Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je wist het, maar toch...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Je wist het, maar toch...

Ongelezen bericht door Lemuria »

Afbeelding

Vijf minuten was ze bij de Albert Heijn op de Overtoom. Melanie Kamp had haar hond Benji buiten vastgebonden om snel een boodschap te doen, toen ze buiten kwam was er van Benji geen spoor meer te bekennen.
'Ik weet zeker dat hij gestolen is, ik ben echt radeloos', zegt Melanie tegen AT5. Ze had Benji vastgebonden aan een trapleuning zodat ze even een boodschap kon doen. 'Hij zat echt heel strak vast, er zaten wel drie knopen in en daarnaast is Benji heel lief, die loopt niet zomaar weg', vertelt ze. Meteen na de vermissing is ze op zoek gegaan naar haar hond. In de buurt, maar ook in het naastgelegen Vondelpark trof ze hem niet aan.
'Ik ben heel erg bang dat hij gebruikt wordt om te vechten, want het is een Amerikaanse Stafford en die zijn heel geliefd', vertelt ze. Vandaag gaat Melanie terug naar de Albert Heijn om de camerabeelden te bekijken en zo een aanwijzing te krijgen over wat er met Benji gebeurd is.
Ze wist dus dat het een geliefd ras is, maar bindt hem alsnog buiten aan een winkel :piew: Hopen dat ze het beestje terugvinden, maar heb er een hard hoofd in...
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Je wist het, maar toch...

Ongelezen bericht door Yara »

Ik begrijp sowieso niet dat mensen hun honden bij de winkel vastbinden. Zie dat hier ook vaak maar ik neem mijn honden nooit mee als ik boodschappen doe. Zie daar de noodzaak niet van in. Hopelijk vind ze hem terug. Maar een heel slimme actie is het niet nee. Arme hond.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja wat een kut :ugh:

Ik hoop heel hard dat het hondje gevonden word en niet in het verkeerde cirquit beland..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Yara schreef:Ik begrijp sowieso niet dat mensen hun honden bij de winkel vastbinden. Zie dat hier ook vaak maar ik neem mijn honden nooit mee als ik boodschappen doe. Zie daar de noodzaak niet van in. Hopelijk vind ze hem terug. Maar een heel slimme actie is het niet nee. Arme hond.

Tien jaar geleden nam ik m'n hond echt overal mee naartoe. Was geen noodzaak, wel heel gezellig.
En ja, dan moest hij tussendoor wel eens een paar minuten wachten.
Zou het nu niet meer durven en heb er sowieso de honden niet naar, destijds heb ik er geen seconde kwaad in gezien.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

Gollum schreef:Ja wat een kut :ugh:
precies mijn gedachte gollum....
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Axel nam ik vroeger ook wel eens mee naar de winkel. Geen enkel probleem. Nu zou ik dat nooit meer doen. Horrorscenario! En dan heb ik niet eens een vechthond.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja ik snap er dus ook gewoon helemaal niets van , niks noppes nada :piew:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tja als je een voor een vechthond kiest, en je weet dat die vaak gestolen worden in amsterdam / rotterdam, en dan ga je hem alsnog buiten vastbinden terwijl jij je boodschappen doet en geen overzicht heb...
Laat hem dan gewoon thuis..
Nou ja, als hij voor vechten wordt gebruikt, kan ze hem beter dood terug vinden, dan levend en helemaal verknipt.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

tibetaantje schreef:
Gollum schreef:Ja wat een kut :ugh:
precies mijn gedachte gollum....
Ook de mijne. :piew:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nala durf ik ook alleen bij de bakker of slager vast te binden zodat ik er zicht op heb.
Noway dat ik de winkel in ga en haar uit zicht verlies om iets te pakken en af te rekenen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Hachi30
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hachi30 »

Ik vind het echt heel erg zielig.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nanna schreef:Een hond moet al helemaal niet mee boodschappen doen. Laat dat beest thuis.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Tenzij je de bakker en slager geen boodschappen vindt.
Ik vind het namelijk heerlijk om met Nala naar de winkels te lopen daar mijn dingen te halen en samen terug te lopen.
Zij lekker uit geweest. Ik mijn ding gedaan.
Maar wat ik zeg idd geen echte boodschappen zoals bij een jumbo ofzo.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik ken die buurt goed, mijn vader woont daar. Het is een enorm druk punt.
Die hond ziet ze niet meer terug.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lemuria

Kells schreef: Ik eigenlijk wel vanwege het volk wat even aan je hond moet zitten. Die van mij willen niet door vreemden bepoteld worden. Best vervelend voor een hond als je vastgebonden zit en het maar over je heen moet laten komen.
Dat dus. Hier bij de AH zitten ook bijna altijd wel hondjes vastgebonden, en 3/10 van de mensen menen er een aai overheen te moeten jassen.
Lemuria

Cleva schreef:Ik woon waar mensen weten hoe ze ergens met hun hollandse poten vanaf moeten blijven.
Er zitten hier bijna altijd honden buiten de albert heijn. Nooit iemand die even moet aaien. Laat staan jatten.

