen lopen vanwege grazers. Het is namelijk een volledig omheind gebied.
Als je er met een groep gaat wandelen (ik neem aan dat dat je achterliggende gedachte hier achter is
Zou ik het niet zo gauw in Groenendaal doen.
De keren dat ik er ben geweest waren er veel eigenaren die hun hond maar hun gang lieten gaan en veel staff en aanverwanten waar van die typische bazen bij liepen die geen controle hadden over hun hond(en).

-
tineke
Wij wonen er vlakbij en komen er wel.
Het is voor een rondje door de buurt wel leuk ,zeker op de rustiger tijden maar het is er inderdaad best erg druk.
Door de drukte vind ik het zelf niet voor iedere hond geschikt ,want er kan van alles op je af komen denderen.
Maar op rustiger tijden is het best te doen al kun je er niet een echt langere wandeling maken.
Dan heb je daar in de buurt overigens best aardige alternatieven voor ,Langevelder slag ,Groene Weelde,Zandvoort is daar meer geschikt voor.
Ik denk zelf niet dat je met een groep honden welkom bent bij de Konijnenberg ,daar is het gewoonweg te klein voor en ook te druk op sommige tijden.
Als je naar Langevelderslag gaat is Nederzand wel beter te doen met meerdere honden om een consumptie te gebruiken.
Het is voor een rondje door de buurt wel leuk ,zeker op de rustiger tijden maar het is er inderdaad best erg druk.
Door de drukte vind ik het zelf niet voor iedere hond geschikt ,want er kan van alles op je af komen denderen.
Maar op rustiger tijden is het best te doen al kun je er niet een echt langere wandeling maken.
Dan heb je daar in de buurt overigens best aardige alternatieven voor ,Langevelder slag ,Groene Weelde,Zandvoort is daar meer geschikt voor.
Ik denk zelf niet dat je met een groep honden welkom bent bij de Konijnenberg ,daar is het gewoonweg te klein voor en ook te druk op sommige tijden.
Als je naar Langevelderslag gaat is Nederzand wel beter te doen met meerdere honden om een consumptie te gebruiken.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Waar woon jij dan? Dat het regio voor jou isTara schreef:Ik ken Groenendaal goed, en het is in die regio een van de weinige gebieden waar de hond het hele jaar door los mag lopen en waar dat ook veilig kan.
Het mag nauwelijks bos genoemd worden wat mij betreft, het is meer een park waar honden lekker kunnen spelen.
Er is ook water, dus er kan ook gezwommen worden.En dus komen daar altijd heel veel mensen met hun honden.
Ik vind het een saai en platgetrapt park, en veel te druk. Maar eerlijk is eerlijk, toen ik daar nog woonde kwam ik er graag omdat er weinig alternatieven waren.
Als je echter een wandeling op wilt zetten voor een grotere groep, dan zou ik niet naar Groenendaal gaan.
Het is er A: te klein voor, en B: veel te druk.
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Wat eerder is gezegd over Groenendaal ben ik ook wel mee eens, kwam er vroeger toen Mickey jong was en regelmatig bananen in de oren had bijna dagelijks juist omdat het omheind is (er is trouwens een klein stukje met fietspad aan de kant van ingang bij pannekoekenhuis) vooral in het weekend vond ik het park errug druk, veel dagjesmensen.
Wat ook een optie is niet te ver ervandaan is 't kopje van Bloemendaal, wandelpark Caprera (40 ha) dat is ook omheind op het stukje bij de entree na, er is een laag en hoog gedeelte waarvan je op sommige plekken prachtig uitzicht hebt. Omdat je 1 euro moet betalen voor entree (of een jaarkaart, heb ik ook jaren gehad) komt hier over het algemeen niet iedereen er lopen. Op een paar minuten afstand is ook een pannekoekenhuis en een ander restaurant, staat ook allemaal op de website onder kopje over Caprera, wandelpark en in de buurt.
http://www.openluchttheaterbloemendaal.nl/
Je bent dan ook op paar km afstand van het strand van Bloemendaal waar je bij eettent van Parnassia ook met honden welkom bent en ernaast Zandvoort (wandelafstand)met veel plekken waar honden kunnen komen of andere kant op (wandelafstand) naar IJmuiden.
Wat ook een optie is niet te ver ervandaan is 't kopje van Bloemendaal, wandelpark Caprera (40 ha) dat is ook omheind op het stukje bij de entree na, er is een laag en hoog gedeelte waarvan je op sommige plekken prachtig uitzicht hebt. Omdat je 1 euro moet betalen voor entree (of een jaarkaart, heb ik ook jaren gehad) komt hier over het algemeen niet iedereen er lopen. Op een paar minuten afstand is ook een pannekoekenhuis en een ander restaurant, staat ook allemaal op de website onder kopje over Caprera, wandelpark en in de buurt.
http://www.openluchttheaterbloemendaal.nl/
Je bent dan ook op paar km afstand van het strand van Bloemendaal waar je bij eettent van Parnassia ook met honden welkom bent en ernaast Zandvoort (wandelafstand)met veel plekken waar honden kunnen komen of andere kant op (wandelafstand) naar IJmuiden.
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oke, bedankt voor jullie feedback.
Ik heb locaties genoeg waar we heen kunnen en ben ook niet perse op zoek naar iets in die buurt, maar omdat ik het op doggies tegenkwam en er hier ook nogal wel eens wat over lees, vroeg ik me dus af of het de moeite waard was. Maar dat gaan we dus niet doen.
Bedankt ik weet genoeg!!
Ik heb locaties genoeg waar we heen kunnen en ben ook niet perse op zoek naar iets in die buurt, maar omdat ik het op doggies tegenkwam en er hier ook nogal wel eens wat over lees, vroeg ik me dus af of het de moeite waard was. Maar dat gaan we dus niet doen.
Bedankt ik weet genoeg!!