Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kom niet van de vlooien af
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik kom niet van de vlooien af
Een maand geleden ontdekte ik een vlo. Goed. Honden gewassen, alle spullen gewassen (kussens, doeken, tuigjes, plaids, kussens op de bank, matten, tuinkussens), honden Frontline pipetje, alles ingesprayd, tapijt laten reinigen, vlooienband in de stofzuiger, vlooienband in de banken. Dat hielp allemaal niks. Een week later weer alles gewassen, alles volgespoten (nu een ander merk), weer niks. Nu heb ik boven ook alles maar gewassen en ingespoten (maar de honden komen nooit boven) en ik heb zelfs buiten onder de overkapping gezogen en daarna gif gespoten. Maar ze blijven vlooien houden. Ik word er gek van. Het zijn er steeds maar één of twee maar dat zegt natuurlijk niks. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Iemand tips?
Kunnen die beesten in de tuin zitten ofzo? Youri heeft altijd jeuk als hij 's morgens naar buiten is geweest, maar dat zegt natuurlijk niks.
Kunnen die beesten in de tuin zitten ofzo? Youri heeft altijd jeuk als hij 's morgens naar buiten is geweest, maar dat zegt natuurlijk niks.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Ik kom niet van de vlooien af
In de auto?
Krijgen ze ook een antivlooien pipetje/pil? Anders zou ik dat ook even gebruiken.
Krijgen ze ook een antivlooien pipetje/pil? Anders zou ik dat ook even gebruiken.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
O bah, wat heb je al een werk gehad en nog niet er vanaf.
Ik heb inderdaad wel gehoord van vlooien in de tuin.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecte ... jagen.html
Maar misschien lopen ze ze wel ergens anders op?
Moeilijk hoor.
Komen ze in de auto? Heb je die ook behandeld?
Ik heb inderdaad wel gehoord van vlooien in de tuin.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecte ... jagen.html
Maar misschien lopen ze ze wel ergens anders op?
Moeilijk hoor.
Komen ze in de auto? Heb je die ook behandeld?
-
*Wolf*
- Zeer actief
Niet alleen milieuonvriendelijk maar alles wat je daarna aanraakt is giftig, hè. Het spul gaat overal op en in zitten en zal niet snel verdwijnen. Ik kom ook niet van de vlooien af, maar zo'n Bolfo fogger, mmmmh, het is verleidelijk maar ik vind de nadelen ook niet te verwaarlozenNanna schreef:Bolfo fogger gebruiken. Zo milieuonvriendelijk als de pest maar het helpt wel.
- Anke
- Zeer actief
Ik heb de auto ook al twee keer ingespoten. De garage, de bijkeuken, zelfs de schuur. Ze hebben allebei pipetjes gehad, maar ze worden nog gewoon gebeten en de vlooien gaan ook niet dood. Ik moet nog twee weken wachten en dan ga ik over op een ander merk pipetje, want de Frontline helpt duidelijk niet.
@Nanna: dankjewel, ik zal eens kijken naar de Bolfo fogger. Ik ben normaal helemaal niet van het gif, maar ik wens geen vlooien in mijn huis en op mijn honden. Ik heb inmiddels al 8! spuitbussen leeg gespoten dus dat is ook natuurlijk ook al niet goed voor het milieu.
@Nanna: dankjewel, ik zal eens kijken naar de Bolfo fogger. Ik ben normaal helemaal niet van het gif, maar ik wens geen vlooien in mijn huis en op mijn honden. Ik heb inmiddels al 8! spuitbussen leeg gespoten dus dat is ook natuurlijk ook al niet goed voor het milieu.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou een bravecto pil gebruiken (ja ook na het betreffende topic
). Alles wat bijt gaat snel genoeg dood zonder te kunnen voortplanten en omdat het 3 maanden werkt gaat ook alles wat nog uitkomt dood.
- dagmar88
- Zeer actief
*Wolf* schreef:Niet alleen milieuonvriendelijk maar alles wat je daarna aanraakt is giftig, hè. Het spul gaat overal op en in zitten en zal niet snel verdwijnen. Ik kom ook niet van de vlooien af, maar zo'n Bolfo fogger, mmmmh, het is verleidelijk maar ik vind de nadelen ook niet te verwaarlozenNanna schreef:Bolfo fogger gebruiken. Zo milieuonvriendelijk als de pest maar het helpt wel.
