Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo
Moderator: moderatorteam
- Margot1965
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herdershond
- Aantal honden: 1
Hallo
Hallo mijn naam is Margot. En ik ben 49 jaar oud. Op dit moment zijn we (mijn man en ik) hondloos en twijfelende of we nog wel aan een hond moeten beginnen. Dat heeft verschillende redenen. De twijfel zit hem niet zozeer in het feit of we nog een hond willen maar of het wel goed is voor de hond. Als we egoïstisch zijn nemen we er morgen weer één maar als we in het belang van de hond denken weten we niet of dat wel zo verstandig is.
Ik hoop hier een vraag te mogen stellen voor een vriendin in "nood" met haar hond. En ik hoop hier wat van mijn twijfel kwijt te raken zodat ik de juiste beslissing kan nemen. Die moet altijd in het belang van de hond zijn.
Ik hoop hier een vraag te mogen stellen voor een vriendin in "nood" met haar hond. En ik hoop hier wat van mijn twijfel kwijt te raken zodat ik de juiste beslissing kan nemen. Die moet altijd in het belang van de hond zijn.
Honden praten met de ogen vaak verstandiger dan mensen met de mond. 
http://www.mbeumerderop.blogspot.nl/search/label/Oscar
Don't Judge My Path If You Haven't Walked My Journey!!

- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Re: Hallo
Welkom en ik ben benieuwd naar je voors en tegens om een hond in huis te halen
- Margot1965
- geregistreerd lid
Dank voor het welkom.
We kunnen een heleboel redenen geven waarom we graag weer een hond willen. Maar de grootste reden waarom we twijfelen is dat we allebei lichamelijk beperkt zijn. Waardoor we op sommige dagen net met geluk in het parkje aan het eind van onze straat kunnen komen. Nu kun je zeggen dan doet de hond daar zijn behoefte maar, maar een wandeling van nog geen 100 meter is zelfs voor een kleine hond te weinig. En als we een hond zouden nemen wordt dat sowieso weer een Duitse herder. Die staat bij ons met stip bovenaan. Dus een heleboel voors en één héél zwaar wegende tegen.
We kunnen een heleboel redenen geven waarom we graag weer een hond willen. Maar de grootste reden waarom we twijfelen is dat we allebei lichamelijk beperkt zijn. Waardoor we op sommige dagen net met geluk in het parkje aan het eind van onze straat kunnen komen. Nu kun je zeggen dan doet de hond daar zijn behoefte maar, maar een wandeling van nog geen 100 meter is zelfs voor een kleine hond te weinig. En als we een hond zouden nemen wordt dat sowieso weer een Duitse herder. Die staat bij ons met stip bovenaan. Dus een heleboel voors en één héél zwaar wegende tegen.

-
Lemuria
Welkom
!
En wat dacht je van een oude herplaatser die af en toe ook een dagje aan wat minder toe kan?
En wat dacht je van een oude herplaatser die af en toe ook een dagje aan wat minder toe kan?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Margot1965
- geregistreerd lid
Ja dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn ware het niet dat we ook nog twee katten in huis hebben waarvan er één als een dolle gek op volwassen honden afgaat. Maakt hem niet uit hoe groot ze zijn. Alleen tegen puppy's is hij aardig hahaha,...dus dan hebben we liever een puppy zodat ze samen aan elkaar kunnen wennen.Lemuria schreef:Welkom!
Kreeg van iemand ook het idee om een uitlaat hond te zoeken in de buurt. We denken nog flink na. Ik zou me vreselijk voelen als we overstag gingen en we moesten even later toch de hond weg doen omdat het niet gaat. Dat stuit me vreselijk tegen de borst. (Zoiets van,..mijn kind bevalt me niet,..hopla weg ermee!,.........niet letterlijk nemen natuurlijk maar dat geeft mijn gevoel een beetje weer)

-
Lemuria
Ja, maar het is ook niet fair tegenover een pup dat hij regelmatig een dag 'niets' kan doen omdat het niet lukt. Niet lullig bedoelt
Maar zo'n beestje moet toch elke dag even knallen. Niemand in de buurt die het op die dagen een beetje op kan vangen misschien?
En serieus, een kat die honden aanvalt? Niet af te leren? Plantenspuit o.i.d. in combinatie met een hond die zich de pis niet lauw laat maken door zo'n opdonder
?
En serieus, een kat die honden aanvalt? Niet af te leren? Plantenspuit o.i.d. in combinatie met een hond die zich de pis niet lauw laat maken door zo'n opdonder
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik kwam vandaag toevallig deze tegen, moest meteen weer aan hem denken toen ik jullie bericht las:

Barry (9,5 jaar, reu) verblijft al enige tijd in het asiel, rustig wacht hij tot iemands oog op hem valt, maar niemand heeft hem nog meegenomen naar huis. Barry is erg gelukkig als hij aandacht krijgt, komt rustig bij je, kwispelt, geeft pootjes en kusjes. Barry is ook knuffelig en heel zacht van nature. Barry kan dan ook prima overweg met kinderen. Barry is goed in de omgang met andere honden en katten.

