Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kattenhater in Enschede

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

kattenhater in Enschede

Ongelezen bericht door iones »

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/k ... ead_shared

ENSCHEDE - De 2,5 jaar oude Europese korthaar Noé, van Thomas IJmker en zijn echtgenote, aan de Geraniumstraat in Enschede, is vrijdag beschoten en zondag aan de gevolgen overleden. Vrijdagavond zag Thomas dat er iets niet in orde was met de poes. Ze liet bloedvlekken achter op haar ligplaats. „Ze keek ook heel zwak uit de ogen.”

De dienstdoende dierenarts onderzocht het dier rond elf uur ’s avonds, vond een wondje dat hij voor een bijtwondje versleet. Met pijnstillers en antibiotica ging het dier naar huis. De volgende dag ging het niet best met de poes. Ze at niet, maar Thomas dacht dat de schrik er misschien nog goed in zat waardoor het beestje de eetlust tijdelijk was ontnomen.

Pijn in buikstreek

Veel verbetering zat er in de loop van de dag echter niet in. Zaterdagavond gaf het dier pijn aan in de buikstreek. „Toen we haar aanraakten, schreeuwde ze het uit.” Nu maakte de dierenarts een röntgenfoto, waarop in de buik van de poes een kogel te zien was. „Dan zakt de grond onder je voeten weg.”

Tijdens een operatie van drie uur werd de kogel verwijderd. Maar inwendig bleek er zo veel beschadigd en ontstoken dat Noé later op de avond toch nog overleed.

Waarschuwen voor kattenhater

Thomas wil met zijn verhaal andere kattenbezitters in de buurt er voor waarschuwen dat er mogelijk een kattenhater actief is. Ook hoopt hij dat iemand in de buurt iets heeft gezien of gehoord wat naar de dader kan leiden.

„Als we weten wie het heeft gedaan, kunnen we het verlies een plekje geven. Maar ik wil de schutter ook graag de rekening onder z’n neus schuiven. We zijn aan kosten tussen de 2.000 en 2.500 euro kwijt.” IJmker is ook een actie begonnen op Facebook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Re: kattenhater in Enschede

Ongelezen bericht door hondje »

Helaas zitten die overal. Gelukkig heb ik mijn kat nog (zit nu binnen) die bleek achteraf voor de 2e beschoten en gelukkig 'slechts' alleen haar been door de midden en tijdelijk lam van achter. Dus mensen ook in Dalfsen (bij mij in de straat) is je kat niet veilig!
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
iones
Zeer actief

Ze zitten inderdaad overal ja.
Je kunt een kat beter ook niet loslaten in de bouw, want dat werkt irritaties op. Ik zou je tuin dermate omheinen dat de kat er niet meer uit kan. Voor z'n eigen veiligheid.

maar hier op het platteland zijn er ook jagers die op katten schieten. Omdat die het biologische systeem om zeep zouden helpen.
En als het om een paar katten ging, zou dat nog niet zo erg zijn. Maar ze laten ze hier overal maar voortplanten.

En weet je wat het lullige nou is? Er zijn ook een paar mensen die hun kat wél laten helpen, en die katten worden óók afgeschoten. Je broek zakt er gewoon van af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
hondje
Zeer actief

Precies mijn kat is gewoon netjes geholpen en woon in het buitengebied. Maar goed als mensen last hebben van iets zoeken ze dus niet de eigenaar op (mijn is ook gechipped) maar nemen ze het recht in eigen hand. Je kat buiten laten lopen is blijkbaar niet meer van deze tijd. Heb gelukkig nu een ren aan huis, tuin is halve hectare en heb ook een hond dus afzetten is niet te doen te kostbaar aangezien wij het spul huren en we er in 2018 weg moeten. Dus dan maar een ren aan huis. Beestje is omdat ze het niet gewend is om veel binnen te zitten wel een stuk minder fit maar gelukkig is ze al 9 en wordt vanzelf wel wat rustiger. Nee een buitenkat voor mij NOOIT meer. Gelukkig lopen er nu wel genoeg andere katten rond het huis om de muizen weg te vangen want die zitten er veel en vind gif en vallen not done met oog op de rest van de natuur.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nee, heb ik ook al eens gezegd, hier na geen katten meer , en niet omdat ik t niet meer zou willen, maar gewoon omdat ik t gevoel heb dat de mensen wereld geen betrouwbare omgeving meer is voor die beesten :ugh: , dus dan maar helemaal niet meer.
S@ndr@
Zeer actief

