Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lovesvivian
geregistreerd lid
Aantal honden: 0

welke ras?

Ongelezen bericht door lovesvivian »

Hallo ik ben vivian en ik krijg dit jaar een pupje.
Maar nu hebben we een probleem, mijn moeder en ik kunnen het maar niet eens worden over het ras.
Zelf vind ik de border collie een geweldig ras maar die heeft teveel beweging nodig en die kunnen we hem niet bieden ook de beagle lijkt me een leuk ras maar me moeder heeft er d'r twijfels over mijn moeder vind de cavalier king charles spaiel hele leuke honden ik hou daar zelf wat minder van.
Wat wij zoeken is dus een middel groot of klein hondje waar ik lekker het bos mee in kan maar die het ook goed vind om een blokje om te gaan zowel een mooie als een stoere hond en geen chihuahua
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met leuke rassen
Xx vivian
Niemand is een betere beste vriend dan je hond!!
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: welke ras?

Ongelezen bericht door Habibi »

Pfoeee, daar noem je qua type, uiterlijk en karakter 3 TOTAAL verschillende rassen op.

Wat willen jullie met het hondje gaan doen? Gezellig als gezinshond, met zo nu en dan een lekkere boswandeling?
Wil je iedere dag actief trainen? (zo te lezen niet)
Wil je een hond die probleemloos 20 kilometer kan wandelen, of is een blokje om voldoende?
Wil je een hond die je erg makkelijk nieuwe dingen leert (dus ook foute...) of liever een hond waar je iets minder bij moet nadenken?
Wil je een hond die makkelijk met andere dieren en honden kan, of is dat niet zo van belang?
Wil je een hond die goed met kinderen kan, of maakt dat niet uit?
Wil je een hond die waaks is, en dus wat wantrouwend kan zijn tegen vreemden, of liever een allemansvriend?
Wil je een hond waarvan de kans op gezondheidsproblemen erg groot is? Kun je daar voor zorgen? Of toch liever iets waar de kans op een gezonde hond groter is?
Wil je per se een rashond, of mag het ook een kruising zijn?
Wil je een pup, of mag het ook een volwassen hond zijn?
Langhaar, korthaar, ruwhaar? Veel vachtverzorging nodig, of minder?
Hebben jullie eerder honden gehad, of wordt dit de eerste?

etcetera.

Dit klinkt heel vreemd, maar eigenlijk kun je pas naar een specifiek ras gaan kijken, als je dit soort vragen probleemloos kun beantwoorden.

Bij de drie rassen die je noemt zijn dit de eerste dingen waar ik aan denk:
Border Collie: alleen aan beginnen als je van plan bent om er -op wat voor manier dan ook- iets actiefs mee te gaan doen. Bij voorkeur niet als eerste hond.
Beagle: je moet tegen enigszins eigenwijs gedrag kunnen, het kunnen een beetje clowns zijn. Blinken -meestal- niet uit in gehoorzaamheid
Cavalier King Charles: 1e ingeving: Niet!!! aan beginnen. Geweldige hondjes maar helaas doodziek. 100% heeft na het 7e levensjaar last van hartklachten (Als ze de 7 jaar halen) Verder heel veel problemen met de hersenen. De schedelpan is te klein voor de hoeveelheid hersenen, en dat levert verschrikkelijke klachten op.

Uiteraard zijn er binnen de rassen altijd uitzonderingen. Maar er zijn er meer die aan het algemene plaatje voldoen, dan die er niet aan voldoen.

Veel plezier met het nadenken en de voorpret!
Ik ben benieuwd war jullie uiteindelijk voor kiezen.
Afbeelding
lovesvivian
geregistreerd lid

