Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik jullie mening?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Mag ik jullie mening?

Ongelezen bericht door rose »

Ben erg benieuwd naar jullie mening over de redding van deze hond. Heb momenteel een discussie hierover op FB en ben weleens benieuwd hoe anderen hierin staan.

http://truthseekerdaily.com/2013/12/hom ... g-amazing/
dagmar88
Zeer actief

Re: Mag ik jullie mening?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: Wat een scheetig stelletje. Miley heeft duidelijk ooit een baas gehad en lijkt me een vriendelijk en goed plaatsbaar hondje.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

dagmar88 schreef: :I: Wat een scheetig stelletje. Miley heeft duidelijk ooit een baas gehad en lijkt me een vriendelijk en goed plaatsbaar hondje.
Mijn gedachten ook.
Ik heb geen geluid, dus misschien ligt het daar aan, maar ik kan zo 123 geen potentieel discussiepunt bedenken geloof ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Om te janken dit... Ik kan het hierbij echt niet droog houden.
Je ziet gewoon dat Miley een superleuke hond is! Ben ook wel benieuwd naar het vervolg. Of ze inmiddels al een baasje heeft e.d.

Heerlijk ook hoe die twee met elkaar omgaan! :I:
dagmar88
Zeer actief

JBK schreef:Om te janken dit... Ik kan het hierbij echt niet droog houden.
Je ziet gewoon dat Miley een superleuke hond is! Ben ook wel benieuwd naar het vervolg. Of ze inmiddels al een baasje heeft e.d.

Op facebook staat een berichtje en een link naar foto's van hoe ze er nu uit ziet.
Ze is pas sinds 5 dagen adoptabel, moet nog een maand daar blijven en heeft zo te horen al weer energie voor 10.

https://www.facebook.com/hopeforpawscalifornia
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Jaap* schreef:
dagmar88 schreef: :I: ik kan zo 123 geen potentieel discussiepunt bedenken geloof ik.
Same here. Het lijkt me een schatje en ze heeft een leuk klein vriendje :I:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: nou maak je er wel iets heel raars van haha
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vind het juist mooi om te zien dat ie gered word.
En langzaam aan begint op te leven, en een vriendje heeft.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Misschien ben ik daar heel hard in, ik weet het niet, maar naar mijn mening moet je niet alles koste wat het kost willen redden.
Laura & Leroy
Zeer actief

dagmar88 schreef::mrgreen: nou maak je er wel iets heel raars van haha
Hahaha oeps
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

rose schreef:Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Misschien ben ik daar heel hard in, ik weet het niet, maar naar mijn mening moet je niet alles koste wat het kost willen redden.
Als ik zo'n hondje zou vinden zou ik er ook lekker mee gaan sleutelen.
Deze hond is met wat zorg en medicijnen weer bij de pinken. Ik zou minder moeite hebben met het afspuiten van een hond met agressieproblemen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Laura & Leroy
Zeer actief

Pijn die ze heeft gehad, maakt nu toch niet meer uit. Ik zie een hondje die er nog niet best zin in heeft
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Jaap* schreef:
rose schreef:Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Als ik zo'n hondje zou vinden zou ik er ook lekker mee gaan sleutelen.
Deze hond is met wat zorg en medicijnen weer bij de pinken. Ik zou minder moeite hebben met het afspuiten van een hond met agressieproblemen.
Nou, inderdaad. Als je ook op die FB pagina kijkt hoe vreselijk blij ze weer is, is dat echt wel de moeite waard geweest.
wichke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesje
Chihuahua
Hollandse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door wichke »

Ziet er voor nu uit als een vriendelijke en leuke hond.
Maar is altijd even afwachten hoe hij zich ontwikkeld als ie helemaal is opgeknapt.

Ik heb op animal planet wel eens zwaar verwaarloosde honden gezien waar men maanden mee bezig was om ze op te knappen en die uiteindelijk toch ingeslapen werden. Voor dat zo'n hond geplaatst kon worden werd er een gedragstestje gedaan en bleek dat de hond voedselagressie had of niet betrouwbaar was met kinderen. Vind dat dan wel erg zuur......
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

wichke schreef:Ziet er voor nu uit als een vriendelijke en leuke hond.
Maar is altijd even afwachten hoe hij zich ontwikkeld als ie helemaal is opgeknapt.

Ik heb op animal planet wel eens zwaar verwaarloosde honden gezien waar men maanden mee bezig was om ze op te knappen en die uiteindelijk toch ingeslapen werden. Voor dat zo'n hond geplaatst kon worden werd er een gedragstestje gedaan en bleek dat de hond voedselagressie had of niet betrouwbaar was met kinderen. Vind dat dan wel erg zuur......
Maar daar krijg ik persoonlijk ook kromme tenen van, die voedselagressietest in de VS.
Toen wij Beuk kregen werd hij ook woest als je bij zijn bak kwam. Dat los je simpelweg op door hem in een andere kamer te laten eten.
Uiteindelijk groeit het vertrouwen dan meestal genoeg dat ze wel weten dat je hun eten niet pakt. Beuk's voedselagressie is compleet verdwenen.
JBK

dagmar88 schreef:
JBK schreef:Om te janken dit... Ik kan het hierbij echt niet droog houden.

