Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckeltje overleden door aanvallende honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Teckeltje overleden door aanvallende honden

Ongelezen bericht door Cairo_ »

OUD BEIJERLAND - Vrijdag 18 december 2015 heeft een teckel in Oud-Beijerland een ontmoeting met twee ontsnapte andere honden, helaas niet overleefd.
De teckel liep met zijn baasjes netjes aangelijnd toen twee honden (waarschijnlijk pitbulls) uit de tuin ontsnapten en zich op de teckel stortten.

De gealarmeerde politie heeft geprobeerd de teckel te redden maar werd ook gebeten.

De teckel is helaas aan zijn verwondingen overleden.

De aanvallende honden zijn in beslag genomen in afwachting van een beslissing van het Openbaar Ministerie.

Tegen de eigenaar zal proces-verbaal worden opgemaakt.

De agente die gebeten was heeft zich onder doktersbehandeling moeten stellen.

Afbeelding

bron: politie HW
http://www.hoekschewaard.nl/regio/nieuw ... _honden.hw
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Re: Teckeltje overleden door aanvallende honden

Ongelezen bericht door Benthe »

Bah wat vreselijk!

Ik hoop dat die eigenaar van die loslopende honden zijn tuin dusdanig afzet dat dit nooit weer voorkomt maar nog liever hoop ik dat ze geen honden meer nemen..
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Zo jezus, zal je maar overkomen.. Loop je nietsvermoedend op straat met je hondje, komen er 2 ontsnapte honden aangerend.. Die even je hond doodbijten en daarna de politie dus ook nog.

Als je dan al zó graag honden wilt houden die niet hondsociaal zijn ( zoals deze blijkbaar) , zorg dat godver dan zij niet kunnen ontsnappen! Oef, ik kan hier zooo kwaad om worden!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Weer vervelend nieuws.... :(
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Vreselijk! Ik begrijp maar niet waarom mensen zulke honden niet goed vasthouden. Je zult je hondje zo verliezen :(:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat lijkt me zo erg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Iedereen is weer geschokt, verdrietig en aangeslagen.
En de agente van de politie liet zich zomaar bijten.
Was zeker vergeten dat ze die klapkaken een prop lood door hun harses had kunnen jennen.
Op naar het volgende klapkaken drama.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo, dat is weer heel fijn. Maar het kunnen natuurlijk best eens géén Staffords geweest zijn he?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Leuk wandelen nog met je honden als er steeds van dit soort afschuwelijke dingen gebeuren. :ugh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

marian* schreef:Zo, dat is weer heel fijn. Maar het kunnen natuurlijk best eens géén Staffords geweest zijn he?
Een Stafford is geen Pitbull ;) Maar goed, het is niet zo dat de gemiddelde leek überhaupt een Stafford of Pitbull herkent. De meeste mensen die ik op straat tegenkom vragen me wat voor kruising Izzy is, terwijl zij toch vrij ras-typisch is. Ze zijn pas 'bang' van d'r als ik zeg dat ze een Stafford is :roll:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Bah sta je daar met je hondje en toch kun je die beesten niet tegenhouden :jank:
Ik ben blij dat mijn honden nog wat formaat hebben, al blijkt uit meerdere berichten dat ook dat ze niet altijd helpt :(

Of dit nou Staff of Pitbull was lijkt me niet heel relevant. Het type hond is in elk geval weer duidelijk.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Manuma schreef: Of dit nou Staff of Pitbull was lijkt me niet heel relevant. Het type hond is in elk geval weer duidelijk.
Nou ja, de kans is groot natuurlijk. Maar dit zouden de meesten ook als Pitbull zien:
Afbeelding

Hondagressie is niet puur en alleen voor dit type hond weggelegd. M'n oom had een Mechelaar die honden vrat, ik zelf had een Husky die honden wou vreten.

