Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knaagvaste hondenmand

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Knaagvaste hondenmand

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy heeft ligt beneden altijd op een 1-persoons dekbed, 2x dubbelgevouwen en ze ligt heerlijk. Maar wanneer ze wat spanning af moet reageren of als ze zich verveelt dan gaat ze er op knagen. Binnen de kortste keren vallen de gaten erin en de vulling eruit. Ik blijf dekbedden aanslepen (2e hands, nu ligt ze bijv. op een open geritste en dubbelgevouwen slaapzak :F: ), het geeft zooi, ik kan ze niet meer wassen en moet dan dus weer nieuwe aanschaffen.

Ik wil dus iets voor haar waar ze lekker in ligt maar wat knaagproef is of waarbij het gewoon niet mogelijk of niet aantrekkelijk is om te knagen. Daar krijgt ze dan wel een alternatief voor wat niet zoveel zooi geeft maar nu heeft haar deken gewoon haar voorkeur, wat ik haar ook aanbied als alternatief.
Oh en een beetje leuk geprijsd, ik ga geen €100,- betalen voor een hondenmand :mann:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Knaagvaste hondenmand

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb zo'n soort mand -> http://www.zoofast.nl/zoofastkrakvet-be ... 19179.html die zijn erg gunstig geprijsd en makkelijk schoon te maken. En een dreambay mand, dat is met zo'n soort canvas voering. Ze zijn beide niet echt fluffy en daarom niet zo sloopgevoelig.
Dico sloopt ook dekens (wol, dekbedden e.d), maar niet die manden.

Als je hond wil, maken ze bijna alles kapot. Als je iets sloopproof wil zou ik een stalen rand nemen met rubber tegels erin :mrgreen: .

Oscar heeft best een tijd op een kindermatrasje (nieuw gescoord op MP voor € 10) geslapen. Daar deed ik dan van die hoeslakens om zodat je die kon wassen. Alleen nadat hij 2x erop had gekotst, kreeg ik het niet meer schoon en heb ik 'm weg gegooid.
Je zou ook nog een biabed(look a likes ook verkrijgbaar bij zoofast) kunnen proberen.
Hippo
Zeer actief

Oja mijn vorige mechel vond zijn Coolaroo petbed helemaal het einde. Dat is zo'n stretcher van gaasdoek. Enige nadeel is dat ze niet zo warm aanvoelen als een normale hondenmand. http://www.ebay.nl/itm/Coolaroo-Raised- ... XkgX92R55w

Die van ons stond buiten in de kennel (maar deels niet overdekt), hij heeft het 2 jaar volgehouden.
Rebble
Zeer actief

Tara schreef:En gewoon verbieden of corrigeren en een alternatief knaagje aanbieden? Is dat niet veel makkelijker?
Weet ik niet of dat makkelijker is, ik vermoed van niet. Ik verbied/corrigeer het nu ook als ik het zie maar ik zie het lang niet altijd dus is het weinig effectief. En een middagje bezig zijn met een mand kopen of 2 weken erboven opzitten dan weet ik wel wat makkelijker is :mann:

Dat knagen doet ze namelijk als er visite is, helemaal als er kinderen bij zijn. Ik ben dan dus 'druk' met andere dingen. Maar ze doet het ook gewoon als ik op de bank zit. Haar deken ligt achter de bank (dat klinkt heel sneu en afgezonderd maar is het niet, onze woonkamer en keuken zijn 1 open ruimte en worden zo'n beetje gescheiden door de bank). Ik hoor en/of zie dus lang niet altijd dat ze aan het knagen is. Haar deken verplaatsen in ons zicht heeft ook geen zin want dan gaat ze er gewoon niet liggen en gaat ze op haar plaats zonder deken liggen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Hippo schreef:Ik heb zo'n soort mand -> http://www.zoofast.nl/zoofastkrakvet-be ... 19179.html die zijn erg gunstig geprijsd en makkelijk schoon te maken. En een dreambay mand, dat is met zo'n soort canvas voering. Ze zijn beide niet echt fluffy en daarom niet zo sloopgevoelig.

