Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Grote poedel
Mechelse herder - Aantal honden: 2
Voorstellen
Hallo,
Mijn forumnaam is Aliblabla. Ik ben Bianca, 54 jaar, heb twee honden, een Mechelse Herder kruising teef uit het asiel, nu 10 jaar oud en een witte standaard poedel (grote poedel) teef van 3 jaar. Zij is op dit moment drachtig van een nestje Zwoedels. (Zwitserse Herder langhaar x grote poedel). Het leek me leuk om hier eens rond te kijken en op te steken.
Groetjes,
Bianca
Mijn forumnaam is Aliblabla. Ik ben Bianca, 54 jaar, heb twee honden, een Mechelse Herder kruising teef uit het asiel, nu 10 jaar oud en een witte standaard poedel (grote poedel) teef van 3 jaar. Zij is op dit moment drachtig van een nestje Zwoedels. (Zwitserse Herder langhaar x grote poedel). Het leek me leuk om hier eens rond te kijken en op te steken.
Groetjes,
Bianca
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Voorstellen
WelkomAliblabla schreef:Hallo,
Groetjes,
Bianca
Ik heb nog nooit van zwoedels gehoord, waarom heb je voor deze combi gekozen?

-
Lemuria
Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken 
-
Lizzie.
- Zeer actief
VertelLemuria schreef:Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken

-
Lemuria
Dat weet jij heus welLizzie. schreef:VertelLemuria schreef:Ik kan een goede reden verzinnen waarom iemand een -"oedel"/-"oodle"-nest zou willen fokken
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Leuke vraag. Ik ben gek op grote poedels, dus heb er al jaren een. Ik ben alleen absoluut geen show-mens. Het is ruim 20 jaar geleden dat ik een keer een nestje heb gefokt (ander ras) en ik had nu de gelegenheid, ruimte en tijd om een keer een nestje te fokken. Ik ken een zwoedel, dat is een hele leuke hond. Ik waag me niet aan het fokken van grote poedels, dat is vakwerk denk ik. Vandaar de keuze voor zwoedels.Ik heb nog nooit van zwoedels gehoord, waarom heb je voor deze combi gekozen?
Groetjes,
Bianca
-
Lizzie.
- Zeer actief
Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.Aliblabla schreef:Leuke vraag. Ik ben gek op grote poedels, dus heb er al jaren een. Ik ben alleen absoluut geen show-mens. Het is ruim 20 jaar geleden dat ik een keer een nestje heb gefokt (ander ras) en ik had nu de gelegenheid, ruimte en tijd om een keer een nestje te fokken. Ik ken een zwoedel, dat is een hele leuke hond. Ik waag me niet aan het fokken van grote poedels, dat is vakwerk denk ik. Vandaar de keuze voor zwoedels.Ik heb nog nooit van zwoedels gehoord, waarom heb je voor deze combi gekozen?![]()
Groetjes,
Bianca

-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Ik zal ze plaatsen!Nanna schreef:Mij lijkt zo'n zwoedel wel enigjes hoor. Ik ben heel benieuwd naar de foto's!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Aliblabla schreef:Ik zal ze plaatsen!Nanna schreef:Mij lijkt zo'n zwoedel wel enigjes hoor. Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Oh ik wel hoor! Inteelt heb je in ieder geval alvast geen last van. Kruisingen fokken zouden meer mensen moeten doen als je het mij vraagt. Het zou een hoop gezondheidsproblemen besparen als de hussel eens flink door de rashonden heen gaat.Lizzie. schreef: Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.
Ik vind het onbeleefd om direct iemand op het matje te roepen mbt de keuzes die ze maakt in een voorstel topic.
Wat een leuke pups! Ik ben heel benieuwd wat je voor uiterlijk kan verwachten op volwassen leeftijd. Ik kan ze ook niet vinden op internet, heb je een voorbeeld?

-
Lizzie.
- Zeer actief
Ik roep niemand op het matje hoorPaisley schreef:Oh ik wel hoor! Inteelt heb je in ieder geval alvast geen last van. Kruisingen fokken zouden meer mensen moeten doen als je het mij vraagt. Het zou een hoop gezondheidsproblemen besparen als de hussel eens flink door de rashonden heen gaat.Lizzie. schreef: Wat is het verschil tussen een kruising fokken en een ras? Medisch/karkater gezien zie ik geen verschil hoor.
Ik vind het onbeleefd om direct iemand op het matje te roepen mbt de keuzes die ze maakt in een voorstel topic.
Wat een leuke pups! Ik ben heel benieuwd wat je voor uiterlijk kan verwachten op volwassen leeftijd. Ik kan ze ook niet vinden op internet, heb je een voorbeeld?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nee een kruising nestje heeft net zoveel zorg nodig als een rashonden nest, ik denk dat je dat ook wel snaptLizzie. schreef: Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken.
Ik merk een aversie tegen alles wat een poedelkruising heerst, omdat veel mensen zich storen aan die gehypte australian labradoodles, vandaar mijn reactie.

