Ik ben Claudia en mijn vriend en ik hebben sinds eind december een Bullmastiff pup genaamd Zoë. Waarom een Bullmastiff? Ik vind ze mooi en hun karakter bevalt mij erg goed. Mooie grote honden, maar met een hart van goud
Als kind ben ik altijd opgegroeid met herders en rottweilers, maar deze heb ik zelf nooit van pup af aan zelf opgevoed. Moet zeggen dat k het soms ook best "lastig" vind, want je wilt natuurlijk alles goed doen voor je "kleintje"
Ze is erg lief en knuffelig, heeft natuurlijk ook haar pup/Bullmastiff buien en soms wil ik er ook wel eens achter het behang plakken. Maar we kunnen niet meer zonder haar natuurlijk haha.
Ik hoop hier wat meer informatie te kunnen vinden over bepaalde zaken (hoe opvoeden, belonen, dingen leren, etc.) en ook vind ik het leuk om ervaringen van andere mensen te lezen.
De puppycursus hebben we al doorlopen, dat ging helemaal goed en inmiddels zijn we bij de gehoorzaamheidstrainingen beland. Gaat wisselend, maar over het algemeen goed. Ze is namelijk nogal snel afgeleid
Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!