Maar de kans is wel vrij aanwezig dat het echt een Pitje of Staff was ;)
Manuma
Zeer actief

Ja dat bedoelde ik dus :mrgreen:

Ik ken vrij veel hondvretende honden die niet type pitbull zijn dus daar weet ik wel van. Maar in dit geval was het dus geen Husky of Mechelse herder. Laatste tijd weer veel berichten van ongelukken met dergelijk type :(
Cairo_
Zeer actief

Lemuria schreef:Ze zijn pas 'bang' van d'r als ik zeg dat ze een Stafford is :roll:
we worden ook wel door al dat nieuws bang gemaakt. Dit was nèt op het nieuws op RTL 4 van half 8:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opvalle ... ailsignout
Sulluna
Zeer actief

Cairo_ schreef:
Lemuria schreef:Ze zijn pas 'bang' van d'r als ik zeg dat ze een Stafford is :roll:
we worden ook wel door al dat nieuws bang gemaakt. Dit was nèt op het nieuws op RTL 4 van half 8:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opvalle ... ailsignout
maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat betreffende verhaal ook wel heel heftig vond. Wel nieuwswaardig zeg maar. Zoiets, is wel echt een uitzondering toch, dat het zo ver gaat..
Dus ik snap wel, dat zoiets op het nieuws komt.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik krijg er buikpijn van. Het zal je verdomme maar overkomen. En dan loop ik toch met best wel een pittig duo maar ik zweet hem peentjes als ik een staffachtige los aan zie komen lopen. Kan je nagaan als er twee woestelingen de hoek om komen stuiven :schrik:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

zo fijn als nieuwsberichten niet compleet zijn.
dit is in mijn woonplaats en ik heb 2 meiden aan de lijn gehad over een soort gelijk voorval een uur eerder.

de agent in deze kwestie is niet door de klapkaken gebeten maar door de gewonde teckel toen hij deze probeerde te bevrijden uit het hek waar de teckel in paniek in vast was komen te zitten, de teckel is vervolgens bij de dierenarts ingeslapen.

de eigenaar van de klapkaken is nog niet bekend.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

bellabeest schreef:zo fijn als nieuwsberichten niet compleet zijn.
dit is in mijn woonplaats en ik heb 2 meiden aan de lijn gehad over een soort gelijk voorval een uur eerder.

de agent in deze kwestie is niet door de klapkaken gebeten maar door de gewonde teckel toen hij deze probeerde te bevrijden uit het hek waar de teckel in paniek in vast was komen te zitten, de teckel is vervolgens bij de dierenarts ingeslapen.

Ooh, nou ik las het inderdaad als of de klapkaak had gebeten. Dat is wel slordig geschreven ja!

Maar goed, maakt het verhaal niet minder sneu.. Wel gek dat de eigenaar nog niet bekend is, als het mijn honden waren was ik mij met hangende pootjes gaan melden. Zou mij zo schuldig voelen.. Maar goed, wie weet komt dat nog.
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Sulluna schreef:

Ooh, nou ik las het inderdaad als of de klapkaak had gebeten. Dat is wel slordig geschreven ja!

Maar goed, maakt het verhaal niet minder sneu.. Wel gek dat de eigenaar nog niet bekend is, als het mijn honden waren was ik mij met hangende pootjes gaan melden. Zou mij zo schuldig voelen.. Maar goed, wie weet komt dat nog.
dat denk ik niet,
weet niet 100% zeker om welke 2 het gaat maar ik denk het wel te weten en dan heeft meneer volgende week gewoon weer een nieuwe pikverlenger
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Was de teckel gewond alleen door het vastraken in het hek, of is hij wel degelijk gebeten? Dat haal ik er nu nog steeds niet uit.
Wat er ook precies gebeurd is, vreselijk dat iemand zomaar ineens zijn teckeltje kwijt is geraakt door een incident veroorzaakt door losgebroken honden... :ugh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben ook klaar met dit soort rassen. Ik heb ooit zelf op het punt gestaan een staffie te kopen en zou er dol op kunnen zijn als ik er nu een kreeg of kocht. Het is niet persoonlijk naar het ras. Maar dit ras trekt ellende aan. Ellendige baasjes met 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel. En zolang dat zo is wil ik ze niet meer zien en tegenkomen op straat. Bas is ook typisch zo'n hondje dat doodgebeten wordt. Ze is fysiek het slapste hondje dat ik ooit gezien heb. Geen enkele vorm van lenigheid ook. Soms kan ze niet eens op de bank springen en kukelt ze achterover. Als zij gepakt en geschud wordt is het denk ik dus al einde verhaal.