T zal wel loslopen.
Hier is het ook een probleem. Heb een tijd terug vlooienspul besteld in engeland. http://www.petplanet.co.uk/category.asp ... vSource=TN
De household flea powder van beaphar is echt ideaal voor de dekens en mandjes, ruikt ook nog eens erg lekker.
En omdat je het op moet zuigen is je stofzuiger ook meteen een vlooienkiller.
Verder inderdaad een flea flogger.
Voor de honden vlooienshampoo van johnsons en nog diatomeeënaarde.
Punt is de behandeling van de dieren zelf; pipetjes en banden van allerlei merken geprobeerd, maar werkt allemaal te kort of niet goed.
Heb nu op de katten frontline gebruikt en de ergste vlooienmagneet heeft een seresto band om. Verschil is echt opmerkelijk; de katten de met frontline zijn behandeld hebben nog vlooien (wel minder), die met de seresto band nog nauwelijks en alleen dode of al een eind op weg.
- Anke
- Zeer actief
Diatomeeenaarde heb ik ook in huis. Ik strooi het in de mandjes, maar het enige effect dat het lijkt te hebben is dat mijn hele huis stoffig is. Hoe gebruik jij dat?dagmar88 schreef:*Wolf* schreef:Niet alleen milieuonvriendelijk maar alles wat je daarna aanraakt is giftig, hè. Het spul gaat overal op en in zitten en zal niet snel verdwijnen. Ik kom ook niet van de vlooien af, maar zo'n Bolfo fogger, mmmmh, het is verleidelijk maar ik vind de nadelen ook niet te verwaarlozenNanna schreef:Bolfo fogger gebruiken. Zo milieuonvriendelijk als de pest maar het helpt wel.
T zal wel loslopen.
Hier is het ook een probleem. Heb een tijd terug vlooienspul besteld in engeland. http://www.petplanet.co.uk/category.asp ... vSource=TN
De household flea powder van beaphar is echt ideaal voor de dekens en mandjes, ruikt ook nog eens erg lekker.
En omdat je het op moet zuigen is je stofzuiger ook meteen een vlooienkiller.
Verder inderdaad een flea flogger.
Voor de honden vlooienshampoo van johnsons en nog diatomeeënaarde.
Punt is de behandeling van de dieren zelf; pipetjes en banden van allerlei merken geprobeerd, maar werkt allemaal te kort of niet goed.
Heb nu op de katten frontline gebruikt en de ergste vlooienmagneet heeft een seresto band om. Verschil is echt opmerkelijk; de katten de met frontline zijn behandeld hebben nog vlooien (wel minder), die met de seresto band nog nauwelijks en alleen dode of al een eind op weg.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hoe lang na het wassen heb je de honden een pipet gegeven? Je was namelijk de vetlaag weg en daarom is het pas na 2 dagen zinvol een pipet te geven.
Zaterdag vond ik een kitten van 4 weken oud vol vlooien. Had nog frontline spray staan die 2,5 jaar over datum was. Diezelfde dag waren álle vlooien dood.
Het werkt wel degelijk maar dan is het of verkeerd gebruikt of er zitten teveel vlooien in de omgeving.
Ik zou zelf nooit een bravecto (of andere pil)geven. Ik zou ze een Seresto aandoen (nu al) dat weert ook af.
Zaterdag vond ik een kitten van 4 weken oud vol vlooien. Had nog frontline spray staan die 2,5 jaar over datum was. Diezelfde dag waren álle vlooien dood.
Het werkt wel degelijk maar dan is het of verkeerd gebruikt of er zitten teveel vlooien in de omgeving.
Ik zou zelf nooit een bravecto (of andere pil)geven. Ik zou ze een Seresto aandoen (nu al) dat weert ook af.
