Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Aliblabla
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Grote poedel
Mechelse herder
Aantal honden: 2

Voorstellen

Ongelezen bericht door Aliblabla »

Hallo,

Mijn forumnaam is Aliblabla. Ik ben Bianca, 54 jaar, heb twee honden, een Mechelse Herder kruising teef uit het asiel, nu 10 jaar oud en een witte standaard poedel (grote poedel) teef van 3 jaar. Zij is op dit moment drachtig van een nestje Zwoedels. (Zwitserse Herder langhaar x grote poedel). Het leek me leuk om hier eens rond te kijken en op te steken.

Groetjes,

Bianca
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Aliblabla schreef:Hallo,

Mijn forumnaam is Aliblabla. Ik ben Bianca, 54 jaar, heb twee honden, een Mechelse Herder kruising teef uit het asiel, nu 10 jaar oud en een witte standaard poedel (grote poedel) teef van 3 jaar. Zij is op dit moment drachtig van een nestje Zwoedels. (Zwitserse Herder langhaar x grote poedel). Het leek me leuk om hier eens rond te kijken en op te steken.

Groetjes,

Bianca
Welkom :mrgreen:
Ik heb nog nooit van zwoedels gehoord, waarom heb je voor deze combi gekozen?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken :idea:
Lizzie.
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken :idea:
Vertel :F:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lizzie. schreef:
Lemuria schreef:Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken :idea:
Vertel :F:
Dat weet jij heus wel :zweep: :lekkerpuh:
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Leuke vraag. Ik ben gek op grote poedels, dus heb er al jaren een. Ik ben alleen absoluut geen show-mens. Het is ruim 20 jaar geleden dat ik een keer een nestje heb gefokt (ander ras) en ik had nu de gelegenheid, ruimte en tijd om een keer een nestje te fokken. Ik ken een zwoedel, dat is een hele leuke hond. Ik waag me niet aan het fokken van grote poedels, dat is vakwerk denk ik. Vandaar de keuze voor zwoedels. :I:

Groetjes,

Bianca
Lizzie.
Zeer actief

Aliblabla schreef:
Leuke vraag. Ik ben gek op grote poedels, dus heb er al jaren een. Ik ben alleen absoluut geen show-mens. Het is ruim 20 jaar geleden dat ik een keer een nestje heb gefokt (ander ras) en ik had nu de gelegenheid, ruimte en tijd om een keer een nestje te fokken. Ik ken een zwoedel, dat is een hele leuke hond. Ik waag me niet aan het fokken van grote poedels, dat is vakwerk denk ik. Vandaar de keuze voor zwoedels. :I:

Groetjes,

Bianca
Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.
Afbeelding
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Nanna schreef:Mij lijkt zo'n zwoedel wel enigjes hoor. Ik ben heel benieuwd naar de foto's!
Ik zal ze plaatsen! :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Aliblabla schreef:
Nanna schreef:Mij lijkt zo'n zwoedel wel enigjes hoor. Ik ben heel benieuwd naar de foto's!
Ik zal ze plaatsen! :mrgreen:

Afbeelding

:-)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lizzie. schreef: Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.
Oh ik wel hoor! Inteelt heb je in ieder geval alvast geen last van. Kruisingen fokken zouden meer mensen moeten doen als je het mij vraagt. Het zou een hoop gezondheidsproblemen besparen als de hussel eens flink door de rashonden heen gaat.
Ik vind het onbeleefd om direct iemand op het matje te roepen mbt de keuzes die ze maakt in een voorstel topic.

Wat een leuke pups! Ik ben heel benieuwd wat je voor uiterlijk kan verwachten op volwassen leeftijd. Ik kan ze ook niet vinden op internet, heb je een voorbeeld?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Paisley schreef:
Lizzie. schreef: Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.
Oh ik wel hoor! Inteelt heb je in ieder geval alvast geen last van. Kruisingen fokken zouden meer mensen moeten doen als je het mij vraagt. Het zou een hoop gezondheidsproblemen besparen als de hussel eens flink door de rashonden heen gaat.
Ik vind het onbeleefd om direct iemand op het matje te roepen mbt de keuzes die ze maakt in een voorstel topic.

