het bijna( helemaal) overleden object

Ik overweeg nu een honden sofa, of toch maar weer een Jolly paw, maar wie weet heeft iemand de gouden tip voor weer een paar jaar zorgen vrij manden plezier
Moderator: moderatorteam

Waarom dan geen kunstleren kussen in een mandS@ndr@ schreef:Ik zit te denken dat een Bia bed met verwisselbare kunst leren hoezen misschien het antwoord zou kunnen zijn, hij wil nog wel eens lekken ( tja het is een reu) en kussen hoezen moeten gewoon afneembaar - met een vochtig doekje - zijn anders liggen ze iedere 2 dagen in de was, want dat ruikt niet zo lekker fris

hij kaout niet op zijn manden hoor, maar hij prikt er wel gaten in met zijn nagels en door zijn gewicht wil hij dingen nog wel eens uit vorm duwen...... Ik zit niet heel ruim in mijn energie ( - zeker niet als ik gewerkt heb enz. sorry- schildklier en zo ) dus zoek ik iets van doekje erover en klaar.Apple schreef:Waarom dan geen kunstleren kussen in een mandS@ndr@ schreef:Ik zit te denken dat een Bia bed met verwisselbare kunst leren hoezen misschien het antwoord zou kunnen zijn, hij wil nog wel eens lekken ( tja het is een reu) en kussen hoezen moeten gewoon afneembaar - met een vochtig doekje - zijn anders liggen ze iedere 2 dagen in de was, want dat ruikt niet zo lekker frisKunststof mand is niet lekker om op te kauwen, en het kussen is dus ook zo afneembaar.
Nepper van Zooplus met een fleecedeken erin tegen het perforeren met nagels?S@ndr@ schreef:.
die neppers van zooplus gaan hier ook hard, ligt er een voor de kachel, maar die is er nu al niet vele beter aan toe dan de JP. wel een stuk goedkoper om te vervangen dat is waar,
Ben heeft het ookS@ndr@ schreef:ja, ik snap het, en het is een super idee, alleen hij prikt er doorheen met zijn nagels denk ik en hij heeft niet lekker een rand om zijn kop op te leggen en naar buiten te kijken en als het schuift en dat doet het met dat logge lijf dan krijgt ie eelknobbels op zijn gewrichten. ik denk dat dit voor jou hond inderdaad een super oplossing is, ik zou het ook doen voor een hondje als Sneeuw of zo
dat zou zeker een goede opti kunnen zijn iets om even mee te nemenJBK schreef:Nepper van Zooplus met een fleecedeken erin tegen het perforeren met nagels?S@ndr@ schreef:.
die neppers van zooplus gaan hier ook hard, ligt er een voor de kachel, maar die is er nu al niet vele beter aan toe dan de JP. wel een stuk goedkoper om te vervangen dat is waar,

Het gaat er niet om dt hij lange nagels heeft, maar wel dat ze keihard zijn en dat er 72 kilo op drukt ( en als hij in zzijn mand springt zal het vele malen meer druk geven denk ik , en alles perforeertHippo schreef:Ik heb een nep-leren mand van Zoofast voor Hippo. Geweldig ding! Heb 'm nu iets meer dan een halfjaar en nog geen krasje op te zien. Hippo heeft ook redelijk lange nagels en hij kauwt ook op botten/hoefjes e.d. in de mand.
Regelmatig neem ik 'm af met een dettolsopje, heerlijk schoon. En hij krijgt er standaard een fleecekleed in, die kan je goed tussen de randen stoppen. Het kussen is goed dik, als ik erop ga staan voel ik nog de bodem niet en de rand is opstaand.
De grootste maat is echt enorm. Ik heb 1 maat groter voor Oscar, maar daar passen Oscar en Hippo makkelijk samen in en er is dus nog een maat groter beschikbaar. Ze kosten daarnaast minder dan € 40,- dus vriendelijk geprijsd.
ja dat is een behoorlijk gewicht hoor..EstherK schreef:Grote jongen! Ik heb me nooit gerealiseerd dat hij 72 kilo weegt. Dat is het gewicht van Benthor en Iarik samen.

Ik ben zelf ook wel van de groene zeep en eventueel Aleppo, maar ik heb een tijdje een werkster gehad en die wat wat minder nauwkeurig, helaas.........gyanty schreef:Tja ik ben ook fan van leerachtig materiaal. Maar die van mij wegen ook nog geen fractie van die van jou. Ik ben fan van biabed, maar ik bescherm het leer wel. Ik heb 1 originele hoes van biabed erover, van een soort wol, die is al 1 keer stuk geweest, maar die kon ik naaien. De leren hoezen kun je ook vervangen, maar vind ik nogal dure hobby. Onderhoud staat er ook bij, enkel met zachte zeep zoals groene zeep schoonmaken of met een gewone vochtige doek, dus geen chemicaliën verder, dat droogt het materiaal uit (en dat zie ik ook op jou foto). Aangezien mijn honden vaak nat in de mand liggen en qua viezigheid nogal zwaar te verduren hebben dus fleecehoezen. Ik heb er ook 2 van zooplus. En zo ben ik er heel blij mee. Maar tja is nogal andere koek dan die van jou
dat zou best een opti kunnen zijn als bescherm hoes, maar volgens mij is dat nogal prijzigHabibi schreef:Hmm.
En van dat stevige materiaal waar (waterdichte) paarfendekens van gemaakt worden?
Als je een oude paardendeken wast, dan zou je dat materiaal zelf kunnen gebruiken om om een kussen te naaien?
Of om het om je huidige versleten mand heen te maken?