Barry (9,5 jaar, reu) verblijft al enige tijd in het asiel, rustig wacht hij tot iemands oog op hem valt, maar niemand heeft hem nog meegenomen naar huis. Barry is erg gelukkig als hij aandacht krijgt, komt rustig bij je, kwispelt, geeft pootjes en kusjes. Barry is ook knuffelig en heel zacht van nature. Barry kan dan ook prima overweg met kinderen. Barry is goed in de omgang met andere honden en katten.
- Margot1965
- geregistreerd lid
We hebben de knoop drie weken geleden doorgehakt en zijn nu de trotse bezitters van Oscar een 12 weken oude Oud Duitse Herder pup. 

- Margot1965
- geregistreerd lid
De oplossing zat hem in eerst zelf trainen. En de hond wordt nu ook onderdeel van onze training. We moeten lopen voor onze gezondheid. Elke dag! Maar ja,...eerlijk is eerlijk,...als je geen stok achter de deur hebt dan ga je bv. bij een druilerige dag niet de deur uit. Nu moeten we want onze vent moet er uit. En ik moet zeggen,...... heeeeeeerlijk vind ik het. Wat genieten is dat! Zo'n fantastisch dier,.... zo lekker om weer door het park,..de bossen straks,..te wandelen. Genietend van de hond en alles om me heen.En hebben jullie een oplossing voor het wandelen(en trainen?) kunnen vinden?
Dit schreef ik op donderdag 4 juni j.l;
Het leven is goed!
Zes uur. De wekker gaat. Met veel pijn en moeite hijs ik mijzelf het bed uit. Ik ben nog zó moe. Maar het moet. Oscar moet eruit en het is mijn beurt. Hij staat al onderaan de trap te zeuren. Snel kleed ik mij aan en ga naar beneden. Ik word vrolijk begroet. Het is nu dag 6 dat hij niet in de kamer heeft geplast of gepoept. "Goed zo! Grote vent."
Terwijl Oscar eet, of liever gezegd; schrokt, ren ik door het huis om gordijnen en ramen open te gooien. Dit moet snel want, voor je het weet is meneer klaar met eten en begint het flink te dringen in darmen en blaas. Vandaag is dat weer eens sneller dan verwacht. Hup, riem om en naar buiten. Net op het moment dat ik de deur in het slot hoor gaan bedenk ik me dat ik de sleutels vergeten ben. God zij dank is Leo thuis! Maar ja,.. die zal niet blij zijn straks. Het is immers zijn uitslaap daggie. Morgen mag ik weer.
Wanneer ik de straat uit loop, loop ik letterlijk de zon tegemoet. Hè lekker,... het beloofd een mooie dag te worden.
Nadat Oscar zijn behoefte heeft gedaan geef ik hem eerst de ruimte om kennis te maken met een buurthond en een meneer die al vroeg aan het tuinieren is. Dan beginnen de oefeningetjes. Zitten vóór het oversteken hoeven we hem al niet meer te leren. Keurig netjes gaat hij naast je voeten zitten bij elke stoeprand, kijkt omhoog en vraagt een beloning. Die krijgt hij, dik verdient!
Dan gaan we oefenen met 'volg' en 'voet'. Zolang we ván huis lopen gaat dat al redelijk goed. Totdat we de straat ín lopen richting huis. Oscar loopt dan steeds sneller, het liefst meters vooruit. Ik merk nu al dat het een sterke hond is. Zo snel mogelijk moet ik hem dit afleren, anders ga ik hem straks niet meer houden. Elke keer als hij vooruit begint te lopen, stop ik. Hij snapt er niets van. Kijkt me met sullige ogen aan en ik moet een lach onderdrukken. Hij zou anders denken dat het een spelletje is. Gewoon blijven oefenen, het komt vanzelf.
Dat ik een langere adem nodig zou hebben dan Leo, wist ik van tevoren.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat me dat zwaarder valt dan ik had verwacht. Natuurlijk weet ik best dat ik ruim 17 jaar jonger was toen Aros (mijn vorige hond) een pup was. En dat ik op 33 jarige leeftijd een stuk flexibeler was mag duidelijk zijn, (Niet gaan rekenen nu hè!) maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het me zó zwaar zou vallen. Gelukkig krijg ik steun van Leo en delen we de "lasten". Het komt allemaal best goed!
Nu zit ik in de tuin in de zon. Oscar ligt op het gras in de schaduw van een kluifje te genieten. Het zoemt van de bijen, hommels en zweefvliegen om mij heen. Heel de tuin ruikt naar honing van de Allysum. De mussen zijn megadruk onder de dakpannen en in de dakgoot. Boven in het topje van een conifeer, een paar deuren verderop, zit een Turkse tortelduif in de zon. Héél hoog in de lucht tel ik vier gierzwaluwen. Overal om me heen is leven, maar ook rust. Een buurman staat op de stoep met iemand te praten, een ander is bezig in de tuin. De geur van vers gezette koffie komt me tegemoet. JA! Dat is een goed idee! Ik ga koffie zetten en als die klaar is ga ik weer lekker zitten in de tuin. Genietend van de zon, de natuur, de buren en onze huisdieren.
Ik kan er niets anders van maken; "Het leven is goed!"
We hebben altijd honden gehad,...weten echt wel waar we aan beginnen,...hebben er lang en goed over nagedacht,....dus ja,....heel erg leuk,..voor de hond en voor ons.