tja nu zijn t de katten, wat is t volgende wat we niet meer verdragen, en tot overlast bestempeld wordt :U: begrijp me goed hoor, ik woon in een gat, maar ook hier wordt de verdraagzaamheid steeds minder, en alles veranderd en ik snap dat ook wel, maar vraag me toch wel eens angstig af waar dat gaat eindigen :hmmm:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nanna, mee eens.
Heb er 2 en die kunnen dag en nacht naar buiten in de ren. Wat ze ook doen.
Oké, sommigen zeggen dat ik ze wat onthoud. Maar ik onthoud ze ook gevaar. Boze buren waarvan ze de tuin vol schijten etc.

We hebben katten voor onszelf, niet voor een ander.
Woonden we midden in de polder zou ik het nog anders vinden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

iones schreef:Ze zitten inderdaad overal ja.
Je kunt een kat beter ook niet loslaten in de bouw, want dat werkt irritaties op. Ik zou je tuin dermate omheinen dat de kat er niet meer uit kan. Voor z'n eigen veiligheid.

maar hier op het platteland zijn er ook jagers die op katten schieten. Omdat die het biologische systeem om zeep zouden helpen.
En als het om een paar katten ging, zou dat nog niet zo erg zijn. Maar ze laten ze hier overal maar voortplanten.

En weet je wat het lullige nou is? Er zijn ook een paar mensen die hun kat wél laten helpen, en die katten worden óók afgeschoten. Je broek zakt er gewoon van af.
Ook de 'geholpen' katten jagen op vogeltjes etc.. En je ziet niet direct of een kat gecastreerd is of niet. Binnenhouden of in de tuin houden lijkt mij de beste oplossing.
S@ndr@
Zeer actief

ze vangen wat er is en wat er valt te pakken, zijn er veel vogels dan zullen ze er heus wel eens eentje pakken, maar t gros van wat ze vangen zijn muizen, ja die muizen die niemand eigenlijk wil en die iedere herfst beschutting zoeken bij mensen in huis :wink: en die iedere 6 weken een nestje van de nieuwe generatie grootbrengen :ok:
hondje
Zeer actief

Daisy@ schreef:Nanna, mee eens.
Heb er 2 en die kunnen dag en nacht naar buiten in de ren. Wat ze ook doen.
Oké, sommigen zeggen dat ik ze wat onthoud. Maar ik onthoud ze ook gevaar. Boze buren waarvan ze de tuin vol schijten etc.

We hebben katten voor onszelf, niet voor een ander.
Woonden we midden in de polder zou ik het nog anders vinden.
Daar woon ik tussen de boerderijen in maar ook daar zijn er dus kattenhaters. Vind het zo jammer dat ze niet even aan de deur zijn geweest. Maar goed katten los kan dus nergens meer. Nou vind ik nog steeds niet dat iemand recht heeft om op een loslopende kat te schieten. Ren kan ook kapot gaan door de loslopende herder van de buren en dan heb ik een probleem want dan is mijn kat weg. Loslopende kinderen ook maar opsluiten? Zorgen soms ook voor overlast zeker bij mensen die zelf geen kinderen hebben. De wereld wordt al maar harder en harder.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:ze vangen wat er is en wat er valt te pakken, zijn er veel vogels dan zullen ze er heus wel eens eentje pakken, maar t gros van wat ze vangen zijn muizen, ja die muizen die niemand eigenlijk wil en die iedere herfst beschutting zoeken bij mensen in huis :wink: en die iedere 6 weken een nestje van de nieuwe generatie grootbrengen :ok:
We hebben muizenvallen en muizengif. Tot zover de noodzaak van een kat.
En als iedere kat nou de muizen wegvangt uit eigen tuin zijn we er ook.
Ik heb ook muizen in de tuin, bosmuisjes. En ik zou zeer displeased zijn als de kat van de buren daar in mijn tuin op ging jagen :hmmm:
muizenvallen leren ze kennen en gif veroorzaakt vroeg of laat resistentie, ( misschien een leuk virus voor ze verzinnen net als met de konijnen)
wat als een roofvogel ze ziet en vervangt, is dat dan een rot vogel, of ga je dan plaatjes schieten.
t is maar net hoe je erover denkt.
In de stal van de plaatselijke boer zitten altijd zwaluwen,
voor de kat zijn ze vele malen te snel ( veel meer als muizen vangt hij daar niet), maar als de sperwer naar binnen komt vangt die alle zwaluwen weg.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
hondje schreef: Loslopende kinderen ook maar opsluiten?
Dat is geen vergelijk en slaat dus nergens op. Ik mag trouwens hopen dat die niet in mijn tuin schijten. :engel:
In principe spelen er al nergens meer kinderen op straat - ik zie ze niet meer tenminste
S@ndr@
Zeer actief