Heb even het rijtje gekopieerd

Wat willen jullie met het hondje gaan doen? Gezellig als gezinshond, met zo nu en dan een lekkere boswandeling
Wil je iedere dag actief trainen? (zo te lezen niet) nee idd
Wil je een hond die probleemloos 20 kilometer kan wandelen, of is een blokje om voldoende? Ik wil een hond die zowel ver kan lopen als een blokje om kan
Wil je een hond die je erg makkelijk nieuwe dingen leert (dus ook foute...) of liever een hond waar je iets minder bij moet nadenken? Graag een hond die makkelijk leert maar ook eigenwijs kan zijn
Wil je een hond die makkelijk met andere dieren en honden kan, of is dat niet zo van belang? We hebben 2 katten dus hij moet wel met andere dieren om kunnen gaan
Wil je een hond die goed met kinderen kan, of maakt dat niet uit? Aangezien er vaak kinderen over de vloer komen is dat wel van belang
Wil je een hond die waaks is, en dus wat wantrouwend kan zijn tegen vreemden, of liever een allemansvriend? We willen het liefst een sociale hond, een allemans vriend dus
Wil je een hond waarvan de kans op gezondheidsproblemen erg groot is? Kun je daar voor zorgen? Of toch liever iets waar de kans op een gezonde hond groter is? Een gezonde hond is natuurlijk erg belangrijk
Wil je per se een rashond, of mag het ook een kruising zijn? Een kruising is ook goed
Wil je een pup, of mag het ook een volwassen hond zijn? Ik wil het liefst een pup
Langhaar, korthaar, ruwhaar? Veel vachtverzorging nodig, of minder? De vacht verzorging maakt niet uit
Hebben jullie eerder honden gehad, of wordt dit de eerste?
lovesvivian
geregistreerd lid

En het wordt onze eerste hond
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Bordercollie past absoluut niet bij wat jullie willen- die heeft echt elke dag wel een flinke wandeling of training nodig.

Cavalier zou ik vanwege de gezondheidsproblemen in het ras niet aan raden.

Beagle weet ik zou niet heel veel over, de beagles die ik ken zijn zeer eigenwijs, maar hoe het zit met gezondheid weet ik niet :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou dan eerder eens gaan kijken bij de gezelschapshonden. Misschien een leuke middenslag poedel, havanezer, Chinese naakthond (of als je niet van naakt houdt: de powderpuff).
Een beagle past volgens mij ook wel redelijk goed (voor zover ik het ras ken), maar houd er wel rekening mee dat beagles vaak niet los kunnen lopen.
Een Cavalier zou denk ik ook passen, maar zou ik nooit aanraden vanwege de ernstige gezondheidsproblemen.

O, en welkom op het forum! :mrgreen:
lovesvivian
geregistreerd lid

Ik wist helemaal niet dat de cavalier zoveel gezondsheids problemen haddden bedankt dat jullie dat laten weten
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Haal een leuk hondje uit et asiel
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

OH, en pas goed op waar je je hondje haalt.. dat je niet in de wereld van broodfok trapt!

Suzanne
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Golden retriever, poedel, schapendoes, bearded collie, hollandse smous, wetterhoun, zijn rassen die misschien zouden passen. Al denk ik dat de meesten hiervan naast de dagelijkse wandeling af en toe een leuke uitdaging ook wel zouden waarderen.
Groetjes, Marjan
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zou een cocker niet wat zijn? Misschien kan een van de cockerbaasje dat komen vertellen, maar daar moest ik aan denken, sociaal, leert snel genoeg en is ook eigenwijs en lijkt uiterlijk ook wel een beetje op de cavalier waar moeder voor gevallen is.
lovesvivian
geregistreerd lid

Bedankt voor de reacties ik ga zeker een goede fokker zoeken en het ras is toch de beagle geworden ookal zijn ze een beetke eigenwijs dat maakt ze juist leuk en ze zijn ook heel mooi als ik meer weet laat ik het jullie horen
eind juni krijg ik mijn pup dus dan zou ik ook fotos plaatsen
Jeannettebo
Zeer actief

Dat is wel heel snel beslist :schrik: je weet dat die wel meer nodig hebben, ook training en cursus etc?

Je moet nog een fokker zoeken? Hou er aub rekening mee dat je eind juni dan nog geen pup hebt, anders wordt het wss alsnog en broodfokker... Alleen die leveren op bestelling
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Dat is wel heel snel beslist :schrik: je weet dat die wel meer nodig hebben, ook training en cursus etc?

