Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Netjes voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Printeboek
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Japanse Spits
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Netjes voorstellen
Als nieuw lid stel ook ik me eerst graag even netjes voor.
M'n naam is Ina, getrouwd, 5 volwassen kinderen, 3 prachtige kleinkinderen en van beroep fotografe (zie forumnaam)
Sinds 2 weken heeft Kimi zijn intrede bij ons gedaan. Met zijn mooie witte vacht, zwarte kraaloogjes en deftige krulstaartje steelt hij de harten van Jan-en-alleman.
14 jaar geleden kwam Mika in ons gezin wonen.
Voor het zover was had ik eerst in allerlei boeken bestudeerd welke honden we mooi vonden om vanuit die selectie de hond te kiezen die het best bij ons zou passen.
Er bleven 2 rassen over: de Grote Grijze Wolfskeeshond en de Japanse Spits. Omdat een Japanse Spits toen nog bijna niet voorkwam in Nederland, hebben we gekozen voor een Grote Grijze Kees.
We hebben 11 jaar volop van Mika mogen genieten, 3 jaar geleden overleed hij plotseling aan een epileptische aanval.
Ondanks dat we hem ontzettend misten kwam er geen nieuw hondje. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen; alsof ik verraad pleegde t.o.v. Mika.
Toch begon het de laatste maanden weer te kriebelen. Mijn 'studie' voor een geschikte hond duurde veel korter dan 14 jaar geleden en verliep nu via internet.
Het bleek dat er inmiddels (veel) meer Japanse Spitsen in Nederland waren, zodat de keuze snel was gemaakt.
We zijn ontzettend blij met onze nieuwe kleine vriend.
M'n naam is Ina, getrouwd, 5 volwassen kinderen, 3 prachtige kleinkinderen en van beroep fotografe (zie forumnaam)
Sinds 2 weken heeft Kimi zijn intrede bij ons gedaan. Met zijn mooie witte vacht, zwarte kraaloogjes en deftige krulstaartje steelt hij de harten van Jan-en-alleman.
14 jaar geleden kwam Mika in ons gezin wonen.
Voor het zover was had ik eerst in allerlei boeken bestudeerd welke honden we mooi vonden om vanuit die selectie de hond te kiezen die het best bij ons zou passen.
Er bleven 2 rassen over: de Grote Grijze Wolfskeeshond en de Japanse Spits. Omdat een Japanse Spits toen nog bijna niet voorkwam in Nederland, hebben we gekozen voor een Grote Grijze Kees.
We hebben 11 jaar volop van Mika mogen genieten, 3 jaar geleden overleed hij plotseling aan een epileptische aanval.
Ondanks dat we hem ontzettend misten kwam er geen nieuw hondje. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen; alsof ik verraad pleegde t.o.v. Mika.
Toch begon het de laatste maanden weer te kriebelen. Mijn 'studie' voor een geschikte hond duurde veel korter dan 14 jaar geleden en verliep nu via internet.
Het bleek dat er inmiddels (veel) meer Japanse Spitsen in Nederland waren, zodat de keuze snel was gemaakt.
We zijn ontzettend blij met onze nieuwe kleine vriend.
Life is like a camera: focus on what's important and you 'll capture it perfectly!
http://www.printeboek.nl/
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Netjes voorstellen
Welkom hier. 
-
aletta
- Actief
- Mijn ras(sen): grote witte kees
ook welkom. En een vraagje: waar zitten de verschillen, behalve in formaat, tussen de Japanse spits en de grote witte keeshond? Ik zie nl in de beschrijvingen geen verschil. In uiterlijk zie ik ook geen verschil en ik verwacht dat dat er wel moet zijn omdat je speciaal de Japanse spits gekozen hebt. Ik ben dus nieuwsgierig, wil graag meer weten/ leren
- Printeboek
- nieuw lid
- Contacteer:
De Japanse Spits is iets kleiner dan de grote Kees.
Zelfreinigende, záchte vacht van de Japanse Spits en geen hondengeur.
Zelfreinigende, záchte vacht van de Japanse Spits en geen hondengeur.
Life is like a camera: focus on what's important and you 'll capture it perfectly!
-
aletta
- Actief
Kleiner ok (ik heb niet voor niets een grote kees), maar wbt die geur... het viel me juist op dat er geen hondengeur hangt aan mijn kees. Zachter haar zou kunnen, vind die van mij al zacht maar zachter kan best wel. Ik blijf het vinden dat ze flink op elkaar lijken. Heeft de wolfskees meer hondengeur? Ik vind die nl. heel mooi en voor mij zeker een optie voor een evt. tweede hond.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

- Printeboek
- nieuw lid
- Contacteer:
Aletta, ik kan je van harte een wolfskees aanraden. Een prachtige hond, met een geweldig lief karakter. Destijds na de komst van onze wolfskees heb ik vaak gezegd dat het de beste beslissing is geweest die ik ooit heb gemaakt.
Dat er nu geen tweede wolfskees is gekomen zegt niets over het type hond, maar zegt iets over mij/ons. Onze wolfskees Mika is en blijft onvervangbaar!
Kimi (onze kleine Japanse Spits van 9 weken) heeft inmiddels al net zo'n groot plekje in ons hart ingenomen. M.a.w. mijn tweede beste beslissing ooit
Dat er nu geen tweede wolfskees is gekomen zegt niets over het type hond, maar zegt iets over mij/ons. Onze wolfskees Mika is en blijft onvervangbaar!
Kimi (onze kleine Japanse Spits van 9 weken) heeft inmiddels al net zo'n groot plekje in ons hart ingenomen. M.a.w. mijn tweede beste beslissing ooit
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat leuk om te lezen dat je veertien jaar na dato nog steeds op dezelfde twee rassen uitkomt.
-
aletta
- Actief
het is ook een droppie/ schatje te oordelen naar de foto bij je naam. Printeboek , frysk?
- Printeboek
- nieuw lid
- Contacteer:
Helemaal goed geraden, Alette 
-
aletta
- Actief
Niet zo moeilijk, wij spreken thuis onderling Fries ook al wonen we daar al lang niet meer.