een sperwer ren, goed plan :LOL:
ze vangen allebei vogeltjes en dat is zielug, denk alleen dat een sperwer een veul meer vangt dan een door voedde huis tuin en keuken kat
S@ndr@
Zeer actief

tja, vooral de niet gecastreerde exemplaren gaan verder van huis, dat is gewoon een feit, dat zijn ook de zwervers, zeg maar, gezien t feit dat de kattenbak vaak gebruikt word, zal ik er maar van uitgaan dat ze die zeiknatte tuin van de buren niet zo zien zitten, maar mochten ze mijn kat neerschieten- dan is dat maar zo, er komt geen vervanger, wel een beetje zonde ik heb m net weer op laten lappen, - was gebeten door een collega kat :roll: t leven zit vol gevaren :wink:
automobilisten, de term road kill is er niet voor niets he, maar om nou de kat de schuld te geven dat iemand zich doodschrikt in een woonwijk, daar mag je maar stapvoets :pffff: zijn snelheidsvertragende maatregels :lees:
Zo`n beest weet helemaal niet wat een auto is, mensen daarentegen weten donders goed dat er iets plotseling kan gebeuren binnen de bebouwde kom en zeker in een woonwijk.
maar goed, alles heeft zijn voors en tegens, ik vind het jammer dat sommige dingen zich zo ontwikkelen
hondje
Zeer actief

Nanna schreef:
hondje schreef: Loslopende kinderen ook maar opsluiten?
Dat is geen vergelijk en slaat dus nergens op. Ik mag trouwens hopen dat die niet in mijn tuin schijten. :engel:
Waarom geen vergelijking? Voor mij zijn mijn dieren mijn 'kindjes :oops: " Zullen ook kinderhaters bestaan denk ik zo maar.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij hebben ook geen kinderen. En ja, als er zijn die een hele dag lopen te krijsen vind ik dat ook niet fijn. Maar die lopen me niet in mijn eigen tuin in de weg.
Ik vind de vergelijking ook niet zo opgaan eigenlijk.

Mijn dieren zijn mijn alles, maar nog steeds wel dieren. Maar goed, dat beleeft ieder anders.
Ik zou er totaal niet mee zitten als mijn katten iets zouden vangen, dat is natuur. Hier vangen ze wormen, vliegen en spinnen.
Maar zoals ik schreef, ik hou ze binnen voor hun veiligheid en zodat ze niemand tot last zijn. Dus zorg ik daarvoor.

En natuurlijk hoort het niet om op katten te schieten, ga dan een praatje maken met de eigenaar.
Maar ik zou me ook voor kunnen stellen dat bv mijn buurvrouw die ontzettend graag in haar tuin bezig is behoorlijk gek wordt van kattendrollen door heel haar tuin. Zij kiest om te tuinieren, wij voor onze dieren, ieder zijn hobby.
iones
Zeer actief

hondje schreef: Maar goed als mensen last hebben van iets zoeken ze dus niet de eigenaar op
Hoe stel je dat voor, dat mensen de eigenaar van een kat opzoeken?
Hoe moet je daar achter komen, bij wie die kat hoort? En stel als je het weet en je spreekt de eigenaar aan, dan zegt hij er niets aan te kunnen veranderen want "je kunt dat arme beest niet opsluiten" of hij zegt dat je niet aan kunt tonen dat het om zijn kat gaat, en dat het ook best iemand anders z'n kat kan zijn.
iones
Zeer actief

Gollum schreef:
Ook de 'geholpen' katten jagen op vogeltjes etc.. En je ziet niet direct of een kat gecastreerd is of niet. Binnenhouden of in de tuin houden lijkt mij de beste oplossing.
Mensen hebben een kat op het erf om het erf en de schuren tegen het ongedierte.