- Anke
- Zeer actief
Ja, de dierenarts adviseerde me dat ook al. Ik ben alleen nog in dubio want ze reageren allebei altijd heftig op inentingen en ontwormingen (laatste inentingen hebben ze gehad toen ze 7 waren, nu zijn ze 11 en na hun 7e zijn ze nooit meer ontwormd, want geen besmetting) en ze zijn al ouder en hebben wel wat kwaaltjes. Dus eigenlijk durf ik niet zo goed. Maar jeuk is ook rot voor ze natuurlijk.veertje schreef:Ik zou een bravecto pil gebruiken (ja ook na het betreffende topic). Alles wat bijt gaat snel genoeg dood zonder te kunnen voortplanten en omdat het 3 maanden werkt gaat ook alles wat nog uitkomt dood.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als ik een vlo zie krijgt alles hier in huis eerst een (ik dacht) Comfortis pil van de dierenarts.
Daarna alles stofzuigen (met vlooienband erin en gelijk zak weggooien), alles van stof en de favoriete ligplekken worden ingespoten en alles wat kan gaat in de 90 graden was en inderdaad vergeet de auto niet ('s avonds inspuiten en ff nachtje ramen dicht, volgende ochtend ramen open als je de honden uitlaat en je rijd in een frisse auto naar je werk).
In 10 jaar tijd 2x gebeurd dat ik een vlo zie en dan moet alles gewoon dood, per direct
Daarna alles stofzuigen (met vlooienband erin en gelijk zak weggooien), alles van stof en de favoriete ligplekken worden ingespoten en alles wat kan gaat in de 90 graden was en inderdaad vergeet de auto niet ('s avonds inspuiten en ff nachtje ramen dicht, volgende ochtend ramen open als je de honden uitlaat en je rijd in een frisse auto naar je werk).
In 10 jaar tijd 2x gebeurd dat ik een vlo zie en dan moet alles gewoon dood, per direct

- dagmar88
- Zeer actief
Anke schreef:
Diatomeeenaarde heb ik ook in huis. Ik strooi het in de mandjes, maar het enige effect dat het lijkt te hebben is dat mijn hele huis stoffig is. Hoe gebruik jij dat?
In kieren. Dus in de plinten en achter radiatoren etc vegen.
- Anke
- Zeer actief
Drie dagen na het wassen heb ik de Frontline gegeven, zoals op de verpakking stond. En daarna hebben ze niet meer gezwommen of door de regen gelopen oid. Ze zullen wel in de omgeving zitten maar de vraag is waar danDesi&Bibi schreef:Hoe lang na het wassen heb je de honden een pipet gegeven? Je was namelijk de vetlaag weg en daarom is het pas na 2 dagen zinvol een pipet te geven.
Kan ik een Seresto omdoen als de Frontline nog werkt?
- Anke
- Zeer actief
Ah, goed idee. Iedere keer als de honden nu graven in hun manden vliegt er een stofwolk omhoog van formaatdagmar88 schreef:Anke schreef:
Diatomeeenaarde heb ik ook in huis. Ik strooi het in de mandjes, maar het enige effect dat het lijkt te hebben is dat mijn hele huis stoffig is. Hoe gebruik jij dat?
In kieren. Dus in de plinten en achter radiatoren etc vegen.
Ik ga het in de kieren vegen. Daar zit ook al een hele lading gif in
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Gebruik alsjeblieft geen Bravecto op gevoelige honden
Dat zou ik echt doodeng vinden.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik ook! hier zijn ze ook alledrie ziek geweest en goed ook. kotsmisselijk en hondsberoerd. ik heb nu serestobanden, i-de-aal.Hilde schreef:Gebruik alsjeblieft geen Bravecto op gevoelige hondenDat zou ik echt doodeng vinden.

- dagmar88
- Zeer actief
Desi&Bibi schreef:Hoe lang na het wassen heb je de honden een pipet gegeven? Je was namelijk de vetlaag weg en daarom is het pas na 2 dagen zinvol een pipet te geven.
Dat zou ik dan weer nooit doen.
En nee, het werkt niet altijd en overal. En niet omdat ik te debiel ben om de boel correct te behandelen.
Volgens de dierenarts hebben veel mensen in de omgeving er last van dat middelen veel korter dan aangegeven werken, en het is dan nog te vroeg om weer met gif te gaan lopen smeren.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ik zou denk ik sowieso een vlooien anti-conceptie inzetten en misschien ook de Vlo-Kill van Beaphar. Deze beide middelen mogen naast alle gifspullen gegeven worden dus een ideale combinatie.
