Mijn naam is Laura, ik ben 19 jaar en woon in Noord-holland.
Ik heb 2 hondjes, Dolce is een boomer (maltezer x shih tzu) van 5 jaar oud, zij is van mijn ouders. (ik woon nog thuis)
Kiara is van mijn vriend en mij, dat is een jack russel van 1 jaar en 9 maanden.

Kiara is een heerlijk beest met veel pit. Daarom moeten we jammer genoeg af en toe erg hard voor haar zijn. Maar 99% van de tijd is het een lieverd.
Ze is gek op een tennisbal, dus gaan wij regelmatig naar een bos met grote grasvelden. Dan kan ze even helemaal losgaan. Als we wat minder tijd hebben gaan we naar het parkje op 2 minuten lopen. Ze moet toch elke dag haar energie goed kwijt kunnen.
Ook vind ze het erg leuk om in slootjes e.d. te springen. Jammer genoeg voor haar vinden wij dat niet zo leuk, vooral niet als het een stinkslootje betreft. Dan moet ze in bad en dat vind ze opeens een stuk minder leuk! Mijn kat is Kiara's ideale speelmattie. Ze kunnen heerlijk met elkaar ravotten maar ook heerlijk met elkaar slapen. Het fabeltje katten en honden kunnen niet samen is bij deze de wereld uit.

Dolce is het doetje van het stel. Ze is heel zachtaardig en rustig. Daardoor wordt meestal alles van haar afgepakt, omdat ze niet van haar af bijt. Gelukkig voor Dolce letten wij goed op, zo krijgt zij altijd haar deel. Dolce vind het ook heerlijk om naar het bos of park te gaan, alleen gaat ze niet achter een bal aan. Ze vind het koetelen en rondsnuffelen veel belangrijker. Sokken jatten uit de wasmand (liefst vies) vind ze wel erg leuk om te doen. Vroeger deed ze dat aldoor, gelukkig voor ons hebben we dat er wel een beetje uitgekregen.
Kiara en Dolce lijken niet veel met elkaar te hebben, maar schijn bedriegt. Als 1 van de 2 even mee moet naar de dierenarts blijft de ander net zo lang wachten tot ze weer terug is. Ook is er dan een uitgebreid snuffelrondje om te zien of het nog wel dezelfde is die is thuisgekomen.
Het is een iets langer stuk geworden dan ik dacht. Ik raak ook nooit uitgepraat over mijn hondjes
Groetjes Laura!