Op facebook staat een berichtje en een link naar foto's van hoe ze er nu uit ziet.
Ze is pas sinds 5 dagen adoptabel, moet nog een maand daar blijven en heeft zo te horen al weer energie voor 10.

https://www.facebook.com/hopeforpawscalifornia

Thanks!
Wat een leukerd! Die heeft het weer goed naar d'r zin! :cheer:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Pijn die geweest is, kan je niets meer aan doen.
Als ik zie hoe snel ze beter wordt door alleen maar gewassen te worden en medicijnen, zie ik het probleem niet. Leuke hond verder en makkelijk te plaatsen, zeker na deze media aandacht.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Maar je gaat een hond toch niet euthanaseren om de pijn die hij/zij in het verleden heeft gehad???
JBK

Ik ben ook absoluut niet van het nodeloos laten lijden van hond/dieren. Maar met deze aandoeningen weet je dat behandeling goed resultaat biedt en dat het probleem dan zo goed als over is.
Ja ze heeft pijn gehad, maar kan nu weer een (nagenoeg) zorgeloos leven hebben. Ik vind het wat anders als behandeling niet had geleid tot dit resultaat of ze had eeuwig last gehouden.

Zoals Jaap zegt, even sleutelen met wat zorg en medicijnen en ze is weer boven Jan :ok:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ze hebben haar gevonden en zien heil in een behandeling. Ik neem aan dat ze pijnstillers heeft gekregen en ze reageert goed op de behandeling, dus waarom niet? Haar grootste lijden was op het moment dat ze daar alleen lag, niet nadat ze meegenomen is.
Het vertrouwen waarin ze meegaat met die man, daar kreeg ik een brok van in mijn keel.

Ik heb best vaak mijn twijfels bij sommige reddingesacties, maar bij deze hond echt niet.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zit gewoon te janken als een klein kind hier, wat een drol :I: op en top husky dat gedrag :I:
dagmar88
Zeer actief

wichke schreef:Ziet er voor nu uit als een vriendelijke en leuke hond.

Dit is geen asiel, maar twee vrijwilligers die honden opvangen en oplappen. Denk niet dat je ze zomaar even in laat slapen vanwege kleine probleempjes wanneer ze bij je thuis wonen.
Ze blijven je verbazen, dat soort hondjes. Kijk hoe Fiona tijdens de ontmoeting verstijfd in haar eigen plas ligt en al een paar dagen later bij de mevrouw van het gastgezin kwispelend in haar armen staat :ok:
Potverdorie wat een lekker vrolijk ding.

http://www.hopeforpaws.org/
JBK

Angelique. schreef:Zit gewoon te janken als een klein kind hier, wat een drol :I: op en top husky dat gedrag :I:

Gelukkig, ik ben niet de enige jankbal. :pffff:
Ik vond haar zoooo vertederend, hoe ze reageert op die man, de behandeling zo makkelijk laat doen... Ik ken te weinig huskies om daar iets over te zeggen, maar je zou haar toch zo gaan halen (als het niet aan de andere kant van de aardbol zou zijn)?!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

JBK schreef:
Angelique. schreef:Zit gewoon te janken als een klein kind hier, wat een drol :I: op en top husky dat gedrag :I:

Gelukkig, ik ben niet de enige jankbal. :pffff:
Ik vond haar zoooo vertederend, hoe ze reageert op die man, de behandeling zo makkelijk laat doen... Ik ken te weinig huskies om daar iets over te zeggen, maar je zou haar toch zo gaan halen (als het niet aan de andere kant van de aardbol zou zijn)?!
Absoluut ! In principe komen hier geen honden (lees husky) meer bij maar voor deze zou ik zonder pardon een uitzondering maken, wat een vreselijke lieverd :I:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Leuke hond en ik vind het goed dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten :ok:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind dat er vaak doorgeslagen wordt in het redden van dieren. Euthanasie is vaak ook redding en in sommige gevallen in mijn ogen humaner dan kost wat kost in leven houden.
Maar ik zie hier een hond die volgens mij vooral last heeft van schurft en dat is goed te behandelen, vreselijk mager ziet ze er in ieder geval niet uit en ik zie ook geen levensbedreigende of ernstig verminkende verwondingen, dus in dit geval zeg ik, prima, goed gedaan. Leuke hond trouwens.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Deze hond had hele goede kansen, dus waarom hem in laten slapen?
Laatst gewijzigd door iones op 19 dec 2013 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niks mis met deze hond :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

En waarom wordt er vaak doorgeslagen in het redden van dieren?

Hoe zit het dan met mensen?
Kinderen die van de diarree moeten worden gered in landen waar men niet aan geboortebeperking doet. De mensheid groeit en groeit, maar de voedselbronnen nemen niet toe. Hoe moet dat in de toekomst? Maar mensen moeten koste wat kost gered worden....

Dus waarom dan doorslaan in het redden van dieren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Is dat nou weer voor rare vergelijking, natuurlijk red je een kind als dat kan.

Wat dit hondje betreft, goed gedaan, zou niet weten waarom het ingeslapen had moeten worden. Wat een scheet ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”