En eerlijk gezegd verwacht ik het van pitbull en co ook gewoon. De keren dat ik er een tegen kwam was het ook stressen. Baasjes moesten stoppen met fietsen want de hond werd helemaal lijp bij de aanblik van Bas. Of langslopen en dan schiet zo'n hond ineens uit. Of roepen, blijf uit de buurt, als hij los komt maakt hij je hond af. Of in een tuincentrum, trut van een baas staat te staren in de schappen en een pitbull staat tongelend naar Bas te loeren. Elk moment zou de hond een spurt nemen en bazin staat wat te loeren tussen de kerstballen. Weet vrijwel zeker dat ze de riem zou laten schieten. Ik moest Bas optillen en de andere kant op lopen. Was zelfs zo erg dat ik haar onder mijn leren jas heb gestopt zodat bij losbreken die hond haar niet uit mijn armen kon trekken.

Ik ben daar eigenlijk extreem klaar mee. In Nederland wordt ook echt niks gedaan bij incidenten. De eigenaar van de doodgebeten hond krijgt geen enkele compensatie. Als honden daar mogen loslopen is het helemaal bar en boos en nemen ze vaak niet eens aangifte aan. Hoe ziek is dat? Tja, hondjes vechten wel eens en ze mogen daar nu eenmaal los. Of shit happens, een hekje is soms stuk....
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb het ook helemaal gehad met dit soort honden. Ik zie het hier ook als er iemand met een klapkaak loopt. Ze worden gemeden als de pest en binnen no time is het park verlaten. Alle hondenliefhebbers kiezen eieren voor hun geld en gaan naar huis. Hoogste tijd voor een verbod.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Cairo_
Zeer actief

Ik kom bij mij in de buurt ook geregeld 2 jonge vrouwen tegen met pitbulls waarvan ze meteen als een gek aan de ketting hangen als ik met mijn hond in de buurt loop. Ze trekken aan de ketting om ze in toom te houden alsof hun leven ervan afhangt. Ik denk dan altijd, wat voor een fun is dat toch in hemelsnaam om zo'n hond te houden..
Manuma
Zeer actief

Cairo_ schreef:Ik kom bij mij in de buurt ook geregeld 2 jonge vrouwen tegen met pitbulls waarvan ze meteen als een gek aan de ketting hangen als ik met mijn hond in de buurt loop. Ze trekken aan de ketting om ze in toom te houden alsof hun leven ervan afhangt. Ik denk dan altijd, wat voor een fun is dat toch in hemelsnaam om zo'n hond te houden..
Dat denk ik bij heel veel honden, niet alleen pitbulls :engel:
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

LongFields schreef:Was de teckel gewond alleen door het vastraken in het hek, of is hij wel degelijk gebeten? Dat haal ik er nu nog steeds niet uit.
Wat er ook precies gebeurd is, vreselijk dat iemand zomaar ineens zijn teckeltje kwijt is geraakt door een incident veroorzaakt door losgebroken honden... :ugh:
nee teckeltje is wel degelijk gebeten, en heeft daarbij meerdere ribben gebroken, klaplong en dergelijke om die reden is gekozen het diertje in te laten slapen.
Cairo_ schreef:Ik kom bij mij in de buurt ook geregeld 2 jonge vrouwen tegen met pitbulls waarvan ze meteen als een gek aan de ketting hangen als ik met mijn hond in de buurt loop. Ze trekken aan de ketting om ze in toom te houden alsof hun leven ervan afhangt. Ik denk dan altijd, wat voor een fun is dat toch in hemelsnaam om zo'n hond te houden..
dat soort honden laat ik ook met regelmaat uit hier in de buurt, overigens geen pitbulls maar old english bulldogs. mja daar denkt ook de hele buurt van dat ze vals zijn, zijn ze niet zijn enkel erg lomp en willen graag met alles spelen. dus als ze andere honden zien hangen ze idd aan de riem, ik laat ze niet vaak genoeg uit om dit eruit te krijgen.
Afbeelding
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