Je moet nog een fokker zoeken? Hou er aub rekening mee dat je eind juni dan nog geen pup hebt, anders wordt het wss alsnog en broodfokker... Alleen die leveren op bestelling
Hier heeft Jeanette absoluut gelijk in! Koop alsjeblieft geen broodfokhondje, de moeder van zo'n puppie leidt (lijdt is hier beter) een verschrikkelijk leven, nog lang nadat jouw pup al alle ellende vergeten is.

HIER kun je ook eens kijken voor een beagle. Deze stichting zorgt ervoor dat er heel veel ex-laboratoriumhondjes een goed huis krijgen en daar zitten regelmatig ook pups bij. Mijn eerste hond kwam ook via deze stichting en ze zijn best streng met selecteren van de nieuwe baasjes, maar je kunt daarna wel altijd bij ze terecht voor hulp.
Quasar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Quasar »

lovesvivian schreef:Bedankt voor de reacties ik ga zeker een goede fokker zoeken en het ras is toch de beagle geworden ookal zijn ze een beetke eigenwijs dat maakt ze juist leuk en ze zijn ook heel mooi als ik meer weet laat ik het jullie horen
Dan is het al zeker welke moeder het wordt?? Ze moet dan al zwanger zijn en heeft de fokker nog niet te veel inschrijvingen voor de pups?
Wij zijn net toen ze zwanger was naar de fokker toe gegaan om te bespreken wat onze wensen zijn en hoe de fokker ons vond voor de toekomstige pup en... houdt er rekening mee dat de dekking in sommige gevallen niet goed kan gaan en dat je dus geen pup hebt eind juni en op de volgende dekking of een andere fokker moet zoeken!

Veel succes
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Quasar schreef:
lovesvivian schreef:Bedankt voor de reacties ik ga zeker een goede fokker zoeken en het ras is toch de beagle geworden ookal zijn ze een beetke eigenwijs dat maakt ze juist leuk en ze zijn ook heel mooi als ik meer weet laat ik het jullie horen
Dan is het al zeker welke moeder het wordt?? Ze moet dan al zwanger zijn en heeft de fokker nog niet te veel inschrijvingen voor de pups?
Wij zijn net toen ze zwanger was naar de fokker toe gegaan om te bespreken wat onze wensen zijn en hoe de fokker ons vond voor de toekomstige pup en... houdt er rekening mee dat de dekking in sommige gevallen niet goed kan gaan en dat je dus geen pup hebt eind juni en op de volgende dekking of een andere fokker moet zoeken!

Veel succes
Ze moet zelfs al bevallen zijn...
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat is wel heel erg snel gegaan :80:

Ik zou in jouw situatie dus niet zo snel voor een beagle gaan. Een beagle heeft véél, maar dan ook véél, meer nodig dan een blokje om en af en toe een boswandeling! Beagles hebben bijna nooit genoeg aan gewoon een wandeling met veel gesnuffel, maar bijna altijd hersenwerk nodig. Ik heb hier een beagle van 9 en een half die qua energie niet onderdoet voor eentje van 4 of 5. Kan ontzettend druk zijn en dan is een uurtje fietsen of lopen niet genoeg, absoluut niet. Hij heeft uitdagingen nodig in de vorm van hersenwerk, opdrachtjes, etc. Ook tijdens wandelingen probeer ik hem actief opdrachten te geven. De kans bij een beagle is ook groot dat hij niet los kan lopen en slecht alleen thuis kan zijn. Het is wel een relatief gezond ras.

Zelf train ik met m'n beagle nog gehoorzaamheid en we doen thuis veel. Hij vindt het stom om telkens hetzelfde te doen of telkens naar hetzelfde park/bos te gaan.

Lees je alsjeblieft heel goed in voor je een beagle neemt. Er zitten al genoeg beagles in het asiel omdat ze er zo schattig uit zagen, maar het karakter niet paste :( Het zijn geen makkelijke hondjes en ik zou het echt alleen aanraden als je zeker weet dat je engelengeduld, heel veel tijd, een flinke dosis humor en nog meer engelengeduld hebt.