Misschien daarbij nog de Ecostyle Vlovrij, deze kun je direct op de vlooien spuiten als je ze ziet. Op natuurlijke basis dus kan ook als ze op meubelen, jezelf of op de dieren lopen.
Vlooien is echt verschrikkelijk en het kan wel een jaar duren voordat je er echt vanaf bent. Vooral alles door blijven behandelen.
Misschien daarbij nog de Ecostyle Vlovrij, deze kun je direct op de vlooien spuiten als je ze ziet. Op natuurlijke basis dus kan ook als ze op meubelen, jezelf of op de dieren lopen.
Vlooien is echt verschrikkelijk en het kan wel een jaar duren voordat je er echt vanaf bent. Vooral alles door blijven behandelen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Lemuria
Ik heb ook de Bolfo Foggers gebruikt en alles leeft nog. Ik had er 1 op de benedenverdieping en 1 boven. Verder wat Seresto-bandjes voor katten en hond nr. 1 en voor hond nr. 2 druppels. Na een dag was ik van de vlooien af.
- Anke
- Zeer actief
Dankjewel voor jullie waarschuwing. Dan blijf ik mijn gevoel volgen en gaat er geen Bravecto in. Goed dat ik me niet heb laten ompraten door de dierenarts.Hutsje schreef:ik ook! hier zijn ze ook alledrie ziek geweest en goed ook. kotsmisselijk en hondsberoerd. ik heb nu serestobanden, i-de-aal.Hilde schreef:Gebruik alsjeblieft geen Bravecto op gevoelige hondenDat zou ik echt doodeng vinden.
Is zo'n seresto band wel (redelijk) veilig? En dan moet ik natuurlijk eerst wachten tot de frontline is uitgewerkt he?
Jemig, ik red het al hun hele leven met knoflook, lavendelolie en teatree en nu moet ik met al dat gif aan de gang. Zo niet mijn ding.
- Anke
- Zeer actief
Een dagLemuria schreef:Ik heb ook de Bolfo Foggers gebruikt en alles leeft nog. Ik had er 1 op de benedenverdieping en 1 boven. Verder wat Seresto-bandjes voor katten en hond nr. 1 en voor hond nr. 2 druppels. Na een dag was ik van de vlooien af.
- Anke
- Zeer actief
Is die vlooien anti-conceptie ook zo gevaarlijk als de Bravecto?maitestar schreef:Ik zou denk ik sowieso een vlooien anti-conceptie inzetten en misschien ook de Vlo-Kill van Beaphar. Deze beide middelen mogen naast alle gifspullen gegeven worden dus een ideale combinatie.
Ik heb ze gelukkig nog nooit op meubelen of mezelf zien lopen. Dood Ecostyle vlovrij de vlooien? Want als ik ze op de honden zie krijg ik ze wel te pakken en plet ik ze of verzuip ik ze.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Nog veel en veel en veel langer dan datmaitestar schreef:Ik zou denk ik sowieso een vlooien anti-conceptie inzetten en misschien ook de Vlo-Kill van Beaphar. Deze beide middelen mogen naast alle gifspullen gegeven worden dus een ideale combinatie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een vlooi is ook maar een huisdier en die kosten ook geld dus niet zeuren.Anke schreef:Een dagLemuria schreef:Ik heb ook de Bolfo Foggers gebruikt en alles leeft nog. Ik had er 1 op de benedenverdieping en 1 boven. Verder wat Seresto-bandjes voor katten en hond nr. 1 en voor hond nr. 2 druppels. Na een dag was ik van de vlooien af.Jee. Bofferd. Die vlooien hebben me nu al €200 gekost; ik ben er echt klaar mee.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Tamara1985
- Actief
wat ik heb begrepen is dat de meeste vlooien tegen frontline kunnen en er dus niet dood aan gaan
ik zou als het kan een ander merk doen die je bij de dierenarts kan halen zoals stronghold of zo
ik zou als het kan een ander merk doen die je bij de dierenarts kan halen zoals stronghold of zo
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als je zo goed met bestrijden bent dan zou ik eens gaan kijken waar jij je honden mee naar toe neemt en ze daar niet mee vandaan sleept. Of wat voor honden er bij jouw over de vloer komen.
