Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zoek tips voor een hufter proof, grote mand

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ik zoek tips voor een hufter proof, grote mand

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

De Jolly Paw mand is dood overleden RIP :roos: Ik zoek een mand die makkelijk is schoon te maken, die stevig is, die bij voorkeur iets van een rand heeft waar meneer zijn kop op kan leggen in maatje XXL zo ongeveer en die hufterproof is!!!!
het bijna( helemaal) overleden object :ugh:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik overweeg nu een honden sofa, of toch maar weer een Jolly paw, maar wie weet heeft iemand de gouden tip voor weer een paar jaar zorgen vrij manden plezier :idea:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ik zoek tips voor een hufter proof, grote mand

Ongelezen bericht door marian* »

Gewoon een Ferplastbak?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
S@ndr@
Zeer actief

hij kijkt nergens naar en is nogal zwaar zeg maar :Q: , en als het kussen opzij schuift dan krijgt hij van die lelijke eeltknobbels op zijn ellebogen enzo, als die er eenmaal zitten krijg ik ze nauwelijks nog weg- hij moet dus eigenlijk bij voorkeur, iets zachts hebben
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Een oud bankje van mp? Bij de ouders van een vriendin van me hebben ze een duitse dog en die krijgt eens in de zoveel tijd een nieuwe bank.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou ook gewoon een kunststof mand nemen met een flink zwaar kussen er in wat hij niet zo maar opzij kan schuiven.
Ben zelf wel tevreden over de kunstlederen kussens, blijft goed liggen, stinkt niet en is heel makkelijk schoon te houden.
S@ndr@
Zeer actief

het moet wel voor het raam - terras deuren passen, wat toch wel zijn favoriete plek is
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

zelf maken van pallets en daarin een goed passend matras met kussens?
S@ndr@
Zeer actief

Ik zit te denken dat een Bia bed met verwisselbare kunst leren hoezen misschien het antwoord zou kunnen zijn, hij wil nog wel eens lekken ( tja het is een reu) en kussen hoezen moeten gewoon afneembaar - met een vochtig doekje - zijn anders liggen ze iedere 2 dagen in de was, want dat ruikt niet zo lekker fris :schrik:
Brindlecardi
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik zit te denken dat een Bia bed met verwisselbare kunst leren hoezen misschien het antwoord zou kunnen zijn, hij wil nog wel eens lekken ( tja het is een reu) en kussen hoezen moeten gewoon afneembaar - met een vochtig doekje - zijn anders liggen ze iedere 2 dagen in de was, want dat ruikt niet zo lekker fris :schrik:
Waarom dan geen kunstleren kussen in een mand :denken: Kunststof mand is niet lekker om op te kauwen, en het kussen is dus ook zo afneembaar.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je kunt ook een mand met het kussen erin in een oud dekbedovertrek stoppen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb van die nep biabedden bij de zooplus vandaan.Ik heb ze nu al een jaar en nog geen krasje te zien en ze raggen er toch best op.
S@ndr@
Zeer actief

Apple schreef:
S@ndr@ schreef:Ik zit te denken dat een Bia bed met verwisselbare kunst leren hoezen misschien het antwoord zou kunnen zijn, hij wil nog wel eens lekken ( tja het is een reu) en kussen hoezen moeten gewoon afneembaar - met een vochtig doekje - zijn anders liggen ze iedere 2 dagen in de was, want dat ruikt niet zo lekker fris :schrik:
Waarom dan geen kunstleren kussen in een mand :denken: Kunststof mand is niet lekker om op te kauwen, en het kussen is dus ook zo afneembaar.
hij kaout niet op zijn manden hoor, maar hij prikt er wel gaten in met zijn nagels en door zijn gewicht wil hij dingen nog wel eens uit vorm duwen...... Ik zit niet heel ruim in mijn energie ( - zeker niet als ik gewerkt heb enz. sorry- schildklier en zo ) dus zoek ik iets van doekje erover en klaar.
die neppers van zooplus gaan hier ook hard, ligt er een voor de kachel, maar die is er nu al niet vele beter aan toe dan de JP. wel een stuk goedkoper om te vervangen dat is waar, :ok:
Brindlecardi
Zeer actief

Dit bedoel ik : (Let niet op de pluisjes, die komen uit de bal :mann:)