Wat een leuke pups! Ik ben heel benieuwd wat je voor uiterlijk kan verwachten op volwassen leeftijd. Ik kan ze ook niet vinden op internet, heb je een voorbeeld?
Ik roep niemand op het matje hoor :hmmm: ik vroeg dit omdat ik niet het verschil ziet tussen rashonden of kruisingen nesten en dan heb ik het niet over de genenpoel of gezondheid problemen van een ras. Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken. Mijn vraag was absoluut niet bedoeld als een aanval ofzo en heb helemaal niks tegen kruisingen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lizzie. schreef: Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken.
Nee een kruising nestje heeft net zoveel zorg nodig als een rashonden nest, ik denk dat je dat ook wel snapt ;)
Ik merk een aversie tegen alles wat een poedelkruising heerst, omdat veel mensen zich storen aan die gehypte australian labradoodles, vandaar mijn reactie.
Afbeelding
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Paisley schreef:
Lizzie. schreef: Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken.
Nee een kruising nestje heeft net zoveel zorg nodig als een rashonden nest, ik denk dat je dat ook wel snapt ;)
Ik merk een aversie tegen alles wat een poedelkruising heerst, omdat veel mensen zich storen aan die gehypte australian labradoodles, vandaar mijn reactie.
Dank je wel Paisley, dat durfde ik niet te zeggen, maar ik dacht het wel. Het grootbrengen van nesten is me niet vreemd, heb jarenlang voor de dierenbescherming opgevangen en ook een paar jaar zuivere rashonden gefokt. (Lang geleden). Ik wilde deze kruising niet vanwege de hype en ook niet om er even snel rijker van te worden, wat ook al is geinsinueerd. Ik wilde deze kruising omdat ik er eentje ken, en omdat ik de karakters van deze twee rassen een hele fijne mix vind opleveren. Daarnaast zien ze er ook nog eens leuk uit.

Dit is een volwassen kruising Zwitserse herder langhaar x grote poedel:

Afbeelding
Robbie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): poedel x golden retriever

Ongelezen bericht door Robbie »

Zwoedel of zwoodle?
Ik vind het ook een erg leuke combi, zou nog iets voor mij zijn :I:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Welkom!
Aliblabla schreef:
Paisley schreef:
Dank je wel Paisley, dat durfde ik niet te zeggen, maar ik dacht het wel. Het grootbrengen van nesten is me niet vreemd, heb jarenlang voor de dierenbescherming opgevangen en ook een paar jaar zuivere rashonden gefokt. (Lang geleden). Ik wilde deze kruising niet vanwege de hype en ook niet om er even snel rijker van te worden, wat ook al is geinsinueerd. Ik wilde deze kruising omdat ik er eentje ken, en omdat ik de karakters van deze twee rassen een hele fijne mix vind opleveren. Daarnaast zien ze er ook nog eens leuk uit.

Afbeelding
Als ze er allemaal uit gaan zien als deze hond ben ik verkocht :I:
Ik heb misschien wel interesse in zo'n leuke kruising... wat kosten ze?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een Zwoedel? :LOL:
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch? En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
Lizzie.
Zeer actief

Maeve schreef:Een Zwoedel? :LOL:
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch? En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
Dat bedoelde ik dus ook, maar daar mag je niks over zeggen want dan ben je onbeleefd :roll:
Afbeelding
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Anja schreef:Welkom!

Afbeelding
Als ze er allemaal uit gaan zien als deze hond ben ik verkocht :I:
Ik heb misschien wel interesse in zo'n leuke kruising... wat kosten ze?[/quote]

Dank je! :D

Ik heb je een PB gestuurd Anja.

Groetjes,

Bianca
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch?

Dat schreef ik niet. Ik had het over het fokken van grote poedels. Verdiep je gerust eens in het fokken van grote poedels.... als ik een kennel en een trimsalon had, zin om veel te showen en dagelijks te wassen en knippen dan zou het een ander verhaal zijn. En dan hebben we het nog niet over het showen, wat bij bepaalde rassen toch echt wel een vereiste is om je hondjes goed te kunnen plaatsen. Daar kies ik dus niet voor.
Maeve schreef: En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
:U:

Dat is een foutieve aanname, en het komt op mij over als kritiek. Zo zou ik geen nieuwkomer verwelkomen, zou niet mijn tactiek zijn, maar okay...

Maar weet je, ik ben heel blij dat ik een lieve hond heb met een schitterend nestje. En daar ga ik maar gewoon lekker van genieten en mijn best op doen. Lijkt me een prima plan. :balon: :O: :sunny: :thumright:

:ghug:

P.S. Ik zou dus nooit fokken met een hond met een pijnlijke erfelijke aandoening, zoals bv. distichiasis...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Aliblabla schreef:
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch?

Dat schreef ik niet. Ik had het over het fokken van grote poedels. Verdiep je gerust eens in het fokken van grote poedels.... als ik een kennel en een trimsalon had, zin om veel te showen en dagelijks te wassen en knippen dan zou het een ander verhaal zijn. En dan hebben we het nog niet over het showen, wat bij bepaalde rassen toch echt wel een vereiste is om je hondjes goed te kunnen plaatsen. Daar kies ik dus niet voor.
Maeve schreef: En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
:U:

Dat is een foutieve aanname, en het komt op mij over als kritiek. Zo zou ik geen nieuwkomer verwelkomen, zou niet mijn tactiek zijn, maar okay...