bellabeest schreef:
Sulluna schreef:

dat denk ik niet,
weet niet 100% zeker om welke 2 het gaat maar ik denk het wel te weten en dan heeft meneer volgende week gewoon weer een nieuwe pikverlenger
Ik denk dat ik weet wie jij denkt dat het is, en dat klopt idd. Ik zag hem van de week bij ons in de winkel, en heb het hem gewoon gevraagd of dat zijn honden waren. En dat was dus zo... De reu heeft het arme teckeltje aangevallen, de teef viel niet aan.
Hij was zelf niet thuis, en iemand heeft de poort open gemaakt (zat een schuif op).
Heel lullig natuurlijk als dat zo is... Maarja er komt allerlei raar volk daar, dus was te verwachten dat een onnozel type de poort open zou laten of iets dergelijks.
En als ik mij goed kan herinneren, heeft deze zelfde reu een paar jaar geleden ook een cavelier pupje dood gebeten.
Ik ben blij dat ik er niet liep met mijn honden op dat moment, moet er niet aan denken dat je hond verscheurd word voor je neus!
Verwacht ook niet dat zijn honden nog terug komen. Maar zoals je zelf al zegt, die heeft binnen de kortste keren weer een nieuwe pikverlenger.
De betreffende honden waren vader/dochter, en zijn al veel te veel inteelt nestjes uit voort gekomen, waar ik telkens zo boos om kon worden als hij dat doodleuk liep te vertellen. Laat die teef toch helpen! Nu helaas niet meer nodig waarschijnlijk...
Groetjes, Patricia

Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Angel1985 schreef:
bellabeest schreef:
Sulluna schreef:

dat denk ik niet,
Ik denk dat ik weet wie jij denkt dat het is, en dat klopt idd. Ik zag hem van de week bij ons in de winkel, en heb het hem gewoon gevraagd of dat zijn honden waren. En dat was dus zo... De reu heeft het arme teckeltje aangevallen, de teef viel niet aan.
Hij was zelf niet thuis, en iemand heeft de poort open gemaakt (zat een schuif op).
Heel lullig natuurlijk als dat zo is... Maarja er komt allerlei raar volk daar, dus was te verwachten dat een onnozel type de poort open zou laten of iets dergelijks.
En als ik mij goed kan herinneren, heeft deze zelfde reu een paar jaar geleden ook een cavelier pupje dood gebeten.
Ik ben blij dat ik er niet liep met mijn honden op dat moment, moet er niet aan denken dat je hond verscheurd word voor je neus!
Verwacht ook niet dat zijn honden nog terug komen. Maar zoals je zelf al zegt, die heeft binnen de kortste keren weer een nieuwe pikverlenger.
De betreffende honden waren vader/dochter, en zijn al veel te veel inteelt nestjes uit voort gekomen, waar ik telkens zo boos om kon worden als hij dat doodleuk liep te vertellen. Laat die teef toch helpen! Nu helaas niet meer nodig waarschijnlijk...
dat zijn idd de honden die ik bedoel.
sorry maar zulke honden in de tuin houden terwijl je er niet ben en dan ook nog eens een onveilige sluiting op je deur hebben.
er lopen uit die combi nog wat honden rond hier in het dorp, en dat zijn ook haast allemaal gevaarlijke gevallen
Afbeelding
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

bellabeest schreef:dat zijn idd de honden die ik bedoel.
sorry maar zulke honden in de tuin houden terwijl je er niet ben en dan ook nog eens een onveilige sluiting op je deur hebben.
er lopen uit die combi nog wat honden rond hier in het dorp, en dat zijn ook haast allemaal gevaarlijke gevallen
Zei ik hem ook, die laat je toch niet onbeheerd in de tuin! Nee ze zaten dus binnen... die mafkees had zijn deur niet op slot :roll:
En ja, ik hou mijn hart vast voor wat die aan gaan richten... Die zullen ook niet bij de meest snuggere eigenaren terecht gekomen zijn vrees ik, daar vandaan.
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”