Hein zit in de auto want het dorp is niet op loopafstand maar verder zou ik het best aandurven.
Niet op de Overtoom. Ik heb daar jaren gewerkt en daar je hond buiten laten is vragen om ellende.
Dan zit je in een uitzonderlijk durrep. In de rest van Nederland moet je gewoon met je tijd meegaan en op je eigendommen (waaronder honden) passen ;)

Je kunt wel zeggen "Ze hebben d'r van af te blijven.", maar mensen doen wat ze willen. Je kunt je hooguit maar aanpassen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier kun je op zich ook je hond nog wel aanbinden, de supermarkten laten zelfs buiten openingstijden hun waren nog buiten staan en niemand komt er aan.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik doe het ook wel hoor, maar alleen bij winkels waar ik constant een oogje op hem kan houden. Als ik een frietje ga halen of zo. Heb hem ook wel eens mee naar de supermarkt, maar dan ben ik met de auto en laat ik hem dus even in de auto wachten (Niet als het warm en zonnig is natuurlijk). Meestal is dat op de terugweg van het bos of zo.

Maar zo vastbinden en echt uit het zicht verdwijnen, en dan terwijl je weet dat je een populaire hond hebt :( , nee, dat vind ik echt hele erg dom.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier in het dorp kan het wel, maar laat Ayleen thuis. Een te druk punt.
Ze gaat wel vaak mee naar de bieb als ik snel wat in moet leveren. Vaak spelen daar ook kinderen buiten dus die vraag ik altijd om even voor een minuut op te passen. Groter plezier doe je mijn hond niet. :ok:
Lemuria

_Leonie schreef:Hier in het dorp kan het wel, maar laat Ayleen thuis. Een te druk punt.
Ze gaat wel vaak mee naar de bieb als ik snel wat in moet leveren. Vaak spelen daar ook kinderen buiten dus die vraag ik altijd om even voor een minuut op te passen. Groter plezier doe je mijn hond niet. :ok:
Dan zou ik nerveus hupsend van de ene op de andere voet in de rij bij de bieb staan. Ik vertrouw kinderen niet snel met dieren :mrgreen:
Lemuria

Klinkt ideaal, ik ben niet zo van de bemoeienissen, wel van de ruimte. Hoe klinkt het om een Stafford als buurhond te krijgen? :mrgreen: :engel:

*Eerst maar sparen*

Ik zie het wel goedkomen. Als ik het niet met je eens ben op het forum kan ik zo een keutel van Izzy op je erf gooien. Puh.
Lemuria

:mrgreen:

Ik ben maar een arme student, een hypotheek gaat hem niet worden nu.

Maar ooit...ooit ga ik lekker achteraf wonen en de rest van Nederland in m'n vuistje uitlachen omdat ze zo hutjemutje, vol frustratie boven op elkaar wonen. Paar kippen, knijnen en een knol. Ik blij.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Toch vind ik het zielig natuurlijk kan je het weten als je je hond vastbind, iets wat ik al zeker nooit doe.
Maar het is een jonge meid ze dacht even snel een boodschap te doen hoeveel mensen denken niet dat overkomt mij niet.
Ik geloof dat ze hem al 7 jaar hadden ik vind het echt naar ik hoop dat hij toch goed terug komt.
en ze stelen niet alleen grote honden hoor wand kleine vinden ze ook wel lachen dan geldop zetten hoe veel minuten voor hij dood is
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Arme hond! Hopelijk loopt het goed af, maar ik heb er een hard hoofd in.

Finn gaat ook vaak mee boodschappen doen, maar dan ben ik altijd met de auto. Hij blijft dan in de auto en ligt vanaf de hoedenplank het winkelend volk te bekijken. Of hij slaapt, want meestal is het na een wandeling.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeannettebo schreef:Hier kun je op zich ook je hond nog wel aanbinden, de supermarkten laten zelfs buiten openingstijden hun waren nog buiten staan en niemand komt er aan.
Waar ik altijd in Oostenrijk naar toe ga kan dat ook. Maar daar kun je ook gewoon de autosleutels in t contact laten zitten en dan staat ie er nog gewoon dagen later. Maar hier in NL kan dat niet. Ook een hond ff buiten laten niet. (Trouwens daar in de grote stad 20 km verderop ook niet)
Ik zie t nut ook niet hoor echt niet. Ik loop met Xygan nu weleens naar de supermarkt om te wennen maar langslopen dus. Als ik naar binnen wil in een winkel gooi ik hem in de auto en rijden we naar de dierenwinkel. Daar kan ie leren in een winkel te komen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik woon in Den Haag en mijn honden zitten ook bij de Jumbo te wachten tot ik terug kom hoor.
Enige verschil is wel dat de straatkrantverkoper hier voor een eurootje op je hond let.
9 van de 10 keer ligt Manu ongeveer op schoot bij iemand die komt aaien. Ik ga tijdens de wandeling wel eens het centrum in en neem dan gelijk wat mee.
Weekboodschappen of dingen die langer dan een paar minuten duren houd ik dan weer voor die keer dat ik geen honden bij me heb.