Maar weet je, ik ben heel blij dat ik een lieve hond heb met een schitterend nestje. En daar ga ik maar gewoon lekker van genieten en mijn best op doen. Lijkt me een prima plan. :balon: :O: :sunny: :thumright:

:ghug:

P.S. Ik zou dus nooit fokken met een hond met een pijnlijke erfelijke aandoening, zoals bv. distichiasis...
Je hoeft niet perse te showen om te fokken natuurlijk, ook niet bij Poedels. Zo'n Poedelfokker hebben we hier op het forum ook, die ben ik nog nooit tegengekomen op show :wink:

Enne, distichiasis is lang niet altijd een pijnlijke aandoening Maar aangezien je je daar druk over maakt zijn de ouderdieren van je huidige nestje hier vast op getest, en hun ouders en grootouders ook? :wink:

Je hoeft het niet te lezen als kritiek hoor, jouw nest dus jouw keuze. Maar ik denk dat je de kritiek een beetje op jezelf af roept door te spreken over Zwoedels. Designernamen hebben namelijk vooral als doel om te verkoop te stimuleren.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik vind ze geweldig, wat een dotjes en welkom op het forum
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Cindy52 schreef:Ik vind ze geweldig, wat een dotjes en welkom op het forum
:gjump: :gjump:

Dank je!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Maeve schreef:Je hoeft het niet te lezen als kritiek hoor, jouw nest dus jouw keuze. Maar ik denk dat je de kritiek een beetje op jezelf af roept door te spreken over Zwoedels. Designernamen hebben namelijk vooral als doel om te verkoop te stimuleren.
Ach uiteindelijk verdienen vrijwel alle fokkers op hun nestjes ook al roepen ze allemaal om het hardst dat het niet zo is
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nou uh. Welkom hè. Gezellig voorsteltopic zo.
Wil je nog? Alle geworpen stenen van je af kunnen krijgen?

Ik hoop van wel, want deze pups wil ik natuurlijk wel vaker zien :mrgreen:
Welkom :D
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hahaha,
Welkom op het hondenforum.
Lijkt een beetje op als leraar beginnen op een nieuwe school: je moet even door de uitprobeerfase heen, maar dan heb je ook wat.
Ik kan je dit forum van harte aanbevelen, er kan veel, niemand neemt een blad voor de mond en dat kan heel verfrissend en leerzaam zijn. En soms valt het rauw op je dak....

Ik vind zo'n kruising prima, goed voor de gezondheid qua inteelt inderdaad en wat een ontzettend leuke hond.
Ik ben verliefd. Zo krijg je een diehard bernerfan aan het twijfelen! :lol1:

Als mijn besje van nu de wereld verlaat, wil ik sowieso overstappen op een ander ras omdat ik vind dat er een vrijwel complete fokstop op 'mijn' ras moet komen.

Ik houd me aanbevolen en wens je van harte welkom op dit levendige forum! :E: :cheer:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Als je bijvoorbeeld kijkt naar mijn ras: de bernersennenhond, dan kun je wel degelijk claimen dat het fokken van rashonden vakwerk is. Hierbij moet je heel zorgvuldig te werk gaan in het zoeken naar combinaties van de gezondste lijnen en soms moet je daarvoor bereid zijn om een aantal jaar te wachten om te zien of je succes hebt.
Er worden tientallen hondjes geboren om een jammerlijke vroege dood te sterven en dat moet ophouden. Dit ras is doodgefokt voor het plezier van de fokker en de heerlijke puppen die hieruit komen! :cry:
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

Manu schreef:Nou uh. Welkom hè. Gezellig voorsteltopic zo.
Wil je nog? Alle geworpen stenen van je af kunnen krijgen?

Ik hoop van wel, want deze pups wil ik natuurlijk wel vaker zien :mrgreen:
Welkom :D
Haha, dank je wel. Ja heel gezellig.... genoeg stenen voor een tuinpaadje haha! Ik zal een paar nieuwe foto's uploaden...
Aliblabla
geregistreerd lid
Mechelse herder

kooi schreef:Hahaha,
Welkom op het hondenforum.
Lijkt een beetje op als leraar beginnen op een nieuwe school: je moet even door de uitprobeerfase heen, maar dan heb je ook wat.
Ik kan je dit forum van harte aanbevelen, er kan veel, niemand neemt een blad voor de mond en dat kan heel verfrissend en leerzaam zijn. En soms valt het rauw op je dak....

Ik vind zo'n kruising prima, goed voor de gezondheid qua inteelt inderdaad en wat een ontzettend leuke hond.
Ik ben verliefd. Zo krijg je een diehard bernerfan aan het twijfelen! :lol1:

Als mijn besje van nu de wereld verlaat, wil ik sowieso overstappen op een ander ras omdat ik vind dat er een vrijwel complete fokstop op 'mijn' ras moet komen.

Ik houd me aanbevolen en wens je van harte welkom op dit levendige forum! :E: :cheer:

:Q: Dank je wel! Voor mij zijn karakter en gezondheid de allerbelangrijkste punten. En als ze er dan ook nog eens leuk uitzien, nou, dat is dan toch mooi meegenomen! :cheer:

Afbeelding

Hier zijn ze aan het spelen net na het drinken... :I:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Oh die rechtsboven :I: Wat een snoetje.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”