Afbeelding

Ik vind dat stoffen dingen zo snel stinken :schrik: :F:
S@ndr@
Zeer actief

ja, ik snap het, en het is een super idee, alleen hij prikt er doorheen met zijn nagels denk ik en hij heeft niet lekker een rand om zijn kop op te leggen en naar buiten te kijken en als het schuift en dat doet het met dat logge lijf dan krijgt ie eelknobbels op zijn gewrichten. ik denk dat dit voor jou hond inderdaad een super oplossing is, ik zou het ook doen voor een hondje als Sneeuw of zo
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

S@ndr@ schreef:.
die neppers van zooplus gaan hier ook hard, ligt er een voor de kachel, maar die is er nu al niet vele beter aan toe dan de JP. wel een stuk goedkoper om te vervangen dat is waar, :ok:
Nepper van Zooplus met een fleecedeken erin tegen het perforeren met nagels?
Brindlecardi
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja, ik snap het, en het is een super idee, alleen hij prikt er doorheen met zijn nagels denk ik en hij heeft niet lekker een rand om zijn kop op te leggen en naar buiten te kijken en als het schuift en dat doet het met dat logge lijf dan krijgt ie eelknobbels op zijn gewrichten. ik denk dat dit voor jou hond inderdaad een super oplossing is, ik zou het ook doen voor een hondje als Sneeuw of zo
Ben heeft het ook :ok: het schuift dus niet snel. Nagels weet ik niet zo of die er snel doorheen gaan.

Maar het maakt mij verder niet uit :mrgreen: ik denk alleen dat je met die eisen niet extreem veel opties hebt eerlijk gezegd. Je kan altijd even bij de online dierenwinkels kijken wat ze zoal aanbieden.
S@ndr@
Zeer actief

JBK schreef:
S@ndr@ schreef:.
Nepper van Zooplus met een fleecedeken erin tegen het perforeren met nagels?
dat zou zeker een goede opti kunnen zijn iets om even mee te nemen :ok:
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

En als je nu zo'n nepperd van zooplus neemt met een hoes erom? Als ze voor biabed hoezen verkopen dan passen die vast ook wel om de nepperds?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

of zo'n hoes met van dat supersterke spul? Bijv. wat om een grote fatboy zit? http://www.hondenbed.nl/losse-hoezen-ho ... enkussens/ zoiets als dit wellicht
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb de Snobbs Wodan.
Manu háát manden maar deze is tot nu toe echt zijn favoriet. Hij ligt er graag in.
Hij heeft het ook snel warm, deze mand is vrij koel dus dat scheelt. En de haren zijn er zo uit te vegen met een stofdoek.
De hoes is machinewasbaar en de mand zit heel stevig in elkaar.

Ze gaan tot 130 x 100 cm.
Ik heb zelf de 120 en daar ligt Manu graag zo in dat zijn kop nét op de rand ligt en hij zijn poten tegen de andere rand kan zetten :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Dank je wel voor alle goede opties, ik ga even kijken en zoeken :cheer: :ok:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb een nep-leren mand van Zoofast voor Hippo. Geweldig ding! Heb 'm nu iets meer dan een halfjaar en nog geen krasje op te zien. Hippo heeft ook redelijk lange nagels en hij kauwt ook op botten/hoefjes e.d. in de mand.

Regelmatig neem ik 'm af met een dettolsopje, heerlijk schoon :-). En hij krijgt er standaard een fleecekleed in, die kan je goed tussen de randen stoppen. Het kussen is goed dik, als ik erop ga staan voel ik nog de bodem niet en de rand is opstaand.

Afbeelding

De grootste maat is echt enorm. Ik heb 1 maat groter voor Oscar, maar daar passen Oscar en Hippo makkelijk samen in en er is dus nog een maat groter beschikbaar. Ze kosten daarnaast minder dan € 40,- dus vriendelijk geprijsd.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Die van Snobbs die hierboven staat bleef bij mij niet lang heel.
Inmiddels gebruik ik al jaren de manden van ridgi-pad http://www.ridgi-pad.de/index.html. Eens in de twee jaar is er een grote paardenbeurs in Duitsland waar ik ze koop. Bij mij gaan ze een jaar of vier mee.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik heb een kinderbed van ikea, inklusief matrasje, overtrek en dekbedje. Dat laatste is heel makkelijk uit te wassen natuurlijk. Totaal geloof ik 50 euro ofzo
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Hippo schreef:Ik heb een nep-leren mand van Zoofast voor Hippo. Geweldig ding! Heb 'm nu iets meer dan een halfjaar en nog geen krasje op te zien. Hippo heeft ook redelijk lange nagels en hij kauwt ook op botten/hoefjes e.d. in de mand.

