Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eileen, wonende met twee losgeslagen Stabijna's
Moderator: moderatorteam
- 3ileenn
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Friese Stabijna
- Aantal honden: 2
Eileen, wonende met twee losgeslagen Stabijna's
Hoi,
Mijn naam is Eileen. Bij het schrijven van dit topic ben ik 18 jaar oud. Mijn ouders hebben 2 honden, een Friese Stabij x Labrador (vermoed ik) en een Friese Stabij x Wetterhoun. Naar mijn mening zijn het beide Stabijna's en een cursus 'hoe sociaal te doen tegen anderen' hebben ze niet gevolgd. Daar moet ik wel bij zeggen dat de Wetterhoun uit het asiel is gehaald toen hij rond een jaar of 4 was en dat we die andere Stabijna pas hebben gehaald toen hij een halfjaar was. De Wetterhoun (Bruce) is een antisociaal mormeltje dat liever met een tak speelt dan met andere honden (hoewel teefjes en puppies wel leuk zijn) en de andere (Layka) is een monster eersteklas die met zijn staart tussen de benen wegkruipt als er al een andere hond in de buurt komt.
Buiten dat zijn het heerlijke beesten. Lopen met ze is een drama, maar binnen met ze knuffelen (in Bruce zijn geval) of Layka kunstjes aanleren is geweldig.
Ik ben op dit forum gekomen omdat ik graag nog meer te weten zou willen komen over hondengedrag en zou willen kijken in hoeverre deze twee mormels nog te temmen zijn. (En aldus mijn ouders ben ik al diegene die ze het braafst laat lopen, maar dat schijnt te komen doordat ik de hele tijd tegen ze aanpraat.) Nou ja. Zoveel macht heb ik niet meer over Layka als meneer een kat heeft gespot.
Dat over mijn honden. Verder doe ik op het moment een HBO opleiding Life Science & Chemistry. Tevens vind ik het geweldig om te fotograferen, hier is Layka dan ook met regelmaat de dupe van.
Mochten er vragen zijn, brand los. c;
Groetjes Eileen
Mijn naam is Eileen. Bij het schrijven van dit topic ben ik 18 jaar oud. Mijn ouders hebben 2 honden, een Friese Stabij x Labrador (vermoed ik) en een Friese Stabij x Wetterhoun. Naar mijn mening zijn het beide Stabijna's en een cursus 'hoe sociaal te doen tegen anderen' hebben ze niet gevolgd. Daar moet ik wel bij zeggen dat de Wetterhoun uit het asiel is gehaald toen hij rond een jaar of 4 was en dat we die andere Stabijna pas hebben gehaald toen hij een halfjaar was. De Wetterhoun (Bruce) is een antisociaal mormeltje dat liever met een tak speelt dan met andere honden (hoewel teefjes en puppies wel leuk zijn) en de andere (Layka) is een monster eersteklas die met zijn staart tussen de benen wegkruipt als er al een andere hond in de buurt komt.
Buiten dat zijn het heerlijke beesten. Lopen met ze is een drama, maar binnen met ze knuffelen (in Bruce zijn geval) of Layka kunstjes aanleren is geweldig.
Ik ben op dit forum gekomen omdat ik graag nog meer te weten zou willen komen over hondengedrag en zou willen kijken in hoeverre deze twee mormels nog te temmen zijn. (En aldus mijn ouders ben ik al diegene die ze het braafst laat lopen, maar dat schijnt te komen doordat ik de hele tijd tegen ze aanpraat.) Nou ja. Zoveel macht heb ik niet meer over Layka als meneer een kat heeft gespot.
Dat over mijn honden. Verder doe ik op het moment een HBO opleiding Life Science & Chemistry. Tevens vind ik het geweldig om te fotograferen, hier is Layka dan ook met regelmaat de dupe van.
Mochten er vragen zijn, brand los. c;
Groetjes Eileen

