Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen Romy :)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Voorstellen Romy :)

Ongelezen bericht door Romy_ »

Hallo allemaal :)

Mijn naam is Romy , 24 jaar en ben me aan het oriënteren voor een toekomstige hond.

Bij mijn moeder thuis hebben we een bouvier x mechelse herder , vanaf 8 weken tot 12(bijna 13 jaar nu).

Nu ik op mezelf woon wil ik zelf ook heel graag een hond, en met veel overleg met mijn vriend en zijn eisen (klein ras, weinig haren) , zijn we tot overeenkomst gekomen om voor een dwergschnauzer te gaan.

Bij de hond van mijn moeder hebben we alles altijd op "gevoel" gedaan.. ervan uitgaand dat alles goed was. Geen puppy cursus etc (Het is overigens wel een super lieve hond die 100% luistert en gewoon heel slim is) , we gaven haar altijd Eukaneuba brokken omdat wij dachten dat, dat het beste was.. We hebben haar nooit laten plukken .. daar kwamen we pas op haar 10e levensjaar achter.. Zelfs de dierenarts zei dat niet toen we voor problemen (jeuk/bijten) aan haar vacht kwamen..

In ieder geval.. Ik zeg niet dat we het slecht hebben gedaan met haar (we waren niet goed genoeg geïnformeerd).. maar ik wil bij mijn toekomstige hond wel beter geïnformeerd zijn.. om problemen als deze te voorkomen.

Ik weet natuurlijk al alles over het ras zelf ondertussen, dat deze 4x per jaar getrimd moet e.d. .. maar nu lees ik over soorten voeding.. Dat die brokken helemaal niet zo goed zijn (misschien had mijn andere hond daarom ook wel jeuk aan haar vacht?)

Van wat ik heb gelezen tot nu toe is BARF de beste keus, maar het idee dat ik zelf zo'n dier-delen moet gaan snijden maakt me licht misselijk :P KVV lijkt mij veel fijner omdat het al voor gemalen is..

Ik heb een site gevonden die zegt dat ze BARF producten verkopen die al voor gemalen zijn in de goede verhoudingen, van verschillende merken zodat je kan afwisselen .. maar is dit dan ook KVV of wél BARF? http://www.hondeneten.nl/

Al met al.. Ik heb nog een heleboel research te doen voordat ik de grote stap neem en ik hoop dat ik op dit forum wat wijzer wordt :)
Foto's hond: (linkjes, ik denk dat de foto's te groot zijn voor het forum)

http://tinyurl.com/d7mjews

http://tinyurl.com/cylpen7 Mijn bouvier x mechel nu :P (ja ze is heel oud aan het worden haha)
Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell

Re: Voorstellen Romy :)

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Ach, Eukanuba noemt met hier op het Forum ook graag Jeukanuba.. En dat is t naar mijn mening ook.. Mijn hondje heeft het toen van de DA gekregen om af te vallen, binnen een week had ie overal plekken van het krabben.. Maar, er zijn vast honden die het er goed op doen!

Verder geef ik mijn honden nu geperste brokken in combinatie met KVV (4 dagen KVV (smuldier, duck etc.., 3 dagen brokken (cavom))
Ze doen het super, glimmen mooi, en poepen goed en niet te vaak.
Het was bij mij wel even uittesten wat het beste werkte voor mijn honden, dus dat zul je waarschijnlijk zelf moeten ondervinden..

Daarnaast krijgen ze 1x per week een rauw ei door hun KVV, en soms slaan we de brokken over voor een lekkere penslap, eendennek, of wat ik dan ook weer voor lekkers in huis haal! :engel:

De kleine krijgt als aanvulling Sperziebonen, en die vind ie ook heerlijk (sperziebonen vullen wel, maar maken niet dik, maar dit had je vast al wel ergens gelezen! ;-) )

Ik heb er niet het meeste verstand van op het Forum, heb ook vaak nog veel vragen, maar er zijn vast mensen die je hierin kunnen helpen! :-)
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Romy_
Zeer actief

Bij ons werd Eukaneuba altijd de hemel ingeprezen haha. En de ontlasting was altijd heel goed dus wij dachtten dat we goed bezig waren.. -.-
Ze kreeg trouwens ook elke avond een bord "wat de pot schafte" .. dus echt álles.. dat zal ook niet meegeholpen hebben :P

Ow ik had begrepen dat ze alle soorten groente mochten en dan steeds gewoon variëren in kleine beetjes door het voer wat ze krijgen .. Zijn er ook groentes die ze bijvoorbeeld absoluut niet mogen ?