- Margot1965
- geregistreerd lid
Dat zeg jij. Je kent ons niet. Vind je een wandeling van 1,5 tot 2 uur genoeg? Niet dat ik er wakker van zou liggen als jij dat te kort vind hoor. Wees maar niet bezorgd,...deze hond gaat niets tekort komen. btw. voordat je begint te steigeren,...een pup van 12 weken mag nog niet zo lang aan de wandel. We gaan gezellig samen opbouwen.Cleva schreef:Margot1965 schreef:
We hebben altijd honden gehad,...weten echt wel waar we aan beginnen.Wat jij wil, hoor.Margot1965 schreef: Als we egoïstisch zijn nemen we er morgen weer één maar als we in het belang van de hond denken weten we niet of dat wel zo verstandig is.
Lange wandelingen zitten er alvast niet in. Met een jonge herder.
Veel succes.

-
Lemuria
Jeses, kén jij die mensen persoonlijk ofzo?Cleva schreef: Wat jij wil, hoor.
Veel succes.
Ik heb genoten van het stukje, wat kun je leuk 'vertellen'! 1,5 a 2 uur is een lekker stuk, zelfs inderdaad nog iets te ver voor een pup
Ontzettend veel plezier gewenst met Oscar, hij is doddig
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Nee dat schreef je zelf in je eigen topic !Margot1965 schreef:Dat zeg jij. Je kent ons niet. Vind je een wandeling van 1,5 tot 2 uur genoeg? Niet dat ik er wakker van zou liggen als jij dat te kort vind hoor. Wees maar niet bezorgd,...deze hond gaat niets tekort komen. btw. voordat je begint te steigeren,...een pup van 12 weken mag nog niet zo lang aan de wandel. We gaan gezellig samen opbouwen.Cleva schreef:Margot1965 schreef:
We hebben altijd honden gehad,...weten echt wel waar we aan beginnen.Wat jij wil, hoor.Margot1965 schreef: Als we egoïstisch zijn nemen we er morgen weer één maar als we in het belang van de hond denken weten we niet of dat wel zo verstandig is.
Veel succes.
Margot1965 schreef:Dank voor het welkom.
- Margot1965
- geregistreerd lid
Lees jij niet,..ofzo?Cleva schreef:Lees jij niet ofzo?Lemuria schreef:
Jeses, kén jij die mensen persoonlijk ofzo?![]()
Margot1965 schreef:Maar de grootste reden waarom we twijfelen is dat we allebei lichamelijk beperkt zijn. Waardoor we op sommige dagen net met geluk in het parkje aan het eind van onze straat kunnen komen.
Door de trainingen lopen we nu beide met gemak 3 km. aan één stuk! Oordeel niet voordat je alles echt goed hebt gelezen. Denk niet alle wijsheid in pacht te hebben,.want dat heb je niet!De oplossing zat hem in eerst zelf trainen. En de hond wordt nu ook onderdeel van onze training. We moeten lopen voor onze gezondheid. Elke dag!
Einde topic a.u.b! Dit gaat helemaal nergens meer over.
Lemuria,..dank voor je aardige woorden. Straks lekker naar het bos met onze kanjer,..kan hij lekker ravotten met andere honden. Oh ja,...en dan zitten wij ondertussen met de andere hondenbezitters op een bankie,...errug hè?!