Regelmatig neem ik 'm af met een dettolsopje, heerlijk schoon :-). En hij krijgt er standaard een fleecekleed in, die kan je goed tussen de randen stoppen. Het kussen is goed dik, als ik erop ga staan voel ik nog de bodem niet en de rand is opstaand.

Afbeelding

De grootste maat is echt enorm. Ik heb 1 maat groter voor Oscar, maar daar passen Oscar en Hippo makkelijk samen in en er is dus nog een maat groter beschikbaar. Ze kosten daarnaast minder dan € 40,- dus vriendelijk geprijsd.
Het gaat er niet om dt hij lange nagels heeft, maar wel dat ze keihard zijn en dat er 72 kilo op drukt ( en als hij in zzijn mand springt zal het vele malen meer druk geven denk ik , en alles perforeert :ugh: :wink:
dank je wel allemaal voor het meedenken - eerdaags maar eens een beslissing gaan nemen
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Grote jongen! Ik heb me nooit gerealiseerd dat hij 72 kilo weegt. Dat is het gewicht van Benthor en Iarik samen. :80:
S@ndr@
Zeer actief

EstherK schreef:Grote jongen! Ik heb me nooit gerealiseerd dat hij 72 kilo weegt. Dat is het gewicht van Benthor en Iarik samen. :80:
ja dat is een behoorlijk gewicht hoor.. :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik ben ook fan van leerachtig materiaal. Maar die van mij wegen ook nog geen fractie van die van jou. Ik ben fan van biabed, maar ik bescherm het leer wel. Ik heb 1 originele hoes van biabed erover, van een soort wol, die is al 1 keer stuk geweest, maar die kon ik naaien. De leren hoezen kun je ook vervangen, maar vind ik nogal dure hobby. Onderhoud staat er ook bij, enkel met zachte zeep zoals groene zeep schoonmaken of met een gewone vochtige doek, dus geen chemicaliën verder, dat droogt het materiaal uit (en dat zie ik ook op jou foto). Aangezien mijn honden vaak nat in de mand liggen en qua viezigheid nogal zwaar te verduren hebben dus fleecehoezen. Ik heb er ook 2 van zooplus. En zo ben ik er heel blij mee. Maar tja is nogal andere koek dan die van jou
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hmm.

En van dat stevige materiaal waar (waterdichte) paarfendekens van gemaakt worden?
Als je een oude paardendeken wast, dan zou je dat materiaal zelf kunnen gebruiken om om een kussen te naaien?
Of om het om je huidige versleten mand heen te maken?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

gyanty schreef:Tja ik ben ook fan van leerachtig materiaal. Maar die van mij wegen ook nog geen fractie van die van jou. Ik ben fan van biabed, maar ik bescherm het leer wel. Ik heb 1 originele hoes van biabed erover, van een soort wol, die is al 1 keer stuk geweest, maar die kon ik naaien. De leren hoezen kun je ook vervangen, maar vind ik nogal dure hobby. Onderhoud staat er ook bij, enkel met zachte zeep zoals groene zeep schoonmaken of met een gewone vochtige doek, dus geen chemicaliën verder, dat droogt het materiaal uit (en dat zie ik ook op jou foto). Aangezien mijn honden vaak nat in de mand liggen en qua viezigheid nogal zwaar te verduren hebben dus fleecehoezen. Ik heb er ook 2 van zooplus. En zo ben ik er heel blij mee. Maar tja is nogal andere koek dan die van jou
Ik ben zelf ook wel van de groene zeep en eventueel Aleppo, maar ik heb een tijdje een werkster gehad en die wat wat minder nauwkeurig, helaas......... :ugh:
maar goed die is er nu niet meer, niet meer nodig,
Habibi schreef:Hmm.

En van dat stevige materiaal waar (waterdichte) paarfendekens van gemaakt worden?
Als je een oude paardendeken wast, dan zou je dat materiaal zelf kunnen gebruiken om om een kussen te naaien?
Of om het om je huidige versleten mand heen te maken?
dat zou best een opti kunnen zijn als bescherm hoes, maar volgens mij is dat nogal prijzig :denken: denk ik, is wel super materiaal - ik ga eens kijken
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”