Ik zou ook graag meer willen weten wat de ervaringen van mensen zijn met betrekking tot een titer bepaling ten opzichte van zomaar alles vaccineren.. en sterilisatie (ik wil voor een endoscopische sterilisatie gaan/ via kijkoperatie). Voor die topics moet ik nog even gaan zoeken ná mijn voedsel-research hihi. Ik weet wel al waar ik eventueel een titer bepaling kan doen, en waar die sterilisatie en welke verzekeringen wat vergoeden etc.. Maar ook bij verzekeringen wil ik nog even verder kijken.. Op het moment lijkt Proteq mij het best bijvoorbeeld.. maar die is rond de 30,- per maand.. en ik lees dat kruidvat bijv ook goed is en 15,- per maand is..
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Wat een mooie hond die kruizing mechelse herder x bouvier!
En dwerg snauzers vind ik voor een kleinras ook erg leuk!
Het is helaas inderdaad waar over ekanuba!
Wij voeren vers vlees van lotgering en we zijn daar erg tevreden over!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Hallo welkom op het forum!!. Leuk een dwergschnauzer!!
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JLPaco »

Welkom!
Romy_ schreef:Ow ik had begrepen dat ze alle soorten groente mochten en dan steeds gewoon variëren in kleine beetjes door het voer wat ze krijgen .. Zijn er ook groentes die ze bijvoorbeeld absoluut niet mogen ?
Die info heb ik een beetje van dit lijstje afpikt: :D

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -niet.html
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Welkom!
Romy_ schreef:Ow ik had begrepen dat ze alle soorten groente mochten en dan steeds gewoon variëren in kleine beetjes door het voer wat ze krijgen .. Zijn er ook groentes die ze bijvoorbeeld absoluut niet mogen ?

sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Welkom hier.
Romy_
Zeer actief

JLPaco schreef:Welkom!

Ohh echt geweldig dat lijstje!!! ik heb het gelijk ook aan m'n moeder doorgelinked voor onze hond daar :) heel erg bedankt!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
esther1989
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkie

Ongelezen bericht door esther1989 »

Romy_ schreef: Ik zou ook graag meer willen weten wat de ervaringen van mensen zijn met betrekking tot een titer bepaling ten opzichte van zomaar alles vaccineren.. en sterilisatie (ik wil voor een endoscopische sterilisatie gaan/ via kijkoperatie). Voor die topics moet ik nog even gaan zoeken ná mijn voedsel-research hihi. Ik weet wel al waar ik eventueel een titer bepaling kan doen, en waar die sterilisatie en welke verzekeringen wat vergoeden etc.. Maar ook bij verzekeringen wil ik nog even verder kijken.. Op het moment lijkt Proteq mij het best bijvoorbeeld.. maar die is rond de 30,- per maand.. en ik lees dat kruidvat bijv ook goed is en 15,- per maand is..
Welkom hier, leuk dat je je zo goed aan het orienteren bent.

Om welke reden wil je voor een edoschopische sterilisatie gaan? Zoek nog eens goed op internet, ik las laatst dat een normale sterilisatie toch veiliger is en dat de teven er net zo snel van herstellen. Maar maak je daar nog niet te druk om, zou me eerst op de komst zelf richten. Op dit forum staat ook veel geschreven over de nadelen van steriliseren opzich.