Je moet ook met je poten van andermans bezittingen afblijven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Ik woon waar mensen weten hoe ze ergens met hun hollandse poten vanaf moeten blijven.
Er zitten hier bijna altijd honden buiten de albert heijn. Nooit iemand die even moet aaien. Laat staan jatten.

:mrgreen: Dan kan ik maar beter wegblijven.
Hier is het ook wel gebruikelijk hoor, maar toch vind ik het vooral met staffords en aanverwanten eng.
Als die er prijs op lijken te stellen ga ik vaak even knuffelen.
Een paar jaar geleden is er één gestolen die volgens de eigenaar als twee druppels water op Charlie leek. Hij dacht in eerste instantie even dat zij het was.
En een tijdje terug stonden ze met twee grote kerels zo'n arme brave hond te treiteren :boos:
Manu

Tara schreef:
Honden hebben niks te zoeken in een winkelgebied wat mij betreft.
Ik zie er zoveel overlast van, hondenpoep in de looppaden, geblaf van buiten de winkel, honden die niet aangehaald worden, fietsen omgooien en vervolgens compleet over de rooie wegvluchten met het bord of bankje waar ze aan vastgebonden zaten er achteraan.
Laat ze toch lekker thuis...
Mwah, dat is wel heel stellig.
Een Uma hoort niet in een centrum thuis, maar een Manu zal het echt aan zijn reet roesten.
Ik heb de knoop nog niet gelegd of hij ligt al met de kop plat op de straat om zich heen te kijken en hij blijft zo tot ik terug kom. Ik heb wel gezien dat mensen hem aaien, dan wrijft hij als een kat zijn kop in je schoot. Hij ligt overigens altijd kort dus van fietsen omgooien is geen sprake.
Blaffen doen mijn beide honden niet en ik zie ze al helemaal geen bankje lostrekken.

Ik ben met je eens dat er veel honden de pineut zijn in zo'n centrum.
De winkelstraat hier in de buurt staat op zaterdag vol met vastgebonden honden. Continue blaffend, uitvallend naar elke wapperende boodschappentas of piepend en bibberend aan het staren naar de winkeldeur. Dat vind ik sneu.
Maar een hond die lekker aan het lanterfanten en koekeloeren is en zich totaal niet druk maakt om drukte, prima.

Als ik naar de supermarkt loop kan ik Manu al nauwelijks houden omdat hij de Turkse straatkrantverkoper in de armen wil vliegen.
Ik geef die man na mijn boodschap een euro of koop een krantje en hij kroelt met de honden. Hij staat breeduit te lachen als ik aan kom.
Manu

Als je met het doel winkelen je hond meeneemt snap ik het ook niet, nee.
Al neem ik ze wel eens mee als ik weet dat ik naar de supermarkt ga, vooral als het betekent dat Uma alleen thuis moet blijven. Die gaat dan liever mee, alleen blijven is niet haar ding.
Maar goed, daar heb ik dus ook een oplettend oog ;)

Hier is het heel schoon, ervaring met hondenpoep in de winkelstraat heb ik niet.

Ik ga bijvoorbeeld wel het centrum in omdat het lekker veel prikkels bevat en ik binnen een uur mijn hond doodmoe heb. Het doet meer dan een uur fietsen zeg maar. Ook voor Uma is het een goede oefening, al bind ik die niet snel vast. En we gaan altijd even langs de dierenwinkel om wat lekkers te halen en dan mogen ze gewoon mee. Nu is dat niet hartje Den Haag trouwens hoor, gewoon een klein centrum te vergelijken met een dorpscentrum. Na het rondje centrum lopen we door het park weer terug waar ze mogen piesen.
Als ik mijn honden naar mijn moeder breng gaat ze ook altijd door het centrum met ze, even met de juwelier kletsen of met de schoenmaker (durp wel).

Wij krijgen daar eigenlijk nooit negatieve reacties op. Juist leuke.
Mijn vader heeft een schijthekel aan honden, dus die kant snap ik echt en ik houd daar in ons dagelijks leven ook zeker rekening mee.

Laatst stond er een Westie aan een flex voor de supermarkt. Die versperde met zijn koordlijntje de hele stoep dus niemand kon er meer langs met hun winkelkarretje.
Schijtirritant natuurlijk. Dus ik heb even op het knopje gedrukt.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Met Gol deed ik het wel eens, op de terugweg wat lekkers halen bij de bakker of viswinkel. Maar die is zo braaf, die knoopte ik niet eens vast. Die bleef keurig voor de drempel zitten tot de visboer haar wat lekkers kwam brengen :I:

Met drie honden lukt dat niet meer :lol1:
Nou woon ik ook maar twee minuten lopen van het winkelcentrum dus ik breng ze eerst naar huis en dan doe ik even een boodschap.
In Amsterdam heb ik dat nooit gedaan, zeker niet op de Overtoom :schrik:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Honden die ergens vastgebonden zitten zijn vogelvrij en genieten geen enkele bescherming. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe mensen nog altijd zo stom kunnen zijn om hem buiten vast te binden en zonder toezicht te laten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”