Als je hond wil, maken ze bijna alles kapot. Als je iets sloopproof wil zou ik een stalen rand nemen met rubber tegels erin :mrgreen: .

Oscar heeft best een tijd op een kindermatrasje (nieuw gescoord op MP voor € 10) geslapen. Daar deed ik dan van die hoeslakens om zodat je die kon wassen. Alleen nadat hij 2x erop had gekotst, kreeg ik het niet meer schoon en heb ik 'm weg gegooid.
Je zou ook nog een biabed(look a likes ook verkrijgbaar bij zoofast) kunnen proberen.
Oh ja, een ledikantmatrasje had ik ook al aan gedacht maar weer vergeten.
De mand in het linkje ziet er goed uit en lijkt inderdaad niet zo fluffy en de prijs is leuk genoeg om dat uit te proberen!
Biabed of lookalike heb ik ook al aan gedacht maar ik weet niet of ze daar wel in gaat liggen.
Dreambay ga ik zo even googlen. Zo'n stretcher gaat 'm niet worden daar gaat ze niet op liggen :tongue:

En op rubber tegels wil ze ook niet denk ik :goeie:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Rebble schreef:
Hippo schreef:Ik heb zo'n soort mand -> http://www.zoofast.nl/zoofastkrakvet-be ... 19179.html die zijn erg gunstig geprijsd en makkelijk schoon te maken. En een dreambay mand, dat is met zo'n soort canvas voering. Ze zijn beide niet echt fluffy en daarom niet zo sloopgevoelig.

Oh ja, een ledikantmatrasje had ik ook al aan gedacht maar weer vergeten.
De mand in het linkje ziet er goed uit en lijkt inderdaad niet zo fluffy en de prijs is leuk genoeg om dat uit te proberen!
Biabed of lookalike heb ik ook al aan gedacht maar ik weet niet of ze daar wel in gaat liggen.
Dreambay ga ik zo even googlen. Zo'n stretcher gaat 'm niet worden daar gaat ze niet op liggen :tongue:

En op rubber tegels wil ze ook niet denk ik :goeie:
De dreambay manden koop ik zelf altijd bij Zooplus. Daar zijn ze bijna elke 1-2maanden wel in de aanbieding. *gaat t even checken* oh zie dat ze ze daar nu niet meer verkopen :scratch: ? Ik heb ook de Sleepy Time, dat is hetzelfde idee. Dreambay is wel bij meerdere andere webshops te koop
gemika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador & Duitse Herder

Ongelezen bericht door gemika »

Hippo schreef:Ik heb zo'n soort mand -> http://www.zoofast.nl/zoofastkrakvet-be ... 19179.html die zijn erg gunstig geprijsd en makkelijk schoon te maken.
Deze kan ik zeker aanraden; niet duur, behoorlijk stevig en in allerlei maten en kleuren. Zelf mijn "ik ben stoer en lig liever op de koude grond" hond ligt er nu elke avond prinsheerlijk opgekruld in te slapen :I:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien wat goedkope fleecedekens op een hoopje? Als ze er dan eens eentje versnippert kan je er een speeltje van maken :LOL:
Rebble
Zeer actief

veertje schreef:Misschien wat goedkope fleecedekens op een hoopje? Als ze er dan eens eentje versnippert kan je er een speeltje van maken :LOL:
:F:
Daar ligt ze boven op maar daar doet ze het dus niet. Ik vind het ook gewoon een rot gezicht kapot geknaagde, half uitgevouwen dekens die met enige regelmaat midden in de woonkamer liggen :LOL:
En dan vind ik weer overal stukjes fleece deken :tongue:

Nee, ik denk dat ik die mand uit Hippo's eerste link ga proberen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”