Heb je trouwens een speciale reden waarom je wil verzekeren? Ik zou lekker elke maand geld apart houden voor de hond mocht hij wat gaan krijgen, stel hij krijgt niks hou je dat geld mooi in je zak.
Romy_
Zeer actief

Ik heb een review gelezen van een laparoscopie die me een heel goed gevoel gaf en toen kwam ik er achter dat die toevallig ook nog eens heel dicht in de buurt is :). Ik heb redelijk veel gelezen over sterilisatie/castratie... De meningen zijn heel verdeeld ..

Ik persoonlijk heb altijd zoiets gehad van "laat de natuur maar zijn gang gaan" .. Maar de mechel/bouvier is dus nooit geholpen geweest.. Iedereen zei dat het telaat was en als je het nog zou doen de kans op incontinentie etc groot was.. Ze heeft in die 12 jaar 4x een baarmoeder ontsteking gehad tijdens het loops worden en 1x een hele zware epileptische aanval in het bos.. met schuim op de mond, ogen wegdraaien en al.. Hele nare ervaring. Elke keer weer medicatie en dan kwam het wel goed..
Afgelopen zomer stopte ze opeens met eten en heeft ze een operatie moeten ondergaan.. 5liter pus + baarmoeder etc moest er helemaal uitgehaald worden en ze had nog een melkkliertumor. Gelukkig heeft ze het overleefd..

+ we hadden elke keer als zij loops was honden die mee naar huis liepen en we met moeite van haar af moesten houden. Ook al was zij aan de lijn.. reuen liepen los ;) en dus mee tot onze voordeur..
en dan het schijnzwanger zijn... Niet mee willen lopen zonder de "baby's.. 's nachts hele nacht janken en de "baby's" likken.. en liet dat nu net piep-beestjes zijn haha:P Ik kan er nu wel om lachen maar toen.. soms :P Pffff:D 1 brok emotie was ze altijd.. slecht eten.. braken..

Mijn vriend vind het bloed gedeelte vreselijk (mij maakt dat niet uit..)..

Nouja ik vind het in ieder geval absoluut de moeite waard om het te proberen en voor mijn gevoel is de laparoscopie een minder ingrijpende operatie dan de hele handel eruit.
Wel 1 punt.. ik overleg dit met de fokker.. Mocht deze er absoluut op tegen zijn laat ik het niet doen.. Zij weet het best hoe haar honden en het ras kans hebben/heeft op problemen na castratie neem ik aan..

--
Mijn vorige hond heeft alleen die operatie gehad eigenlijk en die viel qua kosten nog wel mee.. 670 euro met alles (narcose etc).. Verder nooit echt problemen gehad.. dus dan zou je zeggen waarom een verzekering inderdaad?

Maar je leest ook verhalen dat honden in de eerste 2 levensjaren al 4000 euro aan operatie kosten hebben.. Nu heb ik dat op zich ook nog wel achter de hand maar ik heb liever dat het vergoed wordt ;). Ik mis die 30 euro per maand minder dan die 4000 in 1x.

dus tja waarom.. angst:P Ik moet er niet aan denken dat je hond pas 1 jaar oud is en je al voor de ergste keuze moet kiezen omdat je de dure operatie niet kunt betalen..

qua verzekeringen vind ik het wel moeilijk te volgen wat nu vergoed wordt en wat niet.. ze zeggen 5000 euro bij proteq.. en bijvoorbeeld 3000 bij de hema(geloof ik) .. dus als ze in hun 1e levensjaar 4000 euro aan operatie kosten hebben.. heb je de rest van de jaren dat de hond leeft geen recht meer op de verzekering? Kun je dan gewoon overstappen naar een andere of heb je dan gewoon pech gehad? Of is dat 5000/3000 per jaar etc..

Als ik eindelijk voor een hond ga, zou ik eigenlijk een certificaat moeten krijgen "honden research" ;) ..als je kijkt hoeveel uren erin gaan zitten is toch een hele cursus haha
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Welkom hier.
Geen tips over het ras kan ik geven.
Wel hebben ook wij minder goede ervaringen met Jeukaneuba..
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”