-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Dank je wel Paisley, dat durfde ik niet te zeggen, maar ik dacht het wel. Het grootbrengen van nesten is me niet vreemd, heb jarenlang voor de dierenbescherming opgevangen en ook een paar jaar zuivere rashonden gefokt. (Lang geleden). Ik wilde deze kruising niet vanwege de hype en ook niet om er even snel rijker van te worden, wat ook al is geinsinueerd. Ik wilde deze kruising omdat ik er eentje ken, en omdat ik de karakters van deze twee rassen een hele fijne mix vind opleveren. Daarnaast zien ze er ook nog eens leuk uit.Paisley schreef:Nee een kruising nestje heeft net zoveel zorg nodig als een rashonden nest, ik denk dat je dat ook wel snaptLizzie. schreef: Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken.![]()
Ik merk een aversie tegen alles wat een poedelkruising heerst, omdat veel mensen zich storen aan die gehypte australian labradoodles, vandaar mijn reactie.
Dit is een volwassen kruising Zwitserse herder langhaar x grote poedel:

-
Robbie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): poedel x golden retriever
Zwoedel of zwoodle?
Ik vind het ook een erg leuke combi, zou nog iets voor mij zijn
Ik vind het ook een erg leuke combi, zou nog iets voor mij zijn
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Welkom!
Ik heb misschien wel interesse in zo'n leuke kruising... wat kosten ze?
Als ze er allemaal uit gaan zien als deze hond ben ik verkochtAliblabla schreef:Dank je wel Paisley, dat durfde ik niet te zeggen, maar ik dacht het wel. Het grootbrengen van nesten is me niet vreemd, heb jarenlang voor de dierenbescherming opgevangen en ook een paar jaar zuivere rashonden gefokt. (Lang geleden). Ik wilde deze kruising niet vanwege de hype en ook niet om er even snel rijker van te worden, wat ook al is geinsinueerd. Ik wilde deze kruising omdat ik er eentje ken, en omdat ik de karakters van deze twee rassen een hele fijne mix vind opleveren. Daarnaast zien ze er ook nog eens leuk uit.Paisley schreef:Nee een kruising nestje heeft net zoveel zorg nodig als een rashonden nest, ik denk dat je dat ook wel snaptLizzie. schreef: Maar ik doelde meer op de bevalling zelf en wat daarbij nog meer komt kijken.![]()
Ik heb misschien wel interesse in zo'n leuke kruising... wat kosten ze?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Een Zwoedel?
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch? En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch? En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dat bedoelde ik dus ook, maar daar mag je niks over zeggen want dan ben je onbeleefdMaeve schreef:Een Zwoedel?![]()