Voor hetzelfde geld zit die vlooi die er ergens anders opgesprongen is er nog niet lang genoeg op om te bijten en bloed te drinken en daardoor de pijp uit te gaan.
Liep vroeger ook wel eens met de avond ronde met de honden even bij oude vrienden naar binnen om te kijken of alles goed was en bleek dat mijn honden iedere x daar de vlooien vandaan meesleepte.
Voor hetzelfde geld zit die vlooi die er ergens anders opgesprongen is er nog niet lang genoeg op om te bijten en bloed te drinken en daardoor de pijp uit te gaan.
Liep vroeger ook wel eens met de avond ronde met de honden even bij oude vrienden naar binnen om te kijken of alles goed was en bleek dat mijn honden iedere x daar de vlooien vandaan meesleepte.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Van leer gewoon een pipetje.Heavy schreef:Is je bankstel van stof lof leer? Heb je de gordijnen gewassen ?Anke schreef:Een maand geleden ontdekte ik een vlo. Goed. Honden gewassen, alle spullen gewassen (kussens, doeken, tuigjes, plaids, kussens op de bank, matten, tuinkussens), honden Frontline pipetje, alles ingesprayd, tapijt laten reinigen, vlooienband in de stofzuiger, vlooienband in de banken. Dat hielp allemaal niks. Een week later weer alles gewassen, alles volgespoten (nu een ander merk), weer niks. Nu heb ik boven ook alles maar gewassen en ingespoten (maar de honden komen nooit boven) en ik heb zelfs buiten onder de overkapping gezogen en daarna gif gespoten. Maar ze blijven vlooien houden. Ik word er gek van. Het zijn er steeds maar één of twee maar dat zegt natuurlijk niks. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Iemand tips?

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Je hebt voldoende gedaan. Geef de insecticide wel de kans om zijn werk te doen. Als vlooien erover heen lopen vallen ze echt niet direct dood neer. Dat kan echt wel variëren van enkele uren tot enkele dagen.
Vlooien blijven zien na behandeling is dus niet vreemd. Realiseer je ook dat er overal in huis eitjes kunnen liggen die de komende tijd blijven uitkomen. Als het nu relatief rustig is, is dat meestal stilte voor de storm. Over een X aantal dagen zul je een vlooien explosie bemerken. Als eerste zullen die op je honden springen. Wat je nu aan vlooien ziet is dus niet wat je in werkelijkheid aan vlooien bezit. Schrik daar niet van. Om het effect van dood gaan te versnellen kun je direct na die explosie nog eens een spuitronde maken. Maar nodig is het niet. Dood gaan ze toch, alleen wat langzamer. Na een week of 6 alles nog eens nabehandelen met een ander middel. Uit een andere toxicologische groep dus. Behandel je honden niet met een extra dosis, want het blijft vergif en kan vervelende nevenwerkingen tot gevolg hebben.
Vlooien blijven zien na behandeling is dus niet vreemd. Realiseer je ook dat er overal in huis eitjes kunnen liggen die de komende tijd blijven uitkomen. Als het nu relatief rustig is, is dat meestal stilte voor de storm. Over een X aantal dagen zul je een vlooien explosie bemerken. Als eerste zullen die op je honden springen. Wat je nu aan vlooien ziet is dus niet wat je in werkelijkheid aan vlooien bezit. Schrik daar niet van. Om het effect van dood gaan te versnellen kun je direct na die explosie nog eens een spuitronde maken. Maar nodig is het niet. Dood gaan ze toch, alleen wat langzamer. Na een week of 6 alles nog eens nabehandelen met een ander middel. Uit een andere toxicologische groep dus. Behandel je honden niet met een extra dosis, want het blijft vergif en kan vervelende nevenwerkingen tot gevolg hebben.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb heel goede ervaringen met Bolfo pipetjes, die doden kennelijk ook de vlooienlarven.

Groetjes,
Sandra
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik heb een soortgelijk probleem ook gehad. Alles gedaan wat jij ook hebt gedaan, maar bleef wel een half jaar in de vlooien zitten. Alle dieren zaten onder de hot spots. Op gegeven moment ben ik van mijn standaard antivlooispul zowel bij honden als katten overgestapt op pillen van Comfortis en toen was het met een week of twee wel gedaan. Dus mijn advies: Comfortis!