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Eileen, wonende met twee losgeslagen Stabijna's
Welkom op het forum.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Mieke-Bo
waauw, welkom!
Ik zie jou ook al helemaal lopen met jut en jul..
Ik zie jou ook al helemaal lopen met jut en jul..
- 3ileenn
- geregistreerd lid
:') Liep ik maar met ze. Als ze het in hun kop hebben dan laten ze mij uit in plaats van andersom.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welkom en ik zeg: kom maar op met je foto's
.
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
- Aantal honden: 1
Welkom.Klinkt als een heel gezellige bende
Ben benieuwd naar foto's van het boevenstel.
Ben benieuwd naar foto's van het boevenstel.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- 3ileenn
- geregistreerd lid
Oké, even pronken met de gevaartes:

Dat is Layka, reutje, 1 bal, verlatingsangst, intelligent, geobsedeerd door rubbere biggen en het stelen van voedsel uit je tas.

En om een of andere reden heb ik maar één foto van Bruce in mijn Photobucket staan. Moet dus nog even zijn recentste foto's erin zetten. :')
Bruce, reutje, theezakjes, haat aan postbodes (zelfs buiten het erf), blaft heel mannelijk als er een kat voorbij komt, blaft nonstop, luistert alleen als het hem uit komt, gaat er regelmatig vandoor met ondergoed (ik weet niet waarom maar fijn is het niet. Kom je thuis, ligt er ondergoed op de deurmat.) en is gek op de borstel (en heeft om een of andere reden ook geen moeite met de tuinslang.)

Dat is Layka, reutje, 1 bal, verlatingsangst, intelligent, geobsedeerd door rubbere biggen en het stelen van voedsel uit je tas.

En om een of andere reden heb ik maar één foto van Bruce in mijn Photobucket staan. Moet dus nog even zijn recentste foto's erin zetten. :')
Bruce, reutje, theezakjes, haat aan postbodes (zelfs buiten het erf), blaft heel mannelijk als er een kat voorbij komt, blaft nonstop, luistert alleen als het hem uit komt, gaat er regelmatig vandoor met ondergoed (ik weet niet waarom maar fijn is het niet. Kom je thuis, ligt er ondergoed op de deurmat.) en is gek op de borstel (en heeft om een of andere reden ook geen moeite met de tuinslang.)

-
Gijsstabij
Haha wat een deugnieten! Zien er wel heel mooi uit!
Hoe lang hebben jullie deze honden al?
Misschien eens kijken naar een grhoorzaamheidscursus in de buurt? Daar kun je veel handvaten krijgen hoe je dingen het beste aan kunt pakken
Je kan ook even een topic aanmaken bij gedrag met welk aspect je als eerst aan de slag wil gaan, dan kan iedereen zijn tips geven, nu is het wel lastig omdat we niet weten wat je al wel en niet hebt geprobeerd enzo
voor het netjes lopen zou ik iets lekkers meenemen (bv rodi worst) en telkens een voertje geven als ze netjes naast je lopen
Hoe lang hebben jullie deze honden al?
Misschien eens kijken naar een grhoorzaamheidscursus in de buurt? Daar kun je veel handvaten krijgen hoe je dingen het beste aan kunt pakken
Je kan ook even een topic aanmaken bij gedrag met welk aspect je als eerst aan de slag wil gaan, dan kan iedereen zijn tips geven, nu is het wel lastig omdat we niet weten wat je al wel en niet hebt geprobeerd enzo
voor het netjes lopen zou ik iets lekkers meenemen (bv rodi worst) en telkens een voertje geven als ze netjes naast je lopen
- 3ileenn
- geregistreerd lid
Het is dat Bruce al heel oud is en Oost-Indisch doof en dat Layka het wel kan maar niet doet als Bruce in de buurt is. Maar ik ga inderaad maar even een topicje aanmaken in 'Gedrag', zeker over hoe ik het beste om kan gaan wanneer ze andere honden tegenkomen.

-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Mooi stel "deugnieten" heb je.