Als je meer wil vragen kan ik heel wat beantwoorden :D
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

En ik ben héél erg benieuwd waar je de beagle vandaan denkt te halen, zo snel al!
Niet van Marktplaats halen hoor, daar staan vaak hele slechte fokkers tussen :wink:
Als je slim bent neem je een hondje van een fokker die aangesloten is bij de rasvereniging, alhoewel daar ook weer fokkers tussen zitten die ik niet snel zou kiezen.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Oei, de beagles die ik ken hebben inderdaad echt niet genoeg aan een blokje om! Bij te weinig beweging vind ik ze erg druk, lastig te trainen en blafferig worden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet echt een ras kan opnoemen die totdat ze ouder zijn echt voldoende heeft aan een 'blokje om'. Een hond (ook 'rustige' rassen) maak je toch pas echt gelukkig als hij/zij elke dag minimaal 1 wandeling van 45 minuten kan maken. En dan niet elke dag hetzelfde rondje maar een wandeling met uitdaging in de vorm van trainen, spelen (bal gooien bv) of eens een keer fietsen of skeeleren ipv lopen.

Denk anders eens aan een oudere herplaatser. (vanaf 6 jaar) Daar zitten ook fantastische honden tussen. Daarnaast is het met een oudere herplaatser makkelijker om de komst van de hond aan te passen op de vakantie.
Kijk bijvoorbeeld eens op de site http://www.dutchyadoptions.nl Keus genoeg en de karakters zijn al bekend.
Afbeelding
Quasar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Quasar »

Jeannettebo schreef:
Quasar schreef:

Veel succes
Ze moet zelfs al bevallen zijn...
Ik zat ook ff na te denken over de hoeveelheid weken vanaf nu hihi
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Afbeelding
lovesvivian
geregistreerd lid

Ik ben ook zeker niet van plan om alleen een blokje om te lopen ik ga zeker op puppy cursus en daarna lijkt agyliti me heel leuk om te doen ik heb geen verstand van goede fokkers dus misshien weet iemand hier een goede fokker tijd heb ik ook genoeg en als ik niet thuis ben zijn mijn moeder en broers wel thuis ik was er al snel over uit dat ik een beagle wilde alleen mijn moeder wist het nog niet zeker bedankt voor de info
Hilde
Zeer actief

Waarom wil je zo graag een beagle dan? Waarom spreekt juist dit ras je aan in plaats van andere rassen?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

En een beagle heeft niet genoeg aan 6 dagen per week een blokje om en één dag in de week behendigheid. Je zal met een beagle elke dag aan de slag moeten, hersenwerken, trainen, dingen ondernemen, hem geestelijk moe maken..
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Hilde schreef:En een beagle heeft niet genoeg aan 6 dagen per week een blokje om en één dag in de week behendigheid. Je zal met een beagle elke dag aan de slag moeten, hersenwerken, trainen, dingen ondernemen, hem geestelijk moe maken..
Er zit natuurlijk wel nog heel veel tussen die twee voorstellingen...

Hier wordtook niet iedere dag getraind. Wel iedere dag een lange wandeling erbij, minimaal twee keer in de week trainen, wat natuurlijk wel thuis terugkomt. Maar een paar dagen dat ik alleen de lange wandeling maak voldoet ook bij Lay. Goed Lay is geen beagle, maar een mechel als Lay heeft toch ook echt wat nodig, maar wat jij stelt is het andere uiterste
Afbeelding
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Ik zou als ik jou was het asiel in de gaten houden. Op http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/honden staan genoeg leuke honden!
Zitten ook regelmatig pups in het asiel. Ik heb nu net een paar dagen een hondje uit het asiel thuis en ze is geweldig!
Een lievere en makkelijkere hond kan ik me niet wensen! Wij wilden eerst ook voor een pup gaan, maar dat kost ontzettend veel tijd en energie hè.
Een iets oudere hond is soms veel gemakkelijker! Zo zijn ze bijvoorbeeld vaak al zindelijk en kennen soms de basiscommando's al.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Er zit natuurlijk wel nog heel veel tussen die twee voorstellingen...