En die katten weten niet waar het grondgebied van de eigenaar grenst, hebben ze geen benul van. En het helemaal afrasteren is niet te doen.

Ook de geholpen katten jagen ja.
Maar als ze geholpen zijn, komen er daar voor in plaats geen andere katten die zich wél kunnen voortplanten.

quote="S@ndr@"]
In principe spelen er al nergens meer kinderen op straat - ik zie ze niet meer tenminste[/quote]
Nee, niet alleen voor katten en honden is er geen ruimte meer, maar voor kinderen net zo min.
Wat moeten kinderen op straat spelen tussen al die geparkeerde auto's?

er moesten minder mensen komen en meer levensruimte.
hondje
Zeer actief

iones schreef:
hondje schreef: Maar goed als mensen last hebben van iets zoeken ze dus niet de eigenaar op
Hoe stel je dat voor, dat mensen de eigenaar van een kat opzoeken?
Hoe moet je daar achter komen, bij wie die kat hoort? En stel als je het weet en je spreekt de eigenaar aan, dan zegt hij er niets aan te kunnen veranderen want "je kunt dat arme beest niet opsluiten" of hij zegt dat je niet aan kunt tonen dat het om zijn kat gaat, en dat het ook best iemand anders z'n kat kan zijn.
Dierenambu laten komen of naar de dierenarts om chip te lezen en voila eigenaar gevonden. Verder doet vragen in de buurt ook een hoop. Laten we zeggen dat diegene die bijna zeker mijn kat heeft beschoten zeer dichtbij woont in de straat :(

Als de eigenaar van de kat niet tot een oplossing kan komen zou ik iig niet de kat gaan beschieten. Maar goed de echte kattenhaters gaan die moeite niet doen ook niet in het buitengebied dus.

Wij hadden hier last van een hond in de tuin die dingen vernielde (onze auto's tot 3x toe bekrast en onze ramen) hier hebben we ook meermalen melding van gemaakt maar hadden ze lak aan. Tot we een brief hebben verzonden waarin we aangaven de rekening te gaan presenteren. Nu zie ik de hond zelden meer :denken: Zit nu hele dagen in de kennel maar ja.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
hondje
Zeer actief

iones schreef: Nee, niet alleen voor katten en honden is er geen ruimte meer, maar voor kinderen net zo min.
Wat moeten kinderen op straat spelen tussen al die geparkeerde auto's?

er moesten minder mensen komen en meer levensruimte.
Precies mensen ergeren zich aan elkaar. Zo jammer.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
iones
Zeer actief

hondje schreef: Dierenambu laten komen of naar de dierenarts om chip te lezen en voila eigenaar gevonden. Verder doet vragen in de buurt ook een hoop. -
Dan moet je de kat wel eerst in handen zien te krijgen. En de dierenambulance zal echt niet voor dergelijke wissewasjes uitrijden.
iones
Zeer actief

hondje schreef: Precies mensen ergeren zich aan elkaar. Zo jammer.
Dat komt omdat ze zo op elkaars lip leven dat ze in elkaars ruimte komen.
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Misschien dat het 30 jaar geleden nog enigszins veilig was om een kat los buiten te laten lopen maar tegenwoordig vind ik het gewoon niet meer kunnen.
Toen ik hier 12 jaar geleden kwam wonen (van een flatje naar een benedenwoning met tuin) vonden de buren het maar raar dat ik een net over de hele tuin spande, kreeg zelfs de vraag of ik het niet leuk vond om vogels in mijn tuin te hebben..
Toen ik uitlegde dat ik niet wilde dat mijn katten overlast zouden veroorzaken werd er vrij schamper over gedaan, en nu lopen er hier zoveel zwerfkatten dat iedereen steen en been klaagt over de stront in hun tuin en ongecastreerde katers die overal sproeien.
Na twee jaar dierenambulance heb ik genoeg katten van de straat geschraapt, moet er niet aan denken dat ik een van mijn "kindjes" op die manier zou vinden :(
In het voorjaar gaat het net eruit en ga ik een hele stalen constructie maken zodat ze op elk moment van de dag/nacht naar buiten kunnen, nu vind ik het nog niet veilig genoeg voor ze en mogen ze alleen naar buiten als ik er zelf bij ben..
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”