-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Als ze er allemaal uit gaan zien als deze hond ben ik verkochtAnja schreef:Welkom!
Ik heb misschien wel interesse in zo'n leuke kruising... wat kosten ze?[/quote]
Dank je!
Ik heb je een PB gestuurd Anja.
Groetjes,
Bianca
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Maeve schreef:Een Zwoedel?![]()
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch?
Dat schreef ik niet. Ik had het over het fokken van grote poedels. Verdiep je gerust eens in het fokken van grote poedels.... als ik een kennel en een trimsalon had, zin om veel te showen en dagelijks te wassen en knippen dan zou het een ander verhaal zijn. En dan hebben we het nog niet over het showen, wat bij bepaalde rassen toch echt wel een vereiste is om je hondjes goed te kunnen plaatsen. Daar kies ik dus niet voor.
Maeve schreef: En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.
Dat is een foutieve aanname, en het komt op mij over als kritiek. Zo zou ik geen nieuwkomer verwelkomen, zou niet mijn tactiek zijn, maar okay...
Maar weet je, ik ben heel blij dat ik een lieve hond heb met een schitterend nestje. En daar ga ik maar gewoon lekker van genieten en mijn best op doen. Lijkt me een prima plan.
P.S. Ik zou dus nooit fokken met een hond met een pijnlijke erfelijke aandoening, zoals bv. distichiasis...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Je hoeft niet perse te showen om te fokken natuurlijk, ook niet bij Poedels. Zo'n Poedelfokker hebben we hier op het forum ook, die ben ik nog nooit tegengekomen op showAliblabla schreef:Maeve schreef:Een Zwoedel?![]()
Ik zie niet helemaal in hoe het fokken van rashonden vakwerk is en dit niet. Fokken is fokken, toch?
Dat schreef ik niet. Ik had het over het fokken van grote poedels. Verdiep je gerust eens in het fokken van grote poedels.... als ik een kennel en een trimsalon had, zin om veel te showen en dagelijks te wassen en knippen dan zou het een ander verhaal zijn. En dan hebben we het nog niet over het showen, wat bij bepaalde rassen toch echt wel een vereiste is om je hondjes goed te kunnen plaatsen. Daar kies ik dus niet voor.
Maeve schreef: En een nest plannen n.a.v. één individu die leuk uitpakte zou ook niet mijn tactiek zijn, maar okay.![]()
Dat is een foutieve aanname, en het komt op mij over als kritiek. Zo zou ik geen nieuwkomer verwelkomen, zou niet mijn tactiek zijn, maar okay...
Maar weet je, ik ben heel blij dat ik een lieve hond heb met een schitterend nestje. En daar ga ik maar gewoon lekker van genieten en mijn best op doen. Lijkt me een prima plan.![]()
![]()
![]()
![]()
P.S. Ik zou dus nooit fokken met een hond met een pijnlijke erfelijke aandoening, zoals bv. distichiasis...
Enne, distichiasis is lang niet altijd een pijnlijke aandoening Maar aangezien je je daar druk over maakt zijn de ouderdieren van je huidige nestje hier vast op getest, en hun ouders en grootouders ook?
Je hoeft het niet te lezen als kritiek hoor, jouw nest dus jouw keuze. Maar ik denk dat je de kritiek een beetje op jezelf af roept door te spreken over Zwoedels. Designernamen hebben namelijk vooral als doel om te verkoop te stimuleren.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Ik vind ze geweldig, wat een dotjes en welkom op het forum
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Cindy52 schreef:Ik vind ze geweldig, wat een dotjes en welkom op het forum
Dank je!
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ach uiteindelijk verdienen vrijwel alle fokkers op hun nestjes ook al roepen ze allemaal om het hardst dat het niet zo isMaeve schreef:Je hoeft het niet te lezen als kritiek hoor, jouw nest dus jouw keuze. Maar ik denk dat je de kritiek een beetje op jezelf af roept door te spreken over Zwoedels. Designernamen hebben namelijk vooral als doel om te verkoop te stimuleren.
-
Manu
Nou uh. Welkom hè. Gezellig voorsteltopic zo.
Wil je nog? Alle geworpen stenen van je af kunnen krijgen?
Ik hoop van wel, want deze pups wil ik natuurlijk wel vaker zien
Welkom
Ik hoop van wel, want deze pups wil ik natuurlijk wel vaker zien
Welkom
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hahaha,
Welkom op het hondenforum.
Lijkt een beetje op als leraar beginnen op een nieuwe school: je moet even door de uitprobeerfase heen, maar dan heb je ook wat.
Ik kan je dit forum van harte aanbevelen, er kan veel, niemand neemt een blad voor de mond en dat kan heel verfrissend en leerzaam zijn. En soms valt het rauw op je dak....
Ik vind zo'n kruising prima, goed voor de gezondheid qua inteelt inderdaad en wat een ontzettend leuke hond.
Ik ben verliefd. Zo krijg je een diehard bernerfan aan het twijfelen!
Als mijn besje van nu de wereld verlaat, wil ik sowieso overstappen op een ander ras omdat ik vind dat er een vrijwel complete fokstop op 'mijn' ras moet komen.
Ik houd me aanbevolen en wens je van harte welkom op dit levendige forum!

Lijkt een beetje op als leraar beginnen op een nieuwe school: je moet even door de uitprobeerfase heen, maar dan heb je ook wat.
Ik kan je dit forum van harte aanbevelen, er kan veel, niemand neemt een blad voor de mond en dat kan heel verfrissend en leerzaam zijn. En soms valt het rauw op je dak....
Ik vind zo'n kruising prima, goed voor de gezondheid qua inteelt inderdaad en wat een ontzettend leuke hond.
Ik ben verliefd. Zo krijg je een diehard bernerfan aan het twijfelen!
Als mijn besje van nu de wereld verlaat, wil ik sowieso overstappen op een ander ras omdat ik vind dat er een vrijwel complete fokstop op 'mijn' ras moet komen.
Ik houd me aanbevolen en wens je van harte welkom op dit levendige forum!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Als je bijvoorbeeld kijkt naar mijn ras: de bernersennenhond, dan kun je wel degelijk claimen dat het fokken van rashonden vakwerk is. Hierbij moet je heel zorgvuldig te werk gaan in het zoeken naar combinaties van de gezondste lijnen en soms moet je daarvoor bereid zijn om een aantal jaar te wachten om te zien of je succes hebt.Maeve schreef:Een Zwoedel?![]()
Er worden tientallen hondjes geboren om een jammerlijke vroege dood te sterven en dat moet ophouden. Dit ras is doodgefokt voor het plezier van de fokker en de heerlijke puppen die hieruit komen!
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
Haha, dank je wel. Ja heel gezellig.... genoeg stenen voor een tuinpaadje haha! Ik zal een paar nieuwe foto's uploaden...Manu schreef:Nou uh. Welkom hè. Gezellig voorsteltopic zo.
Ik hoop van wel, want deze pups wil ik natuurlijk wel vaker zien![]()
Welkom
-
Aliblabla
- geregistreerd lid
kooi schreef:Hahaha,
Ik ben verliefd. Zo krijg je een diehard bernerfan aan het twijfelen!![]()
Ik houd me aanbevolen en wens je van harte welkom op dit levendige forum!![]()

Hier zijn ze aan het spelen net na het drinken...
-
Manu
Oh die rechtsboven
Wat een snoetje.