Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet te geloven

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

niet te geloven

Ongelezen bericht door iones »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/20593 ... melen.aspx
DRIMMELEN - De politie heeft woensdag op een boerderij in de gemeente Drimmelen zes vermagerde paarden aangetroffen. De dieren stonden in een vervuilde schuur. Op sommige plekken lag zoveel ontlasting dat de paarden hierin met hun hoeven wegzakten. Volgens de dierenarts hadden sommige dieren kale plekken door regenschurft. Ook hadden enkele paarden open wondjes.

De politie wil vanwege de privacy niet melden in welke plaats de dieren zijn aangetroffen.

Verbeteren leefomstandigheden
De eigenaar heeft een proces-verbaal gekregen. Hij moet de dieren laten behandelen en ze onmiddellijk op een schone en droge plek zetten. Verder zullen diverse instanties vanaf nu controleren of de eigenaar de leefomstandigheden van de dieren verbetert.

De politie had via het telefoonnummer 144 een melding gekregen van iemand die wist over de toestand van de paarden. In Wagenberg in de gemeente Drimmelen werden in oktober vijftig verwaarloosde pony's en paarden weggehaald bij een veehandelaar. Die heeft volgens een politiewoordvoerster niks te maken met de zes vermagerde paarden die woensdag zijn gevonden.

Afbeelding

Waar je de reacties ook bekijkt, op welk forum, of onder dit artikel: iedereen is het eens: WAAROM zijn de dieren daar niet weggehaald?
Wat is dit voor halfslachtig ingrijpen?

Iedereen roept om adequater ingrijpen bij dierenmishandeling en verwaarlozing en waarom worden de regels daar nog altijd niet op aangepast?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: niet te geloven

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Idd...waarom!!
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

En soms beteren mensen hun leven..
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar vaak lees je dat het te laat is en door niet adequaat ingrijpen alsnog dieren sterven. En dan zie je de reacties "maar dit wísten ze, waarom zijn de dieren niet weggehaald, dit had voorkomen kunnen worden, waarom zo ver laten komen!".

Ze laten het er te veel op aan komen. Dieren sterven hierdoor onnodig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wimpel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier 7 jaar oud.

Ongelezen bericht door Wimpel »

De eigenaar heeft een proces-verbaal gekregen. Hij moet de dieren laten behandelen en ze onmiddellijk op een schone en droge plek zetten. Verder zullen diverse instanties vanaf nu controleren of de eigenaar de leefomstandigheden van de dieren verbetert.
Vind ik toch redelijk adequaat. Misschien was de man ziek, of was dit zijn eerste keer.
Hoe vaak hoor je niet dat dieren ergens verwaarloosd weg gehaald worden, opnieuw geplaatst worden en daar dan ook weer weg gehaald worden vanwege verwaarlozing. Ik vertrouw er op dat ze de paarden goed in de gaten houden, en dat hij ze de volgende keer wel kwijt is. Iedereen verdiend minstens één kans.
Persoonlijk heb ik ook weinig vertrouwen in de journalistiek. Een journalist kan vaak niet het hele verhaal plaatsten, of hij wilde het gewoon zo smeuïg mogelijk maken en liet achterwege dat het al weken slecht weer was, en dat de paarden, als het even kan in een mooie wei rond kunnen huppelen. Of misschien heeft een bevriende paardenhouder hulp aangeboden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”