Hier wordtook niet iedere dag getraind. Wel iedere dag een lange wandeling erbij, minimaal twee keer in de week trainen, wat natuurlijk wel thuis terugkomt. Maar een paar dagen dat ik alleen de lange wandeling maak voldoet ook bij Lay. Goed Lay is geen beagle, maar een mechel als Lay heeft toch ook echt wat nodig, maar wat jij stelt is het andere uiterste
Het staat er een beetje krom, maar ik bedoel wel elke dag aan de slag in de vorm van een uitdagende wandeling met opdrachten en/of trainen, hersenwerken, etc. Verschilt natuurlijk per hond. Ik merk bij Beau dat hij ook wel eens genoeg heeft aan een lange wandeling, maar vaak is hij dan toch nog druk in huis. Terwijl hij als we écht bezig zijn geweest tijdens de wandeling/training/hersenwerk/wat dan ook hij direct gaat liggen en rusten. Wat ik wél weet is dat Beau niet genoeg heeft aan 7 dagen per week alleen een lange wandeling. Laat staan een blokje om. Beau wil iets dóen. Samen.

En bijvoorbeeld deze week, zijn we maandag naar het bos geweest en dinsdag hebben we een langere fietstocht gemaakt, zijn we naar een paardenstal geweest en hebben we ergens wat gegeten. Veel indrukken dus, veel gedaan, opdrachtjes onderweg etc. Dan is hij woensdag wat tammer dan anders en hoef ik woensdag niet te trainen in principe. Donderdag lang in de trein gezeten op weg naar een nieuw gebied om te wandelen en vrijdag de hele dag naar Animal Event geweest en 5 korte workshops gedaan. Dan is hij zaterdag ook weer tam en hij is nu ook nog redelijk tam. Hoewel hij net vakkundig alle kussen van de tuinstoelen heeft verwijderd :engel: Maar nu ligt hij in de tuin te slapen. Merk wel dat we straks aan de slag moeten.

Ik vind het vooral jammer dat heel veel mensen (en dan heb ik het niet over jou, hoor, Jeannette) beagles onderschatten. Het zijn echt niet de állermoeilijkste honden en niet de honden met de állermeeste energie, maar ze kunnen toch echt wel vergeleken worden met een dalmatiër of een ridgeback qua energielevel en wat er allemaal moet gebeuren. Anders krijg je gewoon hele vervelende, blafgrage, eigenwijze hondjes. Als ik eens wat minder tijd hebt stormt Beau bij elke voorbijganger naar het hek om te blaffen, waar hij niet eens over denkt als hij gewoon zijn energie kwijt kan. Het is sowieso verschillend per individu, maar het zou zo jammer zijn als TS zich ontzettend verkijkt op wat ze in huis neemt. Ze zou ook kunnen kijken naar een volwassen beagle (neem eens contact op met de club, TS) die al alleen kan zijn en waarvan al bekend is wat hij/zij nodig heeft.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoe oud ben je zelf?
Wie gaat de opvoeding doen?

Je hebt , tenzij je naar een broodfokker gaat, eind juni geen pup in huis hoor, dat werkt zo snel niet.

Is er iemand de eerste 4 tot 6 weken fulltime thuis die de socialiseren, zindelijkheidstraining e.d. gaat doen?

Ik denk dat je a-nogal jong bent en b-geen benul hebt nog, wat er bij het hebben van een pup komt kijken en hoe dat proces in zijn werk gaat.

Het is niet dat je op een zondag besluit "ik wil een beagle want die sien er so leuk uit".... daar komt echt veel meer bij kijken!!

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Het staat er een beetje krom, maar ik bedoel wel elke dag aan de slag in de vorm van een uitdagende wandeling met opdrachten en/of trainen, hersenwerken, etc. Verschilt natuurlijk per hond. Ik merk bij Beau dat hij ook wel eens genoeg heeft aan een lange wandeling, maar vaak is hij dan toch nog druk in huis. Terwijl hij als we écht bezig zijn geweest tijdens de wandeling/training/hersenwerk/wat dan ook hij direct gaat liggen en rusten. Wat ik wél weet is dat Beau niet genoeg heeft aan 7 dagen per week alleen een lange wandeling. Laat staan een blokje om. Beau wil iets dóen. Samen.
Ja, maar dat is Beau - is dat representatief voor beagles in het algemeen?
Mijn twee oppasbeagles waren het tegenovergestelde ;-) Die lagen het liefst de hele dag lui te wezen op de bank. Waren op zich best te porren voor een wandeling, maar hadden dan echt geen zin om iets samen te doen, in tegendeel: ze waren altijd helemaal in hun eigen wereld. Ze luisterden dan ook totaal niet (in tegenstelling tot Beau) en konden allebei niet los.
In huis merkte je verder nauwelijks dat ze er waren. Ze kwamen niet voortdurend aan met speeltjes of vragen om aandacht. Absoluut geen drukke honden dus. O, en één van de twee kon inderdaad totaal niet alleen blijven, die blafte dan alles bij elkaar.

