Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mezelf even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
kiwietje
geregistreerd lid

Mezelf even voorstellen

Ongelezen bericht door kiwietje »

Hallo iedereen,

Wij hebben een Labrador en een Beagle. Mijn vriend heeft deze honden in huis genomen samen met zijn vorige vriendin. Zij wou graag twee honden en ging er ook mee naar de hondenschool gaan. Eenmaal ze groter werden verloor ze echter de aandacht voor haar hondjes. Vooral mijn vriend nam de zorg op zich. Ze woonden toen in een huis met grote tuin er rondom. Toen ze uit elkaar gegaan zijn, zijn de honden bij mijn vriend gebleven. Zij wil ze ook niet meer in huis nemen. Nu wonen wij in een rijhuis met tuin, waar een kennel met hok staat en een stuk tuin afgesloten is voor hen. S'avonds slapen ze binnen in een kamer die aan de tuin gelegen is. Mijn vriend is zelfstandige en dus niet vaak thuis.
Ikzelf heb bij mijn ouders vroeger altijd kleine hondjes gekend. In het begin moest ik erg wennen aan twee grote honden die tegen me op kwamen springen en tijdens het wandelen me bijna vooruit sleurden. Ik zou zelf nooit twee dergelijke honden in huis nemen, het vraagt echt wel veel tijd en werk om dit goed te doen.
Nu, de honden zijn er en wil ik toch wat meer tijd en aandacht aan hen gaan geven. Ik ben meer thuis dan mijn vriend en dus hoop ik een oplossing te vinden om de wandelmomenten wat te verhogen, maar vooral aangenamer te maken. Momenteel lijkt het me onmogelijk om met de twee honden te kunnen wandelen, ik denk dat ze mij gewoon omver trekken en het zou ook niet veilig zijn. Ik woon op 10 minuten wandelen van een hondenloopweide. Het zou ideaal zijn als ik daar met hen naartoe kon wandelen zonder dat ik hulp moet inroepen van iemand anders. Ik hoop hier wat tips te krijgen om dit probleem te kunnen aanpakken.
Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en informatie over Gentle leaders gevonden (we hebben hier 2 zulke leibanden van Halti liggen maar die gebruiken we niet). Ik denk ook niet dat we die zomaar kunnen aandoen en gaan wandelen. Het is de bedoeling dat je hen laat wennen eraan.
Hen elk afzonderlijk meenemen om te gaan wandelen en trainen lijkt me ook moeilijk. Ik denk dat de beagle er alles zou aan doen om uit te breken om ons te kunnen volgen. Hij blaft ook wanneer iets hem niet aanstaat (dat zouden de buren niet fijn vinden).
Een tweede probleem waarvoor ik hier een oplossing zoek is het feit dat ze mij niet zien als hun leider. Naar mijn vriend luisteren ze erg goed. Ze wachten om te eten tot hij het commando geeft, ze blijven mooi zitten tot hij hen zegt dat ze mogen vertrekken naar de kennel. Maar bij mij heeft dit allemaal geen nut. Na veel aandringen en wanneer ze weten dat ik een koekje heb zullen ze wel uiteindelijk gaan zitten.

Zo dit is een beetje de situatie, ik hoop dat ik hier veel kan bijleren :)

Kiwietje
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Mezelf even voorstellen

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Hallo, welkom. :D

Misschien is het een idee om dit stuk tekst opnieuw te plaatsen bv. bij gedrag of algemeen.
Daar wordt het meer gelezen. Niet iedereen kijkt bij het voorsteltopic.
Succes. Hopelijk krijg je veel tips.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
kiwietje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door kiwietje »

Ok bedankt,

Ik zal dat even doen :)
Gesloten