Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terug van weggeweest!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Terug van weggeweest!

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Hoi :)

Ik ben hier al een tijd, maar na wat afwezigheid heb ik besloten mezelf even kort opnieuw voor te stellen omdat er zo veel nieuwe accounts bijgekomen zijn. Ik ben zelf 22 en woon samen met mijn vriend, twee konijnen, twee papegaaien en de goudvissen in Haarlem. Beiden opgevoed met honden is het geen verrassing dat we zelf ook hond(en) willen.

Vorige keer op HF: Bodi
Misschien herinneren sommigen van jullie Bodi nog, de boerenfox van 1 uit het asiel. Qua ervaring net een pup, heel veel moeite met kinderen. Uiteindelijk heeft hij enorm veel ervaring opgedaan en heeft echt hond kunnen zijn. Hij heeft alle commando's geleerd en was heel gehoorzaam en lief. Helaas hebben wij hem weggedaan (dat heb ik toen ook in een topic geschreven) door de problematiek met kinderen. Dit was niet houdbaar en onze kennis om die angst weg te nemen is ontoereikend. Daar zijn we eerlijk in geweest (want onze tussenkomst, als die niet goed is, kan het ook meer kwaad dan goed doen). Nu wordt er met hem gewerkt aan het probleem en komt hij hopelijk bij een energieke baas terecht met andere hond waaraan Bodi zich kan optrekken. Het asiel waar Bo zit heeft ontzettend veel aan alles wat wij hem geleerd hebben en te weten zijn gekomen over zijn karakter, iets waar ze niets van wisten. Komt wel goed met hem, al mis ik hem nog steeds ontzettend. Ik hoop dat er een leuk baasje is voor hem (asiel Waterland, 'Binky').

Naar te toekomst!
Na het verwerken van de tijd met Bodi hebben wij rustig gekeken naar wat we eigenlijk zoeken, wat we 'aan kunnen', wat we willen, waar we dat willen, en welke leeftijd we willen. We hebben buitenlandse honden overwogen, asielhonden en rashonden. Met hulp van mijn schoonmoeder, die heel ervaren is in de hondenwereld, gaan we voor een Engelse Springer Spaniel. We hebben gekozen voor een pup van een erkende fokker, en we mogen haar rond 17 december ophalen :love: Het bezoek was geweldig, de moeder is ontzettend lief en de pups zien er gezond en levendig uit. We kijken er ontzettend naar uit! We hebben heel veel geleerd ten tijde van Bodi en hebben er alle vertrouwen in.

Hoewel we ons goed hebben voorbereid (denken we) en heel veel kennis uit de omgeving hebben zullen er ongetwijfeld nog vragen boven komen. :)
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Re: Terug van weggeweest!

Nanna schreef:Ja, ik herinner me jou nog wel. Tenminste, ik herinner me het verhaal van Bodi.
Welkom dan maar weer en hopelijk gaat het helemaal goedkomen met het spanieltje maar dat moet toch raar lopen wil het niet zo zijn.
Is het een reu of een teefje?
Ja, vermoedelijk wel. We hebben zo veel geleerd van de tijd met Bodi en ook de tijd daarna (en we hebben hulp van anderen die er verstand van hebben). Wij waren leerzaam voor Bo en Bo voor ons ;) Absoluut geen spijt van maar jammer dat het zo gelopen is. De onbekendheid van zijn achtergrond is wel een reden geweest om voor een pup te gaan van een erkende fokker met stamboom et cetera. Al is het maar voor onze eigen gemoedstoestand. We wilden dit keer 100% zeker zijn dat de hond goed opgegroeid is en dat we 100% zelf kunnen bepalen hoe ze opgevoed wordt. Ook weten we 100% zeker dat de ouders negatief getest zijn op aandoeningen. Helemaal zeker weet je het nooit, maar we wilden zoveel mogelijk twijfel bij onszelf wegnemen. Het feit dat mijn schoonmoeder ook zo'n spaniel heeft gehad helpt ook wel, zij kan ons daarbij helpen en vindt het zelf ook leuk.

Het is een teefje! We hebben tweede keuze uit drie teefjes. Ik heb alleen een foto van alle drie de teefjes omdat wij nog geen keuze gemaakt hebben.

Afbeelding

Het was zo gaaf, ik heb nog nooit honden jonger dan 8 weken gezien :I: Moeder is heel fijn gebouwd, net als vader. Het worden echt prachthonden denk ik. Ze was zo trots op haar pups, haha! Ze stond erbij van: 'kijk, heb ik gemaakt!', en toen werden wij ook goedgekeurd door moeders, :ok: Ik ben benieuwd hoe de honden opgroeien.

Ze heet trouwens Finna!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat een droppies :love: Ik zou voor die linkse gaan, afgaande van de blik. Als ze nog veel bij mams liggen, zou ik die nagels wel even laten knippen, lijkt me niet fijn om dat tegen je buik te krijgen :mrgreen:

Welkom terug :)
Iris-Marie
Zeer actief

Lemuria schreef:Wat een droppies :love: Ik zou voor die linkse gaan, afgaande van de blik. Als ze nog veel bij mams liggen, zou ik die nagels wel even laten knippen, lijkt me niet fijn om dat tegen je buik te krijgen :mrgreen:

Welkom terug :)
Jaaa, schatjes hè! :I: Wij vinden die ook erg leuk inderdaad, ze heeft ook het meest leverkleur op haar rug. We hopen alleen dat dat witte rond haar neus wat meer wordt, dat vinden we leuk. Als de 1e keuze niet op haar valt, is de kans flink aanwezig dat we voor haar gaan inderdaad. De rechter vinden we ook lief, die was een beetje moe en zo kijkt ze ook, haha. De middelste kijkt ook vrolijk, maar we vinden het voorhoofd een beetje hoog en erg rond vergeleken met de rest. Maakt op zich niks uit, kan ook nog helemaal bijtrekken (of het komt door de foto)? De andere twee zijn bijna helemaal wit tot dusver.

Och, ze zijn allemaal zo lief, ik wil 3 Finna's :love:

Ze liggen veel bij mams geloof ik ja. Ze geeft ook heel veel melk dus het zijn flinke pups. Die nageltjes gaan we, mochten ze nog niet geknipt zijn (ik vermoed dat dat wel gedaan wordt), zelf wel knippen als ze hier een beetje thuis is. Je merkte het ook bij het spelen met ze haha. Ik heb er echt geen woorden voor hoe schattig ze zijn :mrgreen:

We gaan over twee weken weer kijken bij ze, ik ben nu al benieuwd. We kunnen echt niet wachten!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Welkom terug
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2