Even voorstellen. Ik woon en werk in Angola. Ik ben een honden "eigenaar" (wat klinkt dat naar alsof ik het over een fiets heb....
Ik ben fanatiek in training, maar helaas is hier geen honden school of iets dergelijks. Ik heb 5 jaar in Zuid Afrika gewoond en was daar lid van een Super club, ik heb daar nog steeds contact mee en binnenkort start ik met een cursus online (je moet toch wat
Ik heb een vraagje voor over m'n herder, ze is intelligent en leert snel, zit, lig, blijf, volgen, aan de voet, NEE, langzaam maar zeker wordt dit in haar brein gecementeerd, er is toch 1 ding dat me af en toe desperaat maakt. Ze bijt soms nog steeds in de benen, ik blijf dan stil staan en zeg "leave" (honden krijgen hun commando's in het Engels, overgebleven van ZA) prima, ze laat los en gaat netjes zitten, brave hond en dan..... net als je je been voorwaarts beweegt om verder te lopen springt ze op en bijt in je broekspijp wat vaak in een scheur(tje) resulteert
iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? of moet ik gewoon geduldig zijn (geen goeie broeken dragen) tot het over gaat?
Groetjes