Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratenvacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Castratenvacht

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo heeft er nogal last van gekregen, volgens mij is zo'n beetje het slechtste scenario uitgekomen.
Continu in de rui, is ontploft, heeft jeuk van die continu rui. Hij gaat nu weer naar de trimsalon, februari is hij ook geweest, maar hij heeft er blijkbaar nog zoveel last van.

Is hier nog verder iets mee te doen? Of wordt het kort zetten :jank:
Afbeelding
Muk

Re: Castratenvacht

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou maandelijks naar de trimmer gaan. Helpt dat niet, dan is standje kort denk ik de beste oplossing. Zeker ook omdat Bo er zoveel last van heeft.

Gina heeft ook een castratenvacht en die is zienderogen opgeknapt door het kortscheren van haar vacht. Nu het iets kouder is krijgt ze wel een extra fleecejasje aan, maar dat weegt niet op tegen de nadelen van een verstikkende vacht.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Maandelijks naar de trimmer! :schrik:
Dat wordt een nachtbaan....

Hier ook een ramp met de bernerdame.
Vooral ook de plukken die voortdurend door het huis rondstuiven.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hij gaat woensdag weer naar de trimmer en even kijken hoe het gaat ook met wassen en föhnen evt. Maar ik wil niet te lang blijven aanmodderen, het belangrijkste is dat het voor hem comfortabel is.
Zijn huid zelf ziet er nog gezond uit, alleen dat verharen jeukt verschrikkelijk
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier ook drama met Miep hoor. Ik heb haar vandaag maar weer met de vlooienkam mishandelt. Ook haar staart. Maar met genoeg knuffeltjes en trutjes tussendoor vind ze het prima.

Ze had altijd al een enorme vacht, maar na de castratie is het drama in het kwadraat. Maar scheren ga ik echt niet doen hoor. Maar maandelijks naar Rosita, kan Bruin ook niet trekken.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jeuk is iets wat echt niet bij castraatverschijnselen hoort. Daarvoor moet je elders zoeken.

Goed (leren) kammen scheelt natuurlijk heel veel. Je gebruikt een grove kam (hoe meer haar, hoe grover je kam is de stelregel) en je werkt in laagjes van achter naar voor en van boven naar beneden. Ik heb je dat toch eens op een doedag laten zien?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marion. schreef:Hier ook drama met Miep hoor. Ik heb haar vandaag maar weer met de vlooienkam mishandelt. Ook haar staart. Maar met genoeg knuffeltjes en trutjes tussendoor vind ze het prima.

Ze had altijd al een enorme vacht, maar na de castratie is het drama in het kwadraat. Maar scheren ga ik echt niet doen hoor. Maar maandelijks naar Rosita, kan Bruin ook niet trekken.
Nou moet ik zeggen dat ik met Jaymz ook maandelijks naar de trimmer ging, maar dat was niet voldoende. Uiteindelijk is hij geschoren en daar knapte hij enorm van op. Al gaat mijn voorkeur wel uit naar het trimmen, aangezien ik een behaarde newf wel mooier vind dan een kale newf.

Het goed trimmen vind ik vreselijk, ik weet hoe het moet, maar het blijft een rotklus. Ik hoop dat ik hier dan ook snel een goede trimmer vind.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Jade is ook in februari (dacht ik) naar de trimmer geweest, ontwold. Niet helemaal, maar desondanks kwam er enorm veel haar af.
Inmiddels komt er weer net zo veel af als toen denk ik. Binnenkort mag ze weer.
Ze heeft er gelukkig geen last van. Bleza wel, die heeft echt last van de losse haren. Ze vliegen ook echt in het rond als ze krabt. Jade krabt nauwelijks.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”