Niet dat ik wil zeggen dat deze twee wel representatief zijn hoor, maar ligt het gemiddelde niet ergens in het midden? ;-)

Edit: ter verduidelijking: deze twee beagles hoorden niet bij elkaar - hadden allebei een ander baasje en waren enige hond.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 05 mei 2013 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

lovesvivian schreef:Ik ben ook zeker niet van plan om alleen een blokje om te lopen ik ga zeker op puppy cursus en daarna lijkt agyliti me heel leuk om te doen ik heb geen verstand van goede fokkers dus misshien weet iemand hier een goede fokker tijd heb ik ook genoeg en als ik niet thuis ben zijn mijn moeder en broers wel thuis ik was er al snel over uit dat ik een beagle wilde alleen mijn moeder wist het nog niet zeker bedankt voor de info
Heb je al eens bij de stichting in onderstaande link gekeken? Wel pups, geen broodfok en de mensen van de stichting weten er veel van, die doen dit al jaren.
kipo schreef:
HIER kun je ook eens kijken voor een beagle. Deze stichting zorgt ervoor dat er heel veel ex-laboratoriumhondjes een goed huis krijgen en daar zitten regelmatig ook pups bij. Mijn eerste hond kwam ook via deze stichting en ze zijn best streng met selecteren van de nieuwe baasjes, maar je kunt daarna wel altijd bij ze terecht voor hulp.
Hilde
Zeer actief

DeDiana schreef:Ja, maar dat is Beau - is dat representatief voor beagles in het algemeen?
Mijn twee oppasbeagles waren het tegenovergestelde ;-) Die lagen het liefst de hele dag lui te wezen op de bank. Waren op zich best te porren voor een wandeling, maar hadden dan echt geen zin om iets samen te doen, in tegendeel: ze waren altijd helemaal in hun eigen wereld. Ze luisterden dan ook totaal niet (in tegenstelling tot Beau) en konden allebei niet los.
In huis merkte je verder nauwelijks dat ze er waren. Ze kwamen niet voortdurend aan met speeltjes of vragen om aandacht. Absoluut geen drukke honden dus. O, en één van de twee kon inderdaad totaal niet alleen blijven, die blafte dan alles bij elkaar.

Niet dat ik wil zeggen dat deze twee wel representatief zijn hoor, maar ligt het gemiddelde niet ergens in het midden? ;-)

Edit: ter verduidelijking: deze twee beagles hoorden niet bij elkaar - hadden allebei een ander baasje en waren enige hond.
Nee, daar heb je ook gelijk in. Zij waren dan écht wel het tegenovergestelde van Beau, die is heel veel aan het slepen met speeltjes, echt een bezig bijtje. We hebben clickeren herondekt en dat vindt hij helemaal het einde. Op wandelingen wil hij ook wat te doen hebben, niet alleen maar snuffelen. Ik ken wel meer beagles die zo zijn, maar ook beagles die zo zijn zoals jij beschrijft. En heel veel ertussenin. Als ik een pup zou nemen zou ik goed kijken naar hoe de ouders zijn. Wat wil je voor hond? Wil je inderdaad zo een als jij beschrijft of zo een als ik heb? Of iets ertussen in? Is natuurlijk ook een deel aanbod, als die beagles waarover jij vertelt meer uitgedaagd zouden worden, zouden ze misschien ook anders zijn.. Ik weet het niet.

Alleen ik zou alsnog niet zo klakkeloos voor een beagle gaan zoals TS doet. De gemiddelde beagle (dus Beau niet) is niet een beetje eigenwijs, maar ONTZETTEND eigenwijs.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”