Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstelling!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Eef-Lopke&Lenka

Voorstelling!

Ongelezen bericht door Eef-Lopke&Lenka »

Dag mensen

Ik ben Eef Bols, 31 jaar en ik woon in Beerse, België. Samen met mijn 2 hondjes leid ik een fantastisch leventje.
Graag wil ik jullie wat meer vertellen over mijn 2 gabbers Lopke en Lenka.

Lopke kocht ik als puberpupje in het Bolkshof, waarnaar ik me nooit meer zal begeven (ook niet naar een andere broodfokker!), ik kreeg mijn prutske doodziek mee. Gelukkig was ze na een dag of 10 antibiotica weer terug in orde.
Lopke is een mix malthezer, maar welk ras er nog tussenzit weet ik niet, dat konden ze me op de kennel ook niet vertellen (?!), ze heeft de haren en het snuitje van een malthezer, maar haar lichaamsbouw is eerder van een middelgrote hond, erg lange poten ook. Het is een heel voorbeeldig meisje, energiek, lollig, heel braaf en ze luistert erg goed! Lopke is niet echt een knuffelaar, ze komt wel bij je liggen maar te lang knuffelen heeft ze niet graag. Verder is ze eerder afwachtend, bv bij kindjes, en soms een beetje bang van andere honden, maar zo'n dotje, een hondje waar je werkelijk nooit last mee hebt.

De eerste ontmoeting met Lenka...was in de frituur. Ik was al een tijdje beginnen nadenken over een tweede hondje, maar ik had nog geen concrete plannen gemaakt. Elke vrijdag ging ik mijn frietje halen in de frituur, die over mijn appartement (toen nog in Turnhout) gelegen was. Ik zag een affiche hangen, een foto van Lenka (toen nog Lessy) erop en een tekstje van een vrouw, die in haar nieuw appartement maar 1 hondje mocht houden ipv 2 (Achteraf ontdekte ik dat dit een leugen was, want ze heeft daarna toch weer een andere tweede hond aangeschaft!)
Wel, het sprak me aan, en ik was klaar voor een tweede hondje, ik besloot contact op te nemen met die vrouw. Later op de avond is ze dan met Lenka naar de frituur gekomen, waar ik ook mijn ander hondje Lopke mee naartoe had genomen om kennis te maken. Het klikte zeer goed, ze was toen 7 maanden. Lenka is een mix maltezer-Yorkshire terriër, een mooi koppetje, maar echt wel meer het karakter van yorkshire terriër; alert, soms met momenten van blafalarm als er mensen mijn huis passeren, een karaktertje tov andere honden en een echte deugniet, ze durft wel eens nèt buiten de lijntjes gaan qua regels. Maar ze is zo aanhankelijk en superlief, ze rolt steeds op haar ruggetje en ik ben haar beste vriend.
Ik ben achteraf gezien wel zeer blij dat ik haar in huis heb gehaald, die vrouw zorgde niet goed voor haar, een hele dag in een bench zonder aandacht, ze was mager, het bandje 1 cm nylon halsband strak in haar nekje, een koordje van 1m als leiband ...heb mij direct een wandeltuigje voor rond het lichaam gekocht, een flexi-leiband en degelijk voer, ook de haren gewassen en korter geknipt. Ik heb haar op de 2de dag al los laten lopen, en zoals toen een hond vrijheid uitstraalde, dat heb ik nog nooit gezien, als een speer liep ze en speelde ze met Lopke!

Ik ben zeer blij met mijn 2 huisgenootjes, we doen vaak boswandelingen waar ze los mogen lopen, mogen zwemmen en dollen. Ze hebben sinds vorig jaar een tuin, maar ik ga er dagelijks nog mee op stap (wandelen in de buurt+loslopen), ik steek er veel tijd en energie in, ik denk wel dat ik een prima baasje ben :-D

Zo, jullie weten al iets meer...maar ik zou ook graag een foto posten, enkel weet ik niet goed hoe dat hier moet. Kunnen jullie mij zeggen hoe dat gaat?
Groetjes van Eef, pootjes van Lopke en Lenka!
Muk

Re: Voorstelling!

Ongelezen bericht door Muk »

Welkom :ok:

Je kunt foto's posten al zul je die eerst op het internet moeten zetten (rechtstreeks vanaf je harde schijf hier posten lukt niet). Je kunt je foto's gratis bij bv Photobucket op het internet zetten. En dan kun je die hier invoegen in je bericht of onderschrift. Succes.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Voorstelling!

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
marloes_2406
Zeer actief